Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno!
(10.40 hodin)
(pokračuje Martin Kolovratník)
Každopádně kvorum se primárně vypočítává z těch lístků vydaných a bylo 87. Jediný navržený poslanec Martin Exner získal 89 hlasů a byl tedy v druhém kole zvolen předsedou stálé komise Sněmovny pro hybridní hrozby.
A u druhého bodu byla situace velmi podobná. Byl to
186.
Návrh na volbu předsedy dozorčí rady Státního zemědělského intervenčního fondu
I zde bylo vydáno 172 hlasovacích lístků, 170 platných a neplatných bylo odevzdáno, neodevzdané lístky byly 2. Kvorum tedy bylo 87. Tomáš Dubský získal 91 hlasů, Josef Kott 71, takže Tomáš Dubský byl zvolen předsedou této komise a tím volební body končí. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. (Poslanec Heller se hlásí.) Pan poslanec Heller se pravděpodobně hlásí k hlasování. Prosím.
Poslanec Šimon Heller: Dobré dopoledne. U hlasování číslo 76 - hlasoval jsem proti, na sjetině mám pro. Nezpochybňuji hlasování. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji a v tuto chvíli děkuji taktéž panu předsedovi Kolovratníkovi za to, jak nás seznámil s výsledky voleb, které proběhly ve středu.
A v tuto chvíli otevírám
171.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 774/ - třetí čtení
Projednávání tohoto bodu jsme přerušili dne 18. prosince 2024 v rozpravě a prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele pan ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček a taktéž zpravodaj garančního výboru, kterým je výbor hospodářský, pan poslanec Marek Novák.
Připomínám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 774/3, který byl doručen dne 5. prosince 2024 a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 774/4.
Nyní tedy budeme pokračovat v přerušené rozpravě, do které se přihlásili následující poslanci, nicméně paní předsedkyně Poslanecké sněmovny přerušila tady tento bod a přerušila ho, ano, až po panu poslanci Adamcovi, který dokončil svou myšlenku v rozpravě a v tuto chvíli se přihlásil s faktickou poznámkou pan poslanec Jakub Michálek, který ale v tuto chvíli tady není. Tím pádem budeme pokračovat v obecné rozpravě a já poprosím pana poslance Jiřího Havránka. Máte slovo, pane poslanče.
Poslanec Jiří Havránek: Děkuji, pane předsedající, vážím si udělení slova. Kolegyně, kolegové, krásný den. Já budu velmi krátký. Vyjádřím se ke svému pozměňovacímu návrhu, respektive zde k němu načtu legislativně technické úpravy, které se týkají opravdu úprav interpunkce. Kolega Patrik Nacher, prostřednictvím pana předsedajícího, o něm mluvil, týká se spoofingu, což je jistě nepříjemný jev, který se děje. Nebudu ho zde více odůvodňovat, ale těší mě, že tento návrh měl podporu v hospodářském výboru a že tedy alespoň prostřednictvím pana předsedajícího, prostřednictvím Patrika Nachera, jsem vycítil i podporu ze strany opozice.
Nicméně k té legislativně technické úpravě podle § 95 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny k pozměňovacímu návrhu poslance Jiřího Havránka předloženého dne 22. 10. 2024, ve znění usnesení hospodářského výboru ze dne 5. 12. 2024, sněmovní tisk 774/3, k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, zákon o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 774:
1. Bod 6 pozměňovacího návrhu B se mění tak, že ve změnové části závorka část druhá, změna zákona o bankách, článek třetí, se odstraňuje tečka za slovy "elektronické komunikace".
2. Bod 7 pozměňovacího návrhu B se mění tak, že ve změnové části závorka část třetí, změna zákona o spořitelních a úvěrných družstvech, článek třetí, se článek třetí přečísluje na článek čtvrtý a zrušuje se tečka za slovy "elektronické komunikace".
Opravdu vidíte, že je to klasický čistý legtech. Mnohokrát děkuji za vaši pozornost a věřím, že dnes již k úspěšnému konci dovedeme tento tisk, který je určitě klíčový pro spotřebitele. Pane předsedající, děkuju za slovo.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. V tuto chvíli se dál do obecné rozpravy přihlásil pan poslanec Ivan Bartoš. Prosím, máte slovo.
Poslanec Ivan Bartoš: Dobrý den, dámy a pánové, já děkuji za slovo, pane předsedající. Já jenom krátce, já už jsem zde několikrát v této věci vystupoval, i když mi třeba panem kolegou zpravodajem či jinými bylo vyčteno, že se hodně bavíme o tom pozměňovacím návrhu, který načetl Marian Jurečka, který tedy odkládá digitalizaci a naplnění práva občana na digitální službu a digitální úkon o dva roky. Já tedy vystoupím k tomuto tématu a chtěl bych upozornit na pozměňovací návrh, který je evidován pod písmenem G, který míří na stejnou problematiku, byť si nejsem jist, zda vůbec ten návrh Mariana Jurečky věcně patří k této otázce. Nedávno jsme zde řešili problematiku přílepku, nicméně pokud již jednotlivé rezorty chtějí odkládat, a je to vlastně změna, která se týká všech ministerstev dle toho, jak plní či neplní právo občana na digitální službu, respektive vystavení elektronických formulářů.
Já bych poprosil o podporu návrhu G, a to ze dvou důvodů, od Jakuba Michálka. Za prvé ten návrh G upravuje podle nás lépe tu definici digitálních služeb a jejich schválení proto, aby nemusely být zařazovány, nemusely být k nim vyvíjeny ty chytré formuláře. Je pravdou, že k některým službám skutečně tyto (formuláře?) nedávají smysl, ať už ekonomicky, či četností využití této služby tak, aby to bylo přesné a nestalo se to alibistickou výmluvou - nevystavujeme tuto službu pro občany digitálně, protože to je drahé, protože to třeba nestíháme, ale aby to bylo přesně definováno a zároveň máme ještě před sebou rok činnosti této vlády. Ta by měla předávat naplněnost tohoto zákona v maximální možné míře. Proto bychom navrhli, aby to prodloužení, protože už nyní je zcela jasné, že se nestihne naplnit právo občana na digitální službu k tomu únoru v příštím roce, některá ministerstva stále mají 0 nebo 1 % vystavených digitálních služeb občanům v těch formulářích, třeba na portálu, tak aby se toto posunulo pouze o rok.
Bývá takovým pravidlem, že jakmile sundáte nohu z plynu a dáte ji příliš daleko, uvolníte si ji, tak dávat se na ten plyn zpátky a rozjet ty věci, je o to obtížnější. Pojďme tedy podpořit pouze to prodloužení na jeden rok, což pomůže těm rezortům, které třeba mají, a hodně se takto argumentovalo, že chystají hned spuštění nějakého portálu nějaké digitální služby. Pojďme tedy nesundávat tuto nohu z plynu, umožněme rezortům ještě v tomto volebním období této vlády dokončit ty projekty a podpořme pouze odsunutí o jeden rok. Děkuji.
Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Další, kdo je přihlášen do obecné rozpravy, je pan kolega Patrik Nacher. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Patrik Nacher: Děkuji, pane místopředsedo. Vážený pane ministře, paní ministryně, dobrý den. Dámy a pánové, já budu znovu apelovat na vás, abyste prosím nepodpořili ten přílepek, který je v tomto zákoně a který vůbec nesouvisí s novelou zákona o elektronických komunikacích. Je to přílepek, který navrhuje odložit právo na digitální služby o dva roky. To s novelou zákona o elektronických komunikacích naprosto nesouvisí. Vůbec ne. Co je na tom ještě horšího, že jeho přijetí bude znamenat změnu postoje k tomu zákonu jako k celku.
Já obdivuji trpělivost tady ministra průmyslu, který tady sedí. My už to tady projednáváme nějakou dobu. Tohle prapůvodně byla - (Zpravodaj gestikuluje.) a zpravodaje taky - nekontroverzní norma, která měla pomoct spotřebitelům, včetně různých pozměňovacích návrhů, o kterých tady třeba mluvil Jiří Havránek a které já jsem podrobněji představil ve středu v rámci boje s kyberšmejdy a sofistikovaným způsobem, jakým se dostanou tito šmejdi na váš účet a efektivní spolupráce mezi bankami, v tomto případě, a operátory. ***