Za výbor dopravní:

Předseda:
Zpravodaj:
Fr. Buříval v. r.
Jan Pelikán v r.

V Praze 16. března 1920.

Za výbor rozpočtový:

Předseda:
Zpravodaj:
R. Jaroš v. r.
Otakar Hübner v. r.


Zákon

ze dne.................................................1920

o stavbě nových železných drah na státní útraty a stanovení stavebního a investičního programu na léta 1921 až včetně 1925.

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1.

Vláda se zmocňuje, aby provedla stavbu těchto železných drah normálního rozchodu a to:

1.Handlová-Horní Štubňa,
2.Červená Skála-Margecani,
3.Sliv. Nová Ves-Trebišov,
4.Užhorod-Munkačevo,
5.Munkačevo-Bilki-Huszt,
6.Vsetín-Bilnice-Brumov,
7.Veselí n. Mor.-Nové Město,
8.Krupina-Zvoleň,
9.Jablonica-Plav. Sv. Mikuláš,
10.Myjava-Brezová,
11.Spojka u Žabokrek,
12.Podolinec-Orlov,
13.Tvrdošín-Polhora,
14.Karvín-Trlíčko-Těšín,
15.Dráhu sprostředkující výhodné spojení se severním Slovenskem.

§ 2.

Vláda se zmocňuje, aby provedla stavby a investice, naznačené v přiloženém programu.

§ 3.

Přiložený program, tvořící integrující součást tohoto zákona a znějící na vydání v úhrnné částce 6.431,050.000 Kč., jež jsou spojena se státními výlohami na stavbu nových železných drah, dále s dokončením drah ve stavbě jsoucích a konečně s provedením investic ve státním železničním provozu, se schvaluje a povolují se vládě československé k tomu potřebné úvěry ve výši shora naznačené na zmíněnou řadu let 1921 až včetně 1925.

§ 4.

Na úhradu potřeb, vykázaných v přiloženém programu úhrnnou částkou 6.431,050.000 Kč., mohou býti vydány státní železniční obligace, znějící na měnu československou nebo jinou, v té částce, jaké bude potřebí toho kterého roku, aby byla opatřena potřeba, v přiloženém programu pro jednotlivá léta naznačená.

Úpisy tyto jsou prosty daně důchodové.

Ministru financí se ponechává, aby určil úrokovou míru v době vydání úpisů.

§ 5.

Tyto státní železniční obligace jsou zvláštním dluhem republiky Československé a smí jich být užito toliko k účelům, naznačeným v § 1 až 3 tohoto zákona, a vláda jest povinna, aby až do konečného provedení tohoto stavebního a investičního programu při požadování státního rozpočtu se vykázala, v jakém rozsahu zpeněžila státní železniční obligace a jakým způsobem užila výtěžku z nich v účetní periodě posledně uzavřené.

§ 6.

Tyto obligace budou každoročními splátkami, počínajíc rokem 1926 umořeny nejdéle v 50 letech.

Částka, odpovídající úmorové kvotě, jakož i peníz, jehož bude potřebí k zúročení obligací vydaných podle tohoto zákona, budiž zařaďován do řádné potřeby státního dluhu.

§ 7.

Úvěrů povolených podle přiloženého programu pro jednotlivá léta 1921 až včetně 1925 může být užito ještě dva roky následující po onom roce, pro který úvěr byl povolen.

Výdaje učiněné k tíži těchto úvěrů, jakož i případné příjmy buďtež vykazovány odděleně od státního hospodaření.

§ 8.

Zákon tento nabývá účinosti dnem vyhlášení.

§ 9.

Ministru železnic a ministru financí se ukládá, aby zákon tento provedli.

Stavební a investiční program.

Poř. čís.
Označení
km
Potřeba na rok
Celková potřeba pro 1921-1925
1921
1922
1923
1924
1925
jednotlivě
úhrnem
I. Stavba nových drah.
1Handlová-Horní Štubňa 1820,000.00025,000.000 30,000.00030,000.000
-
105,000.000 105,000.000
2Červená Skála-Margecani 10835,000.00035,000.000 35,000.00035,000.000 36,000.000176,000.000176,000 000
3Sliv. Nová Ves-Trebišov 1517,000.000
-
-
-
-
17,000.000 17,000.000
4Užhorod-Munkačevo 4115,000.00019,000.000
-
-
-
34,000.000 34,000.000
5Munkačevo-Bilki-Huszt 7230,000.00030,000.000 30,000 00010,000.000
-
100,000.000 100,000.000
6Vsetín-Bilnice-Brumov 377,000.00020,000.000 25,000.000
-
-
52,000.000 52,000.000
7Veselí n. Moravou-Nové Město 6520,000.00025,000.000 25,000.00025,000.000 20,000.000115,000.000115,000.000
8Krupina-Zvoleň 3625,000.00015.000.000
-
-
-
40,000.000 40,000.000
9Jablonica-Plav. Sv. Mikuláš 14
-
-
-
5,000.0009,000.000 14,000.00014,000.000
10Myjava-Brezová 13
-
-
6,000.0006,000.000 4,000.00016,000.00016,000.000
11Spojka u Žabokrek 35,000.000
-
-
-
-
5,000.000 5,000.000
12Podolinec-Orlov35
-
5,000.000 35,000.000
-
-
40.000.000 40,000.000
13Tvrdošín-Polhora 32
-
5,000.00027,000.000
-
-
32,000.000 32,000.000
14Karvín-Trličko-Těšín 216,000.00010,000.000
-
-
-
16,000.000 16,000.000
15Dráha, sprostředkující spojení se sever. Slovenskem 4640,000.00040,000.000 40,000.00040,000.000 30,000.000190,000.000190,000.000
16Práce přípravné a trasovací 2,000.0002,000.000 2,650.0002,250.000 2,650.00011,950.00011,950.000
Úhrn pol. 1-16 222,000.000231,000.000 255,650.000153,650.000 101,650.000963,950.000963,950.000
Úhrnem km558


Poř. čís.
Označení
Potřeba na rok
Celková potřeba pro 1921-1925
1921
1922
1923
1924
1925
jednotlivě
úhrnem
II. Provoz stát. drah.
17Stavba II., III. a IV. kolejí 90,250.000117,800.000 87,900.00054,500.00015,000.000 365,450.000365,450.000
18Úprava tratí pro zvýšený provoz výhybiště 37,180.00044,350.000 44,100.00033,550.00023,250.000 182,430.000182,430.000
19Rozšíření stanic a topírenských zaříz. 143,510.000211,500.000 218,710.000222,480.000227,220.000 1.023,420.0001.023,420.000
20Zřízení a rozšíření dílen (incl. strojní zařízení) 43,735.00057,410.000 52,800.00056,300.00038,900.000 249,145.000249,145.000
21Doplňov. stavby na spodku železničním 12,700.0007,800.000 8,300.0005,700.0007,700.000 42,200.00042,200.000
22Doplňov. stavby na svršku železničním 80,000.00078,000.000 76,000.00076,000.00076,000.000 386,000.000386,000.000
23Obytné budovy a nocležny 20,450.00026,400.000 24,700.00021,650.00015,000.000 108.200.000108,200.000 50 mil. více
24Budovy ředitelské 9,000.00010,000.000 9,000.0003,500.000
-
31,500.00031,500.000
25Zabezpečení vozby telefony, telegrafy 9,250.00011,200.000 8,150.0007,550.0006,150.000 42,300.00042,300.000
26Stavby menšího rozsahu 3,500.0003,500.000 3,500.0003,500.0003,000.000 17,000.00017,000.000
27Elektr. zaříz. pro pohon a osvětlov. 4,600.0004,850.000 4,850.0004,850.0004,850.000 24,000.00024,000.000
28Práce projekční a studie 700.000700.000700.000 700.000700.0003,500.000 3,500.000
29Nepředvídané 4,970.0004,970.000 4,970.0004,970.0004,975.000 24,855.00024,855.000
30Opatření vozidel:
a) lokomotiv135,600.000 124,100.000144,000.000 167,200.000194,000.000764,900.000 2.967,100.000
b) vozů665,600.000 427,700.000335,000.000 368,500.000405,400.0002.202,200.000
Úhrn pol. 17-30 1.261,045.0001.130,280.000 1.022,680.0001.030.950.000 1.022,145 0005.467,100.000 5.467,100.000
 " 1-16 222,000.000231,000.000255,650.000 153,650.000101,650.000 963,950.000963,950.000
Celkem pol. (1-30)1.483,045.000 1.361,280.0001.278,330.000 1.184,600.0001.123,795.000 6.431,050.0006.431,050.000

Resoluce:

I. Vláda se vyzývá, aby peníz ustanovený v položce č. 23 »Obytné budovy a nocležny« zvýšila o 50 mil. korun č.

II. Tratě vojensky důle žité mají právo přednostní.

III. Náklady na výstavbu trati i veškeré druhé náklady vyplývající z tohoto zákona v Přikarpatské Rusi buďtež účtovány odděleně.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP