(5.00 hodin)
(pokračuje Oldřich Černý)
Dále bych chtěl zmínit, že veterinární zákon dále stanoví konkrétní požadavky na veterinární osvědčení, která se vydávají v případě vývozů. Obecně totiž platí, že orgány veterinární správy postupují podle zákona o státní kontrole, nestanoví-li výše uvedené právní předpisy v oblasti veterinární péče nějaké zvláštní kontrolní postupy.
Cílem předloženého návrhu zákona je zajištění implementace nařízení č. 2016/429, které nabývá účinnosti 21. dubna 2021. Tak bylo předloženo. Tohoto cíle nelze dosáhnout jinak než provedením novelizace veterinárního zákona a úpravou jeho prováděcích právních předpisů.
Dále navrhovaná právní úprava odpovídá ústavnímu pořádku a právnímu řádu České republiky, zejména ústavnímu zákonu č. 1/1993 Sb., Ústavy České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a usnesení předsednictva ČNR č. 2/1993 Sb., vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku naší České republiky. (Stále hovoří velmi pomalu.)
Předložený návrh není v rozporu se závazky vyplývajícími pro naši Českou republiku z členství v Unii, zejména se smlouvou o přistoupení České republiky, s obecnými zásadami práva nebo s judikaturou tohoto soudního dvora. Navrhovaná novela veterinárního zákona je s předpisy Evropské unie a s jejím právem plně slučitelná a má implementační vztah k těmto předpisům: Za prvé je to nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2016/429 ze dne 9. března 2016 o nákazách zvířat a o změně a zrušení některých aktů v oblasti zdraví zvířat v platném znění. Dále je to nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 2017/625 ze dne 15. března 2017 o úředních kontrolách a jiných úředních činnostech prováděných s cílem zajistit uplatňování potravinového a krmivového práva a pravidel týkajících se zdraví zvířat a dobrých životních podmínek zvířat, dále zdraví rostlin a přípravků na ochranu těchto rostlin, o změně nařízení č. 999/2001. Dále č. 396/2005, dále č. 1069/2009, stejně tak jako č. 1107/2009, dále č. 1151/2012. Dále je to č. 652/214, dále č. 216/429 a 216/2031, nařízení Rady č. 1/2005 a také i č. 1099/2009 a směrnic č. 98/58, 1999/79, 2007/43, 2008/119 a 2008/120 a o zrušení nařízení č. 854/2004 a č. 882/2004. Dále směrnic 89/608, 89/662, 90/425, 91/496, 96/23, 96/93 a také 97/78 a rozhodnutí č. 92/438 v platném znění. Dále nařízení Komise v přenesené pravomoci pod číslem 2019/625, a to ze dne 4. března 2019, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu č. 2017/625. A pokud jde o požadavky na vstup zásilek určitých zvířat a zboží určených k lidské spotřebě do Unie, tak také. Provádějící nařízení Komise ze dne 16. dubna 2019...
Místopředseda PSP Jan Skopeček: Pane kolego, já se omlouvám, já vám do toho vstoupím. Tady odůvodňujeme zařazení vašeho bodu na program schůze. Teď tady slyšíme několik minut citování seznamu evropských směrnic. Prosím, vraťte se k tématu odůvodnění vašeho návrhu, který chcete zařadit na program schůze. Děkuji. (Potlesk zprava.)***