(0.20 hodin)
(pokračuje Jiří Kobza)

Od 11. září roku 2001 bylo islámskými teroristy zabito víc než 5 000 Američanů a Evropanů. Takže se ptám: Kolik dalších obětí islámských útočníků to ještě bude muset být, aby se omlouvači a propagátoři islámu probudili a začali konečně chápat, o co jde, a konat? Cožpak jim ani smutný a krvavý příběh přeměny Libanonu z demokratické, otevřené a multikulturní krásné země v krvavou lázeň občanské války nestačí? Kolik krve ještě bude muset protéct, aby čeští zákonodárci se probudili z noční můry politické korektnosti a začali konečně chránit své občany? Hořké plody islámské ideologie ve formě jejích násilných projevů vůči bezvěrcům a jinověrcům a zejména vůči ženám totiž můžeme v poslední době spatřovat i na vlastní oči v naší vlasti. Bylo to znásilnění nezletilé Češky u Terezína muslimským zločincem, který se k nám přemístil z Německa v rámci takzvaného institutu strpění, anebo nedávná vražda jedné a znásilnění druhé dívky v Karlových Varech.

Takže z toho důvodu považujeme za nezbytné, aby tento bod byl zařazen na pořad schůze, aby se konečně začala otázka nenávistných ideologií řešit, protože se to dotýká naší společnosti, dotýká se to především žen. A když to řešit nebudeme, může se stát, že se dostaneme do situace, kdy už tato situace žádné řešení mít nebude, protože už bude pozdě. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Eviduji od vás, pane poslanče, tři návrhy, sněmovní tisk 13, 16 a nový bod Diskuse o zásobování České republiky zemním plynem. Tyto tři body.

 

Poslanec Jiří Kobza: Přesně tak, pane předsedající. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji vám. Nyní vystoupí k pořadu schůze pan poslanec Radek Koten, má k pořadu schůze dvě přihlášky. Připraví se potom pan poslanec Jan Hrnčíř. Prosím.

 

Poslanec Radek Koten: Děkuji. Vážený pane předsedající, dámy a pánové, krásný velmi pozdní večer. Já bych tady měl tedy dvě přihlášky s tím, že bych uvedl z té jedné přihlášky první bod, který by se měl jmenovat Zelený úděl a vysvětlení vlády k dovozu energií loděmi z druhého konce světa. (Hluk v sále.)

V důsledku nerentabilní těžby černého uhlí a postupného útlumu hornické činnosti na Ostravsku, je to tedy Důl ČSM a OKD, jsou místní železárny, které jsou na kvalitním koksovatelném uhlí při výrobě oceli bytostně závislé, a jsou tedy nuceny dovážet černé koksovatelné uhlí z dalekých koutů světa. Evropský kontinent je černým uhlím zásoben mimo jiné až z Austrálie, a to za pomoci těžké lodní dopravy, která často končí v nizozemském přístavu Rotterdam.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já se omlouvám, pane poslanče, ale poprosím hloučky jak v levé, tak v pravé části sálu, aby šly diskutovat do předsálí. Prosím, pokračujte.

 

Poslanec Radek Koten: Děkuji. Odtud je černé uhlí dále nakládáno a převáženo vesměs železniční dopravou, ovšem bohužel v Evropě ty železniční tratě nejsou nic moc a jsou tedy z těch důvodů přetížení železnic a eventuálně hrozících dopravních výluk, protože sem tam nějaký vlak nám tady vykolejí, tak minulý týden byla dokonce s úspěchem k nám testována lodní doprava, když bylo z Rotterdamu do Děčína po Labi přepraveno zhruba 1 100 tun černého uhlí. Otázkou tedy zůstává, jak uvedená doprava a dlouhá přepravní cesta je zcela v souladu se Zeleným údělem, který tedy vláda pětikoalice a Evropská unie tak, bych řekl, odhodlaně prosazuje. Zda tedy nevadí emise těch těžkých nákladních lodí.

V podstatě my tady máme v Evropě takový zvláštní přístup k tomu dovozu energií, protože vzhledem k tomu, že byl dobudován plynovod Nord Stream 2 směrem do Německa, měli jsme tady vytvořenu nějakou umělou energetickou krizi tím, že nám tady bylo celou dobu podsouváno, že snad Ruská federace neplní dodávky, v Evropě máme prázdné zásobníky plynu, nebo možná plné z 20, z 30 %, a všichni se tedy divili, jak je to možné před zimou. Naštěstí tedy není nějaká extra studená zima, takže ještě naši občané se tady možná i ohřejí. Ale já se ptám, proč tedy tak dlouho trvá zprovoznění toho plynovodu, když už je tedy z ruské strany natlakován na provozní tlak, a z jakého důvodu tedy Evropská unie blokuje certifikaci tohoto plynovodu. Protože mezitím, aby se vyřešila ta situace s nedostatkem plynu, tak přijela internacionální pomoc z druhé strany světa a přijelo několik lodí se zkapalněným plynem. Zase tedy jsou to velké zaoceánské lodě, které obvykle za tu cenu z jednoho konce světa na druhý spotřebují to nejméně kvalitní palivo a vyemitují tolik CO2, že celá Evropská unie by na to jezdila několik let. Takže já se tedy ptám, jakým způsobem tato vláda bude řešit tyto problémy?

Ještě bych se rád pozastavil u dalších produktovodů, které k nám vedou, byly vybudovány, myslím, jednak po roce 1989 a jednak před rokem 1989. A celkem mi nedává smysl dovážet ropu loděmi ze Saúdské Arábie, kdy nám bylo přislíbeno, že nám to jeden ze států za velkou louží domluví, nevím tedy, jestli tam bude nějaká provize nebo něco. Na druhou stranu my tady máme produktovody, které vedou i tu ropu přímo, dokonce z Kazachstánu se k nám přepravuje až 35 % celkové spotřeby ropy České republiky. Ale my si řekneme, že to vlastně ani nechceme a vůbec jako už nějakou ropu tady, která by mohla téct trubkami, v podstatě bez uhlíkové stopy, tak my si tady budeme prostě dovážet ten plyn a ropu z druhé strany světa, uhlí také. Přitom si tedy myslím, že na Ostravsku ještě nějaké uhlí je, dokonce tam byly postaveny Vítkovice, z kterých je nyní celkem pohledný skanzen, protože to bylo energeticky náročné a bylo potřeba ten podnik nějakým způsobem zlikvidovat, tak tam vzniklo několik menších firem. Ale já si nejsem zcela jist, jestli jaksi elektrické tavicí pece indukční, které tam jsou nyní, nahradily ekologicky ty pece, které používaly koksovatelné uhlí, tak jestli budeme schopni vyrábět takové velké technologické celky, které jsme tady vyráběli kdysi, že jsme sice tady v očích Západu byli poměrně zaostalou zemí, což v některých oblastech možná bylo, protože spotřební elektronika, ta nám až tak úplně nešla, že tam nebylo takové to pozlátko a ta obalová technika u potravin a u dalších komodit nebyla úplně dobrá.

Na druhou stranu si myslím, že jsme tady byli schopni vybudovat poměrně dost vodních elektráren, přečerpávacích elektráren, jaderných elektráren a byli jsme víc než soběstační ve výrobě energií. To si myslím, že dokládá i současná situace, kdy tedy Česká republika vyváží do zahraničí 53 % produkce našich elektráren a z toho 47 % tedy spotřebují čeští spotřebitelé.

Z tohoto důvodu nechápu, proč spotřebitelé v České republice mají takové ceny energií, které mají. A já vám to můžu vysvětlit, protože na jedné straně tady vláda má skutečně jaksi velký závazek k Evropské unii a k tomu Zelenému údělu, já tomu říkám spíš Zelený terorismus, protože terorizovat občany střední Evropy nebo občany České republiky, aby si tady kupovali za milion a půl až za 2 miliony elektroauta a pak je ve finále neměli čím nabíjet, protože tu energii, kterou tady vyrobíme, tak budeme prodávat přes burzu, což děláme, do Německa, protože v Německu si zavřou svoje jaderné elektrárny, tak to si myslím, že není dobrá energetická politika vlády. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP