(13.20 hodin)
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Pane poslanče, děkuji. S faktickou poznámkou se přihlásil pan poslanec Kolovratník. Máte slovo.
Poslanec Martin Kolovratník: Je to pravda, pane předsedo. Je to pravda, uznávám, a abych byl korektní a bylo to zaznamenáno, nechtěl bych, aby moje vystoupení bylo vnímáno jako - nevím - schválně obstrukční nebo opoziční, že to kritizuji. Přišlo to za předchozí vlády, ad 1. Ad 2, nevím, že bychom si tady říkali, že to nechceme nebo neuděláme - jsme suverénem, asi bychom mohli, ale byla by to samozřejmě - chci říct slušné slovo - byla by to hloupost, byl by to nesmysl, takže ano a já jsem to v úvodu toho svého vystoupení pověděl.
Všechno něco stojí, ale zase těch statistik, čísel o těch externalitách, kolik stojí jednotlivé nehody až po ty nejvážnější následky, tak ty jsou jasné, předchozí vlády - a tohle přece není politické - vždycky nějakým způsobem se stavěly k BESIPu, ke snížení nehodovosti, k vizi nula a tak dál a tak dál. Myslím, že v tomhle se shodneme, i opozice, i koalice, a že toto podporu bude mít.
A ten pozměňovací návrh, který pan předseda avizoval - pamatuji si ho, zase, má to logiku, ale i na tom myslím, že bude určitě shoda. Děkuji za pochopení.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji a do obecné rozpravy se hlásil pan ministr. Máte slovo, pane ministře.
Ministr dopravy ČR Martin Kupka: Vážený pane předsedající, já jsem se chtěl jednak přihlásit k návrhu na zkrácení lhůty pro projednání tohoto návrhu zákona ve výborech, a to na 30 dnů, a chtěl jsem jenom stručně reagovat na ony bezpečnostní audity. Ty se už dneska provádějí, často je dělají investoři prostě z čistého vlastního zájmu dosáhnout v rámci významné investice co nejvyšší kvality i z hlediska bezpečnosti toho provozu.
V případě aktivit, akcí dotovaných Evropskou unií, tam ty audity jsou často už v současné době nezbytnou podmínkou, protože opodstatňují zároveň příslušnou investici, a v rámci projednávání a vyhodnocování těch dotačních žádostí jsou to prostě oprávněné, pozitivní body pro případné rozhodnutí.
Zároveň chci doplnit, že novela byla řádně projednána s Asociací krajů, se všemi kraji, protože to prostě na ně bude mít rovněž finanční dopad, tak to vzaly na vědomí. Z hlediska praxe krajů - tady si troufnu doplnit z reálného života, z reálné praxe, že i prověrky toho, jak komunikace z hlediska bezpečnosti fungují, jsou nepochybně namístě, přispívají k větší bezpečnosti a jsou zároveň už dnes tam, kde kraje realizují správně dohled nad vozovkami. Ono správné hospodaření s vozovkou, tak kontrola i nehodovosti, počet dopravních nehod, bývají prostě kritérii pro pořadí investic v tom daném území. A je to krok, který je správný a který v tomto směru míří i ke správné péči o celou silniční síť.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji panu ministrovi a stále jsme v obecné rozpravě. Hlásí se paní zpravodajka, paní poslankyně Ožanová. Máte slovo.
Poslankyně Zuzana Ožanová: Ještě jednou, dobrý den, dámy a pánové, si dovolím jako zpravodaj tohoto tisku podpořit návrh ministra dopravy na zkrácení lhůty na projednání ve výborech na 30 dnů. Domnívám se, že s ohledem na implementační lhůty je to dobrý návrh a je třeba konstruktivně jej podpořit.
Pokud se týče návrhu, který přednesl předseda hospodářského výboru kolega Adamec, upozornil na to, že je připravován jeden pozměňovací návrh - já to chápu, že tam je třeba odstranit byrokratická hlediska, ale je třeba také určité obezřetnosti, protože se obvykle jedná o pracovní samojízdné stroje, které primárně nejsou určeny k provozu na pozemních komunikacích, a z hlediska bezpečnosti silničního provozu je třeba, aby se po komunikacích pohybovaly co nejméně, protože ony jsou určeny výhradně k práci na polích. Ale opravdu zmenšení byrokratické zátěže bych si dovolila i podpořit, jenom aby bylo zohledněno i hledisko bezpečnosti silničního provozu.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji paní zpravodajce a dívám se, jestli někdo ještě se chce přihlásit do obecné rozpravy. Pokud nikdo, tak tím končím obecnou rozpravu.
A nyní se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání, nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Já si dovolím přivolat kolegy z předsálí.
Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru jakožto výboru garančnímu. Já se táži, jestli navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Nevidím zde, a proto přistoupíme k hlasování.
Ještě před tím vás odhlásím a můžeme se opět přihlásit.
Takže můžeme přistoupit k hlasování. Kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru?
Zahajuji hlasování, a kdo je pro? Kdo je proti tomu, aby to bylo přikázáno hospodářskému výboru?
Hlasování 37, přihlášeno 136, pro 133, proti 1. Výsledek: přijato.
Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jakožto garančnímu výboru. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má tedy někdo návrh na přikázání dalšímu výboru nebo výborům k projednání?
Nevidím, v tom případě můžeme se pustit do hlasování ve smyslu návrhu zkrácení lhůty na 30 dnů. Všichni víme, o čem budeme hlasovat.
Chceme odhlásit? Vidím, že je zde zájem o odhlášení, takže já si dovolím vás odhlásit a opět přihlásit.
A já mezitím ještě zopakuji, že budeme hlasovat v tuto chvíli o návrhu na zkrácení lhůty na 30 dnů. Víme všichni, o čem hlasujeme, třicetidenní lhůta.
A já dávám tedy hlasovat. Kdo je pro zkrácení lhůty na 30 dnů? Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování 38, přihlášeno 150, pro bylo 147, proti nikdo. Výsledek: přijato.
A já tím končím tento bod. Děkuji panu ministrovi, děkuji paní zpravodajce
Vidím zde... prosím, máte slovo.
Poslankyně Karla Maříková: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. U 37. hlasování jsem hlasovala pro, ale na sjetině mám proti. Nezpochybňuji hlasování. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Opakuji, že se nezpochybňuje hlasování.
Tím tedy končím tento bod a vzhledem k tomu, že za dvě minuty máme volební bod, v tuto chvíli přerušuji jednání Sněmovny do 13.30. Děkuji.
(Jednání přerušeno ve 13.28 hodin.) ***