(10.30 hodin)
(pokračuje Taťána Malá)

1. V čl. I bodu 18 se slovo "nehrozí" nahrazuje slovem "neohrozí". Jedná se o nápravu chyby v psaní.

2. V čl. I bodu 59 se za slova "postupu podle" vkládá slovo "ustanovení". Taktéž náprava chyby v psaní.

3. V čl. I bodu 70 se číslo 3 nahrazuje číslem 4.

(4.) V čl. I bodu 71 se text "odst. 4" nahrazuje textem "odst. 5".

(5.) V čl. I bodu 72 se text "odst. 5" nahrazuje textem "odst. 6". V těchto případech se jedná o nápravu chybných odkazů.

(6.) V čl. III, účinnost, se text "2024" nahrazuje textem "2025". V tomto případě se jedná o nutnou změnu úpravy účinnosti vzhledem k délce projednávání tohoto návrhu v Poslanecké sněmovně.

V bodu 3 pozměňovacího návrhu B1 navrhovaná část zní:

Část třetí, Změna zákona o životním a existenčním minimu, čl. IV, zákon č. 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, ve znění pozdějších novelizací, se mění takto:

1. V § 7 odst. 2 písm. h) se číslo "5" nahrazuje číslem "6".

2. V § 7 se za odst. 4 vkládá nový odst. 5, který zní:

Za rozhodný příjem osoby, které bylo pravomocným rozhodnutím soudu schváleno oddlužení plněním splátkového kalendáře se zpeněžením majetkové podstaty, se považuje každý z příjmů uvedených v odst.1 a 2 po odečtení splátek podle insolvenčního zákona. Dosavadní odst. 5 se označuje jako odst. 6. Změna je nutná z důvodu nutnosti změnit odkaz.

III. Úprava pozměňovacího návrhu B2, pokud bude schválen:

1. V pozměňovacím návrhu B2.3.1 se za bod 1 vkládá nový bod 2, který zní: "2. V § 44 odst. 1 se text ,odstavce 4‘ nahrazuje textem ,odstavce 5‘". Ostatní body se přečíslují. Jedná se o nutnou změnu odkazu v reakci na dosavadní bod 2 dotčené části.

2. V pozměňovacím návrhu 2.3.1 se za dosavadní bod 2, nyní bod 3, vkládá nový bod 4, který zní: "4. V § 44a odst. 1 se číslo ,4‘ nahrazuje číslem ,5‘". Ostatní body se přečíslují. Je to nutná změna odkazu v reakci na dosavadní bod 2 v dotčené části.

IV. Úpravy pozměňovacích návrhů C3.1, C4.1, pokud budou schváleny:

1. V bodu 4 pozměňovacích návrhů C3.1 a C4.1 se slova "se za text" a slova "doplňuje čárka a" ruší a před slovo "poskytovatelé" vkládá čárka. Jedná se o nápravu chyb v psaní.

2. Bod 26 pozměňovacích návrhů C3.1 a C4.1 nově zní:

"V čl. I bodu 77, dosavadní bod 71, se text "číslem ,4‘" nahrazuje textem "číslo ,3‘". Změna je nutná z toho důvodu, že se číslo "4" nachází v daném novelizačním bodu dvakrát, změna se týká jen jednoho výskytu.

V. Úpravy pozměňovacího návrhu D2, bude-li schválen:

1. Bod 20 pozměňovacího návrhu D2 nově zní: "V čl I bodu 77, dosavadní bod 71, se text "číslem ,4‘" nahrazuje textem "číslo ,3‘". Změna je nutná z toho důvodu, že se číslo "4" nachází v daném novelizačním bodu dvakrát, změna se týká jen jednoho výskytu.

VI. Úpravy pozměňovacího návrhu G, bude-li schválen:

1. V bodu 3 pozměňovacího návrhu G se text "se za bod 49 vkládá nový bod 50, který" nahrazuje textem "bod 50" a věta "Ostatní body se přečíslují." se ruší.

2. V bodech 4 a 7 pozměňovacího návrhu G se slovo "dosavadní" ruší. Jedná se v obou případech o nápravu chybného číslování novelizačních bodů v pozměňovacím návrhu.

Věřím, že jste si to všichni hezky poznamenali a že se v tom vyznáte. A to je... (K řečnickému pultíku je přinesen materiál.) V bodech 4 až 7 pozměňovacího návrhu písm. G. A co jsem řekla? (Konzultace s legislativou.) Až - jo. V bodech 4 až 7. No, vidíte, já jsem tady udělala chybu. Pozměňovacího návrhu G se slovo "dosavadní" ruší.

Takže tohle jsou načtené legislativně technické úpravy. Já si dovolím potom po skončení rozpravy před hlasováním navrhnout změnu procedury, která je projednána se členy všech poslaneckých klubů, která je nutná právě proto, jakým způsobem a jak jsou napsány ty pozměňovací návrhy, protože s ohledem na to, že to nebylo nijak koordinováno, tak jsou tam různé účinnost a tak dále. Ta procedura bude poměrně podrobná a já potom poprosím o vaši shovívavost v případě, že by bylo potřeba vzít na chvíli přestávku, protože opravdu je ta procedura rozsáhlá. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Já děkuji. Nyní se s faktickou poznámkou přihlásil pan poslanec Patrik Nacher, poté zde máme ještě dvě přednostní, a to pan ministr Výborný a paní místopředsedkyně Olga Richterová.

 

Poslanec Patrik Nacher: Já mám faktickou na pana poslance Bělobrádka. Já jsem ho pozorně poslouchal ohledně kompromisu koaličního. Problém je v tom, že pro vás koaliční kompromis, vy jste ho povýšili na to, že pro vás koaliční kompromis znamená neschválit nic opozici. Takhle to je. Takhle to přesně je. Protože tady nikdo nevystoupil kromě ministra, aby věcně zdůvodnil, proč nejste pro ty pozměňovací návrhy, které jdou tím směrem, který tady sami obhajujete. A trochu jste si naběhli, když tady na mě pokřikujete z první řady, protože to byla právě novela insolvenčního zákona a exekuční řád, kde jsme my jako koalice do toho vtáhli opozici v minulém volebním období. A Marek Výborný to tady, doufám, potvrdí, jinak by nebylo žádné Milostivé léto. Takže zrovna v této oblasti jsme my jako koalice v rámci koaličního kompromisu byli schopni vtáhnout opozici. Vy toho schopni nejste. I přesto, že tady na mě můžete dělat stokrát nějaké posunky. To se můžete podívat, jak vznikaly zákony v této oblasti, to znamená, insolvence, exekuce v minulém volebním období.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. S přednostním právem se přihlásil pan ministr Výborný a připraví se s přednostním paní místopředsedkyně Richterová.

 

Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, já jsem to chtěl paní zpravodajce trochu zjednodušit a vzhledem k tomu, že je načtený v systému pozměňovací návrh pod číslem 4237, tak já tímto oznamuji, že pozměňovací návrh stahuji a nemusí o něm býti hlasováno. Byl to návrh zřízení fondu prevence úpadku, nebyl dodiskutován ještě na expertní úrovni. Jakkoliv ten návrh považuji za správný a rozumný, jsme domluveni i s dalšími experty, že v debatě budeme pokračovat a při další příležitosti se k tomu vrátíme, nicméně pozměňovací návrh číslo 4237 tímto stahuji. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Paní místopředsedkyně Richterová a poté s přednostním paní zpravodajka. Nikdo další se zatím nehlásí v tuto chvíli.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Vážené kolegyně, kolegové, vážení členové vlády, opravdu velice stručně jenom k tomu, co tady padalo, aby opravdu bylo jasně řečeno na záznam, že to, co je v tom recitálu 21 směrnice 2019/1023, o které se tady diskutuje, jak má být implementovaná nebo nemá, tak tam je jasně řečeno, že - a teď cituji - přestože tato směrnice neobsahuje závazná pravidla, ohledně předlužení spotřebitelů, by bylo vhodné, aby členské státy ustanovení této směrnice týkající se oddlužení začaly co nejdříve uplatňovat i na spotřebitele. Tak jsem to zde chtěla přečíst, protože to i většina členských států Evropské unie tak udělala, protože to je opravdu běžné, uplatnit to i na spotřebitele, jelikož je velice obtížné, to jsem už říkala, jak rozlišovat osoby samostatně výdělečně činné, takzvané OSVČ, živnostníky, od jiných. Jak bychom opravdu s tímto nakládali, by bylo velmi složité a ne vždy férové. Takže to je bod 1 k tomu, co tady padalo.

Potom, co se týče bodu 2. Byl tady zmiňován pan Hábl, který se věnuje dlouho předlužení. Tak já jsem koukala, jak zní ten tweet, který řekl. On tam jenom tweetoval, že se dnes rozhodne ve třetím čtení a že dvě paní poslankyně za hnutí ANO předložily pozměňovací návrh, který je dle spravedlnosti, dle Ministerstva spravedlnosti, v rozporu se směrnicí a vrací nás před rok 2008, což znamená, že by to přijetí znamenalo riziko milionových sankcí. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP