Neautorizováno !
(18.50 hodin)
(pokračuje Ambrozek)
Souhlasím s předkladateli, že současná právní úprava obce proti ostatním původním vlastníkům v národních parcích i proti ostatním obcím znevýhodňuje.Vinou bylo to, že zákon nebo vládní nařízení o ustavení národních parků Šumava a Podyjí bylo vydáno několik měsíců před přijetím zákona o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví obce. Jsem přesvědčen, že obcím náhrada náleží, vzhledem k tomu ale, že v národních parcích v první zóně je v podstatě úplně vyloučeno hospodářské využití těchto lesů, v zóně druhé je omezeno, a stejně by v obcích vznikl tlak na nějaký jiný způsob náhrady, zatížilo by to dále státní rozpočet, nebo by to mohlo vést případně i k nějaké změně rozlohy národních parků, proto předkládám tento pozměňovací návrh.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane poslanče. Ptám se, kdo další se hlásí do podrobné rozpravy. Přihlášku nevidím. Podrobnou rozpravu končím. Tím končím i druhé čtení návrhu zákona.
Prosím o pozornost. Máme před sebou zbývajících devět minut a dalším návrhem je
12.
Vládní návrh zákona o evidenci obyvatel a rodných číslech
a o změně zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení,
ve znění pozdějších předpisů (zákon o evidenci obyvatel)
/sněmovní tisk 441/ - druhé čtení
Prosím ministra vnitra Václava Grulicha, aby zaujal místo u stolku zpravodajů. Společně s ním prosím zpravodaje výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí pana poslance Petra Bendla.
Tento návrh jsme začali projednávat na této schůzi dne 23. února, kdy jsme přerušili obecnou rozpravu a požádali ústavně právní výbor o zaujetí stanoviska. Prosím, aby nás o výsledku jednání ÚPV informoval poslanec Stanislav Křeček.
Prosím pana ministra vnitra, aby mi věnoval pozornost. Stejně tak prosím kolegu Klase, aby nerozptyloval ministra vnitra. Zbývá nám osm minut.
Poslanec Stanislav Křeček: Vážený pane předsedající, členové vlády, ústavně právní výbor, kterému bylo uloženo přijmout stanovisko k pozměňovacímu návrhu poslance Křečka, zaujal toto stanovisko:
Ztotožnil se s těmito námitkami a doporučil: V § 10 odst. 5 písm. c) v první větě vypustit slova "spolu se souhlasem vlastníka" a ve druhé větě "vlastník". Ostatní body přečíslovat, a to za těchto předpokladů: Že bude stanovena povinnost ohlašovny oznámit změnu v přihlášení k trvalému pobytu vlastníkovi nemovitosti, do které se občan přihlásil. Dále že v zákoně bude jednoznačně stanoveno, že přihlášení se k trvalému pobytu nezakládá pro občana žádná práva k nemovitosti, ve které má trvalý pobyt, ani k vlastníku takové nemovitosti a že změna v přihlášení k trvalému pobytu bude zpoplatněna tak, aby ohlašovací povinnost ohlašovny nezatěžovala hospodaření obcí.
Pověřil současně poslance Stanislava Křečka, aby spolu se zástupci Ministerstva vnitra zpracovali konkrétní legislativní návrhy. Tyto legislativní návrhy jsou připraveny, a jakmile bude otevřena podrobná rozprava, do které se hlásím, seznámím s nimi sněmovnu.
Místopředseda PSP Ivan Langer: Předpokládám, že se nám nepodaří tento návrh projednat. Budeme pokračovat v obecné rozpravě. Ptám se, kdo se hlásí do obecné rozpravy. Nikoho nevidím, obecnou rozpravu tedy končím. Zeptám se zpravodaje, zda v předcházející rozpravě zazněl nějaký návrh na vrácení či zamítnutí. Nezazněl.
Otevírám podrobnou rozpravu, do které se hlásí pan poslanec Bendl, poté pan poslanec Křeček.
Poslanec Petr Bendl: Děkuji za slovo. Pane předsedající, kolegyně a kolegové, drahá vládo, dovolte mi, abych vás seznámil s usnesením -
Místopředseda PSP Ivan Langer: Prosím o klid, a to důrazně!
Poslanec Petr Bendl: Děkuji pane předsedající. Dovolte, abych vás seznámil s usnesením výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí, který
Za prvé doporučuje Poslanecké sněmovně sněmovní tisk 441 schválit s těmito pozměňovacími návrhy.
- V § 10 odst. 5 písm. c) za slova "která je oprávněna" vložit slova "na základě nájemní smlouvy.
- V § 24 odst. 3 slova "do 30. června 2002" nahradit slovy "do 30. června 2003".
- § 28 zní: Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 2000.
Ustanovení § 1 písm. b) a c), § 3 odst. 3, § 6 písm. c), § 13 - 17, § 25 písm. b), § 26 a § 27, bod 2 a 3 nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2003.
Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, to stačí.
Poslanec Petr Bendl: Pan předsedající říká, že to stačí. Já bych pokračoval ještě vlastními pozměňovacími návrhy, které jsem avizoval v obecné rozpravě a které jsou víceméně legislativně technické. Jde o záležitosti, které souvisejí s přijatým zákonem o ochraně utajovaných skutečností. Návrhů je celkem šest.
Prvním je nahradit text poznámky pod čarou číslo 5 následujícím textem: Zákon č…/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů.
Za druhé: V § 3 odst. 1 nahradit slovo "provozovatelem index pět" slovy "správcem index pět".
Za třetí: V § 4 nahradit slovo "zprostředkovatelem index sedm" slovem "zpracovatelem index pět".
Za čtvrté: V § 4 za slovem "uživatelem" zrušit odkaz na poznámku pod čarou číslo osm včetně textu této poznámky.
Za páté: V § 5 nahradit slovo "zprostředkovatelem index sedm" slovem "zpracovatelem index pět".
Za šesté: V páté druhé větě "uživatelem" zrušit odkaz na poznámku pod čarou číslo osm.
Ještě sedmý návrh: Vypustit v § 10 odst. 6. Uvedu pouze krátké zdůvodnění: I nadále se domnívám, že majiteli má příslušet právo rozhodovat o tom, kdo má nebo nemá mít v jeho nemovitosti trvalé bydliště.
Zároveň si dovolím navrhnout doprovodné usnesení, a to:
Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR žádá ministra vnitra ČR o provedení analýzy a rozboru vztahů mezi institutem trvalého bydliště a státem a mezi institutem trvalého bydliště a vlastníkem objektu. V této souvislosti žádá Poslanecká sněmovna ČR vládu ČR o předložení návrhu takových opatření, která povedou k definování institutu trvalého bydliště jako čistě evidenční záležitosti.
Krátké zdůvodnění: Postupem času došlo k nastavení vazeb komplikujících evidenční charakter trvalého bydliště. Mám na mysli vazbu na evidenci občanů na úřadu práce, vazbu na zdravotní pojištění, vyplácení sociálních dávek, výběr pošty, úkonů matričních úřadů, vazbu na placení různých druhů poplatků. Možná bych mohl připomenout, že k takovéto vazbě došlo také v Poslanecké sněmovně v přijatém zákonu o odpadech, a našel bych jich ještě rozhodně mnoho.
Také skutečnost, že soudy velmi často se souhlasem k vystěhování neplatičů a lidí hrubě porušujících povinnosti plynoucí především z nájemní smlouvy spojují povinnost vlastníka zajistit neplatičům náhradní bydlení, není dle mého názoru ve vztahu k vlastníkům spravedlivá a je bezpodmínečně třeba se touto situací zabývat. Tolik mé návrhy k usnesení.
Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Uděluji slovo panu kolegovi Křečkovi.
***