Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1932.
III. volební období. 6. zasedání.
1721.
Odpovědi:
I. min. sociální péče na interp. posl. Sliwky, Klimenta a soudr. o udělování podpor v nezaměstnanosti také nezaměstnaným, kteří nejsou příslušníky Československé republiky, ale již po léta v republice přebývají (tisk 1558/XXII),
II. min. školstva a národní osvěty na interp. posl. Dobránského a druhov vo věci prof. Jána Dobeša v Banskej Štiavnici (tlač 1210/XV),
III. min. zahraničních věcí a vnitra na interp. posl. Gottwalda a soudr. o odsouzení dělníka Josefa Hrabce pro špionáž v Polsku (tisk 1483/XIV),
IV. min. sociální péče na interp. posl. Hádka a soudr., že se nevyřizuje nárok invalidy Adolfa Reinolda na úrazovou podporu (tisk 1447/VI),
V. min. spravedlnosti na interp. posl. Hádka a soudr. o jednání pojišťovací společnosti Riunione Adriatica di Sicurta při náhradě požární škody způsobené Václavu Gärtnerovi z Mikulášovic (tisk 1562/V),
VI. min. sociální péče na interp. posl. Sliwky, Klimenta a soudr. o přeložení fryštátského okresu při t. zv. »stravovací akci« z kategorie »rolnické« do kategorie »průmyslově« (tisk 1558/XXI),
VII. vlády na interp. posl. dra Luschky a druhů o mimořádně nouzi města Úsoblahy (tisk 1305/IX), a na interp. téhož a druhů, že nebyla vyřízena interpelace o mimořádné nouzi města Osoblahy (tisk 1562/XI),
VIII. min. financí, min. vnitra a min. obchodu na interp. posl. Stenzla, Eckerta, Prause a druhů o úlevách v malém pohraničním styku na území města Osoblahy, jakož i v jiných pohraničních obcích (tisk 1318/IV),
IX. min. národní obrany na interp. posl. Hummelhanse, Neumeistra, Koudelky a soudr. o množících se sebevraždách ve vojsku (tisk 1579/V),
X. min. národní obrany na interp. posl. Hummelhanse a soudr. o návrhu generálů inž. Škvora, Kadlece, Žáka a Kroutila na rozpuštění Svazu československého důstojnictva a Svazu československých rotmistrů (tisk 1579/VII),
XI. min. zemědělství na interp. posl. Kleina a soudr. o nesprávném rozdílení náhrad na živelní pohromy v obci Bohdaneč, okres Ledeč n. Sáz. (tisk 1536/I),
XII. min. financí na interp. posl. Šaláta a druhů v záležitosti snížení základu pozemkové daně v obci Horní Badín, okres Krupina, Slovensko (tisk 1579/XII),
XIII. min. sociální péče na interp. posl. Jurana, Barši a soudr. v záležitosti V. konference Mezinárodní Ústředny svazů nemocenských pojišťoven a pomocných spolků (tisk 1422/XVIl).
1721/I (původní znění).
Odpověď
ministra sociální péče
na interpelaci poslanců K. Śliwky, Klimenta a soudruhů
o udělování podpor v nezaměstnanosti také nezaměstnaným, kteří nejsou příslušníky Československé republiky, ale
již po léta v republice přebývají (tisk 1558/XXII).
Při provádění péče o nezaměstnané nutno rozeznávati jednak péči podle zákona č. 267/1921 Sb. z. a n. resp. 74/1930 Sb. z. a n. o státním příspěvku k podpoře nezaměstnaných, jednak ostatní podpůrnou péči.
Pokud jde o podpory v nezaměstnanosti se státním příspěvkem podle cit. zákonných předpisů, ustanovuje § l, č. 2 zákona č. 267/1921 Sb. z. a n., že příslušníci cizího státu mohou obdržeti státní příspěvek k podpoře v nezaměstnanosti za týchž podmínek jako příslušníci Československé republiky, má-li tento cizí stát obdobně opatření a nakládá-li s příslušníky Československé republiky jaké se svými státními příslušníky.
Tato okolnost byla konstatována u celé řady států a jest tudíž na podkladě vzájemnosti u nás vyplácen státní příspěvek k podpoře nezaměstnaných příslušníkům těchto států.
Pokud jde o provádění ostatních pomocných akcí pro nezaměstnané, nevydalo ministerstvo sociální péče žádného zákazu, jimž by z účasti na těchto akcích byli vyloučeni cizí statni příslušníci zde usedlí.
Mohou tudíž býti účastni ví hod těchto akcí
i tito cizí státní příslušníci, pokudjsou u nich splněny podmínky.
V Praze dne 24. února 1932.
Ministr sociální péče: Dr. Czech, v. r.
1721/II.
Odpoveď
ministra školstva a národnej osvěty
na interpeláciu poslanca J. Dobránskeho a druhov
vo věci prof. Jána Dobeša v Banskej Štiavnici (tisk 1210 XV).
Vykonaným šetřením bolo zistené, že niet dôvodu, aby proti menovanému profesorovi bolo zavedené trestné alebo disciplinárně pokračovanie.
V Prahe, dna 1. februára 1932.
Minister školstva a národnej osvěty: Dr. Dérer, v. r.
1721/III.
Odpověď
ministrů zahraničních věci a vnitra
na interpelaci poslance Gottwalda a soudruhů
o odsouzeni dělníka Josefa Hrabce pro špionáž v Polsku (tisk 1483/XIV).
Josef Hrabec, o němž mluví interpelace, byl polskými úřady zadržen dne 8. června 1931 pro nelegální překročení hranice z Německa do Polska. Vykázal se cestovním pasem na jméno Josef Skalický, kterýž pas vydalo policejní ředitelství v Praze Josefu Skalickému na cestu do Francie (Tunisu) přes Německo a zpět. Data platnosti a vydání pasu byla podle zjištění polských úřadů padělána. Josef Hrabec, který je hledán také krajským trestním soudem v Praze, kde byl odsouzen pro zločin těžkého ublížení na těle, byl pravoplatným rozsudkem krajského soudu v Mlavě odsouzen do žaláře na šest měsíců se započtením vyšetřovací vazby a po odpykání trestu v Pultusku byl 5. prosince 1931 z vazby propuštěn. Na odškodnění, jež žádá interpelace, nemá nároku.
Podle provedeného šetření Josef Hrabec nežádal, jak interpelace tvrdí, o cestovní pas do SSSR, nýbrž toliko do Tunisu, Německa a Francie, jednak aby navštívil své příbuzné v Berlíně, jednak z turistického zájmu.
Dělníkům, kteří z důvodů existenčních žádají o vyhotoveni cestovních pasů do zahraničí a zejména do SSSR, vydávají se žádané pasy bez překážky, pokud ovšem v jednotlivých případech
nebylo provedeným šetřením zjištěno, že jest tu závada, uvedená v § 7 zákona o cestovních pasech ze dne 29. března 1928, č. 55 Sb. z. a n.
V Praze dne 26. února 1932.
Ministr zahraničních věcí: Dr. Eduard Beneš, v. r.
Ministr vnitra: Dr. Slávik, v. r.
1721/IV (původní znění).
Odpověď
ministra sociální péče
na interpelaci poslance Hádka a soudruhů,
že se nevyřizuje nárok invalidy Adolfa
Reinolda na úrazovou podporu
(tisk 1447/VI).
Adolf Reinold oznámil Úrazové pojišťovně dělnické v Brně dne 7. srpna 1923, že v roce 1913 utrpěl v zaměstnání u malířského mistra Františka Braunera ve Frývaldově úraz, následkem něhož byla mu v roce 1914 amputována levá ruka. Ačkoliv nárok na úrazové odškodněni byl podle § 34 zákona o úrazovém pojištění zřejmě promlčen, zavedl ústav řízení, aby alespoň mohlo býti jednáno o úrazovém odškodněni cestou milosti podle § 20, bod 6. stanov ústavu. Podrobným šetřením bylo však zjištěno, že ani zaměstnavateli ani nemocenské pojišťovně nebyl úraz hlášen a že Reinold již před vstupem do zaměstnání u Františka Braunera měl nemocnou ruku. Podle chorobopisu nemocnice, v níž byl léčen a podle lékařského posudku nešlo o následek podnikového úrazu, nýbrž o samostatnou nemoc (tuberkulosu). Úrazová pojišťovna dělnická v Brně zamítla proto výměrem ze dne 14. ledna 1924 jeho nárok na odškodnění. Žaloba podaná proti tomuto výměru k rozhodčímu soudu Úrazové pojišťovny dělnické v Brně byla zamítnuta jako neodůvodněná nálezem ze dne 1. října 1924. Proti nálezům rozhodčího soudu nejsou podle § 38 c), odst. 3. úrazového zákona přípustný opravné prostředky nebo žaloba.
Adolf Reinold přes to předložil ministerstvu sociální péče více stížností, které byly vždy zkoumány a písemně vyřizovány. Vyrozumění o tom bylo mu vždy dodáno a to prostřednictvím tehdejší okresní politické správy ve Frývaldově, býv. zemské správy politické v Opavě a posledně prostřednictvím zemského úřadu v Brně.
Úrazová pojišťovna dělnická v Brně poskytovala mu od roku 1925 postupně mimořádné podpory, které do nynější doby dosáhly částky 2. 170 Kč.
Vedle toho žádal Adolf Reinold též Ústřední sociální pojišťovnu o důchod starobní podle zá-
kona o pojištění zaměstnanců pro případ nemoci, invalidity a stáří. Žádosti této nebylo ovšem vyhověno, poněvadž nedokonal zákonem předepsané doby čekací. Rovněž Ústřední sociální pojišťovna poskytla na mimořádných podporách celkem 450 Kč.
Z toho co bylo uvedeno, jest zřejmo, že přes opomenutí včasného hlášení úrazu případ Adolfa Reinolda byl řádně projednán příslušnými ústavy, rozhodčím soudem i dozorčím úřadem.
V Praze dne 22. prosince 1931.
Ministr sociální péče: Dr. Czech, v. r.
1721/V (původní znění).
Odpověď
ministra spravedlnosti
na interpelaci poslance Hádka a soudruhů
o jednání pojišťovací společnosti Riunione
Adriatica di Sicurta při náhradě požární
škody, způsobené Václavu Gärtnerovi
z Mikulášovic (tisk 1562/V).
Na základě trestního oznámení Václava Gärtnera, které má stejný obsah jako interpelace, bylo u krajského soudu v České Lípě navrženo zavedení trestního řízení za účelem zjištěni skutkové povahy podle § 98 b) tr. z. a podle § 1 zákona o útisku.
Toto trestní řízení není dosud skončeno.
V Praze dne 6. dubna 1932.
Ministr spravedlnosti:
Dr. Meissner, v. r.
___________________________________________
1721/VI. (původní znění).
Odpověď
ministra sociální péče
na interpelaci poslanců K. Śliwky, Klimenta a soudruhů
o přeložení fryštátského okresu při tak
zvané »stravovací akci« z kategorie »rol-
nické« do kategorie »průmyslové«
(tisk 1558/ XXI).
Při provádění státní stravovací akce pro osoby nezaměstnané a omezeně pracující netřídí ministerstvo sociální péče okresy na »rolnické« a
»průmyslové«, nýbrž stanoví příděl na jednotlivá období této akce na podkladě výkazu neumístěných uchazečů, hlášených u veřejných zprostředkovatelen práce.
Příděl pro okres fryštátský byl stanoven na období od 14. prosince 1931 do 10. ledna 1932 částkou 55. 000. - Kč, na období od 11. ledna do
7. února 1932 částkou 70. 000. - a na období od
8. února do 6. března 1932 částkou 85. 000. - Kč.
V Praze dne 24. února 1932.
Ministr sociální péče: Dr. Czecb, v. r.
1721/VII. (původní znění).
Odpověď
vlády
na interpelaci poslance dra Luschky a druhů
o mimořádné nouzi města Osoblahy (tisk 1305/IX)
a na interpelaci téhož a druhů,
že nebyla vyřízena interpelace o mimořádné nouzi města Osoblahy (tisk 1562/XI).
K vývodům interpelace, která, poukazujíc na polohu města Osoblahy, obklopeného se tří stran pruským územím, upozorňuje, že město jest po hospodářské stránce v převážné míře odkázáno na pohraniční styk a že každé ztížení nebo omezeni tohoto styku citelné působí na jeho hospodářský život, resp. k požadavkům z toho odvozovaným nutno s všeobecného hlediska především poznamenati, že celně-kontrolní systém. má-li náležitě plniti svůj účel daný ochranou celního důchodku, nemůže ani při úlevách v pohraničním styku postrádati určitých výhrad a záruk, Jež mají pokud možno zabraňovati zneužití těchto úlev.
Tak při záznamu jízdních (též motorových) kol v pohraničním styku dává prováděcí nařízení k celnímu zákonu (§ 168) celním úřadům oprávněni, aby nepožadovaly celní jistoty při tomto záznamu, jde-li o osoby známé a důvěryhodné.
Podle provedeného šetření v této věci neodpírají celní úřady v Osoblaze a Rylovce v mezích právě dovolaného ustanovení této úlevy a vydaly na př. v loňském roce ples 90 záznamek pro jízdní kola bez požadováni jistoty. Jestliže při poskytování této úlevy postupuji v poslední době snad méně liberálně, stalo se tak na základě zkušenosti, ukazující, že mnohé strany používají vydaných jim záznamek poměrně zřídka a - nejsouce vázány žádnou jistotou - opomíjejí hlásiti celnímu úřadu poslední výstup jízdního
kola z celního území. Příčinu této nepořádnosti sluší ve většině případů hledati v jisté pohodlnosti, ba i nedbalosti stran, která přináší celnímu úřadu při vyřizování takových případů tím větší potíže, poněvadž jde o osoby bydlící v cizině.
Při přestupu hranice cizozemskými automobily nedávají sice platné celní předpisy podkladu k promíjení celní jistoty ani v pohraničním styku, avšak instituce triptyků zbavuje osoby cestující automobilem přes hranici skládati takovou jistotu u celního úřadu.
Pokud jde o celní záznamy věci dovážených v pohraničním styku k zušlechtění, zpracování, opravě a pod., zasahuje sem ustanovení § 119 prováděcího nařízení k celnímu zákonu, podle něhož nemusí býti celní jistota požadována v záznamních stycích nepatrného rozsahu, zejména v pohraničním styku, nebo od maloživnostniků a řemeslníků, jež jsou celnímu úřadu známi jako spolehliví a důvěryhodní. I v těchto případech - pokud okolnosti připouštějí - jest celními úřady na území města Osoblahy dotyčná úleva poskytována. Lze v tom směru zejména poukázati, že v roce 1930 byla z 27 případů dovozu látek k zpracování požadována jistota toliko ve dvou případech a loňského roku ze 17 případů jen ve 4 případech, kdy šlo o strany celnímu úřadu neznámé. Avšak ani při těchto druzích záznamů - stejně jako při záznamu jízdních kol - nebylo příslušné řízení vždy hladce a bez poruch provedeno, ba staly se i případy, že zaznamenané zboží nebylo vůbec dodáno celnímu úřadu k vývoznímu projednání a je odůvodněna domněnka, že bylo po zpracování podloudně dopraveno zpět do Německa.
Sluší vytknouti, že vyskytujícím se nepravidelnostem a nesprávnostem v dovozním celním řízení záznamním v pohraničním styku lze čeliti pouze požadováním celní jistoty, která nutí strany, aby dostály svým povinnostem v tomto styku vůči celní správě a dosáhly tak uvolněni složené jistoty. Jiných donucovacích prostředků zde není, poněvadž stranami jsou tu zpravidla osoby bydlící v cizině. Upouští-li tedy celní úřady v těchto případech od požadování celní jistoty, mohou tak činiti v souhlase s výše dovolanými předpisy jen na základě důvěry ve spolehlivost strany. Selhává-li tato opora ve větším měřítku, jest přímo jejich povinností, aby v zájmu zachování nezbytné míry celní kontroly pohraničního styku sáhly eventuelně k rigorosnějšimu postupu a tam. kde nemají dostatečné důvěry, vyplývající z osobních kvalit té které strany, požadovaly od ní při záznamu dovážených věcí celní jistotu. Její výši určuje pak výše cla, po případě i jiných dávek na dovážené zboží připadajících.
Z vylíčeného stavu věcí nelze shledati, že celní úřady na území Osoblahy postupují při projednávání případů pohraničního styku s neodůvodněnou přísností. Pokud pak je v interpelaci žádáno za zrušení záznamního řízení v tomto styku, není možno tomuto požadavku vyhověti neboť tomu brání nejen platný právní řád, nýbrž i zájem na zachovávání potřebné míry celní kontroly při pohybu zboží přes hranici.
Podrobné vyšetření místních poměrů a zjišťování příslušných dat o případech v interpelaci uváděných mělo za následek, že tato nemohla býti zodpověděna ve stanovené lhůtě.
V Praze dne 13. dubna 1932.
Předseda vlády: Udržal, v. r.
1721/VIII (původní znění).
Odpověď
ministra financí,
ministra vnitra
a ministra obchodu
na interpelaci poslanců Stenzla, Eckerta, Prause a druhů
o úlevách v malém pohraničním styku na
území města Osoblahy, jakož i v jiných
pohraničních obcích (tisk 1318/IV).
Ve vývodech interpelace se poukazuje na polohu města Osoblahy obklopeného se tří stran pruským územím a upozorňuje se, že po hospodářské stránce jest město odkázáno v převážné míře na pohraniční styk, takže jakékoli stížení nebo omezeni tohoto styku působí citelně na jeho hospodářský život. K těmto vývodům a požadavkům z nich odvozovaným nutno s všeobecného hlediska především poznamenati, že celně-kontrolní systém, má-li náležitě plniti svůj účel daný ochranou celního důchodku, nemůže ani při úlevách v pohraničním styku postrádati určitých výhrad a záruk, jež mají pokud možno zabraňovati zneužiti těchto úlev.
Pokud jde o úlevy v pohraničním styku při cestách s jízdními (též motorovými) koly, jsou celní úřady podle § 168 prováděcího nařízení k celnímu zákonu oprávněny, aby nepožadovaly celní jistoty při tomto záznamu, jde-li o osoby známé a důvěryhodné. Podle provedeného šetření v této věci neodpírají celní úřady v Osoblaze a Rylovce v mezích právě dovolaného ustanovení této úlevy a vydaly na př. v loňském roce přes 90 záznamek pro jízdní kola bez požadování jistoty. Postupuje-li se při poskytování této úlevy v poslední době snad méně liberálně, jest toho příčinou zkušenost ukazující, že mnohé strany používají vydaných jim záznamek poměrně zřídka a - nejsouce vázány žádnou jistotou - opomíjejí hlasití celnímu úřadu poslední výstup Jízdního kola z celního území. Příčinu této nepořádnosti sluší ve většině případů hledati v jistě pohodlnosti, ba i nedbalosti stran, která přináší celnímu úřadu při vyřizování takových případů tím větší potíže, poněvadž jde o osoby bydlící v cizině.
Při přestupu hranice cizozemskými automobily nedávají sice platně celní předpisy podkladu
k promíjení celní jistoty ani v pohraničním styku, avšak instituce triptiků zbavuje osoby cestující automobilem přes hranici skládati takovou jistotu u celního úřadu.
Při celních záznamech věcí dovážených v pohraničním styku k zušlechtění, zpracování, opravě a pod. nemusí býti celní jistota požadována v záznamních stycích nepatrného rozsahu, zejména v pohraničním styku, nebo od maloživnostniků a řemeslníků, jež jsou celnímu úřadu známi jako spolehliví a důvěryhodní. I v těchto případech pokud okolnosti připouštějí - jest celními úřady na území města Osoblahy dotyčná úleva poskytována. Lze v tom směru zejména poukázati, že v roce 1930 byla z 27 případů dovozu látek k zpracování požadována jistota toliko ve dvou případech a loňského roku ze 17 případů jen ve 4 případech, kdy šlo o strany celnímu úřadu neznámé. Avšak ani při těchto druzích záznamu stejně jako při záznamu jízdních kol - nebylo příslušné řízení vždy hladce a bez poruch provedeno, ba staly se i případy, že zaznamenané zboží nebylo vůbec dodáno celnímu úřadu k vývoznímu projednání a je odůvodněna domněnka, že bylo po zpracování podloudně dopraveno zpět do Německa.
Sluší vytknouti, že vyskytujícím se nepravidelnostem a nesprávnostem v dovozním celním řízení záznamním v pohraničním styku lze čeliti pouze požadováním celní jistoty, která nutí strany, aby dostály svým povinnostem v tomto styku vůči celní správě a dosáhly tak uvolněni složené jistoty. Jiných donucovacích prostředků zde není, poněvadž stranami jsou tu zpravidla osoby bydlící v cizině. Upouštéjí-li tedy celní úřady v těchto případech od požadováni celní jistoty, mohou tak činiti v souhlase s výše dovolanými předpisy jen na základě důvěry ve spolehlivost strany. Selhává-li tato opora ve větším měřítku, jest přímo jejich povinností, aby v zájmu zachování nezbytné míry celní kontroly pohraničního styku sáhly eventuelně k rigorosnějšímu postupu a tam, kde nemají dostatečné důvěry vyplývající z osobních kvalit té které strany, požadovaly od ní při záznamu dovážených věcí celní jistotu. Její výši určuje pak výše cla, po případě i jiných dávek na dovážené zboží připadajících.
Z vylíčeného stavu věcí nelze shledati, že celní úřady na území Osoblahy postupuji při projednávání případů pohraničního styku s neodůvodněnou přísností. Pokud pak je v interpelaci žádáno za zrušení záznamního řízeni v tomto styku, není možno tomuto požadavku vyhověti, neboř tomu brání nejen platný právní řád. nýbrž i zájem na zachovávání potřebné míry celní kontroly při pohybu zboží přes hranici.
V Praze dne 24. března 1932.
Ministr financí:
Dr. Trapl, v. r.
Ministr vnitra:
Dr. Slávik, v. r.
Ministr obchodu:
Dr. Matoušek, v. r.
1721/ IX.
Odpověď
ministra národní obrany
na interpelaci poslanců Fr. Hummelhanse, Fr. Neumeistra J. Koudelky a soudruhů
o množících se sebevraždách ve vojsku (tisk 1579/ V).
Poukazuji na prohlášení, která ve věci vojenských sebevražd jsem učinil ve schůzích bran-
ného výboru poslanecké sněmovny dne 28. ledna a 16. března 1932. Z těchto prohlášení je patrno, že vojenská správa se velmi vážně zabývá složitým problémem vojenských sebevražd a že učinila v poslední době řadu nových dalekosáhlých opatření, aby těmto neblahým zjevům, seč jest to v lidských silách, čelila.
Obě prohlášeni byla uveřejněna v denním tisku.
K požadavku o předloženi statistiky vojenských sebevražd za poslední dvě léta sděluji, že vojenská správa již od začátku tuto statistiku vede. Níže uvádím statistická data za poslední čtyři léta s udáním příčin každé sebevraždy, pokud mohly býti bezpečně zjištěny.
  |   |
Rok: |
  | |
  |
1927/28 |
1928/29 |
1929/30 |
1930/31 |
I. Strach před soudním trestem |
  |   |   |   |
pro vraždu a zabití ........... |
  |
1 |
  |   |
ublížení na těle a veřejné násilí ...... |
1 |
2 |
1 |
  |
krádež, podvod, zpronevěru ........ |
11 |
8 |
6 |
7 |
homosexuální delikt ........... |
  |   |   |   |
pro jiné trestné činy .......... |
3 |
2 |
  |
1 |
II. Příčiny a pohnutky nesouvisející s vojenskou službou. |
u |
  |   |   |
Neutěšené rodinné a soukromé poměry... |
19 |
20 |
12 |
13 |
nešťastná láska, paternita a jiné sexuální pohnutky .............. |
26 |
23 |
25 |
22 |
venerická nemoc ............ |
3 |
3 |
6 |
1 |
nervová a duševní nemoc, pathologický afekt, akutní opilost, alkoholism.... |
10 |
3 |
3 |
4 |
nechuť k životu, napodobeni ....... |
7 |
9 |
2 |
10 |
III. Pohnutky související s vojenskou službou. |
  |   |   |   |
Strach ze soudního trestu: |
  |   |   |   |
a) pro delikty ve strážní službě ...... |
3 |
2 |
2 |
__ |
b) pro porušení subordinace ....... |
1 |
  |
2 |
1 |
c) pro deserci ............. |
1 |
4 |
1 |
1 |
Strach před kázeňským trestem: |
3 |
2 |
3. |
1 |
nesnášení vojenské služby, nechuť k vojenské službě ............... |
2 |
2 |
2 |
2 |
pronásledování představenými ....... |
  |   |   |   |
nezdar pokusů o předčasné přeložení do neaktivity .............. |
  |   |   |
- |
stesk po domově... ........ |
2 |
1 |
1 |
1 |
starost o existenci po přeložení do neaktivity. |
1 |
1 |
2 |
3 |
V. Jiné pohnutky: |
2 |
3 |
10 |
7 |
VI. Pohnutky, jež nebylo možno zjistiti: |
18 |
11 |
20 |
8 |
  |
113 |
97 |
98 |
82 |
V Praze dne 6. dubna 1932.
Ministr národní obrany: Dr. Viškovský, v. r.