U přídavku na děti a drahotního přídavku rozeznává osnova mezi zaměstnanci, kteří jsou již ve státní službě a mezi zaměstnanci, kteří nastoupí službu po 31. prosinci 1922. Pro ony ponechává dosavadní systém s tím určeném, že bude postupným odbouráním požitků spočívajících na systému alimentačním proměněn v systém platu za práci. Pro zaměstnance, kteří vstoupí po účinnosti navrhovaného zákona do státní služby, zavádí osnova již systém platu za práci, neboť přisuzuje jim pouze služné a místní přídavek, a pouze z důvodů existenčních přiznává jednotný drahotní přídavek ve výměře pro svobodné zaměstnance, jenž ovšem časem bude odbourán (§ 7.). Na přídavky na děti nebudou již tito zaměstnanci míti nároku. Ale i u zaměstnanců, kteří jsou již ve státní službě, nastává omezení alimentačních požitků, neboť na přírůstky rodinné, sňatkem neb narozením dětí po 31. prosinci 1922 nebude již brán zřetel (§ 6. II.).

Dále zostřují se podmínky pro nárok na drahotní přídavky (§ 6. I.).

Původní předpisy o nároku na drahotní přídavky, obsažené v ministerském nařízení ze dne 11. září 1918, č. 333 ř. z., a doplněné nařízením vlády ze dne 23. června 1919, č. 348 Sb. z. a n., a § 4 zákona ze dne 21. prosince 1921, č. 495 Sb. z. a n., ukázaly se totiž v různých směrech neúplnými a příliš liberálními. Z toho důvodu se novelisují §em 6. s dodatky v §u 15.

Pro posuzování nároku zůstávají směrodatnými všeobecné předpisy pensijní (§ 6. I., odst. 1.); hlavní zásadou je pak, že, jestliže pro téhož oprávněného byly založeny nároky na drahotní přídavky jakéhokoli druhu z různých důvodů, náleží mu pouze jeden nárok, při různé výši nárok na drahotní přídavek vyšší. Na této zásadě spočívají všechny předpisy o drahotních přídavcích, nicméně byla zdůrazněna tím, že byla vyslovena v zákoně ze dne 3. března 1921, č. 99 Sb. z. a n. (čl. I., § 2, poslední věta). Vzhledem ku své důležitosti byla převzata i do znění §u 6. I., odst. 4.

Již v důvodové zprávě k zákonu ze dne 3. března 1921, č. 99 Sb. z. a n., bylo uvedeno, že veliký počet našich pensistů se zdržuje mimo území republiky a že valutový zisk je nenutí k návratu, nýbrž spíše láká k pobytu za hranicemi. Vláda nepoužila nejzazšího prostředku zákazem pobytu v cizině pensistům a jejich pozůstalým, poněvadž by tím byla postihla i případy, kde tento pobyt jest z důvodů rodinných, zdravotních, příp. hospodářských nezbytným, nýbrž uspokojila se pouze tím, že jim odepřela výhody plynoucí ze zákona výše zmíněného (čl. I., § 8. nový odstavec zákona ze dne 3. března 1921, č. 99 Sb. z. a n., a § 6 vládního nařízení z 15. července 1921, č. 24 Sb. z. a n.). Přes to však množí se způsobem nápadným případy stěhování se pensistů do ciziny, takže je nutno sáhnouti k prostředku ještě ostřejšímu tím, že může by ti při požívání odpočivných a zaopatřovacích požitků v cizině odepřen jednotný drahotní přídavek zcela nebo z části (§ 15). To platí i o mimořádné a nouzové výpomoci, pokud se tímto zákonem zachovávají (dosavadní pensisti). Vyskytují se však i mnohé případy, že i členové rodiny aktivních státních zaměstnanců dli v cizině, ač tento pobyt při bližším zkoumání nejeví se naprosto nezbytným. Proto bylo nutno i zde použíti omezovacího ustanovení a odepříti drahotní přídavky na členy rodiny, kteří se zdržují v cizině (§ 6. I., odst. 2.). Rozhodování o výjimečných případech, o nichž mluví § 6. I., odst. 2., bude příslušeti ministerstvu financí. Rovněž bude toto ministerstvo rozhodovati o tom, kdy při požívání odpočivných a zaopatřovacích požitků v cizině může býti celý drahotní přídavek neb jen částečný poskytován nebo odepřen (§ 15.).

Novým ustanovením jest, že se nárok na drahotní přídavky na děti omezuje u synů i dcer do dokonaného 18. roku věku (§ 6, I., odst. 1. a § 15). Ustanovení toto platí i pro pensisty a pozůstalé, jimž byly vyměřeny požitky dle dosavadních předpisů. Toto věkové omezení bylo stanoveno v úvaze, že děti ve výše označeném věku mají a mohou býti zpravidla zaopatřeny, nestudují-li ovšem, v kterémžto případě ponecháno bylo ustanovení o poskytnutí drahotního přídavku po dobu studií, nejdéle však do 24. roku věku. Dlužno výslovně upozorniti, že omezení hranice věkové u synů a dcer do 18. roku se netýká nároků na příspěvky na výchovu a na sirotčí pensi spolu s přídavky ji doplňujícími na výměr příspěvku na výchovu.

Úplně se zrušuje ustanovení, dle kterého svobodní státní zaměstnanci nebo bezdětní vdovci, kteří žijí ve společné domácnosti s prarodiči, rodiči nebo se sourozenci, mohli býti na roveň pokládáni zaměstnancům ženatým bezdětným, uhrazují-li v důsledku právního nebo mravního závazku prokazatelně převážnou částí výživu těchto příbuzných pro jejich nuznost. Ustanovení to zrušuje se z důvodu, že vedlo k neoprávněným požadavkům.

Je-li odůvodněno zostření předpisů o nároku na drahotní přídavky, bude nutno zostřiti i dozor nad jich plněním. Nárok na drahotní přídavky a zánik jeho musí oprávněný ohlásit (§ 6, IV.). Správnost přihlášky bude zkoumána s největší přísností; žádostem o prominutí přeplatků z titulu neoprávněného požívání drahotních přídavků nebude zásadně vyhovováno, naopak bude cíle povahy věci zakročováno prostředky nejpřísnějšími. - Totéž platí ovšem též o přídavcích na děti (§ 6, IV.).

Z požitků státních zaměstnanců, civilních i vojenských, v činné službě bude se srážeti:

1. Pensijní příspěvek ve výši 8% pensijní základny příp. jiného platnými předpisy ustanoveného základu, jestliže již nyní neplatí pensijní příspěvek vyšší; zaměstnanci, kteří již dosáhli nároku na výhodu čl. IV. poslední odstavec zákona ze dne 17. prosince 1919, č. 2 Sb. z. a n., z r. 1920, příp. § 15, odst. 3., zákona ze dne 17. února 1922, č. 76 Sb. z. a n., tj., nabyvše práva na plnou pensi, platí příspěvky jenom z případného zvýšení pensijní základny, budou platiti pensijní příspěvky z oněch částek, o něž se jejich dosavadní základna zvýší novou zákonnou úpravou nebo jiným jakýmkoli způsobem.Kdož platí dosud podle zmíněné zásady pensijní příspěvky pouze ze zisku na pensijní základně, budou je ovšem nadále platiti, jak ze zisků dosavadních, tak i z toho, čeho získají na pensijní základně touto zákonnou úpravou nebo jiným způsobem. Zaměstnanci, kteří nabudou nároku na plné výslužné po účinnosti tohoto zákona, budou platiti pensijní příspěvky z rozdílu mezi pensijní základnou podle dřívějších předpisů a mezi pensijní základnou stanovenou tímto zákonem po příp. ještě z toho, čeho později na pensijní základně dále získají (§ 9).

2. Daň z příjmu (§ 8).

Osnovou byla - jak již v úvodu podotknuto a odůvodněno - rozšířena povinnost platiti daň z příjmu i na vojenské gážisty. Tuto daň platiti jsou povinni i četníci, jakož i zaměstnanci, kteří přijati byli do státní služby na smlouvu.

Konečně budou povinni platiti tuto daň i poživatelé odpočivných a zaopatřovacích požitků, stanovených navrhovaným zákonem (§ 13).

K objasnění připojuje se přehled služebních požitků a srážek svobodných zaměstnanců v Praze, jak se budou jeviti v ročních částkách., až nastanou plné srážky tímto zákonem stanovené (100% daně z příjmů, 8% pensijní příspěvek a 20% na drahotním přídavku); do něho pojaty byly k vůli úplnosti též některé kategorie nepragmatikálních zaměstnanců, jejichž požitky se upraví teprve nařízeními dle zásad navrhovaného zákona (tabela L).

Úprava platů aktivních státních zaměstnanců má přirozeně vliv na odpočivné a zaopatřovací požitky. Jelikož se zvyšuje základní služné aktivních zaměstnanců o 75% na účet drahotních přídavků, mimořádných a nouzových výpomocí, zvyšuje se zároveň pensijní základna a tím také požitky, vyměřené na jejím podkladě, tj. odpočivné a ostatní zaopatřovací požitky.

Úprava spočívá dále - jak již bylo řečeno - v tom, že se z drahotních přídavků, mimořádných a nouzových výpomocí upravují přídavky na děti a jednotné drahotní přídavky, jež postupem času mají býti snižovány až do jejich úplného zrušení. Tento postup musí býti obdobně zachován i při pensijních požitcích. Proto se stanoví k odpočivným a zaopatřovacím požitkům, jež se zvýší rozšířením pensijní základny, taktéž přídavky na děti a jednotné drahotní přídavky (§ 10); s odbouráváním započne se i zde u jednotného přídavku drahotního, kdežto přídavky na děti budou snižovány až po zániku drahotních přídavků (§ 11). Těm poživatelům odpočivných a zaopatřovacích požitků, jichž státní poměr služební nastal po 31. prosinci 1922, může se důsledně poskytnouti arci pouze jednotný drahotní přídavek ve výměře pro svobodné zaměstnance na odpočinku nebo bezdětné vdovy obdobně podle zásad platných pro aktivní státní zaměstnance (§ 12).

Konečně bylo nutno zavésti dle obdoby předpisů pro aktivní státní zaměstnance placení daně z příjmu. O tom zmiňuje se již důvodová zpráva v pojednání o srážkách s požitků státních zaměstnanců vůbec (§ 13).

Při stanovení přídavků na děti a jednotných drahotních přídavků navrhovaných pro pensisty a jejich pozůstalé (§ 10) bylo nutno především dbáti toho, aby státní zaměstnanci, kteří odejdou do výslužby za platnosti tohoto zákona, a jich pozůstalí neměli menší odpočivné neb zaopatřovací požitky než ti, kteří byli pensionováni podle dřívějších pensijních předpisů a jimž se zatím ponechávají dosavadní drahotní požitky (druhotní přídavky, mimořádné a nouzové výpomoci) v neztenčené míře, ale také aby snad neměli v některých stupních platových více než měli v činné službě, nebo aby diference nebyla tak nepatrná, že přímo sváděla ke vstupu na odpočinek i při úplné schopnosti k další činné službě.

Takové případy by nastaly, kdyby na př. svobodný úředník (bezdětný vdovec) měl

       

na nových aktivních požitcích ve IV. místní třídě:

na odpočivném s dosavad. drahot. požitky:

v 1.

plat.

stupni

VI. h. tř.

23.388 Kč

23.388 Kč

v 2.

"

"

VI. h. tř.

24.600 Kč

25.200 Kč

v 3.

"

"

VI. h. tř.

25.812 Kč

26.994 Kč

v 4.

"

"

VI. h. tř.

27.660 Kč

28.470 Kč


 

Takovýmto nesrovnalostem třeba zabrániti přiměřenou úpravou přídavků na děti a jednotných drahotních přídavků pro pensisty a jich pozůstalé.

Poněvadž u aktivních státních zaměstnanců vyplývá pro každý platový stupeň jiný jednotný drahotní přídavek (přídavek na děti zaměstnanců zařazených do hodnostních tříd ve dvojí výměře), bylo by nejsprávnější, aby obdobně i pensistům stanoveny byly individuelně pro každý platový stupeň poměrné přídavky k odpočivnému. To by však bylo jen tehdy možno, kdyby každý zaměstnanec odcházel do výslužby po dovršeném 5. po případě 40. služebním roce, tedy po dosažení nároku na plné 100%ní výslužné. Jest však mnoho případů, kdy zaměstnanec ze zdravotních důvodů odchází do výslužby před získáním práva na plné výslužné, ve kterémž případě se vymezuje odpočivné částkami pohybující se mezi 40 - 100% pensijní základny. Není tudíž možno při stanovení drahotních přídavku pro pensisty přihlížeti k platovým stupňům, nutno spíše jako se dosud dělo i nadále odstupňovati zmíněné přídavky dle absolutní výše přiznané pense a ovšem přiměřeně k přídavkům aktivních státních zaměstnanců, při čemž přirozeně dle stavy věci musí býti přídavky pensistů menší, než přídavky aktivních zaměstnanců.

V činné službě mají svobodní úředníci s požitky 1. platového stupně IX. až včetně 3. platového stupně VIII. hodnostní třídy [K XI. a X. hodnostní třídě se při výpočtu nepřihlíží, jelikož se v těchto třídách vyskytují případy pensionování jen výjimečně.] (pensijní základna až do 13.608 Kč) jednotný drahotní přídavek pohybující se mezi 5388 až 5952 Kč ročně; k pensi až do 14.000 Kč by se jim poskytl při nároku na plné výslužné drahotní přídavek ročně 4008 Kč. Ve 4. platovém stupni VIII. hodnostní třídy (pensijní základna 14.630 Kč) až včetně do 3. platového stupně VII. hodnostní třídy (pens. základna 17.406 Kč) mají v činné službě 4272 až 5328 Kč; k pensi dostanou 3600 Kč ročně. Ve 4. platovém stupni VII. hodnostní třídy (pens. základna 18.804 Kč) až včetně po 4. platový stupeň VI. hodnostní třídy (pens. základna 24.210 Kč) rovná se prvému platovému stupni V. hodnostní třídy, mají v činné službě 2244 až 3636 Kč; k pensi dostanou 2400 Kč (§ 10, B, 1.).

Na téže zásadě jsou vybudovány i jednotné přídavky svobodných zaměstnanců náležejících do kategorie podúředníku a zřízenců. V činné službě mají svobodní podúředníci jednotný drahotní přídavek od 3048 až 4776 Kč, zřízenci pak od 3336 do 4836 Kč; jednotný drahotní přídavek k pensi činí dle výše pense 1800 až 3000 Kč ročně (§ 10, B, 1.).

Ve II. rodinné třídě se zvyšují přídavky zprvu uvedené u úředníků o 1800 Kč, u zaměstnanců náležejících do kategorie podúředníků a zřízenců o 1200 Kč. Zvýšení jednotného drahotního přídavku pro II. třídu rodinnou odpovídá dosavadnímu systému.

V III. až VIII. rodinné třídě u zaměstnanců zařazených do hodnostních tříd, přísluší na každé dítě ještě přídavek, jenž činí při ročním odpočivném až do 14.000 Kč 1200 Kč ročně, při odpočivném od 14.000 Kč výše 1500 Kč ročně; jednotný drahotní přídavek II. rodinné třídy se pak zvyšuje pouze při odpočivném do 14.000 Kč vždy o 300 Kč.

V III. až VII. rodinné třídě u zaměstnanců náležejících do kategorie podúředníků a zřízenců se stanoví přídavek na každé dítě beze zřetele na výši výslužného 900 Kč; jednotné drahotní přídavky se jim již nezvyšují v těchto rodinných třídách, poněvadž mají stejný přídavek na děti, kdežto u zaměstnanců zařazených do hodnostních tříd jest přídavek na děti odstupňován dle výše odpočivného.

Vdovám po úřednících se povoluje podle výše vdovské pense odstupňovaný jednotný drahotní přídavek od 1800 do 3200 Kč ročně, k příspěvku na výchovu pak přídavek pro každé dítě, jenž činí u vdovské pense do ročních 7000 Kč pro každé dítě 1200 Kč a od 7000 Kč výše 1500 Kč a jednotný drahotní přídavek vždy o 300 Kč vyšší než první rodinné třídy; ale pouze při vdovské pensi do 7000 Kč, aby neměly na drahotních požitcích méně než mají nyní.

Vdovám po zaměstnancích náležejících do kategorie podúředníků a zřízenců se povoluje jednotný drahotní přídavek rovněž odstupňovaný dle výše vdovské pense od 1800 Kč do 2400 Kč, tj. polovina jednotného drahotního přídavku mužů v II. rodinné třídě, zvýšená ve všech stupních 0 300 Kč, k příspěvku na výchovu pak pro každé dítko ještě přídavek 900 Kč a to beze zřetele na výši vdovské pense; jednotný drahotní přídavek pak v II. až VII. rodinné třídě se již těmto vdovám nezvyšuje, poněvadž mají stejný přídavek na děti, kdežto vdovy po zaměstnancích zařazených do hodnostních tříd mají přídavek na děti odstupňovaný dle výše vdovské pense (§ 10, A, 2, B, 2.). Zmíněné zvýšení drahotních přídavků vdov bylo nutno, aby výměra jejích celkového požitku neklesla pod výměru požitků dosavadních.

Úhrn přídavků, určený pro sirotky bez obou rodičů, jest přizpůsoben dosavadním výměrám (§ 10, A, 3, B, 3).

Poněvadž se přiznává k vyšším odpočivným a zaopatřovacím požitkům nižší drahotní přídavek, učiněno v §u 10 také opatření, aby poživatel vyššího základního požitku neměl méně než poživatel nižšího. Na příklad požívá-li pensista ročního odpočivného 13.99 Kč, přísluší mu jednotný drahotní přídavek 4008, celkem 18.007 Kč, kdežto činí-li jeho odpočivné 14.100 Kč, přísluší mu pouze 3600 Kč, měl by tedy při celkovém požitku 17.700 Kč o 307 Kč méně než poživatel předchozí, proto se mu jednotný drahotní přídavek doplní o tutéž částku.

Výši jednotných drahotních přídavků pensistů a jich pozůstalých dle §u 10 viděti z tabely M.

Poměr mezi celkovými pensijními požitky a celkovými aktivními požitky před nynější úpravou a po úpravě jest viděti ze srovnávacích tabulek N, O, P.

§em 18 zmocňuje se vláda, aby zavedla nový způsob výplaty požitků státních zaměstnanců a sice ve čtvrtletních anticipačních lhůtách poukazem na peněžní ústavy k tomu určené. Způsob takové výplaty jest zaveden v Belgii a velice se osvědčil. Poskytuje státním zaměstnancům disposici větší částkou peněz, kterých s druhé strany může použíti dočasně peněžní ústav, u něhož jsou uloženy, k produktivním účelům. Další výhoda tohoto opatření jest zmenšení oběživa a zjednodušení výplatních způsobů, což má veliký národohospodářský význam. Nesmí se podceňovati ani to, že dává se tím státním zaměstnancům příležitost, ba dokonce se nabádají k úsporám. Vládě ponechává se možnost omeziti tento nový způsob výplaty na určité kategorie zaměstnanců a na určitá území, jelikož není jisto, jestli by zavedení jeho u některých kategorii zaměstnanců neb v některých územích nenarazilo na obtíže.

Chceme-li zjistiti finanční výsledek osnovy, musíme přihlížeti nejen k úpravě požitků zaměstnanců pragmatikálních, kterou provádí osnova přímo sama, nýbrž i k oněm dalším úpravám požitků ostatních zaměstnanců, jež vzhledem k ustanovení § 17. budou následovati cestou nařizovací.

Dohromady jest počítati asi s 352.000 zaměstnanci, kteří platí nyní okrouhle na pensijních příspěvcích

104,000.000 Kč

 

a na dani z příjmu

 

49,000.000 Kč

Pensijní příspěvky ze zvýšených základen pensijních činí

168,000.000 Kč

 

tedy více o

64,000.000 Kč

 
     

Na dani z příjmu zaplatí všichni státní zaměstnanci civilní i vojenští v činné službě v roce 1923

 

179,000.000 Kč

tedy více o

 

130,000.000 Kč

     

Stát přijme tudíž v roce 1923 na pensijních příspěvcích a na dani z příjmu více o

 

194,000.000 Kč

respektive po srážce vyššího nákladu spojeného s odstraněním nejvyšší hranice místních přídavků, jenž činí

 

20,000.000 Kč

celkem více o

 

174,000.000 Kč

     

Dosud bylo vypláceno na drahotních přídavcích a výpomocích ročně

3.487,000.000 Kč

 

Z částky této má býti převedeno k účelu 75% zvýšení základních platů

943,000.000 Kč

 

zbude tedy na drahotní přídavky částka

2.544,000.000 Kč

 

Tato částka zmenšuje se však o

364,000.000 Kč

 

jež připadají na přídavky na děti, zbývá tudíž částka

2.180,000.000 Kč

 

,jež se sníží 1. dubnem 1923 o 20%, což činí

 

327,000.000 Kč

takže celková úspora bude činiti v roce 1923

 

501,000.000 Kč

     

Do rozpočtu na rok 1923 není pojat náklad na nouzové výpomoci přibližně

 

1.400,000.000 Kč

Tento nekrytý náklad zmenší se o uvedenou celkovou úsporu, tak že zbude pro rok 1923 ještě nekrytá částka

 

899,000.000 Kč


 

Celoroční výsledek této finanční předlohy (na rozdíl od právě uvedeného skutečného výsledku v r. 1923) jest tento:

Celoroční příjem od všech státních zaměstnanců

a) na dani z příjmu

221,000.000 Kč

b) na pensijních příspěvcích

168,000.000 Kč

celkem

389,000.000 Kč


 

od toho dlužno odečísti částky placené v r. 1922, s nimiž v rozpočtu na rok 1923 bylo již počítáno, a sice:

a) na dani z přijmu civ. státních zaměstnanců 25%

49,000.000 Kč

 

b) na pens. příspěvcích všech zaměstnanců (civ. i vojenských)

104,000.000 Kč

 
 

celkem

153,000.000 Kč

 

zbývá

236,000.000 Kč

     

K tomu 20% snížení jednotného drah. přídavku (celoročně 2.180,000.000 Kč)

436,000.000 Kč

činí celkem

672,000.000 Kč

takže oproti nekrytému nákladu na nouzové výpomoci

1.400,000.000 Kč

zbývá nekrytá částka

728,000.000 Kč


Tato částka bude kryta dalším snižováním zbývajících drahotních přídavků. Při těchto výpočtech nebylo počítáno s nákladem na novopensisty a jich pozůstalé, jejž nelze ani přibližně ocenit. Náklad na staropensisty zůstává zatím nezměněn; snížení bude moci nastati až po značnějším odbourání drahotních přídavků staropensistů.

Vláda navrhuje, aby osnova byla projednána jednáním zkráceným podle §ů 55. jedn. řádů sněm.; zároveň se doporučuje, aby osnova byla přikázána v poslanecké sněmovně i v senátě výborům sociálně-politickému a rozpočtovému k podání zprávy vždy ve lhůtě 24 hodin.

Návrh na zkrácené jednání se odůvodňuje tím, že účinnost navrhovaného zákona má počíti 1. lednem 1923.

V Praze dne 11. prosince 1922.

Ministerský předseda:

Ant. Švehla, m. p.

 

Ministr financí:

 

Dr. Al. Rašín, m. p.


 

Tabela A.

Služné aktivních státních úředníků, soudců, státních učitelů, vojenských a četnických důstojníků, jakož i vojenských úředníků:

Hodnostní třída

Stupeň služného

Dosavadní služné

75%ní zvýšení

Nové služné

XI.

1.

2.808

2.100

4.908

2.

3.108

2.328

5.436

3.

3.408

2.544

5.962

4.

3.708

2.772

6.480

X.

1.

3.708

2.772

6.480

2.

4.008

3.000

7.008

3.

4.308

3.228

7.536

4.

4.608

3.444

8.052

IX.

1.

4.608

3.444

8.052

2.

4.908

3.672

8.680

3.

5.208

3.900

9.108

4.

5.508

4.128

9.636

5.

5.808

4.344

10.152

VIII.

1.

5.808

4.344

10.152

2.

6.360

4.728

11.028

3.

6.804

5.100

11.904

4.

7.308

5.472

12.780

VII.

1.

7.308

5.472

12.780

2.

8.004

6.000

14.004

3.

8.700

6.528

15.228

4.

9.408

7.044

16.452

VI.

1.

9.408

7.044

16.452

2.

10.308

7.728

18.036

3.

11.208

8.400

19.608

4.

12.108

9.072

21.180

V.

1.

8.072

21.180

12.108

2.

14.208

10.644

24.852

3.

16.308

12.228

28.536

IV.

1.

16.308

12.228

28.536

2.

18.408

13.800

32.208

III.

1.

18.408

13.800

32.208

2.

20. 508

15.372

35.880

II.

1

24.000

18.000

42.000

2.

28.008

21.000

49.008


 

Tabela B.

Služné aktivních podúředníků, gážistů mimo hodnostní třídy, četnických strážmistrů a četníků na zkoušku.

Stupeň služného

Dosavadní služné

75%ní zvýšení

Nové služné

1.

2208

1644

3852

2.

2400

1800

4200

3.

2.604

1956

4560

4.

2808

2100

4908

5.

8000

2266

5256

6.

3204

2400

5604

7.

3408

2544

5952

8.

3600

2700

6300

9.

8804

2856

6660

10.

4008

3000

7008

11.

4308

3228

7536

12.

4608

3444

8052

13.

4908

3672

8580


 

Tabela C.

Služné aktivních vrchních četnických strážmistrů.

Stupeň služného

Dosavadní služné

75%ní zvýšení

Nové služné

6.

8408

2544

5952

7.

3708

2772

6480

8.

4008

3000

7008

9.

4308

3228

7636

10.

4608

3444

8052

11.

5004

3756

8760

12.

5400

4066

9456

13.

5808

4344

10152


 

Tabela D.

Služné aktivních zřízenců.

Stupeň služného

Dosavadní služné

75%ní zvýšení

Nové služné

1.

2100

1584

3684

2.

2304

1728

4032

3.

2508

1872

4380

4.

2700

2028

4728

5.

2904

2172

5076

6.

3108

2328

5436

7.

3300

2484

5784

8.

3604

2628

4132

9.

3708

2772

6480

10.

3900

2928

6828

11.

4104

3072

7176

12.

4308

3228

7536

13.

4500

3384

7884


 

Tabela E.

Místní přídavek státních zaměstnanců zařazených do hodnostních tříd.

Třída hodn.

Služné ročně v korunách

Praha ročně v korunách

(I. - II.) 90% ročně v korunách

III. 80% ročně v korunách

IV. 70% ročně v korunách

XI.

4908

1404

1260

1128

984

5436

1560

1404

1248

1092

5952

1704

1530

1368

1200

6480

1860

1668

1488

1296

X.

6480

1860

1668

1488

1296

7008

2004

1800

1608

1404

7536

2160

1944

1628

1512

8052

2304

2076

1848

1620

IX.

8052

2304

2076

1848

1620

8580

2460

2208

1968

1716

9108

2604

2340

2088

1824

9636

2760

2484

2208

1932

10102

2904

2616

2328

2040

VIII.

10152

2904

2616

2328

2040

11028

3156

2844

2520

2208

11904

3408

3060

2724

2388

12780

3660

3288

2928

2556

VII.

12780

3660

3288

2928

2556

14004

4008

3600

3204

2808

15228

4356

3924

3480

3048

16452

4704

4236

3768

3300

VI.

16452

4704

4236

3768

3300

13036

5160

4644

4128

3612

19608

5604

5040

4488

3924

21180

6060

5448

4848

4236

V.

21180

6060

5448

4848

4236

24852

7104

6396

5688

4880

28536

7500

6756

6000

52.56


 

Tabela F.

Místní přídavek

podúředníků, gážistů mimo hodn. třídy, četnických strážmistrů a četníků na zkoušku.

Stupeň služného

Služné

Praha

(I. - II.) 90%

III. 80%

IV. 70%

1.

3852

1104

996

888

780

2.

4200

1200

1080

960

840

3.

4560

1308

1176

1044

912

4.

4908

1404

1260

1128

984

5.

5256

1500

1356

1200

1056

6.

5604

1608

1440

1284

1128

7.

5952

1704

1536

1368

1200

8.

6300

1800

1620

1440

1260

9.

6660

1908

1716

1524

1332

10.

7008

2004

1800

1608

1.404

11.

7536

2160

1944

1728

1512

12.

8052

2304

2076

1848

1620

13.

8580

2460

208

1968

1716


 

Tabela G.

Místní přídavek

četnických vrchních strážmistrů.

Stupeň služného

Služné

Praha

(I. - II.) 90%

III. 80%

IV. 70%

6.

5952

1704

1536

1368

1200

7.

6480

1860

1668

1488

1296

8.

7008

2004

1800

1608

1404

9.

7536

2160

1944

1728

1512

10.

8052

2304

2076

1848

1620

11.

8760

2508

2256

2004

1750

12.

9456

2700

2486

2160

1896

13.

10152

2904

2616

2328

2040


 

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP