Úterý 6. června 2017, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Radek Vondráček)

23.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 114/1995 Sb.,
o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů, a zákon
č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 910/ - druhé čtení

Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede ministr dopravy Dan Ťok. Pane ministře, prosím, máte slovo. Poprosím kolegy, kteří mají potřebu si něco sdělit, aby tak činili v předsálí a nerušili jednání. Děkuji. Prosím, pane ministře.

 

Ministr dopravy ČR Dan Ťok Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, hlavním cílem navrhované právní úpravy je ochrana a bezpečnost zdraví pracovníků v odvětví vnitrozemské vodní dopravy, odpovídající reakce na jejich specifické pracovní a životní podmínky a implementace zvláštních pravidel, která jsou pro tyto zaměstnance obsažena v evropské směrnici. Návrh v souladu s unijním právem upravuje rozložení pracovní doby a odpočinku zaměstnanců ve vnitrozemské vodní dopravě, obsah evidence pracovní doby a vztah navrhované právní úpravy k zákoníku práce. Nad rámec transpozice evropské směrnice i drobná úprava a doplnění některých nevyhovujících ustanovení platného zákona o vnitrozemské plavbě, jejichž stávající znění způsobuje problémy v aplikační praxi.

Návrh zákona byl přikázán hospodářskému výboru, který přijal dne 19. dubna roku 2017 usnesení, ve kterém doporučuje Poslanecké sněmovně projednat a schválit sněmovní tisk 910 ve znění předloženého vládního návrhu zákona. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Radek Vondráček: Děkuji vám, pane ministře. Byl jsem kolegou upozorněn, že jsem údajně četl 261/2006 - nejsem si toho vědom, ale pro jistotu pro stenozáznam - jedná se o zákon číslo 262/2006 Sb., zákoník práce.

Jak už tady zaznělo, návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančními. Usnesení výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 910/1. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj hospodářského výboru, kterým je pan poslanec Stanislav Pfléger, informoval nás o jednání k návrhu ve výboru a případné pozměňující návrhy odůvodnil. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.

 

Poslanec Stanislav Pfléger: Dobrý den, pane místopředsedo, vážené dámy, vážení pánové. Hospodářský výbor přijal usnesení z 51. schůze dne 19. dubna 2017 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon číslo 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů, a zákon číslo 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk číslo 910.

Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po vyslechnutí úvodního slova náměstka ministra dopravy Jakuba Kopřivy, zpravodajské zprávy poslance Stanislava Pflégera a po obecné a podrobné rozpravě doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky projednat a schválit sněmovní tisk číslo 910 ve znění předloženého vládního návrhu zákona.

Za druhé zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny provedl v návrhu zákona legislativně technické úpravy, které nemají dopad na věcný obsah navrhovaného zákona. Za třetí ověřuje zpravodaje výboru, aby na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky přednesl zprávu o výsledcích projednávání tohoto návrhu zákona v hospodářském výboru. Za čtvrté pověřuje předsedu výboru, aby předložil toto usnesení předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky.

Jinak jsem chtěl ještě podotknout, že v průběhu projednávání v hospodářském výboru nebyly předloženy žádné pozměňovací návrhy.

 

Místopředseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji, pane zpravodaji. Otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec Jan Zahradník, kterému tímto dávám slovo.

 

Poslanec Jan Zahradník: Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, dámy a pánové, já vás chci seznámit s pozměňovacím návrhem, který se chystám předložit k tomuto sněmovnímu tisku. Můj návrh se týká přílohy číslo 2 daného zákona, která obsahuje seznam dopravně významných vodních cest. Na tomto seznamu je mezi vodními cestami využívanými taky uveden vodní tok řeky Vltavy, a to od říčního kilometru 239,5 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice pro plavidla o nosnosti do 300 tun. Vltava, jak víme z tohoto zákona, je dopravně významná vodní cesta, která je v současné době využívaná pro rekreační plavbu, a to v současné době prakticky od Orlické přehrady až po České Budějovice. Tato cesta byla dokončena před nedávnou dobou otevřením plavební komory na jezu v jihočeské obci Hněvkovice. Tato cesta končí v Českých Budějovicích v podjezí Jiráskova jezu nedaleko známého Dlouhého mostu v Českých Budějovicích. Toto ukončení je vlastně na té části toku, která je poměrně úzká. Není tam umožněno kotvit lodím. Ty pak musí, pokud jejich držitelé chtějí navštívit České Budějovice, zakotvit v marině v přístavu České Vrbné zhruba čtyři kilometry od centra Českých Budějovic. Cílem návrhu zákona je tedy prodloužení dopravně významné vodní cesty tak, aby bylo po překonání Jiráskova jezu případnou platební komorou umožněno dostat lodě na zdrž Jiráskova jezu, kde je umožněna velmi dobrá plavba, kde jsou dobré plavební podmínky, případně na tok řeky Malše těsně nad soutokem. Toto by umožnilo turistům, kteří používají vodní cestu k rekreaci, navštívit i centrum města České Budějovice a městu České Budějovice by to přispělo k posílení fenoménu cestovního ruchu spojenému právě s touto vltavskou vodní cestou.

Projekt a můj návrh má také podporu statutárního města České Budějovice i Jihočeského kraje. Týká se tedy konkrétně toho, že navrhuji, aby vltavská vodní cesta nyní byla podle mého návrhu od říčního kilometru 241,4 České Budějovice po říční kilometr 91,5 Třebenice včetně výústní části vodního toku Malše po říční kilometr 1,6, a to jen pro plavidla o nosnosti do 300 tun. V tomto smyslu tedy navrhuji upravit přílohu číslo 2. Tento návrh jsem vložil do sněmovního systému a v podrobné rozpravě se potom k tomuto svému návrhu přihlásím. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji, pane poslanče. To byla zatím jediná přihláška do obecné rozpravy. Ptám se, jestli má ještě někdo jiný zájem vystoupit v obecné rozpravě. Jestliže tomu tak není, tak končím obecnou rozpravu. Ptám se pana navrhovatele, zda má zájem o závěrečné slovo. Pane ministře, máte zájem? (Nemá.) Pan zpravodaj? Nemá zájem. Návrh na vrácení nezazněl. Já tedy zahajuji podrobnou rozpravu, do které se jako první přihlásil opět pan poslanec Zahradník, kterému tímto dávám slovo.

 

Poslanec Jan Zahradník: Vážený pane místopředsedo, jak už jsem řekl, po zdůvodnění, které jsem učinil v obecné rozpravě, se přihlašuji ke svému návrhu, který jsem složil do sněmovního systému pod číslem 6476. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Radek Vondráček: Já vám také děkuji. Jako další vystoupí pan poslanec Jan Klán. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Jan Klán: Děkuji za slovo. Hezké odpoledne vážený pane místopředsedo, kolegyně, kolegové, dovolte, abych se přihlásil ke svému pozměňovacímu návrhu vedenému jako sněmovní dokument číslo 6264, a dovolte mi ho jenom krátce představit, a to jenom v článku 1 za dosavadní novelizační bod 5 vložit nové novelizační body následujícího znění.

V § 22 odst. 1 písm. b) v bodě 1 se slovo "a" nahrazuje čárkou, v § 22 odst. 1 písm. b) v bodě 2 se slovo "plavidel" zrušuje.

V § 22 odst. 1 písm. b) se na konci bodu 2 čárka nahrazuje slovem "a" a doplňuje se bod 3, který zní: Českého hydrometeorologického ústavu při zabezpečování předpovědní povodňové služby podle vodního zákona. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji. Jako další je přihlášen do podrobné rozpravy pan poslanec Foldyna, kterého jsem v tuto chvilku možná zahlédl, jak vchází do sálu. Pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Jaroslav Foldyna: Děkuji a omlouvám se. Přihlašuji se ke svému pozměňovacímu návrhu, který má číslo 6524. Jeho podstatou je právní forma státní firmy, státního zařízení Ředitelství vodních cest. To je obsah mého pozměňovacího návrhu. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Radek Vondráček: Já vám děkuji. Ptám se, zda má ještě někdo další zájem vystoupit v podrobné rozpravě. Jestliže tomu tak není, končím podrobnou rozpravu. Ptám se na případná závěrečná slova jak pana ministra, tak pana zpravodaje. Nemají zájem. Žádné další návrhy nepadly a já končím druhé čtení tohoto návrhu.

 

Otevírám další bod, kterým je bod číslo 7, což je

Aktualizováno 31. 10. 2017 v 18:00.




Přihlásit/registrovat se do ISP