Středa 8. ledna 1930

Předseda (zvoní): Prosím o klid.

Ministr dr Engliš (pokračuje):

Tak tedy jako od roku 1926, tak ani v příštím roce nebude stát ani pro investiční účely zatěžovati peněžní trh a rozmnožovati státních dluhopisů, nýbrž bude staré dluhy podle plánu amortisovati částkou přes 1/2 miliardy. Každý zlomek, o který by stát svými nároky zvýšil úrok, zastaví ve výrobě tolik a tolik koleček a nouzové investice, které by zhoršovaly peněžní trh, nejen že jsou ze stanoviska státu škodlivé, ony také zase plodí nezaměstnanost na druhé straně. Musil by býti nadbytek na peněžním trhu, abychom mohli uvažovati o investicích na úvěr. Toho času náš peněžní trh žádných nových státních emisí nesnese.

Poměry na peněžním trhu se v minulém roce přitužily. Vedle momentů, které působily už v roce 1928 přistoupilo ještě uvolnění devis, které učinilo mezi našimi a cizími trhy peněžními spojité nádoby, v nichž se nemůže udržeti isolovaně ani hladina kapitálová a úroková, a v nichž domácí peněžní trh reaguje i na cizí záchvěvy. Byla tím via facti provedena zlatá měna devisová, jež byla později Stálým výborem uzákoněna i formálně, čímž byl dovršen náš formální měnový vývoj. Sazba Národní banky zůstala nezměněna, ale peněžní trh stál pod cizími vlivy. Ze jména bylo to zvýšení diskontních sazeb a bursovní krise ve světových centrech peněžních, jakož i přesuny zásob zlata, určeného k účelům moneterním, jež způsobily depresi a nebývalé napětí na všech peněžních trzích. Situace našeho peněžního trhu byla stížena nad to počáteční pasivitou naší obchodní bilance v předchozím roce, takže dostavilo se mnohem větší napětí na peněžním trhu než v roce 1928. Je to patrno jak na výši soukromého diskontu, který od října překročil oficielní bankovní sazby (dosáhnuv výše 5 1/2%), tak i na sazbách denních peněz, jež pohybovaly se na niveau kolem 6%, tedy asi o 1% výše než v roce 1928. Napětí jest však zejména patrno ze stavu Národní banky, kde dochází jednak k mírnému snížení kovového a obchodního krytí proti stavu z r. 1928, jednak k podstatnému rozmnožení směnečného portefeuille i eskontovaných a lombardovaných cenných papíru. Za tohoto značného napětí na domácím peněžním trhu byl 6%ní standard státních papírů spolupůsobením státu přece pevně udržen. Finanční správa učiní i nadále vše, aby tento standard trvající již více let se udržel pevně i napříště, protože to odpovídá přirozeným poměrům. Průměrná výnosnost státních papírů, vylučující každé risiko, je vyšší nežli papírů bankovních a průmyslových. Trh státních papírů se zužuje, protože stát splácí a bude stále spláceti dluhy a nebude nových uzavírati; velké sumy jsou odčerpávány veřejnými sociálními institucemi a stát se bude starati o to, aby byly státní papíry hledány na širší základně. Napětí na světovém trhu peněžním polevuje a zdá se, že jdeme i na trhu státních papírů do příznivější doby.

Finanční správa neztrácí se zřetele veškeré naše peněžnictví a úvěrnictví a jeho lepší a vyšší organisaci, i když se tomu odstředivé zájmy vzpírají. Především jest nutno do končiti organisaci zemských úvěrních ústavů, protože s tím sou visí myšlenka lepší organisace úvěru samosprávného a umožnění hypotekárního úvěru průmyslového. Třeba však pro veškeré peněžnictví ústředí, jež by napomáhalo lepší kooperaci všech složek peněžnictví vůbec a mírnilo soutěž, která podlamuje peněžnictví samotné a na konec škodí výrobě. Vždyť při rostoucím peněžnictví a úvěrnictví stále větší kvota výroby a výrobních zařízení jest ovládána úvěrními ústavy, jimž následkem toho připadá větší moc nad výrobou, ale i větší odpovědnost. Zjišťujeme, že se podeflační krise našeho peněžnictví krok za krokem hojí, ale organisační vývoj, k němuž jsme dospěli, nemůžeme ještě v zájmu hospodárnosti považovati za skončený.

Až do uzákonění zlaté měny bylo mnoho diskutováno o měně a splácení státovkového dluhu. Formálně právně jest otázka měnová vyřešena a diskuse skončena, předpokládaje, že, jak máme za to, Národní Shromáždění schválí opatření Stálého výboru. Co není skončeno, je další posilňování měny úmorem státovkového dluhu. Každá stokoruna, která vplyne do banky zaplacením státovkového dluhu, sníží zprvu oběh, takže dané krytí zlatem a devisami se stává pro úhrn oběhu relativně příznivějším. Menší se tím blok nepružných bankovek v oběhu bez krytí kovového, devisového nebo obchodního, struktura oběhu je pevnější. Vyjde-li tato stokoruna zase ven, vychází proti obchodnímu krytí nebo nákupem zlata a devis, takže s rozšířeným oběhem roste i krytí. Banka účinněji ovládá peněžní trh. Poslední výkaz Národní banky vykazuje už 38.6% krytí zlatem a devisami. Mezi Národní bankou a státem platí úmluva o úmoru státovkového dluhu, která platí do konce privilegia. Technická po sice měny je výtečná a nevyžaduje žádného náhlého a mimo řádného opatření. Otázka zrychleného úmoru státovkového dluhu není tedy diktována snad nouzí, nýbrž snahou po rychlejším do sažení cíle, k němu směřuje platná úmluva. Splácení státovkového dluhu však znamená dnes pro finanční správu přímou finanční oběť, a musíme ji plniti v rámci všeobecné možnosti finanční, protože úvěr je za daného stavu peněžního trhu ne možný a i jinak ospravedlnitelný jen naprosto nutkavou potřebou, jíž v poměru k jiným naléhavým potřebám veřejných financí té doby není. Finanční správa však má i tuto otázku na zřeteli a zamýšlí ponechati celou dávku z majetku do budoucna úmoru státovkového dluhu a podle možnosti povlovně vraceti původnímu účelu i onu část dávky z majetku, které bylo použito k proplacení bonů. Ale tato opatření se mohou státi jen za úměrného plnění všech problémů, které finanční správu čekají, pro tože udržení rovnováhy ve státních financích a stabilisace výdajů směřujících ke zmírnění veřejných břemen je právě tak v zájmu měny jako úmor státovkového dluhu.

K úkolům, které čekají finanční správu do budoucna, jak bylo právě vylíčeno, patří i další práce unifikační a kodifikační. Je to především finanční řád o sdělávání rozpočtu, o hospodaření podle něho, o účetnictví, pokladní službě a kontrole pro státní správu i podniky. Bude se zase pokračovati v jeho přípravě. Je to reforma trestního řízení důchodkového, jež má býti přičleněno k obecnému řízení trestnímu ve zvláštních senátech, kodifikace nepřímých daní a především zákonná úprava hospodaření lihem, kodifikace poplatků, pro niž je zhotovena první referentská osnova, dále speciální zákony, týkající se peněžnictví, organisace finační správy atd. Samozřejmě, že i všechny mimofinanční problémy hospodářské ústí do hodnotného centra, jímž je finanční správa, protože se zde odvažují prospěch a škody celého státu a národního hospodářství. Finanční správa uvažuje o vytvoření orgánu, který by soustřeďoval práci směřující k radikální úspornosti a racionalisaci ve státní správě a jehož zárodek je dán ve studijním oddělení finančního ministerstva.

Dospěl jsem ke konci svých vývodů. Hospodářská situace, za níž projednáváme plán hospodářství státního, není růžová, ale není odůvodněn pessimismus. Řešení zemědělské krise je v naší moci, o průmyslové krisi se nedá zatím mluviti. Stali jsme se příliš citlivými na každý posun dolů, ač linie vývoje hospodářského nejde jinak nežli vlnou.

Protože otázka hospodářská je první a finanční je druhá a první otázkou podmíněná, musíme i finanční budoucnost posuzovati opatrně. Tak se už stalo při ohodnocování státních příjmů a proto se neobávám pro finanční správu žádných otřesů. Jsem přesvědčen, že udržíme pořádek a rovnováhu, a doufám, že vy řešíme letos opět kus zbývajících finančních problémů, k nimž počítám v první řadě staropensisty a samosprávu. (Výborně! - Potlesk.)

Předseda (zvoní): Byl mi podán návrh pp. posl. Berana, dr Wintra, dr Patejdla, Roudnického, Tauba, Ježka, Böllmanna, Pekárka a druhů, aby o prohlášení p. ministra financí provedla se rozprava, a aby tato rozprava byla sloučena s projednáváním osnovy rozpočtu a finančního zákona v sněmovním plenu.

Dám o tomto návrhu hlasovati.

Prosím paní a pány poslance, aby se posadili na svá místa. (Děje se.)

Konstatuji, že sněmovna jest způsobilá se usnášeti.

Kdo souhlasí s návrhem pp. posl. Berana, dr Wintra, dr Patejdla, Roudnického, Tauba, Ježka, Böllmanna, Pekárka a druhů, aby o prohlášení p. ministra financí provedena byla rozprava a aby rozprava tato sloučena byla s projednáváním rozpočtu a finančního zákona v sněmovním plenu, nechť po zvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Návrh jest přijat.

Přistoupíme k projednávání prvého odstavce pořadu, jímž jest:

1. Zpráva výboru rozpočtového stran opatření Stálého výboru NSRČ podle §u 54 úst. listiny ze dne 7. listopadu 1929 (k tisku 1, příloha I) o zatímním vedení státního hospodářství od 1. ledna do 28. února 1930 (tisk 29).

Zpravodajem jest p. posl. dr Hnídek.

Dávám mu slovo.

Zpravodaj posl. dr Hnídek: Slavná sněmovno! Stálý výbor Národního shromáždění učinil 7. listopadu m. r. opatření o státním hospodářství na prvé dva měsíce letošního roku; jinými slovy přijal rozpočtové provisorium na dva měsíce, na leden a únor 1930. Je to vlastně zmocnění dané vládě, aby mohla hospodařiti a konto rozpočtu, který bude při jat na r. 1930. Podle §u 54 ústavní listiny má poslanecká sněmovna nyní do 2 měsíců buď schváliti nebo zamítnouti toto opatření Stálého výboru.

Tuto otázku nutno posuzovati především ze dvou hledisek: 1. bylo-li nutno, aby učinil Stálý výbor neodkladné opatření, a 2. neodporuje-li toto opatření ústavní listině. Co se týče první otázky, bylo samozřejmo, že začátkem listopadu již bylo jisto, že řádný rozpočet na r. 1930 nebude moci býti projednán, poněvadž sestavování vlády se protahovalo, a bylo opravdu třeba, aby neodkladně bylo učiněno toto opatření rozpočtového provisoria. Nebylo možno, aby do konce r. 1929 obě dvě sněmovny schválily řádný rozpočet. Z toho důvodu tedy učinil Stálý výbor docela správné opatření, že přijal rozpočtové provisorium na 2 měsíce. Ovšem jiná otázka je, jak již na značil zde v prohlášení pan ministr financí, postačí-li toto rozpočtové provisorium dvou měsíční. Podle mého názoru nestačí toto dvou měsíční provisorium, máme-li důkladně pro jednati rozpočet na r. 1930. Budeme viděti v rozpočtovém výboru, jak bude jednání pokračovati, a bude-li nutno, musíme prodloužiti rozpočtové provisorium ještě o 1 měsíc.

Co se týče druhé otázky, neodporuje-li opatření Stálého výboru ústavní listině, můžeme říci, že neodporuje. Neodporuje, poněvadž nezavádí ani nových, ani stálých břemen atd., takže opatření Stálého výboru po každé stránce bylo zcela ústavní.

Není také žádného nebezpečí, že by mohla vláda nějakým způsobem tohoto zmocnění pro hospodaření podle rozpočtového provisoria na 2 měsíce zneužíti, a to proto, poněvadž čl. VII, VIII a IX finančního zákona je dobrou závorou. Čl. VII totiž stanoví, že z řádných kreditů může býti použito vždycky jenom jedné dvanáctiny na každý měsíc, z mimořádných kreditů podle čl. VIII může býti použito bez svolení ministerstva financí jenom do 50.000 Kč, přes 50.000 Kč musí býti svolení ministerstva financí.

Čl. IX finančního zákona potom stanoví, že platy, k nimž není stát zavázán zákonem, mají býti vypláceny teprve v poslední čtvrtině rozpočtového roku, takže zde není žádného nebezpečí zneužití tohoto zmocnění vládě daného o hospodářství na prvé 2 měsíce tohoto roku.

Rozpočtový výbor projednal po všech těchto stránkách opatření Stálého výboru a usnesl se doporučiti poslanecké sněmovně, aby schválila opatření Stálého výboru ze dne 7. listopadu m. r. o prozatímním hospodaření za první 2 měsíce r. 1930. (Souhlas.)

Předseda (zvoní): Ke slovu není nikdo přihlášen, rozprava odpadá a přistoupíme proto k hlasování.

Prosím pány poslance, aby se posadili na svá místa. (Děje se.)

Dám hlasovati o návrhu výboru, předneseném panem zpravodajem, aby poslanecká sněmovna toto opatření Stálého výboru schválila.

Sněmovna je schopna se usnášeti.

Kdo s tímto návrhem souhlasí, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Tím opatření Stálého výboru o zatímním vedení státního hospodářství od 1. ledna do 28. února 1930 bylo poslaneckou sněmovnou schváleno, a to v ústavou předepsané lhůtě.

Tím jest vyřízen 1. odstavec pořadu.

Nebude-li námitek, přistoupíme nyní k projednávání odst. 3 pořadu. (Námitek nebylo.)

Námitek není.

Budeme tedy projednávati odst. 3, jímž jest:

3. Rozhodnutí o návrzích na zřízení výborů a volba jich.

Byl mně podán návrh podle § 22 jedn. řádu poslanců Berana, dr Wintra, Špatného, Roudnického, Tauba, Ježka, Böllmanna, Pekárka a druhů, aby zřízeny byly tyto výbory: branný, kulturní, technicko-dopravní, zásobovací, zdravotnický, vesměs o 24 členech; výbor inkompatibilitní o 24 členech s 2 náhradníky za každého člena podle zákona čís. 144 Sb. z. a n. z r. 1924 a výbory iniciativní a imunitní o 24 členech, místo dosavadních 18 členných výborů iniciativního a imunitního.

Dám o tomto návrhu hlasovati.

Kdo s tímto návrhem souhlasí, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Návrh jest přijat a jmenované výbory jsou zřízeny.

Poněvadž nebyly dosud podány všechny kandidátní listiny pro právě zřízené výbory, přerušuji schůzi na 30 minut, t. j. do 5 hod. odpol.

(Schůze přerušena ve 4 hod. 30 min. odpol. - opět zahájena v 5 hod. 21 min. odpol.)

Předseda (zvoní): Zahajuji přerušenou schůzi.

Budeme pokračovati v projednávání odstavce 3 pořadu, jímž jest:

3. Rozhodnutí o návrzích na zřízení výborů a jich volba.

Návrh na zřízení výborů byl přijat a přistoupíme nyní k volbě členů těchto výborů.

Nebude-li proti tomu námitek, dám provésti volby aklamací. (Námitek nebylo.)

Námitek není.

Žádám, aby byla přečtena kandidátní listina pro výbor branný, sestavená podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor branný, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu:

1. Machník, 2. Chloupek, 3. Vančo, 4. Janček, 5. Hampl, 6. Hummelhans, 7. Srba, 8. Slavíček, 9. David, 10. Špatný, 11. Navrátil, 12. Vičánek, 13. Špaček, 14. Pekárek, 15. Heeger, 16. Kremser, 17. Zierhut, 18. Gottwald, 19. Dvořák, 20. dr Ravasz, 21. Gajda, 22. Oehlinger, 23. Knirsch, 24. inž. Kallina.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Přistoupíme nyní k volbě členů výboru kulturního.

Žádám, aby byla přečtena kandidátní listina pro výbor kulturní, sestavená podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor kulturní, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu:

1. dr Štefánek, 2. Machník, 3. Pelíšek, 4. Zeman, 5. V. Beneš, 6. Jaša, 7. Jurnečková, 8. Sladký, 9. Pechmanová, 10. inž. Záhorský, 11. Stašek, 12. Vičánek, 13. dr Lukavský, 14. Al. Beneš, 15. Jaksch, 16. Schäfer, 17. Hodina, 18. Kopecký, 19. Haiblick, 20. Sivák, 21. Šalát, 22. dr Petersilka, 23. Simm, 24. dr Schollich.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou tudíž zvoleni.

Přistoupíme k volbě členů výboru technicko-dopravního.

Žádám, aby byla přečtena kandidátní listina, sestavená rovněž podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor technicko-dopravní, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu :

1. Kočandrle, 2. Marek, 3. Zajíc, 4. inž. Žilka, 5. inž. Nečas, 6. Srba, 7. Staněk (čsl. soc. dem.), B. Procházka, 9. Fiala, 10. inž. Záhorský, 11. Košek, 12. Janalík, 13. inž. Novák, 14. Vávra, 15. Grünzner, 16. Häusler, 17. Böllmann, 18. Babel, 19. Krosnař, 20. Bobek, 21. Geyer, 22. Prause, 23. Macháček, 24. Suroviak.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Přistoupíme k volbě členů výboru zásobovacího.

Žádám, aby byla přečtena kandidátní listina, sestavená rovněž podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor zásobovací, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu:

1. Nejezchleb-Marcha, 2. Křemen, 3. Honzl, 4. Kaliňák, 5. Brožík, 6. Jaroš, 7. Nový, 8. Zeminová, 9. Lanc, 10. Stejskal, 11. Stašek, 12. dr Novák, 13. Petrovický, 14. Jiráček, 15. Pohl, 16. Roscher, 17. Halke, 18. Hodinová, 19. Hrubý, 20. Grebáč-Orlov, 21. Šalát, 22. Greif, 23. Kasper, 24. Matzner.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Přistoupíme nyní k volbě členů výboru zdravotnického.

Žádám, aby byla přečtena kandidátní listina, sestavená rovněž podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor zdravotnický, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu:

1. Bistřický, 2. Honzl, 3. Tůma, 4. Dorič, 5. dr Buzek, 6. Neumeister, 7. Seidl, 8. Hatina, 9. O. Svoboda, 10. Šmejcová, 11. Myslivec,12. Stanislav, 13. Vetterová-Bečvářová, 14. Hýbner, 15. Blatná, 16. Taub, 17. Hodina, 18. Kuhnová, 19. J. Svoboda, 20. dr Labaj, 21. Fritscher, 22. Nitsch, 23. Schubert, 24. Horpynka.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Přistoupíme k volbě členů výboru inkompatibilitního.

Žádám, aby byla přečtena kandidátní listina, sestavená podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor inkompatibilitní, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63. jedn. řádu:

1. Křemen (dr Hnídek, Bistřický), 2. Nejezchleb-Marcha (Haupt, Pozdílek), 3. Zeman (Dorič, Prokop), 4. dr Černý (Machník, Zajíc), 5. Benda (Chobot, Husnaj), 6. Polach (Seidl, Vácha), 7. Remeš (Pik, Hummelhans), 8. Richter (Šeba, Fiala), 9. Malý (Hatina, David), 10. Polívka (Šmejcová, Tykal), 11. dr Dolanský (Rýpar, Adámek), 12. dr Nosek (dr Novák, Knotek), 13. dr inž. Toušek (Petrovický, Vetterová-Bečvářová), 14. Horák (Al. Beneš, Hýbner), 15. Taub (Hackenberg, Müller), 16. Pohl (Kremser, Häusler), 17. Viereckl (Platzer, Zierhut), 18. Juran (Höhnel, Steiner), 19. Kliment (Rjevaj, Hadek), 20. dr Ravasz (dr Fritz, dr Labaj), 21. Slušný (dr Holota, Eckert), 22. dr Luschka (dr Mayr-Harting, dr Petersilka), 23. Kasper (Krebs, Geyer), 24. dr Keibl (dr Hassold, Matzner).

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Nyní vykonáme volbu nového 24 členného výboru iniciativního místo dosavadního 18 členného.

Žádám o přečtení kandidátní listiny, sestavené podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor iniciativní, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu:

1. Dubický, 2. Pelíšek, 3. Pozdílek, 4. Zeman, 5. Chalupník, 6. Polach, 7. dr Staněk, 8. Pechmanová, 9. dr Moudrý, 10. dr Stránský, 11. Bezděk, 12. Kaňourek, 13. dr inž. Toušek, 14. Liška, 15. Katz, 16. Müller, 17. Wagner, 18. Śliwka, 19. Höhnel, 20. dr Mederly, 21. dr Ravasz, 22. Fritscher, 23. Schubert, 24. Dobránsky.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Konečně provedeme volbu nového 24 členného výboru imunitního místo dosavadního 18 členného.

Žádám o přečtení kandidátní listiny, sestavené podle zásad poměrného zastoupení.

Sněm. tajemník dr Říha (čte):

Kandidátní listina pro výbor imunitní, sestavená podle zásad poměrného zastoupení, obsažených v §u 63 jedn. řádu:

1. Marek, 2. dr Kalaš, 3. Stunda, 4. Tůma, 5. dr Markovič, 6. dr Mareš, 7. Koudelka, 8. dr Stránský, 9. Richter, 10. O. Svoboda, 11. dr Daněk, 12. Košek, 13. Ježek, 14. Pekárek, 15. Pohl, 16. Taub, 17. Platzer, 18. Hruška, 19. Vallo, 20. dr Ravasz, 21. Bobek, 22. Krebs, 23. dr Hassold, 24. Fedor.

Předseda: Kdo souhlasí s přečtenou kandidátní listinou, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Navržení jsou zvoleni.

Tím vyřízen jest 3. odstavec dnešního pořadu.

Přerušuji projednávání pořadu.

Před ukončením schůze učiním ještě některá presidiální sdělení.

Svolávám výbory zvolené jednak dne 17. prosince 1929, jednak dnes k ustavujícím schůzím na zítra dne 9. ledna 1930, a to:

Na hodinu 9. tyto výbory:

Imunitní do místnosti čís. 18 ve 3. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. Ježka.

Iniciativní do místnosti č. 17 ve 3. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. Bezděka.

Zahraniční do místnosti č. 6 ve 2. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. Tomáška.

Branný do místnosti č. 8 ve 2. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. Davida.

Na hodinu 10. tyto výbory:

Sociálně-politický do místnosti č. 11 ve 3. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. dr Wintra.

Živnostensko-obchodní do místnosti č. 14 ve 3. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. Pechmana.

Zemědělský do místnosti č. 5 ve 2. patře. Pro řízení volby předsedy tohoto výboru ustanovuji posl. Mašatu.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP