Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno!
(14.20 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)
No, tak samozřejmě pan premiér má sen o německých mzdách místo toho, aby se od něj distancoval a řekl, že to tak nemyslel a že je to nesmysl, tak v podstatě ten problém rozmazával stále. A kolik různých komentátorů mi přišlo na pomoc? No, my tady budeme v pátek mluvit opět o tom, že tato koalice si nedá říci, aby nenavyšovala platy.
A co je absolutně skandální, a my sami jsme to neodhalili, ale dokonce jeden objektivní redaktor České televize to objevil, že i na rok 2026 si pětikoalice navrhuje navýšení platů. Takže panu premiérovi nestačí, že příští rok bude mít plus 19 000 měsíčně, ale nárok 2026 dalších 40 000, vážení spoluobčané, 40 000. Takže za dva roky pan premiér bude mít plus 59 000. No, tak já nevím, kdo jim radí, ale je to neuvěřitelné, že po tom, co vláda odmítla odborářům navýšit platy alespoň stejnou měrou, jak sami sobě, tak tady poradce vlastně říká, aby to ty odbory zařídily. No, pan premiér asi netuší, jak se vyjednává, jaká je těžká situace v ekonomice. A já si myslím, že pokud by většina menších a středních firem navýšila platy na úroveň Německa, tak by jednoduše všechny zbankrotovaly, ale samozřejmě pro lidi, kteří vůbec nerozumí ničemu, je to těžké. Takže ten první bod. Abychom věděli, jak to tedy pan premiér myslel, je ten sen pana premiéra o německých mzdách, dostali za úkol odboráři.
No, potom bod 2, to je taky peklo. Pan premiér tvrdí, že tato vláda plní digitalizaci na 80 procent. Tak já bych se chtěl zeptat, jestli bychom to mohli vidět, jak to tedy je s tou digitalizací? Tak ještě nedávno tvrdil pan premiér (Hledá v materiálech.), že tady mám citaci ze CNN Prima News, kde pan premiér tehdy tvrdil, že nabyl jistotu, že jeho vláda, jeho ministr za Piráty, není schopen manažersky dotáhnout do úspěšného konce digitalizaci stavebního řízení.
No a teď tady nějaké médium získalo podklady, kde vláda tvrdí, že digitalizace stavebního řízení je hotová z 80 procent. Tak to je jak v blázinci tady, no. A aby toho nebylo málo, tak tady dokonce bakalovci píšou (Hledá v materiálech.), že zkrátka se navrhuje, tady se navrhuje bod ve Sněmovně, kde má být speciální mimořádná schůze, aby se digitální ústava odložila o dva roky. Tak kdo tomu tedy rozumí? Jednak vláda chce odložit digitalizaci o dva roky, potom pan premiér tvrdí, že to plní na 80 procent. No, tak my bychom rádi věděli, co tedy vlastně funguje nebo co je pravda, protože já nevím. Kdo to sleduje, tak musí být z toho velice konsternován.
No a samozřejmě dneska tento měsíc pan premiér vyhlásil měsíc, zlatý měsíc dálnic, ano, zlatý měsíc dálnic, takže pan premiér asi zapomněl na to, že byl ministrem školství v Nečasově, proruské Nečasově vládě, proruské, vážení proruské, protože Nečas byl v dubnu 2013 v Moskvě a jednal s Putinem o tom, aby Rosatom získal Temelín. To samozřejmě provládní média nepřipomenou, protože se to nehodí, jsou součástí samozřejmě této party.
No a pan premiér byl ministr školství v té vládě a pan Stanjura byl ministr dopravy. A určitě si vzpomenou na to, jak Řebíček válčil, jak tam byl Viamont, to byl ministr dopravy, jak stály dálnice 500 milionů, po rovině za kilometr, za nás potom půlku.
No, a teď vlastně v prosinci se tady otevírá tolik dálnic, ano? Tak jenom abyste věděli, vážení spoluobčané, že taková dálnice, ještě když jsme nastoupili, tak to všechno - změna územního plánu, výkup pozemků, EIA a tak dále, to trvalo v průměru až dvanáct let. My jsme to postupně snižovali zákony a my jsme zdědili po vládě, proruské vládě Nečase, 800 metrů, 800 metrů doslova, jsme zdědili, jo?
A my jsme připravili až 300 kilometrů projektů, proto se ty dálnice otevírají. A kdybych Ťokovi neřekl v roce 2015, že okamžitě musí všechny projekty začít realizovat a připravovat a že vždy na to budou peníze, tak nic by se neotevíralo. Takže já mluvím o tom proto, protože pan premiér vždy vystupuje a pan ministr Kupka občas, občas přizná, že jsme to my všechno připravili. No ale pan premiér tady na Pražském okruhu tvrdí, doslova řekl, že posledních třináct let se nedělo vůbec nic, takže vlastně když byla ta otvíračka, tak tam přišel jeden bagr a bez ničeho začal tam něco kopat. To je asi podle pana premiéra. Když teda třináct let se nedělo nic, tak já se ptám, jak je možné, že někdo začal stavět ten okruh? No, takže demagogie, demagogie, a tahle vláda, protože sama vlastně nepřipravila nic, a my stále čekáme na ten PPP projekt, což řada D4 je vyloženě, že to uchopil Karel Havlíček.
A pokud někdo tvrdí, že to někdo schválil roku 2010, no tak proč jste to neudělali? Proč jste to neudělali? Víte, kolik věcí bylo schváleno na vládě? A nerealizováno? Strašně moc, strašně moc. Takže jednoznačně jsou to naše věci a samozřejmě vláda, která prodává hlavně naši práci, tak z toho dělá velkou propagandu, ale lidi nejsou hloupí a dobře vědí, jak to je.
A mimochodem, proč ty dálnice nepostavili hned po revoluci? Proč už to dávno mohlo být postaveno? Proč to stavěli vždy kde měly pozemky kluci z ODS? Proč z Brna jde dálnice na Vídeň kolem Mikulova? Proč nešla přes Břeclav? Proč Praha-Tábor byla trasa? Potom to změnili? Proč? Kolem Českých Budějovic je tunel a nejde to po povrchu? No, protože nějaký komunální politik z ODS tam měl pozemky, takže takhle to tu fungovalo, pokud někdo dneska něco tvrdí. A až my, kdy jsme přišli v roce 2014, jsme to dostavěli. D6, prosinec 2016, 32 let.
Ano, vyřešili jsme i tu, i tu farmářku, ano, 20 let to řešili a tak dále. Takže, samozřejmě tady to musím říct, protože média nás nepochválí. (Hledá v materiálech.) No a samozřejmě provládní novinky, tady velký titulek, velké vánoční smíření na nové dálnici. No to určitě (Se smíchem.). Takže jako to víme, jak to tady funguje ve Sněmovně, jak se vyjadřují jednotliví aktéři v médiích a tak dále. Takže aby bylo jasno, kdo ty dálnice zrealizoval, jak to bylo za ODS v minulosti? ***