Na další nedostatek na který poukazujete ve
svém dopise a to na nesprávnou výši
zakalkulovaného množství stočného
v m3 u vody čerpané z vlastních zdrojů
v subjektech Sukno a.s. Humpolecké strojírny a.s.
Čemolen a.s. a ČSAD a.s. bylo zjištěno,
že bylo výše uvedeným a.s. vyfakturováno
celkem:
- v období I - IX/96 | - vodné v množství........ 69,984 m3, |
- stočné v množství....... 335,292 m3 | |
265 308 |
Z tohoto zjištění vyplývá, že
stočné z vody získané z vlastních
zdrojů těmto a.s. je fakturováno.
Pokud se týká skutečného celkového
množství m3 vodného a stočného
vyfakturovaného za období r. 1996 s porovnáním
na množství m3 vodného a stočného
zahrnutého v kalkulaci cen pro rok 1996, bude toto možno
objektivně posoudit nejdříve v únoru
až březnu 1997, po ukončení veškerých
účetních operací a výsledků
hospodaření za rok 1996 s.p. JIVAK České
Budějovice a VODAK s.r.o. Humpolec.
V příl. čís. 2 tohoto dopisu je uveden
přehled fakturovaných hmotných jednotek (v
tis. m3) vodného, stočného a vody češtěné
týkajícího se regiounu města Humpolce.
Při této kontrole bylo zjištěno, že
s.p. JIVAK České budějovice financoval z
vlastních finančních prostředků
nákady vynaložené na rozsáhlejší
opravy a rekonstrukce vodovodních a kanalizačních
řádů v regionu města Humpolce:
- v r. 1994 - 917 tis. Kč,
- v r. 1995 - 390 tis. Kč,
- v r. 1996 - 4,109 Kč.
Na zákadě zjištěných výše
uvedených skutečností, nebylo zjištěno
porušení cenových předpisů ve
smyslu zákona čís. 526/1990 Sb. o cenách
v oblasti věcně usměrňovaných
cen služeb za vodné a stočné pro odběratele
za období od ledna do září 1996.
Tímto považujeme Vaši Žádost o prověření
správnosti návrhu na stanovení ceny vodného
a stočného pro rok 1996 domácnostem a ostatním
odběratelům, do současné doby z dostupných
prověřených podkladů, za vyřízenou.
Přílohy: 2
Příloha čís. 2:
Přehled
fakturovaných hmotných jednotek vodného a
stočného v regionu města Humpolec za období
roku 1993 až 1996.
V tis. m3:
Období: | Vodné: | Stočné: | Voda čištěná: |
skutečnost | |||
r. 1993 | 882 | 915 | 2 278 |
skutečnost | |||
r. 1994 | 749 | 892 | 2 172 |
skutečnost | |||
r. 1995 | 673 | 841 | 2 114 |
předpoklad | |||
r. 1996 | 618 | 768 | 2 000 |
Zpracováno z podkladů předložených
s.p. JIVAK a s.r.o. VODAK
Vyhotovil: Pavel František, pracovník FŘ Č.
Budějovice
V Českých Budějovicích, 18.12.1996
Příloha č. 1
Ceny jsou uvedeny v Kč bez DPH:
Rok | ||||||||
Domácnostem | Ostatním | Domácnostem | Ostatním | |||||
vodné | stočné | vodné | stočné | vodné | stočné | vodné | stočné | |
1993 | ||||||||
1994 | ||||||||
1995 | ||||||||
1996 |
Zpracováno z podkladů předložených
s. p. JiVaK a a. s. VaK
Vyhotovil: Pavel František, pracovník FŘ Č.
Budějovice
V Českých Budějovicích, 18. 12. 1996
PSČ 371 87 - PROKIŠOVA 5
Jan Vondrák
Hálkova 1449
396 01 Humpolec
VÁŠ DOPIS ZNAČKY/ZE DNE | NAŠE ZNAČKA | VYŘIZUIE/LINKA | Č. BUDĚJOVICE, DNE |
32/97-7 | ING. KOVAŘÍK | 6.2.1997 |
VĚC: Kontrola cen vodného a stočného
uplatňovaných v roce 1996 s. p. JiVaK České
Budějovice v regionu města Humpolce
Dne 4.2.1997 obdrželo Finanční ředitelství
v Českých Budějovicích dopis, v kterém
vyjadřujete nesouhlas s výsledkem kontroly správnosti
věcně usměrňovaných cen vodného
a stočného uplatňovaných v roce 1996
v regionu města Humpolce. Kontrola byla provedena v období
říjen až listopad 1996 na základě
Vašeho podnětu, postoupeného nám Ministerstvem
financí ČR k vyřízení. O výsledku
kontroly jste byl informován dopisem č.j. 5563/96-7
z 18.12.1996.
K jednotlivým důvodům nesouhlasu sdělujeme:
k bodu 3
Ke kontrole byla předložena kalkulace věcně
usměrňovaných cen vodného a stočného
uplatňovaných od 1.1.1996 JiVaK, s.p. České
Budějovice tudíž v době kontroly plnil
evidenční povinnost stanovenou § 11 odst. 2
zákona č. 526/1990 Sb., o cenách. Předmětem
kontroly bylo ověřit, zda výše kalkulovaných
nákladů odpovídá podmínkám
věcné regulace a nikoliv zjišťovat, kdy
byla kalkulace vyhotovena.
k bodu 4
V dopise z 12.5.1996 jste upozornil na "nesrovnalost zjištěnou na základě vlastního šetření u stočného pro ostatní odběratele, kde není zakalkulováno stočné vlastní vody od Sukna a.s., HS a.s.. ČML a.s. a ČSAD ve výši 300.000 m3". Kontrolou se tato nesrovnalost nepotvrdila a ve zprávě č.j. 5563/96-7 z 18.12.1996 uvedené skutečně fakturované objemy vodného (69.484 m3) a stočného (335.292 m3) zmíněným společnostem měly dokumentovat skutečnost, že stočné vlastní vody bylo nejen zahrnuto v kalkulaci, ale i skutečně fakturováno.
Porovnávat rozdíl těchto fakturovaných
objemů (265.308 m3) s rozdílem vodného a
stočného zahrnutých v kalkulacích
(150.000 m3) je srovnávání naprosto
TELEFON | BANKOVNÍ SPOJENÍ | IČO | FAX |
77 22 111 | KB ČB 4129-231 | 00 68 82 | 77 22 220 |
nesrovnatelných údajů např. i proto,
že v kalkulaci se nutně musí promítnout
dodávky subjektům, u kterých je objem stočného
nižší než objem vodného příp.
i nulový.
Kontrolou byly ověřovány v kalkulaci zahrnuté
náklady z hlediska ekonomické oprávněnosti
v souladu s ustanovením § 2 odst. 2 vyhlášky
č. 580/1990 Sb. ve znění pozdějších
předpisů, podle něhož je při
posuzováni ekonomické oprávněnosti
nutno vycházet z dlouhodobě obvyklé úrovně
těchto nákladů. Ověřením
kalkulovaných nákladů ve vztahu ke skutečně
vynaloženým nákladům a s ohledem na
další skutečnosti známé v době
kontroly, zejména vývoj objemu vodného a
stočného za devět měsíců
roku nebylo prokázáno porušení cenových
předpisů podle § 15 zákona o cenách.
Pokud jde o závěry šetření, které
Vás jak uvádíte neuspokojily, mohu Vás
ujistit, že byly provedeny na základě řádného
rozboru a hodnocení v době kontroly dostupných
informací ve vztahu k příslušným
ustanovením cenových předpisů. Stejně
tak Vás ubezpečuji, že provedením této
kontroly byl pověřen pracovník, který
zejména s ohledem na zkušenosti z kontrolní
práce v oblasti dodržování cenových
předpisů je dostatečně fundovaný
k provedení nejsložitějších kontrol.
Způsob hodnocení výsledku kontroly a kompetentnosti
kontrolního pracovníka je s ohledem na předložené
argumenty přinejmenším lehkomyslné a
nezodpovědné.
Závěrem sdělujeme, že ověřeni
správnosti věcně usměrňovaných
cen vodného a stočného uplatňovaných
s.p. JiVaK České Budějovice ve vazbě
na skutečné dodávky vodného a množství
odvedené odpadní vody a skutečné náklady
vynaložené v roce 1996, bude zařazeno do plánu
kontrol oddělení cenové kontroly Finančního
ředitelství v Českých Budějovicích
na 1. pololetí 1997. O výsledku budete informován.
V této souvislosti Vás žádáme
o předložení výsledků vlastního
šetření příp. dokladů,
které jak ze závěru dopisu vyplývá,
potvrzují porušení cenových předpisů
při kalkulaci věcně usměrňovaných
cen.
Finanční ředitelství v Českých Budějovicích
PSČ 371 97 - Prokišova 5
Pan | |
Jan Vondrák | |
Hálkova 1449 | |
396 01 | Humpolec |
Naše značka: | Vyřizuje/linka: | V Čes. Budějovicích, dne: |
3235/97-7 | Pavel F./36985 | 3. července 1997 |
V období měsíců duben až červen
1997 byla ve s.p. JIVAK České Budějovice
a v s.r.o VODÁK Humpolec provedena kontrola kalkulace věcně
usměrňovaných cen vodného a stočného,
kterými byly stanoveny ceny pro rok 1996 a tyto fakturovány
domácnostem a ostatním odběratelům
v regionu města Humpolec.
Tato cenová kontrola navazovala na již provedené
setření v roce 1996, které bylo prováděno
na základě dopisu MF řj. 173/48522/1996 ze
dne 12. srpna 1996, kterým byl Finančnímu
ředitelství v Českých Budějovicích
postoupen k přímému vyřízení
Váš podnět.
Kontrola správnosti výše věcně
usměrňovaných cen vodného a stočného,
fakturovaných domácnostem a ostatním odběratelům
za období r. 1996 majitelem infrastrukturního majetku
s.p. JIVAK České Budějovice a provozovatelem
těchto služeb s.r.r. VODAK Humpolec, byla provedena
ve vazbě na skutečně dodané množství
vody v m3, skutečně odvedené množství
odpadní vody v m3 a skutečně vynaložené
náklady za období roku 1996, týkající
se vodného a stočného v reionu města
Humpolec.
Kontrolou podkladu zachycených v syntetické a analitické
evidenci, přijatých a vydaných faktur, montážních
listů, výdejek materiálů, mzdových
listů a dalších podkladů za rok 1996
bylo zjištěno:
a.) vodné pro domácnosti a ostatní odběratele.
Celková náklady za rok 1996 činily 9.247
tis. Kč a dodáno bylo celkem 659 tis. m3 odebrané
vody, z toho domácnostem 350 tis. m3 a ostatní odběratelům
309 tis. m3. Rentabilita k ÚVN byla dosažena v podstatně
nižší hodnotě, než s jakou bylo kalkulováno
v plánované kalkulaci na rok 1996.
b. Stočné pro domácnosti a ostatní
odběratele.
Celkové náklady za rok 1996 činily 11.952
tis. Kč a odvedeno bylo celkem 1.057 tis. m3 odkanalizované
a čištěné vody, z toho domácnosti
činily 315 tis. m3 a ostatní 742 tis. m3. Rovněž
rentabilita k ÚVN byla dosažena v Podstatně
nižší hodnotě, než s jakou bylo kalkulováno
v plánované kalkulaci na rok 1996.
Na základě Vaší Připomínky,
ve věci provedených prací na vodovodním
a kanalizačním řádu v Hálkově
a Fugnerově ulici města Humpolce, bez stavebního
povolení a investičního projektu, dle které
měly být vynaložené finanční
náklady na tyto práce posuzovány jako rekonstrukce
HIM a tím i zařazeny do objemu celkového
HIM a objem těchto finančních prostředků
měl být vyjmut z položky oprav ve výsledné
kalkulaci vodného resp. stočného, bylo provedeno
šetření, při kterém byl s.p.
JIVAK předložen "Metodický Pokyn"
pro rozlišení oprav, technického zhodnocení
a obnovy vodovodních a kanalizačních řádů,
vydaný ministerstvem zemědělství (viz
příloha), kterým se výše uvedené
subjekty řídily při účtování
vynaložených finančních prostředků
na jednotlivé nákladové účty
dle účtového rozvrhu. Rovněž
tento pokyn byl projednán a odsouhlasen ministerstvem financí,
odborem 28.
V souladu s tímto pokynem byly provedené práce
posouzeny a zúčtovány jako opravy vodovodního
a kanalizačního řádu.
Přes tuto skutečnost, byl proveden kontrolní
propočet výsledné kalkulace s vyloučením
těchto nákladů z oprav a zařazením
těchto nákladů do HIM, jako technické
zhodnocení vodovodních a kanalizačních
řádů. I při takovémto způsobu
propočtu výsledných kalkulací věcně
usměrňovaných cen vodného a stočného
by nebylo možno fakturované ceny vodného a
stočného za rok 1996 zpochybnit, neboť takto
vykázaná rentabilita a vytvořený objem
zisku lze považovat za přiměřený
z hlediska investičních potřeb.
Provedenou kontrolou předložených podkladů
pro kalkulace věcně usměrňovaných
cen vodného a stočného pro odběratele
účtovaných v roce 1996, nebylo zjištěno
porušení cenových předpisů ve
smyslu § 15 zákona čís 526/1990 Sb.,
o cenách.
Příloha: 1
Čj. 2717/96 - 3.020
Vydáním zákona č. 506/1992 Sb. o daních
z příjmů vznikla potřeba rozlišit
úkony spojené se zajišťováním
funkčního stavu vodovodních a kanalizačních
řadů /1/ na úkony, které jsou a které
nejsou podle zákona výdaji (náklady) na dosažení,
zajištění a udržení příjmů.
Proto je třeba určit, které práce
lze pokládat za opravy, a které práce je
nutné kvalifikovat jako technické zhodnocení
nebo obnovu těchto trubních řadů.
Z tohoto důvodu a s ohledem na zvláštní
charakter, rozsah a specifické vymezení tohoto majetku
z hlediska jednotlivé složky hmotného investičního
majetku (dále HIM) /2/ - inventárního předmětu,
podává ministerstvo zemědělství
po projednání s ministerstvem financí
pro rozlišení a správné určení
oprav, technického zhodnocení a obnovu vodovodních
a kanalizačních řadů následující
pokyn:
1. Za obnovu HIM vodovodních a kanalizačních
řadů se pokládá nahrazení zlikvidovaného
celého HIM nebo jeho jednotlivé složky - inventárního
předmětu nově pořízeným
HIM.
Za jednotlivou složku HIM vodovodních a kanalizačních
řadů tj. za samostatný inventární
předmět se pokládá taková část
těchto řadů, která byla vybudována
jako samostatná investice - stavba a je samostatně
evidována na inventární kartě HIM
a samostatně odepisována.
/1/ Vodovodní řád - viz ČSN 75 0150 Názvosloví vodárenství
Kanalizační řád - pro účely
tohoto pokynu zahrnuje stoky (včetně tlakových
ev. podtlakových úseků) a objekty na nich
/2/ Opatření EMF čj: V(2% 100/1992, kterým
se stanoví účetní osnova a postupy
účtování pro podnikatele ve znění
čj: 281/69 810/1993
e) výměna vadných, předčasně
zkorodovaných, netěsných nebo jinak nefunkčních
částí potrubí vyhovujícím
dostupným trubním materiálem.
f) výměna nefunkčních částí
netypických trubních řadů, jejichž
profily se již nepoužívají za nejblíže
vyšší, současným normám
odpovídající profil,
g) náhrada vadné části kanalizačního
nebo vodovodního řadu řadem novým
pokládaným do bezprostřední blízkosti
stávajícího z důvodu, že je nutno
starou část řadu udržet během
výměny v provozu a za předpokladu, že
se nahrazuje pouze část inventárního
předmětu.
Podle tohoto pokynu se posuzují i dosud neuzavřené
případy.
V Praze dne
Finanční ředitelství
Prokišova 5
České Budějovice
Pan ing. M.Kovařík
Vážený pane vedoucí,
je známé rčení "Kdy ruka ruku
.... dílo se podaří". Po ročním
bádání Váš úřad
zjistil, že 10 + 10 0, když se spojí přátelství
a příbuzenstvo je tento závěr logický.
Bohužel nemohu souhlasit se závěrem prověrky,
nebudu komentovat šetření provedené
vaším úřadem, neboť jde o účelově
řešenou žádost o posouzení kalkulace
V + S na rok 1996. Tímto ročním bádáním
se neřešil základní požadavek.
1./ neprůhlednost nákladů v PS a jejich výše
(Vodak s.r.o. Humpolec provozovatel stejného rozsahu zařízení
v roce 1997 byl opatrnější a snížil
PS o více jak 2 mil. Kč) ukazuje se, že v roce
1996 byla PS nadhodnocena.
2./ prokázalo se, že do kalkulace platné pro
rok 1996 nebylo započítáno 297 tis. m3 stočného
a 49 tis. m3 vodného v Kč, to činí
4.526 700.
3./ kalkulace, (kterou přikládám), obsahovala
jak odpisy, tak opravy a přiměřený
zisk. Tato kalkulace byla platná pro rok 1996 a nelze je
měnit.
4./ podklady pro kalkulaci roku 1996 bylo možné použít
z učetní uzávěrky roku 1995, kde není
téměř žádný rozdíl
pokud jde o množství m3 vodného a stočného.
5./ pro schopného úředníka není
problém, aby tak jednoduchou kalkulaci posoudil za jeden
den.
Domnívám se, že tento váš přístup
k řešení žádosti o posouzení
kalkulace bude jistě vhodný pro televizní
reportáž.
Současně sděluji, že budu hledat cestu
k nápravě, případně žalobou,
neboť jde o ukázkové okrádání
spotřebitele. Požádám také poslance
PČR o interpelaci pana ministra I. Pilipa.
Na vědomí:
MF ČR paní ing. Poláková
Příloha:
kalkulace V+S platná pro rok 1996
Jan Vondrák | |
Hálkova 1449 | |
396 01 | Humpolec |
FINANČNÍ ŘEDITELSTVÍ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
PSČ 371 87 - PROKIŠOVA 5
Jan Vondrák | |
Hálkova 1449 | |
396 01 | Humpolec |
VÁŠ DOPIS ZNAČKY/ZE DNE | NAŠE ZNAČKA | VYŘIZUJE/LINKA | Č. BUDĚJOVICE, DNE |
3714/97-7 | Ing. Kovařík | 17.7.1997 |
Vážený pane,
kontrola výše věcně usměrňovaných
cen vodného a stočného uplatňovaných
v roce 1996 v regionu Města Humpolec byla provedena z hlediska
dodržení určených podmínek stanovených
výměrem MF ČR č. 01/96 tzn. z hlediska
ekonomické oprávněnosti v cenách zahrnutých
nákladů a přiměřenosti dosaženého
zisku. Finanční ředitelství při
posuzováni ekonomické oprávněnosti
nákladů postupovalo ve smyslu ustanovení
§ 2 odst. 2 pístu. a) vyhlášky č.
580/1990 Sb. tzn., že vycházelo z dlouhodobě
obvyklé úrovně těchto nákladů
v oblasti vodného a stočného. Přiměřenost
v cenách zahrnutého zisku byla posuzována
podle ustanovení § 2 odst. 2 písm. b) vyhlášky
č. 580/1990 Sb. a s přihlédnutím k
investičním potřebám v oblasti dodávek
vody a odvádění odpadních vod.
Touto kontrolou nebylo zjištěno porušení cenových předpisů podle ustanoveni § 15 odst. 1 pístu, c) zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, o čemž jste byl informován dopisem č.j. 3235/97-7 z 3.7.1997. S ohledem na tuto skutečnost a předchozí
korespondenci i jednání s Vámi nebylo možno
očekávat, že Vás závěry
kontroly uspokojí. Finanční ředitelství
při provádění cenové kontroly
je však vázáno příslušnými
cenovými předpisy a nemůže tudíž
postupovat podle přání či představ
stěžovatelů, když by takový postup
nebyl v souladu s platnými cenovými předpisy.
Finanční ředitelství
Ing. Milan Kovařík
Prokišova 5
České Budějovice
Humpolec 5. září 1997
Vážený pane vedoucí,
obsahu Vašeho dopisu ze dne 17. července 1997 ve věci
výsledků kontroly může věřit
jen ten, kdo je odkázán na informace od s.p. JIVAK
a provozovatele VODAK Humpolec.
Uvedl jste mnoho vyhlášek a paragrafů, podle
kterých byla kontrola provedena. Bohužel nebylo posuzováno
to základní t.j. vydaná cenová kalkulace
V+S platná pro rok 1996 s.p. JIVAK Č.B. Je naprosto
logické a podle předpisů - když chce
oprávněná organizace účtovat
spotřebitelům V+S, musí cenu doložit
kalkulací, která je platná pro vyhlášené
období a nelze ji dodatečně upravovat, případně
uznávat dodatečné náklady, které
tam nepatří. Proto stále trvám na
mém podání z r. 1996, kde jsem neuznal předloženou
kalkulaci a uvedl nepřesnosti, které dokazovaly,
že stanovená cena V+S je vysoká a nesprávně
stanovena. Váš úřad již v r. 1996
provedl formální šetření v této
věci s konstatováním, že nebylo zhledáno
závad. Tabulka označená jako příloha
č. 2 dokazuje formálnost šetření.
Množství prodané vody a účtovaného
stočného je v rozporu se skutečností.
Vlastním šetřením na počátku
r. 1997 jsem prokázal úmyslné zatajení
cca 300 tis.m3 S + několik desítek tis.m3 V. O tyto
vyúčtované milióny byl okraden spotřebitel.
Pokud jde o posouzení provedených prací na
vodovodním a kanalizačním řadu v Hálkově
a Fúgnerově ulici musím znovu opakovat, že
nejsou v souladu s "Metodickým pokynem" pokud
jde o statut oprav to zaprvé a za druhé prováděná
investice nebyla povolena a dále byl porušen zákon
č.199/94Sb. - nebyla vypsána soutěž.
Žádal jsem pana Pavla, aby na místě
samém posoudil oprávněnost oprav odborník
[vodohospodář], což se nestalo. Nikdo nemůže
na dálku z Č. Budějovic či Prahy posoudit,
zda jde o opravu či investici.
Je samozřejmé, že trvám na prověření
všech těchto skutečností, ale od jiného
oprávněného orgánu.
Současně žádám MZ ČR -
ředitele odboru pana Ing. Plechatého, aby nechal
odborným pracovníkem za mé účasti:
a/ posoudit oprávněnost a správnost zařazení
zda šlo 0 opravu či investici (přikládám
snímek)
b/ zjistit, zda byl porušen zákon 199/94Sb. o zakázkách
soutěž vypsána nebyla
c/ prověřit účtování
skutečného množství V+S s údaji,
které prokázala prověrka v r. 1996 (přikládám
tabulku - označená jako příloha č.
2)
Každému kdo má jen zcela běžný
přehled o vodním hospodářství
v Humpolci je jasné, že se každoročně
účtovalo spotřebitelům více
jak 1 mil. m3 ve S a rozdíl mezi V+S se vždy pohyboval
300-500 tis. m3 [jde o vlastní vodu podniků + vody
srážkové].
Vážený pane vedoucí,
nemám žádné přání
ani představu, která by odporovala právu,
ale také nemohu souhlasiti s okrádáním
mé rodiny a ostatních spotřebitelů.
Závěrem konstatuji na základě mnou
uvedených a ověřených skutečností,
že Vaše prověrka mé žádosti
podané již v polovině r. 1996 byla formální
s cílem dokázat, že je v kalkulaci V+S pro
rok 1996 vše v pořádku. Bohužel proti
Vašemu šetření a zaslaným zprávám
svědčí mnoho faktických důkazů.
Na vědomí: MF ČR odbor 28
MZ ČR ing. Plechatý
Jan Vondrák
Hálkova 1449
396 01 Humpolec
V Praze dne 2. března 1998
Č.j. 173/14 764/1998
Vážený pane poslanče,
prostřednictvím pana předsedy Poslanecké
sněmovny jsem obdržel Vaši interpelaci ve věci
stěžovatele pana Vondráka z Humpolce. Z ní
mimo jiné vyplývá, že pan Vondrák
marně čeká na odpověď Ministerstva
financí na jeho dopis z 5.9.1997. Dopis byl adresován
Finančnímu ředitelství v Českých
Budějovicích a neobsahoval žádnou konkrétní
žádost vůči mnou řízenému
ministerstvu, kterému byl zaslán jen na vědomí.
Z tohoto důvodu nepovažovalo Ministerstvo financí
za nutné na dopis reagovat.
Stížnost se věcně týkala zvýšení
cen vodného a stočného, uplatňovaných
spol. s.r.o. VODAK Humpolec od roku 1996. Prověření
cen v letech 1994 - 1996 provedl kontrolní cenový
orgán - Finanční ředitelství
v Č. Budějovicích ve s.p. JIVAK Č.
Budějovice, který je vlastníkem infrastruktury
a u provozovatele, kterým je spol. s.r.o. VODAK Humpolec.
O výsledku kontroly byl pan Vondrák informován
finančním ředitelstvím dne 22.9.1997.
Odborné útvary Ministerstva financí posoudily
postup cenového kontrolního orgánu a z hlediska
dodržování pravidel věcného usměrňování
cen nezjistily porušení zákona o cenách.
Vzhledem k výše uvedenému považuji stížnost pana Vondráka vůči
Ministerstvu financí za neopodstatněnou.
S pozdravem
Vážený pan
JUDr. Vojtěch Filip
poslanec Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky