(14.30 hodin)
(pokračuje Hrnčíř)
Trvám na svém odůvodnění, které jsem přednesl tehdy. Jenom připomínám, že se týká podmínek oprávnění k projektování a vyhodnocování geologických prací a osvědčení o odborné způsobilosti, kde jsou stanoveny podmínky, jako je například vysoká škola geologického směru, odborná praxe ve výši minimálně tří let, řízení geologických úkolů, odborná úroveň prací, bezúhonnost. Tyto podmínky považuji za dostatečné a navrhuji, aby bylo vypuštěno složení zkoušky ze znalosti potřebných předpisů. Podrobné zdůvodnění jsem provedl na minulé schůzi.
Druhý pozměňovací návrh se týká části druhé a zde bych chtěl, aby bylo hlasováno o pozměňovacím návrhu, který již byl předmětem schválení výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí, a to při jednání dne 3. června 2004, ve sněmovním tisku 646/1 pod bodem 5.
Pro jistotu, abych učinil zadost všem formalitám, jej znovu přečtu: "V článku III část druhá - horní zákon, se vkládá nový bod 1, který zní: V § 20 se na konci odstavců 1 a 2 doplňují věty: Dále musí být žádost doložena souhlasným stanoviskem obce, na jejímž katastrálním území se pozemek nachází. Následující body se přečíslují."
Výbor tento návrh nejprve schválil - při tom projednávání 3. června - a následně do výsledného textu sněmovního tisku 646/2 zařazen nebyl.
Dovolte mi krátké zdůvodnění tohoto pozměňovacího návrhu, který se týká horního zákona. V § 20 byl totiž novelou tohoto zákona z roku 2003 schválen záměr, kde subjektu, kterému byl stanoven dobývací prostor na pozemku ve vlastnictví státu, vzniká ze zákona nárok na uzavření nájemní nebo kupní smlouvy. Tento paragraf si vykládají různé firmy různě a dochází podle mého názoru ke zneužívání tohoto původního záměru, neboť zejména na severní Moravě využívají těžební společnosti toho, že rozesílají na správce státní půdy vyzývací dopisy, kterými požadují, aby jim byly tyto pozemky převedeny buďto formou kupní smlouvy, nebo je zde návrh na smlouvu nájemní. Podle mého názoru je tento paragraf v současnosti zneužíván a je předmětem dosti velké bouře nevole, zejména na severní Moravě, kde jsou zvláště samosprávné orgány velmi pobouřeny a snaží se vůči této novele protestovat. Cítí v tom určité prosazování určitých zájmů, kterému se obce nemohou bránit.
Přestože jsem přesvědčen, že by takováto úprava vůbec neměla být, byla na výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí odhlasována kompromisní varianta, která tyto převody sice umožňuje, ale stanoví jim alespoň jako jednu z nutných podmínek doložení souhlasného stanoviska obce, na jejímž katastrálním území se takovýto pozemek nachází.
Dámy a pánové, děkuji vám za podporu těchto dvou pozměňovacích návrhů.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Prosím pana poslance Kužvarta, který přednese svůj návrh.
Poslanec Miloš Kužvart: Děkuji. Vážený pane předsedo, dámy a pánové, pro pořádek, a aby bylo proceduře učiněno zadost, znovu zde v rámci podrobné rozpravy konstatuji, že na svých pozměňovacích návrzích, které byly již v minulém druhém čtení předneseny, trvám, a že budou tedy obsahem pro sněmovní tisk pro třetí čtení. Děkuji.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: To je poslední přihlášený do podrobné rozpravy. Ptám se, kdo další se hlásí. Pokud se nikdo nehlásí, podrobnou rozpravu končím a končím také druhé čtení tohoto návrhu.
Dalším bodem našeho programu je
6.
Návrh poslanců Milady Emmerové, Jarmily Boháčkové, Jitky Vojtilové,
Josefa Janečka a Vladimíra Říhy na vydání zákona, kterým se mění
zákon č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně
některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
(živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 640/ - druhé čtení
(V sále není přítomen předkladatel.)
Já vyhlašuji pětiminutovou pauzu do 14.40 hodin z fyziologických důvodů.
(Jednání přerušeno ve 14.36 hodin.)
***