Poslanec Martin Kolovratník: Dobrý večer, já budu velmi, velmi stručný v ten pokročilý čas. Je to druhé čtení. Ve vší úctě chápu potřebu kolegů k té diskusi, ale tohle... je to opravdu víc odborná debata, to určitě odpracujeme v hospodářském výboru.
Za sebe jako garant pro klub hnutí ANO rychlá reakce: Ty pražské návrhy opravdu vnímám jako minimalistické, rozumné, ty české řidičáky. Taky jsem se do těch statistik díval - asi Patrik je pak bude v třetím čtení představovat - v roce 2019 to byly necelé dva tisíce škodních událostí u těch taxikářů, dneska je to kolem třech tisíc, takže ten nárůst tam podle čísel je vidět. Říkám za sebe a budu takto doporučovat kolegům, aby tu minimální verzi podpořili.
Druhé téma, které jsem v debatě zaznamenal, ta autonomní mobilita. Tady nezastírám, že jsem byl taky opatrný, skeptický. Mluvili jsme o tom na podvýboru pro dopravu, tak jak nám to tam bylo vysvětleno a argumentováno, tak mi ten návrh dává logiku a určitě budu argumentovat jak na výboru, tak pro náš klub, tak v třetím čtení na podporu.
Ale chci mluvit o něčem jiném a velmi stručně. Já jsem se nakonec rozhodl taky dát do textu nebo do systému toho tisku jeden pozměňovací návrh. My jsme to tušili, je to devítinovela, opravdu zasahuje v tom rezortu dopravy - snad kromě železnice a letectví a vody - prakticky do všeho, nebo v té silniční dopravě do všeho. Já jsem připravil jeden pozměňovací návrh relativně stručný, který zavádí nebo snaží se navrhnout takzvané jednorázové evidenční kontroly u vozidel. Je to téma o tom, pokud někdo... ne, že pořizuje nové auto, ale pokud se auto přeprodává, pokud tedy mění vlastníka, tak aby byla zajištěna ochrana spotřebitele, aby byla zajištěna kontrola stočeného tachometru, kterých podle posledních statistik je kolem 10 procent - každé desáté auto opravdu tímhle trpí - takže na ochranu lidí těch, kteří kupují třeba v nějakých sociálně vyloučených, slabších oblastech nějaké staré, ojeté auto, aby měli možnost si zkontrolovat, podívat se, jestli tedy nemá stočený tachometr, jestli nemá změněny identifikační znaky a podobně. Je to jeden z mých relativně drobných pozměňovacích návrhů, určitě se k němu taky na hospodářském výboru vrátíme a budeme diskutovat, asi teď není potřeba povídat víc. Je to téma do výboru, za malou chvíli se k němu přihlásím. Děkuju.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Co by to bylo za novelu zákona o silniční dopravě, pokud by nevystoupil v obecné rozpravě ještě pan ministr Martin Kupka? Prosím, pane poslanče.
Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Děkuju za věcnou debatu. Dovolím si navrhnout zkrácení lhůty mezi druhým a třetím čtením na 7 dnů.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Zkrácení lhůty na 7 dnů.
V tuto chvíli vidím, že se nikdo nepřihlásil už dále do obecné rozpravy, v tom případě končím obecnou rozpravu.
Zahajuji podrobnou rozpravu, do které se jako první hlásí pan kolega Sadovský. Prosím.
Poslanec Petr Sadovský: Děkuji, pane předsedající. Kolegyně, kolegové, jak jsem zde podrobně zdůvodnil pozměňovací návrh, který je dílem Petra Sadovského, Michala Ratiborského, Tomáše Helebranta a Martina Kolovratníka, tak se tímto hlásím k pozměňovacímu návrhu číslo 5910. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Pan poslanec Adamec. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Ivan Adamec: Ano, děkuji, vážený pane místopředsedo. Vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, já budu velmi stručný. Já bych se chtěl přihlásit k pozměňovacím návrhům, které jsou ve sněmovních dokumentech uvedeny po číslem 5890 a 5781. Tyto dva pozměňovací návrhy jsou podrobně odůvodněny v důvodových zprávách, které jsou součástí těchto sněmovních dokumentů. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Pan poslanec Jiří Hájek je další přihlášen do podrobné rozpravy. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Jiří Hájek: Vážený pane předsedající, kolegyně, kolegové, já bych se také rád přihlásil k pozměňovacímu návrhu číslo 5900, který jsem přednesl a načetl v obecné rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Další, kdo je přihlášen, je pan poslanec Michael Rataj, do podrobné rozpravy. V tuto chvíli ho nevidím. Pan poslanec Martin Exner je další v podrobné rozpravě. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Martin Exner: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já bych se chtěl přihlásit k pozměňovacím návrhům číslo 5984 a 5985. Oba jsem je zdůvodnil v obecné rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Paní poslankyně Zajíčková je další přihlášenou se svými pozměňovacími návrhy.
Poslankyně Renáta Zajíčková: Ještě jednou dobrý večer, hlásím se tímto s kolegy Michálkem, Nacherem a Michalem Zunou k pozměňovacímu návrhu 5930. Ten jsem v obecné rozpravě podrobně zdůvodnila.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Děkuji. Pan zpravodaj Stanislav Blaha je dalším. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Stanislav Blaha: Děkuji, pane místopředsedo. Já bych se rád přihlásil ke svým pozměňovacím návrhům, které jsou zaevidovány jako sněmovní dokumenty číslo 5921, 5922, 5923, 5924, 5925, 5926 a 5927 s tím, jak už jsem řekl v obecné rozpravě, všechny jsou zdůvodněny podrobně v těle samotného dokumentu.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Děkuji. Prosím, pane poslanče Munzare.
Poslanec Vojtěch Munzar: Děkuji, já bych se chtěl přihlásit k pozměňovacímu návrhu, který je ve sněmovním systému pod číslem 5918. Já jsem se, kolegyně a kolegové, nevyjadřoval k tomu v obecné rozpravě, tak mi dovolte pár slov, ať je samozřejmě tento pozměňovací návrh řádně odůvodněn.
Ten pozměňovací návrh se skládá prakticky ze dvou částí. První část vznikla na základě dohody mezi Českou kanceláří pojistitelů a Ministerstvem dopravy a umožňuje legislativně vytvoření aplikace, která může nahradit papírové euroformuláře při nahlašování nehody, a ten legislativní rámec je potřeba pro to, aby mohla za prvé automaticky se tam sdílet data při zachování samozřejmě ověřování a ochrany dat, aby nedocházelo ke zneužití, takže tím cílem je vytvoření elektronické digitální aplikace pro hlášení nehod a komunikaci pojišťoven vzájemně díky tomu.
Druhá část toho pozměňovacího návrhu je navýšení limitu pro nehody, pro které se nemusí volat policie. Ten limit je už patnáct let 100 000 korun a v pozměňovacím návrhu je navýšení na 200 000 korun. Zbytek odůvodnění najdete přímo ve sněmovním dokumentu. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já také děkuji. Pan kolega Kolovratník. Prosím, pane kolego.
Poslanec Martin Kolovratník: Dobrý večer, já už jsem vše nutné řekl, takže pouze stručně. Hlásím se k pozměňovacímu návrhu, který jsem podal pod číslem 5986. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já také děkuji. Pan poslanec Radek Koten a připraví se pan kolega Michael Rataj.
Poslanec Radek Koten: Děkuji za slovo. Dovolte mi tedy, abych se přihlásil ke svým dvěma pozměňovacím návrhům, které jsou vedeny pod číslem sněmovního dokumentu 5969 a 5970. Oba dva jsem odůvodnil v obecné rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Posledním přihlášeným je tedy pan kolega Michael Rataj. Prosím, pane kolego.
Poslanec Michael Rataj: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já bych se rád přihlásil ke svému pozměňovacímu návrhu vedenému v systému pod číslem 5974. Svůj pozměňovací návrh jsem řádně odůvodnil v obecné rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Ano, já také děkuji. Pokud se už nikdo nehlásí z místa do podrobné rozpravy - a já vidím, že nikdo - končím podrobnou rozpravu.
Případně poprosím pana předkladatele nebo pana zpravodaje o závěrečná slova? Není zájem. Pan zpravodaj taktéž nemá zájem.
Nicméně máme tady návrh pana ministra na zkrácení lhůty pro třetí čtení. Lze tedy nejvýše zkrátit na 7 dnů podle § 95 odst. 1, ale ještě před tím, než budeme hlasovat, vás všechny odhlásím a prosím, abyste se přihlásili svými pozměňovacími kartami. (Debata s ministrem Kupkou.)
Ano, budeme jenom zkracovat lhůtu samozřejmě, podle návrhu pana ministra, ale děkuji, že jste ještě bdělí tady v tuto hodinu.
V tuto chvíli zahajuji hlasování. Táži se, kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 189, přihlášeno bylo 100 poslanců, pro 74, (proti 0). Tento návrh byl přijat.
V tom případě jsme se vypořádali se všemi návrhy.
Končím druhé čtení tohoto návrhu. ***