Národní shromáždění republiky
Československé usneslo se na tomto zákoně:
Vláda se zmocňuje, aby provedla stavbu těchto
železných drah normálního rozchodu a
to:
1. | Handlová-Horní Štubňa, |
2. | Červená Skála-Margecani, |
3. | Sliv. Nová Ves-Trebišov, |
4. | Užhorod-Munkačevo, |
5. | Munkačevo-Bilki-Huszt, |
6. | Vsetín-Bilnice-Brumov, |
7. | Veselí n. Mor.-Nové Město, |
8. | Krupina-Zvoleň, |
9. | Jablonica-Plav. Sv. Mikuláš, |
10. | Myjava-Brezová, |
11. | Spojka u Žabokrek, |
12. | Podolinec-Orlov, |
13. | Tvrdošín-Polhora, |
14. | Karvín-Trlíčko-Těšín, |
15. | Dráhu sprostředkující výhodné spojení se severním Slovenskem. |
§ 2.
Vláda se zmocňuje, aby provedla stavby a investice,
naznačené v přiloženém programu.
Přiložený program, tvořící
integrující součást tohoto zákona
a znějící na vydání v úhrnné
částce 6.431,050.000 Kč., jež jsou spojena
se státními výlohami na stavbu nových
železných drah, dále s dokončením
drah ve stavbě jsoucích a konečně
s provedením investic ve státním železničním
provozu, se schvaluje a povolují se vládě
československé k tomu potřebné úvěry
ve výši shora naznačené na zmíněnou
řadu let 1921 až včetně 1925.
Na úhradu potřeb, vykázaných v přiloženém
programu úhrnnou částkou 6.431,050.000 Kč.,
mohou býti vydány státní železniční
obligace, znějící na měnu československou
nebo jinou, v té částce, jaké bude
potřebí toho kterého roku, aby byla opatřena
potřeba, v přiloženém programu pro jednotlivá
léta naznačená.
Úpisy tyto jsou prosty daně důchodové.
Ministru financí se ponechává, aby určil
úrokovou míru v době vydání
úpisů.
Tyto státní železniční obligace
jsou zvláštním dluhem republiky Československé
a smí jich být užito toliko k účelům,
naznačeným v § 1 až 3 tohoto zákona,
a vláda jest povinna, aby až do konečného
provedení tohoto stavebního a investičního
programu při požadování státního
rozpočtu se vykázala, v jakém rozsahu zpeněžila
státní železniční obligace a
jakým způsobem užila výtěžku
z nich v účetní periodě posledně
uzavřené.
Tyto obligace budou každoročními splátkami,
počínajíc rokem 1926 umořeny nejdéle
v 50 letech.
Částka, odpovídající úmorové
kvotě, jakož i peníz, jehož bude potřebí
k zúročení obligací vydaných
podle tohoto zákona, budiž zařaďován
do řádné potřeby státního
dluhu.
Úvěrů povolených podle přiloženého
programu pro jednotlivá léta 1921 až včetně
1925 může být užito ještě
dva roky následující po onom roce, pro který
úvěr byl povolen.
Výdaje učiněné k tíži
těchto úvěrů, jakož i případné
příjmy buďtež vykazovány odděleně
od státního hospodaření.
Zákon tento nabývá účinosti
dnem vyhlášení.
Ministru železnic a ministru financí se ukládá,
aby zákon tento provedli.
Poř. čís. | km | ||||||||
I. Stavba nových drah. | |||||||||
1 | Handlová-Horní Štubňa | 18 | 20,000.000 | 25,000.000 | 30,000.000 | 30,000.000 | 105,000.000 | 105,000.000 | |
2 | Červená Skála-Margecani | 108 | 35,000.000 | 35,000.000 | 35,000.000 | 35,000.000 | 36,000.000 | 176,000.000 | 176,000 000 |
3 | Sliv. Nová Ves-Trebišov | 15 | 17,000.000 | 17,000.000 | 17,000.000 | ||||
4 | Užhorod-Munkačevo | 41 | 15,000.000 | 19,000.000 | 34,000.000 | 34,000.000 | |||
5 | Munkačevo-Bilki-Huszt | 72 | 30,000.000 | 30,000.000 | 30,000 000 | 10,000.000 | 100,000.000 | 100,000.000 | |
6 | Vsetín-Bilnice-Brumov | 37 | 7,000.000 | 20,000.000 | 25,000.000 | 52,000.000 | 52,000.000 | ||
7 | Veselí n. Moravou-Nové Město | 65 | 20,000.000 | 25,000.000 | 25,000.000 | 25,000.000 | 20,000.000 | 115,000.000 | 115,000.000 |
8 | Krupina-Zvoleň | 36 | 25,000.000 | 15.000.000 | 40,000.000 | 40,000.000 | |||
9 | Jablonica-Plav. Sv. Mikuláš | 14 | 5,000.000 | 9,000.000 | 14,000.000 | 14,000.000 | |||
10 | Myjava-Brezová | 13 | 6,000.000 | 6,000.000 | 4,000.000 | 16,000.000 | 16,000.000 | ||
11 | Spojka u Žabokrek | 3 | 5,000.000 | 5,000.000 | 5,000.000 | ||||
12 | Podolinec-Orlov | 35 | 5,000.000 | 35,000.000 | 40.000.000 | 40,000.000 | |||
13 | Tvrdošín-Polhora | 32 | 5,000.000 | 27,000.000 | 32,000.000 | 32,000.000 | |||
14 | Karvín-Trličko-Těšín | 21 | 6,000.000 | 10,000.000 | 16,000.000 | 16,000.000 | |||
15 | Dráha, sprostředkující spojení se sever. Slovenskem | 46 | 40,000.000 | 40,000.000 | 40,000.000 | 40,000.000 | 30,000.000 | 190,000.000 | 190,000.000 |
16 | Práce přípravné a trasovací | 2,000.000 | 2,000.000 | 2,650.000 | 2,250.000 | 2,650.000 | 11,950.000 | 11,950.000 | |
Úhrn pol. 1-16 | 222,000.000 | 231,000.000 | 255,650.000 | 153,650.000 | 101,650.000 | 963,950.000 | 963,950.000 | ||
Úhrnem km | 558 |
Poř. čís. | ||||||||
II. Provoz stát. drah. | ||||||||
17 | Stavba II., III. a IV. kolejí | 90,250.000 | 117,800.000 | 87,900.000 | 54,500.000 | 15,000.000 | 365,450.000 | 365,450.000 |
18 | Úprava tratí pro zvýšený provoz výhybiště | 37,180.000 | 44,350.000 | 44,100.000 | 33,550.000 | 23,250.000 | 182,430.000 | 182,430.000 |
19 | Rozšíření stanic a topírenských zaříz. | 143,510.000 | 211,500.000 | 218,710.000 | 222,480.000 | 227,220.000 | 1.023,420.000 | 1.023,420.000 |
20 | Zřízení a rozšíření dílen (incl. strojní zařízení) | 43,735.000 | 57,410.000 | 52,800.000 | 56,300.000 | 38,900.000 | 249,145.000 | 249,145.000 |
21 | Doplňov. stavby na spodku železničním | 12,700.000 | 7,800.000 | 8,300.000 | 5,700.000 | 7,700.000 | 42,200.000 | 42,200.000 |
22 | Doplňov. stavby na svršku železničním | 80,000.000 | 78,000.000 | 76,000.000 | 76,000.000 | 76,000.000 | 386,000.000 | 386,000.000 |
23 | Obytné budovy a nocležny | 20,450.000 | 26,400.000 | 24,700.000 | 21,650.000 | 15,000.000 | 108.200.000 | 108,200.000 50 mil. více |
24 | Budovy ředitelské | 9,000.000 | 10,000.000 | 9,000.000 | 3,500.000 | 31,500.000 | 31,500.000 | |
25 | Zabezpečení vozby telefony, telegrafy | 9,250.000 | 11,200.000 | 8,150.000 | 7,550.000 | 6,150.000 | 42,300.000 | 42,300.000 |
26 | Stavby menšího rozsahu | 3,500.000 | 3,500.000 | 3,500.000 | 3,500.000 | 3,000.000 | 17,000.000 | 17,000.000 |
27 | Elektr. zaříz. pro pohon a osvětlov. | 4,600.000 | 4,850.000 | 4,850.000 | 4,850.000 | 4,850.000 | 24,000.000 | 24,000.000 |
28 | Práce projekční a studie | 700.000 | 700.000 | 700.000 | 700.000 | 700.000 | 3,500.000 | 3,500.000 |
29 | Nepředvídané | 4,970.000 | 4,970.000 | 4,970.000 | 4,970.000 | 4,975.000 | 24,855.000 | 24,855.000 |
30 | Opatření vozidel: | |||||||
a) lokomotiv | 135,600.000 | 124,100.000 | 144,000.000 | 167,200.000 | 194,000.000 | 764,900.000 | 2.967,100.000 | |
b) vozů | 665,600.000 | 427,700.000 | 335,000.000 | 368,500.000 | 405,400.000 | 2.202,200.000 | ||
Úhrn pol. 17-30 | 1.261,045.000 | 1.130,280.000 | 1.022,680.000 | 1.030.950.000 | 1.022,145 000 | 5.467,100.000 | 5.467,100.000 | |
" 1-16 | 222,000.000 | 231,000.000 | 255,650.000 | 153,650.000 | 101,650.000 | 963,950.000 | 963,950.000 | |
Celkem pol. (1-30) | 1.483,045.000 | 1.361,280.000 | 1.278,330.000 | 1.184,600.000 | 1.123,795.000 | 6.431,050.000 | 6.431,050.000 |
I. Vláda se vyzývá, aby peníz ustanovený
v položce č. 23 »Obytné budovy a nocležny«
zvýšila o 50 mil. korun č.
II. Tratě vojensky důle žité mají
právo přednostní.
III. Náklady na výstavbu trati i veškeré
druhé náklady vyplývající z
tohoto zákona v Přikarpatské Rusi buďtež
účtovány odděleně.