Sobota 6. srpna 1921

Předseda (zvoní): Debata jest skončena. Žádám, aby byly přečteny podané návrhy.

Zástupce sněm. tajem. Nebuška (čte):

1. Návrh posl. Pohla, Schäfera a soudr.:

Navrhuje se, aby slova "závodní výbory" a "závodní výbor" nahražena byla v nadpisu zákona a všude jinde slovy "závodní rady" a "závodní rada".

2. Pozměňovací návrh posl. Schustera a soudr.:

V § 1, odst. 1 budiž číslo. "30" nahraženo číslem "20".

3. Doplňovací návrh posl. Schäfera a soudr.:

V § 1 budiž mezi 1. a 2. odstavec vřazeno:

"V závodech, které zaměstnávají méně než 20 osob, buďtež zvoleni důvěrníci, kteří mají plniti úkoly závodních rad ve smyslu tohoto zákona. Všechna ustanovení tohoto zákona, pokud není výslovně stanoveno něco jiného, vztahují se analogicky i na důvěrníky."

Číslování dalších odstavců budiž změněno.

4. Pozměňovací návrh posl. Hausmanna a soudr.:

§ 2 nechť zní:

"Jako závody ve smyslu zákona platí vyjma závody důlní (§ 131 a horního zákona) všechny závody, obchody a správy veřejného a soukromého práva. Za vlastní závody neplatí vedlejší závody, části podniků, které vedením závodu nebo způsobem práce spolu souvisejí, pokud jsou v téže obci nebo obcích hospodářsky souvisejících, blízko vedle sebe ležících."

5. Návrh posl. Pohla, Schäfera a soudr.:

Dodatek k § 3 f:

"Disciplinární tresty jakéhokoliv druhu může dávati pouze paritní komise, skládající se z majetnictva závodu a závodních rad."

6. Pozměňovací návrh posl. Beutela a soudr.:

V § 5 buďtež slova od "aspoň" až do "zřízenců (§ 8)" škrtnutna a nahrazena slovy:

"Závodní rada jest zřízena podle tohoto zákona."

7. Pozměňovací návrh posl. Palme a soudr.:

V § 6, odst. 1 buďtež škrtnuta slova od "vyjímaje podniky" až "nebo všeobecně prospěšných."

8. Návrh posl. dr. Wintera a soudr.:

V § 6, odst. 1 vypustiti slovo "výlučně".

9. Doplňovací návrh poslance Pohla a soudr.:

Doplněk k § 6, odstavec 3.:

"nebo netrvá-li podnik ještě 3 roky, je-li tam zaměstnán nejméně od jeho zřízení. Nemá-li závodní rada k disposici buď vůbec, anebo dostatečného počtu členů kteří v závodě jsou zaměstnáni 3 roky, v takových případech budiž upuštěno od požadavku tříleté příslušnosti v závodě."

10. Pozměňovací návrh posl. Grünznera a soudr.:

V § 9 budiž škrtnuta věta:

"Porady tyto mohou se konati jen mimo pravidelnou dobu pracovní."

11. Pozměňovací návrh posl. Häuslera a soudr.:

V § 10, odst. 1 budiž číslo "30" nahraženo číslem "20".

12. Pozměňovací návrh posl. Kirpalové a soudr.:

V § 13 budiž číslo "20" nahraženo číslem "18".

13. Pozměňovací návrh posl. Uhla a soudr.:

V § 14 a) budiž číslo "26" nahraženo číslem "24" a číslo "12" číslem "6".

K odstavci b) buďtež připojena slova "s výjimkami stanovenými v § 6".

14. Návrh posl. Geršla, Tučného, Čuříka a soudr.:

§ 15 nechť zní:

"Z volebního práva podle § 13 a 14 jsou vyloučeni oni domáčtí dělníci, kteří nepracují trvale pro jeden závod (§ 2 lit. a zák. z 12. prosince 1919, č. 29 z roku 1920 Sb. z. a n.)".

15. Pozměňovací návrh poslance Schweichharta a soudr.:

V § 22 buďtež škrtnuta slova od "Souhlasu tohoto" až do konce.

16. Pozměňovací návrh posl. Hirsche a soudr.:

V § 25, odst. a) budiž číslo "30" nahraženo číslem "20".

17. Doplňovací návrh posl. Roschera a soudr.:

V § 26 buďtež na konec připojeny tyto dva odstavce:

"Útraty rozhodčích komisí vyjma útraty stran za zastupování nese státní pokladna."

"Strany mohou se před rozhodčí komisí dáti zastupovati soudruhy z povolání, obchodvedoucím, nebo zaměstnancem odborového sdružení."

18. Návrh posl. Kučery a soudr.:

V § 1, odst. 1 vyškrtnouti slova "trvale (celoročně)".

Místo "30 zaměstnanců" budiž "20 zaměstnanců".

Vyškrtnouti "a jenž trvá aspoň půl roku od zahájení výroby".

Škrtnouti celý odstavec 3.

Jako druhy odstavec toto znění:

"V podnicích, jež nezaměstnávají 20 osob, avšak ne méně než pět zaměstnanců, jest voliti při počtu do 10 zaměstnanců jednoho důvěrníka a jeho náhradníka, při počtu vyšším dva důvěrníky a dva náhradníky, kteří vykonávají funkce tímto zákonem stanovené".

Ostatní odstavce nezměněny, mimo číslování.

19. Návrh posl. Kučery a soudr. k § 3:

Odstavec (1) a) za slovo "spolupůsobiti" budiž připojeno "a spolupodpisovati". Na konec tohoto odstavce připojiti: "Bez podpisu závodního výboru nelze pracovní řád vyhlásiti a prováděti ".

Odstavec f) budiž nahražen tímto zněním:

"f) zkoumati důvody a oprávněnost pořádkových trestů ukládaných správou závodu zaměstnancům; bez výslovného souhlasu výboru nelze uložený trest na zaměstnanci správou závodu vykonati."

Odstavec g) budiž nahražen tímto zněním:

"g) závodní výbory jsou oprávněny zkoumati námitky podané zaměstnancům proti výpovědi:

1. je-li oprávněno podezření, že výpověď byla dána pro politickou, konfesionelní nebo odborovou činnost, nebo pro příslušnost či nepříslušnost k politické, konfesionelní nebo odborové organisaci neb straně;

2. nezavdal-li zaměstnanec svým chováním žádného podnětu k ní;

3. jeví-li se výpověď s hlediska závodních poměrů i s hlediska osobních poměrů zaměstnance jako opatření tvrdé a nepřiměřené, a rozhodnouti definitivně, má-li výpověď zůstati v platnosti, nebo zrušuje-li se.

Stejným způsobem je závodní výbor oprávněn zkoumati a rozhodovati o přijímání, hromadné výpovědi a hromadném propouštění dělnictva.

Bez svolení závodních výborů nesmi býti práce v závodě zastavena."

Jako nový odstavec budiž připojeno:

"i) v zemědělském podniku kontrolovati dodávku pro veřejné zásobování, dbáti o racionelní využití osevní plochy a provádění osevného plánu, pečovati o opatření nutných pomůcek technických a jiných potřeb a bdíti nad svědomitým udržováním a správou živého i mrtvého inventáře."

20. Návrh posl. Kučery a soudr.:

§ 3, lit. j):

"Ustanovení tohoto zákona nikterak nepřekáží sjednávati kolektivními smlouvami mezi podnikatelem a zaměstnanci i případná příznivější oprávnění pro závodní výbory, než stanoví tento zákon."

21. Návrh posl. Kučery a soudr.:

K § 5:

Místo "300 zaměstnanců" stůj "20 zaměstnanců".

Škrtnouti "nebo 50 zřízenců (§ 9, odst. 1)".

K § 6:

Odstavec (1) vyškrtnouti, místo něho tento text:

"V podnicích akciových, podílních a družstevních, které jsou řízeny kolektivními orgány, jako: správními výbory, správními radami nebo ředitelstvy, vysílá závodní výbor do těchto správních orgánů tolik svých členů s právem rozhodujícím, aby tvořili v nich jednu třetinu. Funkce členů závodních výborů ve správních radách je bezplatná."

Následuje jako druhý odstavec:

"V podniku, ve kterém je dozorčí rada, vysílá do této závodní výbor tři své členy, z nichž vždy jeden budiž ze skupiny úředníků. Také tito zástupci závodního výboru mají všechna práva ostatních členů dozorčí rady."

Odstavec (3) až poslední § 6 původního návrhu buďtež vyškrtnuty.

K § 7:

Místo obou navržených odstavců budiž pojato toto znění:

"V podnicích, kde zřízenci nebo dělníci jsou v celkovém počtu zaměstnanců v menšině, je jich však alespoň 20 k volbě oprávněných a z nich 3 volitelni, mohou se kromě závodního výboru ustaviti oddělené výbory z dělníků nebo zřízenců, jimž náleží ve smyslu ustanovení § 3 pečovati o zvláštní zájmy své zaměstnanecké skupiny.

Skupině úředníků nebo zřízenců či dělníků, ať jakkoli početné, náleží dáti zastoupení v závodním výboru na základě poměrného zastoupení; vždy náleží jí však nejméně jeden zástupce."

22. Návrh posl. Kučery a soudr.:

Budiž škrtnut cely § 9 a následující paragrafy a citace podle toho přečíslovány.

V § -12 stůj místo "§§ 9 a 10" určení: "v § 7" (pokud ovšem prošel náš návrh na nové znění § 7).

K § 13:

Odstavec (1) lit. b) až d) škrtnouti.

V odstavci(2) škrtnouti slova: "a jsou" až "jeden rok".

K § 14:

Lit. a) stůj místo "26" - "20".

Vynechat slova: "alespoň 12 měsíců" až do konce ("výjimku nařízením").

Lit. c) vyškrtnouti.

§ 15 budiž vyškrtnut.

23. Návrh posl. Kučery a soudr.:

§ 20. Místo něho tento nový návrh:

"Funkční období zvoleného závodního výboru jest jeden rok, načež jest ihned vypsati nové volby. Starý závodní výbor setrvá však ve své funkci, dokud nebyl zvolen nový výbor.

Vykoná-li se volba závodního výboru podle zásad poměrného zastoupení, jest závodnímu výboru odstoupiti, žádá-li to tolik k volbě oprávněných osob, kolik soustředilo se na hlavní volební listinu. V závodním výboru o méně než 4 členech jest závodnímu výboru odstoupiti, žádá-li toho většina k volbě oprávněných. Nové volby jest ihned provésti.

Jednotliví členové jsou povinni odstoupiti, žádají-li toho nejméně dvě třetiny členů jejich volební skupiny. I zde jest ihned vykonati volbu dodatečnou.

Náhradníci vstupují v činnost, je-li člen, kterého zastupují, zaneprázdněn mimo místo, dále v případě nemoci nebo vystoupení z podniku."

§ 21 lit. b) budiž celé škrtnuto.

§ 23. Jako první odstavec budiž, bude-li škrtnut § 9:

"Schůze závodních výborů mohou se konati i v době pracovní."

V původním odstavci prvním (nyní jakožto odstavci druhém) buďtež vypuštěna slova "i podnikatel".

V původním odstavci třetím slovo "oprávněn" nahraditi slovy: "na pozvání povinen".

V § 24 vynechati "24 hodiny napřed".

Odstavec (2) a (3).

Místo toho: "(2) Vybírati příspěvky od dělníků k úhradě potřeb závodního výboru není dovoleno.

(3) Nezbytné náklady, spojené s činností závodního výboru, včetně úhrady hotových výloh členů výboru, hradí správa podniku."

V § 25 lit. a) místo "30" stůj "20".

24. Resoluce posl. Tučného, Geršla a spol.:

"Vládě se ukládá, aby připravila v nejkratší době osnovu zákona, kterým se upravuje systém důvěrnický v závodech s menším počtem zaměstnanců nežli 30, ale dosahujícím počtu alespoň 20 stálých zaměstnanců."

Předseda: Všechny tyto návrhy jsou opatřeny dostatečným počtem podpisů a jsou předmětem jednání.

Uděluji závěrečné slovo p. zpravodaji Tayerlovi.

Zpravodaj posl. Tayerle: Slavná sněmovno! V debatě, která zde byla vedena, byly uvedeny některé námitky proti zprávě a návrhu sociálně-politického výboru. Bylo zejména poukazováno na to, že jednání o této důležité předloze nebylo vedeno tak, jak by věc sama vyžadovala. Chci jenom poukázati k tomu, že i zástupci klubů, kteří zde mluvili, měli příležitost v sociálně-politickém výboru uplatniti své návrhy a že také mnohých z nich bylo dbáno. Nelze tudíž po této stránce vytýkati, že nebyla dostatečná péče věnována jednání, které se konalo v sociálně-politickém výboru, resp. v jeho subkomitétu, v němž zasedali i zástupci klubů, jichž členové zde hovořili. Je přirozeno, že návrh, který obsahuje tak důležitá ustanovení, skoro naprosto nová v našich poměrech, neuspokojuje, ale je třeba si uvědomiti, že nutno učiniti aspoň prvý krok, který tento zákon znamená. Sotva může býti zváno klamáním celé to úmorné jednání, které sociálně-politický výbor věnoval této předloze, aby ji splnil. V daleko větší míře bylo by klamáním to, kdybychom slibovali, co bychom nemohli splniti.

Jestliže právě zástupce klubu komunistického pan kol. Kučera vyslovil zde názor, že strana sociálně - demokratická "obelhává", když slibuje, musím poznamenati, že obelhává ten, kdo slibuje to, co vážně nemíní splniti. A toho strana soc.-demokratická nečiní. Nechceme a nemůžeme slibovati v zákoně více, než to, co daným poměrům odpovídá, co jsme schopni také splniti. (Zcela správně!) Je přirozeno, že mezi nadějí a požadavkem, mezi tím, co žádáme a co skutečně poměry umožňují, je vždycky určitý rozdíl, ale rozhodně není správno poukazovati na to, že tento návrh jen proto je špatný, že vychází z tendence reformistické.

Když se podíváme do návrhu klubu komunistického, čteme v § 6 následující: "v daných poměrech je povinností závodních rad"-, a nyní následují v podstatě skoro vesměs úkoly, které jsou v předloženém návrhu zákona obsaženy. (Výborně! Slyšte!) Tedy prosím, ani strana komunistická, ač přiznávám, že ve svém návrhu rýsuje základ nového uspořádání, ani ve vlastním návrhu nezavřela očí před skutečnými, t. j. danými poměry. A proto se mi zdá, že slova o obelhávání a o slibování nemohou padati na ty, kteří neslibují více, než mohou dáti, nýbrž na ty, kteří slibují, o čem sami vědí, že za daných poměrů splniti nemohou.

Je jisto, že budeme-li zkoumati návrh zákona, který je ke schválení předložen, nemůže býti s hlediska socialistického plně uspokojující. Nechci zkoumati důvody a poměry, pro které se tak děje. Snad také proto, že, bohužel, musíme počítati právě s těmi danými poměry, které i v návrhu strany komunistické jsou respektovány. Ale tolik jest jisto, že cesta k demokracii výroby neznamená jenom práva, nýbrž také odpovědnost, a že jen ten, který dovede respektovati nejen jednu část této demokracie, nýbrž i druhou, jedině může nalézti správnou cestu z poměrů, z kterých se hledí dostati k poměrům lepším, dokonalejším, ve kterých by opravdu tvořil nové základy společnosti.

Právě dnešní poměry nasvědčují tomu, jak je nezbytně nutno, aby tovární výbory chráněny byly určitým zákonem a této snaze se v podstatě novým zákonem vychází vstříc. Sociální zákonodárství, jehož část tu plníme, přirozeně neznamená úplný obrat poměrů a důkladnou změnu, které je třeba, ale zajisté znamená jednu z cest, po které nejen zvyšujeme hospodářské postavení dělníka, ale činíme jej také schopným, aby mohl splniti úkoly, před kterými se ve společnosti nalézá. Mám proto za to, že pres chyby a nedostatky, které v této předloze jsou, splní zákon jistě své úkoly a bude tím, čím býti má, prvním krokem a základnou k další práci na této cestě. Z tohoto důvodu doporučuji, aby po určitých změnách a opravách chyb byl schválen.

Pokud se týče návrhů pozměňovacích, které jsou předloženy, zejména návrh p. posl. Roschera, Pohla a soudr., v němž se mluví o útratách rozhodčího soudu, poznamenávám, že tento návrh je vyřešen v osnově samé, vedle toho však, že pokud běží o zastupování před rozhodčí komisí soudruhy z povolání, obchodvedoucími nebo zaměstnanci odborových sdružení, mám za to, že je to samozřejmé a že v praksi samé nelze ani pomýšleti, že by řízení před rozhodčí komisí mohlo býti jinak vedeno. Ostatně návrh sám obsahuje klausuli, podle které řízení před rozhodčími soudy má býti upraveno zvláštním nařízením, takže bude možno jistě tento návrh v tomto nařízení respektovati.

Pokud jde o návrh poslance Pohla, v němž se navrhuje, aby tam, kde člen závodní rady, vysílaný do správní rady, nemůže býti zaměstnán v závodě tři léta, poněvadž závod tři léta ještě neexistuje, mám za to, že tento stav bude v praksi jistě respektován, poněvadž takové případy mohou býti jedině výminečné a ojedinělé.

Ostatní návrhy, které z této strany byly podány, poslanců Schäfera, Schustera, Grünznera, Häuslera, Schweichharta, Hirsche, doporučuji stejně, by byly odmítnuty se zřetelem k tomu, že předloha zákona jinak tyto otázky řeší a v sociálně politickém výboru byly probrány.

Pokud jde o návrhy posl. Kučery a soudr., poznamenávám, že návrh o volbě důvěrníků v menších závodech vyjádřen je také v resoluci, kterouž doporučuji. Pokud běží pak o ostatní pozměňovací návrhy, poukazuji na totéž, nač jsem poukázal při návrzích posl. Schäfera a soudruhů.

Pokud jde o disciplinární řízení a ukládání pořádkových trestů, poznamenávám, že tento návrh jest bezpředmětný již tím, poněvadž v návrhu samém je obsažen a je samozřejmo, že tam, kde se mluví o spolupůsobení při pracovním řádě, rozumí se tím také, že tento pracovní řád musí býti pochopitelně podroben vzájemné dohodě. event. podpisu, než bude vyvěšen, aby bylo potvrzeno, že opravdu tovární výbor na něm také spolupracoval.

Pokud jde o disciplinární tresty, je samozřejmým souhlas v tom okamžiku, kdy je v zákoně ustanovení: "spolupůsobí při disciplinárním řízení". Je samozřejmo, že se to vztahuje i na příslušný jednací řád.

Pokud jde o návrh, aby eventuelními kolektivními smlouvami bylo umožněno, aby tam, kde je možno, bylo docíleno nebo bylo možno docíliti i větších výhod, než tento zákon poskytuje, mám za to, že je to samozřejmo a ze tak jako dosud, kdy nebylo zákona, namnoze tovární výbory v dohodě se zaměstnavateli v kolektivních smlouvách nebo v jiných ujednáních různé výhody sjednávali, bude tomu tak i na příště, tak že tento návrh je bezpředmětným.

Z těchto důvodů doporučuji, by tyto pozměňovací návrhy byly zamítnuty.

Poznamenávám ještě k návrhu samému, že všechna slova, která mluví o "radách" v návrhu samém, jsou tiskovou chybou, a prosím, by bylo vzato na vědomí, že všude tam má státi slovo závodní výbor.

Pokud jde o § 3, tedy při 1. odstavci má býti jednotka a již tak, jak jsem poznamenal v úvodním referátě, má býti na konci tohoto paragrafu za bodem ch) zařazeno jako odst. 2 a 3 znění původního §u 4 vládní osnovy, v němž se mluví o zasahování do správy podniku samostatnými nařízeními a o mlčenlivosti pouze s tou změnou, že poslední slova "během této" v 1. odst. -§u 4 vládní předlohy mají zníti "během doby pracovní".

Ostatní změny pak jsou tyto:

V § 6, předposlední odstavec, třetí řádek shora ve větě "Nemají také nároku na žádnou odměnu" navrhuji slovo "žádnou" škrtnouti.

V § 9 jest ve větě "podle § 5 a zastupovaly" v řádce 4 zhora nesprávně uveden § 5 a má zde býti "§ 6", a dále hned v následující na to řádce místo "§ 4" má býti "§ 3".

V § 13 odst. 1, lit. a) místo "v podniku" má býti "v závodě".

V § 14 je závažná chyba, kterou nutno opraviti, a to v al. a). Počátek jeho má zníti takto:

"dokonali-li 26. rok svého věku a jsou-li zaměstnáni nepřetržitě v době vypsání volby" atd., poněvadž znění ve zprávě vytištěné je chybné a mohlo by vésti k nesprávným výkladům. V posledním odstavci téhož paragrafu v předposlední větě místo "vyhovují jinak podmínkám" má býti "vyhovují-li jinak podmínkám".

V § 15 jest změna, která je navrhována také kol. Geršlem a ke které se připojuji, že totiž za slova "domáčtí dělníci" má přijíti věta "kteří nepracují trvale pro jeden závod".

V § 23 v posledním odstavci místo "sepíše se zápis, týž podepíší" má býti "sepíše se zápis, jejž podepíší". Poslední věta téhož odstavce má tvořiti zvláštní odstavec.

V § 24, odst. 1, předposlední řádek místo "k tomu účelu" má býti "k tomu

Konečně v § 28, odst. 1 má prvá věta zníti takto: "Poruší-li člen závodního výboru povinnost mlčenlivosti, uloženou mu v § 3, odst. 3 a v § 6, dopouští se přestupku" atd.

Tedy to jsou změny a opravy, které uvádím ke hlasování.

Předseda (zvoní): Uděluji doslov zpravodaji za výbor živnostenský, p. posl. Slavíčkovi.

Zpravodaj posl. Slavíček: Slavná sněmovno! Na výtky proti nedokonalosti předlohy samé dlužno zdůraznit, že předloha je dílem kompromisu, že respektuje skutečné poměry, respektuje zaměstnance i zaměstnané, a to právem, neboť výroba spočívá na vědách technických, na vědách národohospodářských a všude tam, kde je některá důležitá jednotka a důležitý činitel z tohoto oboru vyřazen, dochází k extrémům, které jsme nejlépe viděli ve výrobě a národohospodářském zjevu v Rusku. K tomu zajisté v naší republice dojíti nikdo nechce.

Doporučuji, aby slavná sněmovna předlohu schválila se změnami, které navrhl pan zpravodaj výboru sociálně-politického.

Předseda (zvoní): Pan zpravodaj Bradáč designovaný za výbor rozpočtový vzdává se slova.

Budeme hlasovati, a to ovšem se zřetelem k opravě tiskových chyb, navržené právě panem zpravodajem.

Prosím paní a pány poslance, aby se posadili na svá místa. (Děje se.) Míním dáti hlasovati tímto způsobem - a prosím v prvé řadě o klid.

Nejprve dám hlasovati o zásadní otázce, obsažené v návrhu pana posl. Pohla, Schäfera a soudr., aby v návrhu a všude jinde místo slova "závodní výbory" používalo se slova "závodní rady".

K § 1. Nejprve bude hlasováno o odstavci 1 ve znění návrhu pana posl. Kučery, aby se škrtlo "trvale (celoročně)", 30 zaměnilo na 20 a škrtl se dovětek. Bude-li návrh pana posl. Kučery zamítnut, bude hlasováno ve znění p. posl. Schustera, bude-li i toto znění zamítnuto, teprve by se hlasovalo podle zprávy výborové.

Potom bude hlasováno o novém samostatném odstavci vloženém za odstavec první, o volbě důvěrníků, jak to navrhuje p. posl. Kučera. Bude-li tento návrh zamítnut, bude hlasováno o tomto odstavci podle návrhu p. posl. Schäfera. Bude-li některý z obou těchto návrhů přijat, nastane přečíslování dalších odstavců a pak teprve hlasovalo by se o zbývajících 3 odstavcích § 1 podle zprávy výborové.

K § 2. Nejprve dám hlasovati ve znění navrženém p. posl. Hausmannem; bude-li zamítnuto, tedy podle zprávy výborové.

§ 3. Nejprve dám hlasovati o odstavci 1. úvodním a o alinei a) podle zprávy výborové. Na to o vsuvkách do alinei a) navržených p. posl. Kučerou, na to o al. b) až e) podle zprávy výborové, potom o alinei f) podle návrhu p. posl. Kučery. Bude-li tento zamítnut, podle znění zprávy výborové, a konečně o dodatku k této alinei navržené p. posl. Pohlem a soudr. Na to bych dal hlasovati o alinei g) ve znění návrhu p. posl. Kučery; bude-li toto znění zamítnuto, bude se hlasovati ve znění zprávy výborové. Pak přijde hlasování o alineích h) a ch) a pak o 2 odstavcích, vsunutých panem zpravodajem, kryjících se s § 4 vládní osnovy; konečně o nové alinei i) navržené panem posl. Kučerou a o nové alinei j) navržené rovněž p. posl. Kučerou.

Pak bychom hlasovali o § 4 podle zprávy výborové


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP