(18.00 hodin)
(pokračuje Filip)

Budeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Není tomu tak. Přistoupíme tedy k hlasování.

 

Kdo souhlasí, abychom podle novely jednacího řádu přikázali tento tisk jako výboru garančnímu výboru hospodářskému?

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 103 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 103. Z přítomných 144 pro 123, proti 9. Návrh byl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru Poslanecké sněmovny.

 

Organizační výbor nenavrhl tento návrh dalším výborům přikázat. Má někdo návrh na přikázání dalším výborům? Nikoho nevidím. Není tedy o čem hlasovat. Přikázali jsme tento tisk hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Děkuji panu náměstkovi, děkuji panu zpravodaji a končím první čtení a bod číslo 68.

Podle schváleného pořadu schůze máme před sebou další z bodů prvého čtení, a to je bod číslo 23, to je vládní návrh zákona, kterým se mění zákon číslo 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony. Jde o sněmovní tisk 460. Jsme v prvém čtení.

Aha. Tak pan poslanec Vondráček se hlásí s námitkou.

 

Poslanec Radek Vondráček: Já jsem kontrolou sjetiny zjistil... Stala se mi věc, ne že bych nějak... Měl jsem za to, že jsem přihlášený. Hlasoval jsem, na kameře určitě budu, zvedl jsem ruku. A jsem tu nepřihlášen. A seděl jsem na svém místě. Opravdu jsem hlasoval jednoznačně u toho předchozího hlasování. Tak bych rád zpochybnil hlasování. Jedná se o ten návrh na zamítnutí.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Já nepochybuju o tom, že pan poslanec Vondráček to udělal bezprostředně. Já jsem taky nedělal žádnou pauzu mezi jednotlivými body. Pan poslanec Vondráček tedy namítá proti zápisu o elektronickém hlasování. Má v ruce listinu.

 

Takže beru zpět, že jsem zahájil bod číslo 23. Vracím se do předchozího bodu a budeme hlasovat o tom, zda přijímáme námitku pana poslance Radka Vondráčka proti zápisu o výsledku hlasování, kdy se hlasovalo o zamítnutí návrhu zákona. Ano? Nikdo nezpochybňuje postup předsedajícího.

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 104 a ptám se, kdo je pro přijetí námitky. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 104. Z přítomných 149 pro 109, proti 2. Námitka byla přijata.

 

Budeme tedy muset hlasovat znovu o návrhu na zamítnutí návrhu zákona o silniční dopravě. Já vás všechny odhlásím, požádám vás o novou registraci. Prosím, přihlaste se svými identifikačními kartami. Počet přihlášených se ustálil, a znovu tedy předložím sněmovně návrh na zamítnutí návrhu zákona, který předložil Moravskoslezský kraj o silniční dopravě.

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 105 a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 105. Z přítomných 143 poslanců pro 95 proti 34. Návrh byl zamítnut.

 

Žádám tedy zpravodaje a venkoncem tedy i aparát Sněmovny, aby změnu hlasování oznámili panu náměstkovi hejtmana minimálně písemně, protože už tady není. Pravděpodobně rozradostněn odcházel a my jsme mu udělali čáru přes rozpočet podle zákona o jednacím řádu (smích v sále), který jsme dodrželi. Nikdo nenamítal nic proti postupu předsedajícího.

Pan kolega Miroslav Kalousek se hlásí mimo body.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: Já doporučuji trochu systémovější přístup. Snad kdyby vedení Sněmovny vedením krajů vysvětlilo, co u nás znamená slovo neprodleně. Protože pan náměstek neprodleně odjel a my jsme pak neprodleně hlasovali o námitce. (Smích a potlesk v sále.)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Víte, pane poslanče, já jsem v těžké situaci, protože bych měl hovořit ne tady odsud, ale jenom připomínám, že to vysvětluje Ústavní soud nějakým způsobem a v tomto ohledu já jsem se vás ptal, jestli to přijímáte jako neprodlené, a nikdo nic nenamítal. Takže my samozřejmě zpracujeme stanovisko pro Moravskoslezský kraj.

 

Tak vrátíme se do bodu číslo 23. Já tedy znovu zahajuji bod číslo 23.

 

23.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 219/2000 Sb.,
o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích,
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 460/ - prvé čtení

Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr financí Andrej Babiš. Žádám pana zpravodaje pro první čtení Zdeňka Syblíka, aby zaujal místo u stolku zpravodajů. Pane místopředsedo vlády, máte slovo.

 

Místopředseda vlády ČR a ministr financí Andrej Babiš: Děkuji. Vážený pane předsedající, dámy a pánové, předložený návrh zákona směřuje k dílčím úpravám ve stávajícím obecném režimu hospodaření s majetkem státu. Klade si za cíl vytvořit podmínky pro efektivnější využívání nemovitého státního majetku a pro urychlení postupu při nakládání s nepotřebným majetkem, zvýrazňuje preferenci standardních transparentních metod při úplatných převodech do vlastnictví nestátních subjektů a rozšiřuje kontrolní působnost Ministerstva financí.

Zároveň se do návrhu promítají některé aktuální potřeby aplikační praxe. Navrhuje se především vytvořit zákonný základ pro postupný proces soustřeďování vybraného majetku státu, v této fázi konkrétně nemovitých věcí, u specializované organizační složky státu Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových. Tím by měla být posílena její role při hospodaření a nakládání s majetkem státu, a to s ohledem na síť územních pracovišť, rozsáhlou praxi a odborné vybavení, kterými disponuje. Účinným nástrojem při realizaci uvedených změn by přitom měl být centrální registr administrativních budov, jehož uzákonění by tak završilo dosavadní exekutivní etapu jeho budování a provozu. Uvedené změny plně korespondují s programovým prohlášením vlády a v jeho naplňování představují pro praxi důležitý mezikrok.

Stávající zákon o majetku státu se zároveň v nezbytném rozsahu přizpůsobuje změnám spojeným s proběhlou rekodifikací soukromého práva. Návrh zákona prošel poměrně složitým a dlouhým procesem přípravy a jednotlivé změny v samotném zákoně o majetku státu i dalších vybraných zákonech představují propojený celek, jehož jednotu by bylo žádoucí zachovat.

Dovoluji si rovněž připomenout, že v uvedených směrech jde již o opakovaný pokus vlády o novelu zákona o majetku státu za situace, kdy projednávání původního vládního návrhu nebylo v předchozím volebním období dokončeno. I proto věřím, že stávající legislativní počin bude úspěšný. Ministerstvo financí je v tomto ohledu připraveno k veškeré potřebné spolupráci.

Účinnost se navrhuje k 1. lednu 2016 s výjimkou části přechodných ustanovení, u kterých by k nabytí účinnosti mělo výjimečně dojít již dnem vyhlášení, protože by měla zajistit uspíšení procesu sladění příslušnosti hospodařit s pozemky a na nich zřízenými stavbami v rámci státu coby jednoho vlastníka. Současně je žádoucí, aby i samotná doba legisvakance pro seznámení se změnami novelizovaných zákonů byla dostatečná. Avizuji proto, že v rámci rozpravy bude navrženo zkrátit lhůtu pro projednání zákona ve výborech na 30 dní.

Děkuji za pozornost. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP