(14.40 hodin)
(pokračuje Doktor)

Jistota musí být uhrazena v penězích. Složení jistoty ověří ministerstvo. Jistota za jednotlivé žadatele činí:

a) 1 mil. Kč u loterií a her podle § 2 písm. b) povolovaných podle § 6 odst. 1 písm. c) a loterií a her podle § 2 písm. k);

b) 5 mil. Kč u loterií a her podle § 2 písm. e) a g);

c) 10 mil. Kč u loterií a her podle § 2 písm. d) a j);

d) 20 mil. Kč u loterií a her podle § 2 písm. i) a f);

e) 50 mil. Kč u loterií a her podle § 2 písm. a), c), h) a podle § 50 odst. 3.

Jistota se skládá za každé loterie a hry samostatně až do celkové výše 50 mil. Kč, kdy se tato jistota vztahuje na všechny hry provozované žadatelem.

Devátý pozměňovací návrh. V § 4 písm. b) se vypouští druhá věta.

Desátý pozměňovací návrh. V § 4 písm. c) se vypouští stávající text a vkládají nové odstavce 1 až 3, které znějí:

Odst. 1. Žadatelé doloží splnění podmínek uvedených v § 4, 4a a 4b ministerstvu. Ministerstvo vede evidenci všech provozovatelů s uvedením jednotlivých typů loterií a jiných podobných her, které mohou provozovat.

Odst. 2. Ministerstvo zveřejňuje každoročně k 31. lednu a k 31. červenci kalendářního roku v obchodním rejstříku seznam všech provozovatelů loterií, kteří splnili podmínky, a seznam všech jejich akcionářů. V případě, že akcionáři provozovatele jsou právnické osoby, zveřejňuje ministerstvo též vlastníky těchto právnických osob (akcionáře, společníky apod.).

Odst. 3. Zjistí-li ministerstvo, že fyzická osoba, která je statutárním orgánem nebo členem statutárního orgánu akcionáře provozovatele, nesplňuje předpoklady vyplývající z ustanovení § 4a odst. 4, upozorní na tuto skutečnost provozovatele a vyzve jej ke zjednání nápravy.

Jedenáctý pozměňovací návrh. V § 16 se za odst. 1 připojí věta, která zní: Provozovatel je povinen provést odvod části výtěžku nejpozději do 31. července následujícího kalendářního roku.

Pozměňovací návrh č. 12. V § 16 odst. 3 zní: Příjemce odvodu části výtěžku z loterií nebo jiných podobných her je povinen provozovateli doložit využití těchto prostředků pro veřejně prospěšný účel uvedený v povolení, a to nejdéle do 60 dnů ode dne provedení odvodu části výtěžku.

Pozměňovací návrh č. 13. V § 16 se doplňuje odst. 6, který zní: Orgán, který loterii nebo podobnou hru povolil, povolení zruší, neodvede-li provozovatel ve stanovené lhůtě část výtěžku na veřejně prospěšný účel. Pokud příjemce odvodu části výtěžku použil tento na jiný než v povolení stanovený účel, uloží ministerstvo příjemci povinnost vrátit odvod části výtěžku provozovateli.

Bod č. 14. V § 17 odst. 4 zní: Odměna vyplácená fyzickým a právnickým osobám za umístění výherních hracích přístrojů nesmí přesahovat 40 % celkově dosažených tržeb. Pardon. (Řečník je rušen hovorem u stolku zpravodajů.)

 

Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Jestli jsem to správně pochopil, tak je třeba, aby pan poslanec… (Poslanec Doktor: Já už jsem se s tím vypořádal.) Ano, ale já se snažím pomoci a zjednat pořádek kolem řečnického pultu.

Prosím, pane poslanče, věřím, že už budete mít klid.

 

Poslanec Michal Doktor: Odstavec 15, resp. patnáctý pozměňovací návrh. V § 18 odst. 3 se vypouští slovo "kalendářního".

Pozměňovací návrh 16. V § 19 odst. 3 písm. a) se slovo pět nahrazuje slovem deset.

Sedmnáctý pozměňovací návrh. V § 24 odst. 1 se mění poslední věta, která zní: Oprávnění je nepřenosné na jiného provozovatele a je platné 24 měsíců od data vydání.

Osmnáctý pozměňovací návrh. V § 36 odst. 1 první věta se nahrazuje větou: Návštěvníci kasina jsou povinni před zahájením hry předložit doklad prokazující jejich totožnost.

Bod 19. V § 36 odst. 2 se druhá věta nahrazuje větou: Rozsah identifikačních údajů v evidenci a jejich uchovávání se řídí zvláštním právním předpisem. Odrážka 11a. Poznámka pod čarou zní: zákon 61/96, o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a o změně a doplnění souvisejících zákonů.

Bod 20. V § 45 se doplní nový odst. 2, který zní: Provozování loterií a jiných podobných her pro třetí osoby na cizí účet za provizi nebo jinou úplatu je zakázané.

A jeden z posledních pozměňovacích návrhů č. 21. Za § 51 se vkládá nový § 51a, který zní: § 51a. Přechodná ustanovení k zákonu.

Odst. 1. Provozovatel loterie nebo jiné podobné hry, který ke dni účinnosti zákona nesplňuje podmínky podle § 4 odst. 6 ve výši základního kapitálu, § 4 odst. 7 o délce požadované praxe a podle § 4 písm. b) odst. 1 o výši složené jistoty, musí tyto podmínky splnit a jejich splnění doložit ministerstvu do šesti měsíců od účinnosti tohoto zákona. Nesplní-li provozovatel některou z těchto podmínek, zruší ministerstvo povolení pro provozování loterie nebo jiné podobné hry-

Odst. 2. Ministerstvo na žádost provozovatele loterie nebo jiné podobné hry, který ke dni účinnosti tohoto zákona složil jistotu pro zajištění loterií nebo jiných podobných her podle § 4 písm. b) odst. 1, písm. e) a současně podle § 4 písm. b) odst. 1 písm. a), b), c) nebo písm. d), a jemuž bylo ke dni účinnosti tohoto zákona uděleno povolení k provozování těchto her, udělí souhlas s uvolněním jistot přesahujících částku 50 mil. Kč.

Odst. 3. Povolení k provozování loterií a jiných podobných her vydaná před účinností tohoto zákona zůstávají v platnosti beze změny nejdéle do 31. prosince 2004.

Dále navrhuji, aby pan zpravodaj spolu se mnou zkontroloval - a já, protože jsem našel některé kolize, které jsou i s ustanovením jiných zákonů, navrhuji obecně formulovaný pozměňovací návrh, který zní, aby v celém textu zákona se slova "okresní, okresnímu", která jsou ve vazbě na bývalé okresní úřady, které jsou nepochybně zrušeny, a je třeba účinnost nových zákonů promítnout i do tohoto textu, byla nahrazena slovy "krajský" a "krajskému". Odůvodňuji to tím, že změna textu vychází ze změn platných od 1. 1. a regulérně prokazatelného zániku okresních úřadů.

Pokud se týče navrhované změny zákona č. 368/92, o správních poplatcích, ve znění posledních předpisů, § 99 odst. 1 a 2 navrhuji zrušit.

Jsem si vědom toho, že rozsah pozměňovacích návrhů, které jsem přednesl, je zřetelně objemně překračující zvyklost nebo rozsah návrhů, které tady zazněly. Naprosto korektně uvádím, že ambicí tohoto komplexního pozměňovacího návrhu je jistá míra regulace i v oblasti loterijních her. Myslím si, že je-li ambicí v námi projednávané věci znemožnění tzv. praní špinavých peněz, resp. znemožnění legalizace výnosů plynoucích z trestné činnosti, pak nepochybně je nutno alespoň pro mě přijatelnou část této ambice promítnout i do zákona o loteriích. Předložený návrh směřuje k cílům, které zde přednesl jak pan ministr financí, tak případně jiní obhájci tohoto konceptu. Myslím, že tím, že návrh zvyšuje hranici základního kapitálu pro vstup do podnikání u některých vybraných her, znemožňuje cestu k legalizaci výnosů, ale i některé navržené kontrolní mechanismy zprůhlední oblast podnikání v této složité oblasti, kterou jsem zde nějakým způsobem popsal.

Děkuji za vstřícnost a vaši ohleduplnost, že jste mě vyslechli.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP