(12.10 hodin)
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 54 přihlášeno 175, pro bylo 5, proti 139. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Pokračujeme pozměňovacím návrhem B2. Jedná se o pana poslance Exnera. Jedná se o pozměňovací návrh - zkusím to zjednodušit - kde učitelé autoškol vlastně v momentě, kdy ztratí řidičské oprávnění, tak tam by teoreticky mohli vykonávat dál svoji profesi, tedy výuku, a pan poslanec navrhuje zefektivnění tohoto návrhu. Nicméně nedošlo tam k souhlasu s Ministerstvem dopravy a stanovisko výboru je nedoporučující.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 55 přihlášeno 175, pro bylo 5, proti 160. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Pozměňovací návrh B3. Zde pan poslanec Exner navrhuje pozměňovací návrh týkající se horní a spodní hranice pokut. Navrhuje se zanechat současnou horní hranice za přestupky z nejnižší kategorie 2 000, nově navrhováno je 1 500, a zároveň se zamezuje tomu, aby bylo možné řešit přestupek domluvou. Zavádí se tedy spodní hranice ve výši 500 korun. Stanovisko výboru je nedoporučující.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 56 přihlášeno 175, pro 2, proti 156. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Poslanecký pozměňovací návrh B4. Jedná se o zde již diskutovanou bezpečnou vzdálenost a navrhuje se zde ustanovit měřitelný počet bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, a tedy umožnit vymahatelnost tohoto přestupku. Zjednodušeně, to je ta jedna sekunda - bezpečná vzdálenost. Výbor se k tomuto staví tak, že nedoporučuje.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování 57 přihlášeno 175, pro bylo 10, proti 134. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Tím jsme vyčerpali pozměňovací návrhy pana poslance Exnera. A nyní návrh C4 - a začínáme pozměňovací návrhy paní poslankyně Ožanové. Tedy návrh C4. Zde se jedná o to, že navrhuje úplně zrušit ustanovení o bezpečném odstupu 1,5 metru mezi autem a cyklistou.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Bez stanoviska.) Bez stanoviska výbor. A pan ministr? Navrhovatel? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 58 přihlášeno 175, pro bylo 9, proti bylo 91. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Nyní paní poslankyně Ožanová a její návrh C1. Jde o totéž, tedy rušení bezpečného odstupu 1,5 metru, ale pouze na komunikacích účelových.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko výboru? (Bez stanoviska.) A stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.) Děkuji.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 59 přihlášeno 175, pro bylo 14, proti 81. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Poslanecký návrh paní poslankyně Ožanové C2, která navrhuje, aby ochranná přilba na jízdním kole byla pro každou osobu povinná od 18 let...
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Poprosil bych, prosím v sále všechny o klid, ať dobře slyšíme! Ano?
Poslanec Ondřej Lochman: Takže ještě jednou. Paní poslankyně Ožanová - pozměňovací návrh C2 a jedná se o zavedení povinnosti pro cyklisty - ochranné přilby od 18 let.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: A stanovisko výboru? (Je opět bez stanoviska.) Stanovisko pana ministra? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 60 přihlášeno 175, pro bylo 24, proti 69. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Poslední návrh paní poslankyně Ožanové C3. Zde se navrhuje zavést bez výjimky povinnost cyklistů užít pruh pro cyklisty, vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty či stezku pro cyklisty. A stanovisko výboru je bez stanoviska.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 61 přihlášeno 175, pro bylo 22, proti 80. Zamítnuto.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji, pane předsedající. Nyní se posouváme k pozměňovacímu návrhu D1 pana poslance Tesaříka a jedná se o rozšíření speciálního označení vozidel o vozidlo poskytovatele terénních služeb, což znamená, že budou moci v naléhavých případech stát i na místech, kde v běžném případě je zákaz státní. Stanovisko je doporučující.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Stanovisko navrhovatele? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování číslo 62 přihlášeno 175, pro bylo 171, proti nikdo. Přijato.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Pozměňovací návrh D2, původně pana poslance Bartoška, ke kterému se přihlásil pan poslanec Tesařík, a jedná se o přidání výjimek do nejvyšší dovolené rychlosti organizační složky HZS. Výbor dává stanovisko nedoporučující.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Názor pana ministra? (Neutrální.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování 63 přihlášeno 175, pro bylo 103, proti 21. Přijato.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Nyní se posouváme k pozměňovacímu návrhu E, a to pana poslance Blahy. Pozměňovací návrh E1 již byl hlasován, začínáme tedy pozměňovacím návrhem E2. Zde se jedná o to, že řidiči celní správy se nebudou muset podrobit dopravně psychologickému vyšetření dle zákona o silničním provozu. Stanovisko výboru je doporučující.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Je doporučující, jste říkal? (Ano.) Stanovisko pana ministra? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování 64 přihlášeno 175, pro bylo 167, proti nikdo. Přijato.
Poslanec Ondřej Lochman: Děkuji. Já jenom jsem zaslechl od kolegů, tam bych chtěl jenom dodat, že u toho minulého návrhu ta povinnost je už při nástupu toho řidiče. Proto se to vyjímá, protože se to dubluje. ***