(10.10 hodin)

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Já nevím, jak bych vám, pane poslanče, vyhověla. Nicméně se domnívám, že v případě, že nebude přijat návrh na vrácení navrhovateli k přepracování, tak na vaše otázky bude ještě dostatek času odpovědět a vysvětlit si situaci ve druhém, případně i třetím čtení. Takže rozprava jistě tímto nekončí a bude probíhat, pokud nedojde k vrácení navrhovateli k dopracování.

Nikdo se už nehlásí do obecné rozpravy? Skutečně ne, obecnou rozpravu končím. Ptám se pana zpravodaje, zda chce vystoupit se svým závěrečným slovem.

 

Poslanec Michal Hašek: Vážená paní místopředsedkyně, vážené kolegyně, vážení kolegové, v rámci svého slova na závěr projednávání této věci v prvém čtení bych chtěl pouze konstatovat, že padl návrh na vrácení k přepracování. Pokud přijat nebude, dále padl návrh na zkrácení lhůty k projednání o 20 dnů, a konečně bychom se pak vyrovnali také s návrhem na přikázání k projednání výborům. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Budeme nyní hlasovat o návrhu na vrácení navrhovateli k dopracování.

Zahajuji hlasování. Kdo souhlasí, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti?

V hlasování pořadové číslo 781 z přítomných 148 pro hlasovalo 50, proti 47. Návrh nebyl přijat.

 

Nyní nejdříve budeme hlasovat o návrzích na přikázání výborům k projednání. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Ptám se, zda má někdo ještě nějaký jiný návrh. Nikoho nevidím.

 

Zahajuji tedy hlasování o přikázání tohoto tisku výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Kdo je pro? Kdo je proti?

V hlasování pořadové číslo 782 z přítomných 148 pro hlasovalo 123, proti 3. Návrh byl přijat.

 

Nyní budeme hlasovat o návrhu na zkrácení lhůty o 20 dnů.

Zahajuji hlasování. Kdo souhlasí s tímto zkrácením, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti?

V hlasování pořadové číslo 783 z přítomných 147 poslanců pro hlasovalo 51, proti 55. Tento návrh nebyl přijat.

 

Konstatuji, že tento návrh zákona byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Končím druhé čtení tohoto tisku.

 

A nyní další pevně zařazený bod, je to bod

 

181.
Návrh rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2006
/sněmovní tisk 1141/

 

Prosím ministra dopravy pana Šimonovského, aby návrh rozpočtu odůvodnil.

 

Místopředseda vlády a ministr dopravy ČR Milan Šimonovský: Vážená paní místopředsedkyně, vážené dámy, vážení pánové, návrh rozpočtu státního fondu se předkládá jako vyrovnaný a předpokládá příjmy a výdaje v celkové výši 55,5 mld. korun. Vzhledem k tomu, že prostředky určené na předfinancování akcí hrazených z fondů Evropské unie ve výši 7,8 mld. jsou vlastně návratné, je skutečná výše rozpočtu na finance v investicích státu 47,7 mld. korun. Na příjmové straně se počítá s převody výnosů z privatizovaného majetku ve výši 22,2 mld. a s daňovými příjmy 16,1 mld. Dotace ze státního rozpočtu na financování dálnice 47 je ve výši 9,4 mld.

Návrh rozpočtu státního fondu na rok 2006 zabezpečuje spoluúčast státu v programech s účastí fondů Evropské unie a úvěrových zdrojů, které vyžadují kofinancování, a pokrývá nejnutnější potřeby rozestavěných staveb a velmi omezeně zařazuje ve svém návrhu stavby nové. Prostředky na přípravu akcí zahajovaných v dalších letech jsou také v rozpočtu minimalizovány. I tak jsem ale přesvědčen, že předložený návrh rozpočtu optimálním způsobem řeší největší potřeby v oblasti oprav a údržby dopravní infrastruktury, tak i v oblasti výstavby dopravních cest.

V hospodářském výboru padlo mnoho pozměňovacích návrhů. Pan zpravodaj se k tomu jistě vyjádří. Já jen obecně, že nebylo možné na všechny návrhy reagovat pozitivně, proto hospodářský výbor doporučuje vytvořit seznam prioritních staveb, které v případě posílení prostředků rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury budou přednostně zařazovány výborem tohoto fondu do realizace. To je vlastně rozdělení na velmi prioritní, které šlo zařadit a nevyvolávají v budoucnosti další náklady, a na další prioritní, které budou zařazovány v příštím roce při posilování zdrojů. Proto jen, abyste se orientovali v tom usnesení hospodářského výboru. Tolik úvodní slovo.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Předložený tisk projednal hospodářský výbor a usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 1141/1. Nyní prosím zpravodaje hospodářského výboru pana poslance Miroslava Kapouna, aby nás informoval o jednání výboru a přednesl také návrh usnesení Poslanecké sněmovny.

 

Poslanec Miroslav Kapoun: Vážená paní předsedající, kolegyně a kolegové, velmi krátce bych jen provedl určitou rekapitulaci projednávání, protože si myslím, že práce, kterou hospodářský výbor odvedl, je docela kvalitní, a jsem přesvědčen, že pokud to jen trochu šlo, snažili se pozměňovacím návrhům vyhovět, tedy v rámci vyrovnaného rozpočtu, jak tady konstatoval pan ministr.

Podáno bylo celkem 110 pozměňovacích návrhů, z toho přijato bylo 85, nepřijato 14 a z toho 11 cyklistických stezek bylo postoupeno do komise Státního fondu dopravní infrastruktury, která je zařazuje podle splnění zadávacích podmínek do programů, které byly řídícím výborem v úterý schváleny. Jsou to programy - jenom pro informaci - bezpečnost, projekty a cyklostezky, pozměňovací návrhy se podávají u bezpečnosti do 31. března, u projektů do 28. února a cyklostezky do 31. března. Zpráva o tom do konce roku bude na internetu, takže všichni se do toho můžeme podívat a ty stavby, které by byly potom potřeba, třeba cyklostezky, si pohlídat.

Usnesení bylo rozdáno písemně. Pokud po obecné rozpravě nebudou žádné připomínky nebo budou, já je potom přednesu v podrobné rozpravě.

Jinak hospodářský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po vyslechnutí výkladu místopředsedy vlády a ministra dopravy České republiky Ing. Milana Šimonovského a ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Pavla Švagra a zpravodajské zprávy poslance Miroslava Kapouna a po obecné a podrobné rozpravě doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu projednat a schválit tisk 1141 ve znění pozměňovacích návrhů. Těch pozměňovacích návrhů je samozřejmě těch 85. A dále doporučuje doprovodné usnesení přímo k návrhu Státního fondu dopravní infrastruktury, které je také písemně a to bychom potom hlasovali zvlášť.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jitka Kupčová: Děkuji. Nyní otevírám všeobecnou rozpravu, do které mám písemnou přihlášku pana poslance Ladislava Býčka, kterému tímto udílím slovo.

 

Poslanec Ladislav Býček: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, kolegové, dovolte mi, abych se vyjádřil k návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2006. Jeho objem stanovený částkou 55,5 mld. a touha, aby byl vyrovnaný, způsobila, že nebyly vykryty všechny požadavky a bohužel ani požadavky na financování rozestavěných akcí.

Jsem si vědom toho, že stejně jako já může ve jménu svých obcí, měst či regionů vystoupit kterýkoli poslanec či poslankyně.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP