(11.50 hodin)
(pokračuje Němcová)
Tím jsme vyčerpali všechny návrhy k hlasování, které zazněly v obecné rozpravě, a můžeme nyní přistoupit k rozpravě podrobné, do které mám jednu písemnou přihlášku, a to od pana poslance Skopala. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Ladislav Skopal: Děkuji, paní předsedající. Dovolte, jak jsem avizoval, abych přednesl pozměňovací návrh vůbec ke kvótám. Jedná se o tento pozměňovací návrh:
V § 11d Produkční kvóty a jejich systém doplnit odst. 3 na konci o čárku a text: "pokud tento zákon nestanoví jinak."
Dále v § 11e Produkční kvóty cukru navrhuji nový odst. 1: Individuální produkční kvóty cukru se přidělují výrobcům cukru vyrobeného z cukrové řepy - ten zrušit a nový odstavec je v tomto textu: "Individuální produkční kvóty cukru jsou majetkem státu: přidělením individuálních produkčních kvót cukru stát opravňuje výrobce cukru k jejich plnění po stanovenou dobu." Dále v tomto paragrafu doplnit odst. 9: "Individuální produkční kvótu cukru nemůže její držitel převést na jinou osobu."
Odstavec 10: "V případě prodeje podniku nebo jeho části držitelem kvóty Fond přidělí individuální produkční kvótu cukru tohoto držitele kvóty nebo její část nabyvateli podniku nebo jeho části v rozsahu, v kterém na nabyvatele podniku nebo jeho části přecházejí závazky vůči pěstitelům cukrové řepy odpovídající individuální produkční kvótě cukru držitele kvóty. Stejným způsobem Fond postupuje také v případě prodeje výrobního zařízení pro výrobu cukru."
Odstavec 11: "V případě pronájmu podniku nebo jeho části držitelem kvóty Fond přidělí individuální produkční kvótu cukru tohoto držitele kvóty nebo její část nájemci podniku nebo jeho části v rozsahu, v jakém na nájemce podniku nebo jeho části přecházejí závazky vůči pěstitelům cukrové řepy odpovídající individuální produkční kvótě cukru držitele kvóty. Stejným způsobem Fond postupuje také v případě pronájmu výrobního zařízení pro výrobu cukru."
12. odstavec: "V případě fúze držitele kvóty, převodu jmění držitele kvóty nebo společníka nebo rozdělení držitele kvóty Fond přidělí individuální produkční kvótu cukru tohoto držitele kvóty nebo její část osobě, na kterou přechází obchodní jmění držitele kvóty, v rozsahu, v jakém na tuto osobu přecházejí závazky vůči pěstitelům cukrové řepy odpovídající individuální produkční kvótě cukru držitele kvóty." Konec odstavce .
Odstavec 13: "Individuální produkční kvóta cukru nebo její část, kterou Fond nepřidělí podle odstavců 10 - 12, se stává součástí rezervy." Konec odstavce
Paragraf 11g Produkční kvóty bramborového škrobu.
Odstavec 1: "Individuální produkční kvóty bramborového škrobu jsou majetkem státu; přidělením individuálních produkčních kvót bramborového škrobu stát opravňuje výrobce bramborového škrobu k jejich plnění po stanovenou dobu. "
Dále odstavec 4: "Individuální produkční kvótu bramborového škrobu nemůže její držitel převést na jinou osobu."
Odstavec 5: "V případě prodeje podniku nebo jeho části držitelem kvóty Fond přidělí individuální produkční kvótu bramborového škrobu tohoto držitele kvóty nebo její část nabyvateli podniku nebo jeho části v rozsahu, v jakém na nabyvatele podniku nebo jeho části přecházejí závazky vůči pěstitelům brambor odpovídající individuální produkční kvótě bramborového škrobu držitele kvóty. Stejným způsobem Fond postupuje také v případě prodeje výrobního zařízení pro výrobu bramborového škrobu."
Odstavec 6: "V případě pronájmu podniku nebo jeho části držitelem kvóty Fond přidělí individuální produkční kvótu bramborového škrobu tohoto držitele kvóty nebo její část nájemci podniku nebo jeho části v rozsahu, v jakém na nájemce podniku nebo jeho části přecházejí závazky vůči pěstitelům brambor odpovídající individuální produkční kvótě bramborového škrobu držitele kvóty. Stejným způsobem Fond postupuje také v případě pronájmu výrobního zařízení pro výrobu bramborového škrobu."
Odstavec 7: "V případě fúze držitele kvóty, převodu jmění držitele kvóty na společníka nebo rozdělení držitele kvóty Fond přidělí individuální produkční kvótu bramborového škrobu tohoto držitele kvóty nebo její část osobě, na kterou přechází obchodní jmění držitele kvóty, v rozsahu, v jakém na tuto osobu přecházejí závazky vůči pěstitelům brambor odpovídající individuální produkční kvótě bramborového škrobu držitele kvóty." Konec odstavce.
8. odstavec: "Individuální produkční kvóta bramborového škrobu nebo její část, kterou Fond nepřidělí podle odstavců 5 - 7, se stává součástí rezervy."
Děkuji.
Místopředsedkyně PSP Miroslava Němcová: Děkuji vám, pane poslanče, byl jste jediným písemně přihlášeným do podrobné rozpravy. Zeptám se, zda ještě někdo nechce vznést přihlášku z místa. Protože tomu tak není, končím podrobnou rozpravu. Zeptám se na závěrečná slova. Nemá zájem - ani pan ministr, ani pan zpravodaj, poděkuji vám oběma a končím projednávání tohoto bodu.
Dalším bodem je bod č. 16, kterým je
16.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb.,
o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon),
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 68/ - druhé čtení
Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede ministr zemědělství Jaroslav Palas. Pane ministře, prosím, ujměte se slova
Ministr zemědělství ČR Jaroslav Palas: Děkuji za slovo. Paní místopředsedkyně, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. Vypracovat a předložit vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, byl a je jedním z důležitých legislativních úkolů, které jsou motivované vstupem České republiky do Evropské unie. Zároveň je to jeden z nejtěžších úkolů, protože novelizace právní úpravy v oblasti veterinární péče předpokládá nutnost transponovat a implementovat více než 60 klíčových směrnic Evropských společenství a značný počet dalších právních aktů.
Hlavním cílem a obsahem předloženého vládního návrhu novely veterinárního zákona je tedy realizovat takové změny platné právní úpravy v oblasti veterinární péče, které otevřou prostor pro plnou transpozici a implementaci práva Evropských společenství a završí tak v oblasti veterinární péče harmonizaci českého právního řádu s právem Evropských společenství. Jedná se zejména o oblast ochrany zdraví zvířat a v souvislosti s tím také ochrany zdraví lidí v oblasti zdravotní nezávadnosti živočišných projektů. Dále vládní návrh zakotvuje a upřesňuje povinnosti a požadavky, které jsou z veterinárního hlediska kladeny na chovatele hospodářských zvířat, na výrobce a zpracovatele živočišných produktů a na osoby, které obchodují se zvířaty a živočišnými produkty nebo je přepravují. Vládní návrh novely veterinárního zákona také zakotvuje podmínky dovozu a tranzitu zvířat a živočišných produktů ze zemí, které nejsou členskými státy Evropské unie, tzv. třetí země.
***