(9.10 hodin)
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Je to zastoupení stálé komise pro kontrolu BIS. (Hovor mimo mikrofon.) Upřesnil jsem tento bod.
Dnes zazněly tři návrhy.
Ještě než dám hlasovat, tak dnes bude s náhradní kartou 31 hlasovat paní poslankyně Ožanová.
Vzhledem k tomu, že další a žádné další návrhy na změnu pořadu schůze nevidím, přivolám kolegyně a kolegy z předsálí a dám hlasovat.
Jako první je zde návrh pana poslance Bendy. Je to sněmovní tisk 573, bod 131 a je to bod, který se týká sociálně-právní ochrany dětí. Je zde návrh, abychom ho vyřadili dnes z pevného zařazení a pevně ho zařadili na 31. 5. jako druhý bod. Tak je zde... Všichni víme, o čem hlasujeme? Návrh je srozumitelný.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?
Je to hlasování s pořadovým číslem 69, přihlášeno je 158 poslankyň a poslanců, pro 158, proti nikdo. S tímto návrhem byl vysloven souhlas.
Jako další je návrh pana poslance Sadovského, který chce zařadit nový bod na jednání Poslanecké sněmovny, a ten bod nese název Neutěšená finanční situace ve Vězeňské službě.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 70, přihlášeno je 160 poslankyň a poslanců, pro 73, proti 53. S tímto návrhem nebyl vysloven souhlas.
A jako poslední návrh je od pana poslance Rozvorala. Také je to návrh na nový bod a ten bod nese název Návrh na změnu ve složení orgánů Poslanecké sněmovny. Pro pořádek konkrétně se týká zastoupení v... Takže v tom případě zůstanu pouze u tohoto označení tohoto nového bodu.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 71, přihlášeno je 162 poslankyň a poslanců, pro 160, proti 1. Konstatuji, že s tímto návrhem byl vysloven souhlas.
Tím jsme se vypořádali se všemi návrhy k pořadu schůze a můžeme přistoupit k projednávání jednotlivých bodů.
Otevírám první bod dnešního jednání a tím je bod
130.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb.,
o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 520/ - třetí čtení
Projednávání tohoto bodu jsme přerušili v rozpravě ve středu 22. května na 103. schůzi.
Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele místopředseda vlády a ministr vnitra Vít Rakušan a zpravodajka garančního výboru, paní poslankyně Marie Pošarová. Připomínám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 520/3, který byl doručen dne 16. dubna 2024 a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 520/4.
A nyní budeme pokračovat v přerušené rozpravě. Táži se, kdo další se hlásíte do rozpravy? Vzhledem k tomu, že nikdo další rozpravu nezahájil, tak je zde faktická poznámka paní poslankyně Ožanové, ale (Hovor mimo mikrofon.). vzhledem k tomu, že byl přerušen ve svém vystoupení s přednostním právem místopředseda vlády a ministr Vít Rakušan, tak vás poprosím, pane ministře, abyste se případně ujal slova. Děkuji.
Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Děkuju vám, pane místopředsedo. Já jsem ty nejdůležitější argumenty stačil říci, byť v tom časovém presu, na konci minulé schůze, takže já teď nemám potřebu pokračovat ve svém vystoupení. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Jako další vystoupí paní zpravodajka v obecné rozpravě s přednostním právem, prosím.
Poslankyně Marie Pošarová: Děkuji za slovo. Já bych ráda v obecné rozpravě načetla návrh legislativně technické úpravy podle § 95 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny ke sněmovnímu tisku 520.
V bodě I návrh legislativně technické úpravy: "K vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb, o úřednících územních samosprávních celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony - sněmovní tisk 520, podávám podle ustanovení § 95 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny návrh následující legislativně technické úpravy v části třetí - změna zákona o správních poplatcích - bodech 1 a 2 se písmeno y) nově označuje jako písmeno z), včetně všech odkazů na nově označené písmeno."
V bodě II odůvodnění: "Předložený návrh legislativně technické úpravy reaguje na mezitím přijatý zákon č. 1/2024 Sb., kterým bylo v položce 22 přílohy zákona o správních poplatcích doplněno nové písmeno y). Z legislativně technického hlediska je proto nezbytné další, nově doplňované písmeno označit jako písmeno z), včetně všech odkazů na něj."
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já se omlouvám, paní poslankyně, ale opět musím vstoupit do vašeho projevu a požádat jak v levé, tak v pravé části ke ztišení.
Poslankyně Marie Pošarová: Jedná se tedy čistě o technickou úpravu bez jakéhokoliv dopadu na věcný obsah dotčených ustanovení. Ráda bych teď přečetla i proceduru:
"Usnesení výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj z 31. schůze z 25. dubna 2024 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb, o úřednících územních samosprávních celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky jako garanční výbor po projednání návrhu zákona po druhém čtení doporučuje v Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona podle sněmovního tisku 520/3, v následujícím pořadí:
1. Návrhy legislativně technické úpravy podaných podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny
2. Návrh A hlasovat jako celek jedním hlasováním
3. Návrh B1.
4. Návrh B3 - bude-li přijat, je návrh B2 nehlasovatelný
5. Návrh B2 - lze hlasovat, nebyl-li přijat návrh B3.
6. Návrh B4.1.
7. Návrh D - bude-li přijat, je návrh B4.2 nehlasovatelný
8. Návrh B4.2 lze hlasovat, nebyl-li přijat návrh D
9. Návrhy C1.1, C1.2, C1.3 a C1.4 hlasovat společně jedním hlasováním. Jde o věcný celek.
10. Návrh C2.
11. Návrh C3.
12. Návrh E - bude-li přijat, jsou návrhy F a G nehlasovatelné.
13. Návrh G lze hlasovat, pokud nebyl přijat návrh E.
14. Návrh F lze hlasovat, pokud nebyl přijat návrh E.
15. Návrh zákona jako celek. ***