(12.10 hodin)

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 54 přihlášeno 175, pro bylo 5, proti 139. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Pokračujeme pozměňovacím návrhem B2. Jedná se o pana poslance Exnera. Jedná se o pozměňovací návrh - zkusím to zjednodušit - kde učitelé autoškol vlastně v momentě, kdy ztratí řidičské oprávnění, tak tam by teoreticky mohli vykonávat dál svoji profesi, tedy výuku, a pan poslanec navrhuje zefektivnění tohoto návrhu. Nicméně nedošlo tam k souhlasu s Ministerstvem dopravy a stanovisko výboru je nedoporučující.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 55 přihlášeno 175, pro bylo 5, proti 160. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Pozměňovací návrh B3. Zde pan poslanec Exner navrhuje pozměňovací návrh týkající se horní a spodní hranice pokut. Navrhuje se zanechat současnou horní hranice za přestupky z nejnižší kategorie 2 000, nově navrhováno je 1 500, a zároveň se zamezuje tomu, aby bylo možné řešit přestupek domluvou. Zavádí se tedy spodní hranice ve výši 500 korun. Stanovisko výboru je nedoporučující.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 56 přihlášeno 175, pro 2, proti 156. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Poslanecký pozměňovací návrh B4. Jedná se o zde již diskutovanou bezpečnou vzdálenost a navrhuje se zde ustanovit měřitelný počet bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, a tedy umožnit vymahatelnost tohoto přestupku. Zjednodušeně, to je ta jedna sekunda - bezpečná vzdálenost. Výbor se k tomuto staví tak, že nedoporučuje.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování 57 přihlášeno 175, pro bylo 10, proti 134. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Tím jsme vyčerpali pozměňovací návrhy pana poslance Exnera. A nyní návrh C4 - a začínáme pozměňovací návrhy paní poslankyně Ožanové. Tedy návrh C4. Zde se jedná o to, že navrhuje úplně zrušit ustanovení o bezpečném odstupu 1,5 metru mezi autem a cyklistou.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Bez stanoviska.) Bez stanoviska výbor. A pan ministr? Navrhovatel? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 58 přihlášeno 175, pro bylo 9, proti bylo 91. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Nyní paní poslankyně Ožanová a její návrh C1. Jde o totéž, tedy rušení bezpečného odstupu 1,5 metru, ale pouze na komunikacích účelových.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Bez stanoviska.) A stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.) Děkuji.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 59 přihlášeno 175, pro bylo 14, proti 81. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Poslanecký návrh paní poslankyně Ožanové C2, která navrhuje, aby ochranná přilba na jízdním kole byla pro každou osobu povinná od 18 let...

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Poprosil bych, prosím v sále všechny o klid, ať dobře slyšíme! Ano?

 

Poslanec Ondřej Lochman: Takže ještě jednou. Paní poslankyně Ožanová - pozměňovací návrh C2 a jedná se o zavedení povinnosti pro cyklisty - ochranné přilby od 18 let.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: A stanovisko výboru? (Je opět bez stanoviska.) Stanovisko pana ministra? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 60 přihlášeno 175, pro bylo 24, proti 69. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Poslední návrh paní poslankyně Ožanové C3. Zde se navrhuje zavést bez výjimky povinnost cyklistů užít pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty či stezku pro cyklisty. A stanovisko výboru je bez stanoviska.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 61 přihlášeno 175, pro bylo 22, proti 80. Zamítnuto.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji, pane předsedající. Nyní se posouváme k pozměňovacímu návrhu D1 pana poslance Tesaříka a jedná se o rozšíření speciálního označení vozidel o vozidlo poskytovatele terénních služeb, což znamená, že budou moci v naléhavých případech stát i na místech, kde v běžném případě je zákaz státní. Stanovisko je doporučující.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování číslo 62 přihlášeno 175, pro bylo 171, proti nikdo. Přijato.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Pozměňovací návrh D2, původně pana poslance Bartoška, ke kterému se přihlásil pan poslanec Tesařík, a jedná se o přidání výjimek do nejvyšší dovolené rychlosti organizační složky HZS. Výbor dává stanovisko nedoporučující.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Názor pana ministra? (Neutrální.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování 63 přihlášeno 175, pro bylo 103, proti 21. Přijato.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Nyní se posouváme k pozměňovacímu návrhu E, a to pana poslance Blahy. Pozměňovací návrh E1 již byl hlasován, začínáme tedy pozměňovacím návrhem E2. Zde se jedná o to, že řidiči celní správy se nebudou muset podrobit dopravně psychologickému vyšetření dle zákona o silničním provozu. Stanovisko výboru je doporučující.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Je doporučující, jste říkal? (Ano.) Stanovisko pana ministra? (Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

hlasování 64 přihlášeno 175, pro bylo 167, proti nikdo. Přijato.

 

Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Já jenom jsem zaslechl od kolegů, tam bych chtěl jenom dodat, že u toho minulého návrhu ta povinnost je už při nástupu toho řidiče. Proto se to vyjímá, protože se to dubluje. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP