(18.00 hodin)
(pokračuje Macháček)

Stejným způsobem postupovaly a stanovovaly vstupní místa i další kandidátské země pro tyto vybrané potraviny.

Pokud bude písmeno d) zrušeno, kde je přímo stanoven celní úřad D5, pak bude platit pouze písmeno a), a to je povinnost předložit celnímu úřadu osvědčení - podtrhuji - osvědčení na potraviny stanovené bezprostředně závaznými předpisy Evropských společenství potvrzující, že potravina těmto předpisům odpovídá. Jedná se zejména o ovoce a zeleninu. Osvědčení vystaví příslušný orgán v zemi původu potraviny. Tímto ustanovením nejsou dotčeny požadavky stanovené zvláštním právním předpisem. Pokud by zůstal v zákoně pouze jeden celní úřad pro všechny certifikované potraviny, i podle písmene a), pak by takovouto činností nemohl být pověřen jiný celní úřad, s tím, že by pravděpodobně došlo k přetížení tohoto jednoho celního úřadu a mohlo by docházet ve větší míře k znehodnocování rychle zkazitelného zboží, zejména pokud se týká ovoce a zeleniny, aniž by to bylo vyžadováno ze strany komise pro potraviny Evropské unie.

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: To byl pan poslanec Macháček. Já mu za jeho vystoupení děkuji a prosím pana poslance Josefa Víchu, aby se ujal slova.

 

Poslanec Josef Vícha: Vážený pane místopředsedo, vážená vládo, vážené kolegyně a kolegové, dovolte mi, abych i já načetl jeden pozměňovací návrh k tomuto tisku 481, a to k oponentní zprávě menšiny poslanců výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí k vládnímu návrhu zákona o změně zákonů souvisejících s přijetím zákona o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí.

V části čtvrté článek 4 se navrhovaný novelizační bod č. 1, týkající se § 20 odst. 1 vládního návrhu zákona, zrušuje.

Krátké zdůvodnění. Na základě konzultace s Asociací krajů České republiky, která v zásadě podporuje pozměňovací návrhy obsažené v oponentní zprávě menšiny poslanců výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky k vládnímu návrhu zákona o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí s jedinou, ale zásadní výhradou. Tou je návrh, aby hospodaření kraje za uplynulý rok přezkoumávalo pouze Ministerstvo financí bez možnosti kraje zadat přezkum hospodaření auditorovi nebo auditorské společnosti. Asociace krajů České republiky tedy v části pozměňovacího návrhu, který se týká části čtvrté, Změna zákona o krajích, v čl. 4 vládního návrhu zákona o změně zákonů souvisejících s přijetím zákona o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí trvá na znění navrženém vládou, s tím, že je nezbytné v souladu s ním upravit a doplnit znění některých souvisejících ustanovení obsažených v oponentní zprávě. V podstatě se jedná o to, aby i kraje měly možnost zvolit si auditora nebo auditorskou společnost.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Josefu Víchovi a hovořit bude pan poslanec Milan Cabrnoch.

 

Poslanec Milan Cabrnoch: Děkuji. Vážený pane předsedající, kolegyně a kolegové, vzhledem k vývoji okolností na poslední schůzi Poslanecké sněmovny mi dovolte, abych předložil pozměňovací návrh k tomuto návrhu, který bude další částí návrhu zákona, která bude znít.

V zákoně č. 160/1992 Sb., o zdravotní péči v nestátních zdravotnických zařízení, ve znění zákona č. 161/1993 Sb., zákona č. 258/2000 Sb., zákona č. 285/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 121/2004 Sb., se za § 21 vkládá nový § 21 a), který zní:

§ 21a. Provozovatelé nestátních zdravotnických zařízení, kteří jsou fyzickými osobami a ke dni 31. 12. 2003 účtovali v soustavě jednoduchého účetnictví, splní svoji zákonnou povinnost stanovenou v § 5 odst. 2 písm. e) zákona č. 160/1992 Sb., ve znění účinném před dnem nabytí účinnosti zákona č. 121/2004 Sb., pokud k 1. lednu 2004 vedou daňovou evidenci nebo účetnictví podle zvláštního právního předpisu.

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Cabrnochovi. O slovo se přihlásil pan poslanec Martínek.

 

Poslanec Radko Martínek: Vážený pane předsedající, jak jsem avizoval, ještě přečtu pozměňovací návrhy k tisku 481.

V bodě 2 oponentní zprávy k § 42 odst. 1 navrhuji na konec odstavce vložit novou větu: "Přezkoumání hospodaření obce provádí kraj v přenesené působnosti."

V bodě 2 oponentní zprávy k § 42 odst. 2 navrhuji vložit před slova "krajský úřad" slovo "příslušný".

Dále navrhuji vypustit bod 6 oponentní zprávy, kterým se ruší v § 7 odst. 2 písm. c) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, slova za slovy "příjemců této podpory".

Vypuštěním části § 7 odst. 2 písm. c) bude docházet k duplicitní kontrole u poskytované veřejné finanční podpory z rozpočtu územně samosprávných celků. Územní samosprávné celky vykonávají veřejnou správní kontrolu u stejných subjektů podle § 9 odst. 2 zákona o finanční kontrole.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Martínkovi. Další přihlášky do podrobné rozpravy nevidím, takže podrobnou rozpravu i k tomuto tisku končím a končím také druhé čtení této předlohy. Děkuji panu ministrovi, pánům zpravodajům včetně zpravodaje menšinového.

 

Přistoupíme k projednávání dalšího bodu, kterým je

 

16.
Vládní návrh, kterým se Parlamentu České republiky předkládá
k vyslovení souhlasu návrh na přístup České republiky k
1) Úmluvě založené na článku K.3 Smlouvy o Evropské unii o zřízení
Evropského policejního úřadu (Úmluva o Europolu) ze dne 26. července 1995,
2) Protokolu vypracovanému na základě článku 43 odst. 1
Úmluvy o zřízení Evropského policejního úřadu (Úmluva o Europolu),
kterým se mění článek 2 a příloha této úmluvy, ze dne 30. listopadu 2000,
3) Protokolu, kterým se mění Úmluva o zřízení Evropského policejního úřadu
(Úmluva o Europolu) a Protokol o výsadách a imunitách Europolu, členů jeho orgánů,
náměstků ředitele a zaměstnanců Europolu ze dne 28. listopadu 2002
/sněmovní tisk 569/ - prvé čtení

 

(Celý název bodu doplnila stenografická služba.)

Dovolíte-li, doporučím vám, abyste si celý nadpis tohoto bodu přečetli ve svých materiálech, abych mohl bezprostředně dát slovo místopředsedovi vlády a ministru vnitra Stanislavu Grossovi.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Stanislav Gross: Děkuji vám, pane místopředsedo. Paní poslankyně, páni poslanci, jak již bylo uvedeno, jedná se o sněmovní tisk 569 poměrně dlouhého názvu. Jen velmi stručně bych zde řekl, že přístupem České republiky k Úmluvě o Europolu se staneme členy mezinárodní organizace, která vznikla v roce 1995. Založily ji tehdy členské státy Evropské unie s cílem urychlit a zefektivnit vzájemnou výměnu informací nezbytných pro boj proti nejzávažnějším formám mezinárodní trestné činnosti.

Česká republika spolupracuje s Europolem již od roku 2002 na základě bilaterální smlouvy, která nám umožňuje přístup k řadě informací, nicméně plný přístup k informacím shromážděným v informačním systému Europolu budeme mít až na základě této přístupové smlouvy a poté, co vstoupíme do Europolu. Výměna informací a přímý vstup je zajištěn všem členským zemím prostřednictvím národní jednotky Europolu a také prostřednictvím styčného důstojníka v Haagu.

Pokud jde o samotnou činnost Europolu, ta je poměrně striktně vymezena jednotlivými okruhy trestné činnosti, na které se činnost Europolu vztahuje, dále je omezena na trestnou činnost organizované povahy, kterou jsou dotčeny nejméně dva členské státy takovým způsobem, který vyžaduje společný postup. Samozřejmě že jsou také řešeny otázky ochrany osobních údajů a otázky ochrany údajů shromážděných v informačních systémech.

Současně s Úmluvou o Europolu se předkládají dva protokoly, kterými byla Úmluva o Europolu novelizována. První takový protokol se týká změn článku 2 Úmluvy o Europolu, kde je rozšířen mandát Europolu o oblast praní špinavých peněz, druhý protokol se týká oblasti společných vyšetřovacích týmů. Je to součástí tohoto jednoho tisku.

Děkuji za pozornost.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP