(Jednání pokračovalo v 10.03 hodin.)
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Dámy a pánové, vážení kolegové, prosím, posaďte se. Doufám, že atmosféra se uklidnila a můžeme začít projednávat další bod našeho programu. Je to
50.
Návrh poslanců Jaromíra Schlinga, Petra Rafaje, Ladislava Šustra, Ludvíka Hovorky,
Mariana Bielesze, Jaroslava Gongola a Svatomíra Recmana na vydání zákona
o převodu některého majetku, se kterým je příslušný hospodařit Česká správa letišť,
státní podnik, z vlastnictví České republiky do vlastnictví některých krajů
/sněmovní tisk 534/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2
Upozorňuji, že i tady je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení. Současně oznamuji, že k návrhu zákona dodatečně připojili svůj podpis také poslanci Martin Říman a Karel Sehoř.
Stanovisko vlády jsme obdrželi jako sněmovní tisk 534/1. Jestli tomu dobře rozumím, tak o slovo se hlásí teď pan ministr Dostál. Prosím, pane ministře, vám musím udělit slovo.
Ministr kultury ČR Pavel Dostál Vážený pane předsedo, chtěl bych požádat sněmovnu, aby hlasovala o mém procedurálním návrhu, tj. aby z pořadu schůze byl stažen návrh zákona pod číslem 43. Jde o vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 275, druhé čtení. Prosím, aby byl stažen z pořadu schůze.
(Ve sněmovně je značný hluk.)
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Pane ministře, podle pravidel, která jsme přijali, podáváme všechny návrhy v té první třicetiminutovce ráno. Je možné o to požádat?
(Domlouvání mimo mikrofon: Ráno? Po poledni? Je to zpětvzetí?)
Ministr kultury ČR Pavel Dostál Pane předsedo, je to stažení návrhu z pořadu, z programu. Jasně jsem to řekl.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Dobře. Tak to není vlastně přeřazení toho bodu, vy to chcete vyřadit z pořadu schůze. O tom budeme hlasovat okamžitě.
Já vás tedy všechny přivolám a potom vás odhlásím. Takže vás odhlašuji. Prosím, abyste se dostavili. (Poslanci přicházejí do sněmovny.)
Vážení kolegové, prosím, pojďte, budeme hlasovat o bodu 43, to je vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi. Pan ministr Dostál přednesl návrh na vyřazení tohoto bodu z programu této schůze. Takhle přesně zněl jeho návrh a o tomto návrhu pana ministra bychom měli hlasovat - bod 43.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro, vyřadit tento bod z pořadu schůze, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Opakuji: Kdo je pro? Kdo je proti?
V hlasování pořadové číslo 90 z přítomných 170 poslanců pro hlasovalo 110, proti 41. Tento návrh byl přijat a bod 43 jsme vyřadili z pořadu této schůze.
A teď ještě jednou - jsme u bodu 50. Je to návrh poslanců, jejichž jména jsem už přečetl. Řekl jsem, že k návrhu připojili také podpis pan poslanec Říman a Sehoř. Stanovisko vlády máme jako 534/1.
Požádal bych pana poslance Jaromíra Schlinga jako zástupce skupiny poslanců, kteří navrhují tento zákon, aby nám předložený návrh uvedl.
Prosím vás o klid (zvoní) a pana poslance Schlinga prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Jaromír Schling: Pane předsedo, dámy a pánové, předložený návrh je součástí procesu, který probíhá již několik let. Je to proces transformace státního podniku Česká správa letišť na jinou právní formu, zřejmě akciovou společnost. Tento proces byl zahájen již zhruba před třemi roky a po celou tuto dobu trvají úvahy o tom, jakým způsobem tuto transformaci uskutečnit.
Nabízely se různé možnosti a postupně se došlo k názoru, že problémem této transformace jsou regionální letiště. Zatímco provozování Letiště Praha-Ruzyně pod Českou správou letišť jako akciovou společností pravděpodobně se stoprocentní účastí státu je věcí, na které se shodují všichni zainteresovaní, provozování regionálních letišť se zdá, že není v zájmu této budoucí akciové společnosti, a naopak se objevil eminentní zájem jednotlivých krajů na provozování těchto regionálních letišť se statutem veřejných mezinárodních letišť jako významného prvku rozvoje jednotlivých krajů. Konkrétně jde o kraj Jihomoravský, Moravskoslezský a Karlovarský. Postupně došlo u všech zainteresovaných ke shodě na tom, že převod těchto regionálních letišť do vlastnictví krajů se uskutečnit má.
***