(10.40 hodin)
(pokračuje Jan Skopeček)
Prvním návrhem je zařazení nového bodu, a sice sněmovního tisku 235. Jedná se o novelu zákona o státní sociální podpoře, druhé čtení. Navrhoval pan předseda Benda. Nejdřív se vypořádáme s hlasováním o zařazení na program naší schůze.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro zařazení nového bodu? Ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 152 bylo přihlášeno 137 poslanců, pro hlasovalo 130, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Nyní ještě je navrženo jeho pevné zařazení na 18. hodinu, takže teď budeme hlasovat o jeho pevném zařazení na šestou hodinu.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro zařazení bodu na 18. hodinu? Ať stiskne tlačítku a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 153 bylo přihlášeno 137 poslanců, pro hlasovalo 134, proti nikdo. Tento bod jsme zařadili pevně na 18. hodinu.
Dalším návrhem ze strany pana předsedy poslaneckého klubu ODS Bendy bylo pevné zařazení bodů 80 a výše, to znamená smluv, a to na dnes na 11.30 hodin. Takže budeme hlasovat smlouvy ve druhém čtení, to znamená body 80 a výše, pevně zařadit dneska na 11.30 hodin.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro takové pevné zařazení? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 154 bylo přihlášeno 137 poslanců, pro hlasovalo 136, proti nikdo. Návrh byl přijat. Smlouvy, respektive jejich druhé čtení, jsme zařadili na 11.30 hodin.
Následně tu byly návrhy paní předsedkyně Schillerové a pana předsedy Okamury, které byly vetovány, čili o nich nebudeme hlasovat.
Nakonec tu máme návrhy pana poslance Rozvorala. Jde o bod číslo 33, zákon o celostátním referendu. Návrh byl, aby to byl druhý bod opozičního okénka, takže se jedná o zařazení jako druhého bodu opozičního okénka.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro zařazení bodu číslo 38? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 155 bylo přihlášeno 137 poslanců, pro hlasovalo 65, proti 11. Návrh byl zamítnut
Další návrh ze strany pana poslance Rozvorala se týká bodu číslo 67. Je to zákon o poskytování sociálních dávek a pan kolega navrhoval, aby to byl třetí bod dnešního opozičního okénka.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro, aby to byl třetí bod dnešního opozičního okénka? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?
V hlasování číslo 156 bylo přihlášeno 136 poslanců, pro hlasovalo 62, proti 3. Návrh byl zamítnut.
Tímto jsme se vypořádali se všemi návrhy na změnu programu. Ještě se raději zeptám, jestli jsem někoho neopomněl? Asi to tak nevypadá.
Než přejdeme k programu schůze, k jednotlivým tiskům, tak teď je chvíle, jak jsme se domluvili při včerejším přerušení schůze, abychom vás seznámili s výsledky voleb. Já tedy požádám předsedu volební komise pana poslance Martina Kolovratníka, aby nás seznámil s výsledky tajných voleb, které proběhly včera, to je ve středu, před ukončením jednacího dne.
Jenom připomenu, že se jednalo o bod číslo 110, jmenování člena kontrolní rady Grantové agentury České republiky, a bod číslo 111, návrh na volbu člena Rady České tiskové kanceláře. Pane předsedo, máte slovo.
Poslanec Martin Kolovratník: Děkuji za slovo, dobré dopoledne. Navážu na pana předsedajícího v tom smyslu, že včera proběhly ještě dvě další volby, ale ty byly provedeny aklamací, veřejně tady na plénu, takže jejich výsledek už je zaznamenán a zveřejněn. Proto opravdu čtu teď jen výsledek těch voleb tajných z večerního času.
110.
Návrh na jmenování člena kontrolní rady Grantové agentury České republiky
První volba - na jmenování člena kontrolní rady Grantové agentury České republiky. V této volbě bylo vydáno i odevzdáno 98 hlasovacích lístků. Kvorum nutné pro zvolení bylo 50.
Paní Jana Bludská získala 0 hlasů, Jana Geršlová také 0 hlasů, Ivo Provazník 93 hlasů a Omar Šerý 1 hlas. Konstatuji tedy, že novým členem kontrolní rady Grantové agentury byl zvolen pan Ivo Provazník, a tato volba je ukončena.
111.
Návrh na volbu člena Rady České tiskové kanceláře
U druhé volby do jednočlenné Rady České tiskové kanceláře byly počty stejné: 98 odevzdáno i vydáno, kvorum 50. Jediná kandidátka paní Jaroslava Wenigerová získala 98 hlasů. Byla v této volbě zvolena a i tato volba tím končí. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji, pane předsedo, za informaci o výsledku jednotlivých voleb.
Než přistoupíme k projednávání zařazených bodů na program naší schůze, načtu omluvu. Pan ministr zahraničních věcí Jan Lipavský se omlouvá z jednání Poslanecké sněmovny 16. června 2022 z pracovních důvodů.
Můžeme přistoupit k projednávání standardních bodů. Otevírám bod číslo
29.
Vládní návrh zákona o prekurzorech výbušnin a o změně souvisejících zákonů
(zákon o prekurzorech výbušnin)
/sněmovní tisk 197/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2
Projednávání tohoto bodu jsme přerušili v obecné rozpravě dne 15. června 2022 na 25. schůzi. Upozorňuji, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení.
Prosím, aby místa u stolku zpravodajů zaujala z pověření vlády paní ministryně životního prostředí, která dnes má zastoupit pana ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkelu. Zároveň poprosím zpravodaje pro prvé čtení, pana poslance Libora Turka.
Nyní tedy budeme pokračovat v přerušené obecné rozpravě. Dne 15. června 2022, kdy jsme obecnou rozpravu přerušili, byl přerušen ve svém vystoupení pan poslanec Marek Novák. Já mu tedy dávám slovo.
Poslanec Marek Novák: Děkuji za slovo, vážený pane místopředsedo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, jak už pan místopředseda řekl, byl jsem vlastně včera nemilosrdně, nicméně samozřejmě v souladu s jednacím řádem přerušen. Je potřeba vám to dát do souvislostí, takže já se bohužel musím vrátit na začátek, ale skutečně chci, abyste tu souvislost slyšeli a abyste následně zavnímali vlastně i stanovisko našeho klubu, protože on vlastně i pan zpravodaj tak, jak to tady uvedl, nesdělil veškeré podrobnosti, a já bych byl rád, kdybyste s těmi podrobnosti skutečně seznámeni byli, protože ono skutečně jak na evropské, tak i na té české úrovni je při vynucování stávajících pravidel dovozu, zpřístupňování, držení a používání vybraných prekurzorů výbušnin, což jsou chemické látky a směsi, ze kterých lze připravit výbušniny i právě fyzickými osobami. Efektivnímu boji proti neoprávněné výrobě improvizovaných výbušnin brání zejména vysoké limitní hmotnosti koncentrace regulovaných chemických látek rozhodné pro přístup fyzických osob k nim na základě dnes platného registračního režimu, dále potom skutečnost, že některé regulované chemické látky začínají být při neoprávněné výrobě výbušnin nahrazovány jinými neregulovanými látkami, jakož i nejednotné využití existence tří režimů pro přístup fyzických osob k prekurzorům výbušnin ze strany dá se říci všech členských států a konečně i obcházení předpisů předstíranou obchodní činností skrze formální statut podnikatele. ***