Rozpočet FNM ČR pro rok 1996 byl stanoven Poslaneckou
sněmovnou Parlamentu ČR a schválen usnesením
č. 983 z 39. schůze ze dne 15. 2. 1996.
ČERPÁNÍ POLOŽEK I. - IV.
U těchto položek jde o náklady na vnitřní
chod FNM ČR a z tabulkového přehledu je patrné,
že v závazných položkách nedošlo
k překročení schválených částek
rozpočtu.
Položka I. - Provozní náklady bez mzdových
prostředků byla proti rozpočtu čerpána
na 89,7%. Jednotlivé části této položky
byly čerpány v souladu s rozpočtem a bylo
dosaženo úspor u spotřeby materiálu
a paliv o 470 tis. Kč, u spotřeby energie o 1 614
tis. Kč, u oprav a udržování o 1 609
tis. Kč, u ostatních výkonů materiálové
povahy o 881 tis. Kč, u drobného hmotného
neinvestičního majetku o 184 tis. Kč, u služeb
nemateriální povahy o 515 tis. Kč, u odvodu
sociálního a zdravotního pojištění
o 1 271 tis. Kč, u FKSP o 95 tis. Kč a u ostatních
finančních nákladů o 2 029 tis. Kč.
Úspora u položky spotřeba materiálu
a paliv byla dosažena osazením nových hořáků
u plynové kotelny. Nižší spotřeba
energií byla způsobena nízkým čerpáním
energií z důvodu menšího rozsahu oprav
a stavebních prací, rozpočet také
předpokládal vyšší růst
cen energií proti skutečnosti v roce 1996.
Opravy a udržování byly nižší
z důvodů menšího rozsahu oprav a stavebních
prací jak je uvedeno u položky energie. Některé
předpokládané opravy nebylo možno uskutečnit
vzhledem k nízkým teplotám ve IV. čtvrtletí
roku 1996 (oprava střechy, okapových svodů
a stropů). Oprava podhledů byla z roku 1996 přesunuta
do roku 1997, z důvodu nutnosti koordinace těchto
prací s kompletní přestavbou vedení
počítačové sítě.
U ostatních výkonů materiálové
povahy došlo k úsporám z důvodu nižšího
počtu vydání Listu privatizace. Úspora
služeb nemateriálové povahy v částce
515 tis. Kč je způsobena nemožností
přesného odhadu této položky (náklady
burzovního registru, služby BCP, náklady na
makléře apod.)
Odvod sociálního a zdravotního pojištění
nebyl při schválení rozpočtu FNM ČR
v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR
opraven vzhledem k uskutečněnému snížení
mzdových prostředků. Totéž platí
o prostředcích FKSP.
Ostatní finanční náklady vykázaly
nižší čerpání vzhledem k
nižšímu pojistnému jak u osobních
aut, které byly nakoupeny až v prosinci, tak u majetku
regionálních pracovišť, kde pojištění
bylo zajištěno pronajímateli objektů.
Při zpracování rozpočtu jsme vycházeli
z informace Obvodního úřadu Prahy 2, že
dojde k výraznému zvýšení poplatků
za vyhrazené parkoviště v ulici Plavecká.
Zvýšení se uskutečnilo až v roce
1997.
K mírně vyššímu čerpání
došlo pouze u výkonů spojů o 184 tis.
Kč a to z důvodů vyššího
podílu telekomunikačních služeb na úseku
informační soustavy o obchodování
s cennými papíry.
Položka II. - Mzdové a ostatní osobní
náklady byla čerpána celkem na 98%. Samotné
mzdové náklady na 99,8%. Skutečnost je o
105 tis. Kč nižší. Dodržen byl i
průměrný měsíční
výdělek pracovníka, podle rozpočtu
měl činit 17 351,- Kč, skutečnost
je na úrovni 99,8% a představuje 17 323,- Kč.
Rovněž byl dodržen průměrný
přepočtený stav pracovníků,
který k 31. 12. 1996 činil 309 osob.
U OON došlo k nízkému čerpání
vzhledem k tomu, že byly předpokládány
vyšší náklady na odměny licitátorům
při dražbách. Rozpočet činil
2 500 tis. Kč, úspora 1 245 tis. Kč. Z těchto
prostředků byly vyplaceny rozpočtované
prostředky na odměny členům orgánů
FNM ČR ve výši 1 002 tis. Kč.
Položka III. - Investiční náklady
byla čerpána na 98,3%, úspora činila
196 tis. Kč. Z proinvestovaných prostředků
ve výši 11 203 tis. Kč byly pořízeny
tyto investice:
- reprografické stroje | 984 tis. Kč |
- přístroje komunikační techniky | 306 tis. Kč |
- výpočetní technika (dokompletování sítě, 2 ks server, síťový rozvaděč) | 7 454 tis. Kč |
- 4 osobní automobily | 1 961 tis. Kč |
- inventář (nábytek) | 498 tis. Kč |
Položka IV. - Náklady celkem ve výši
160 550 tis. Kč byla dodržena, úspora činí
10 030 tis. Kč, čerpání na 93,8%.
v tis. Kč |
Položka | Rozpočet r. 1996 | Čerpání r. 1996 | % čerpání | |
I. Provozní náklady bez mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů | 82 310 | 73 826 | 89,7 | |
v tom | spotřeba materiálu a paliv | 6 550 | 6 080 | 92,8 |
spotřeba energie | 3 500 | 1 886 | 53,9 | |
opravy a udržování | 6 000 | 4 391 | 73,2 | |
výkony spojů | 4 000 | 4 184 | 104,6 | |
ostatní výkony materiál. povahy | 6 500 | 5 619 | 86,4 | |
drobný hmotný neinvestiční majetek | 3 800 | 3 616 | 95,2 | |
služby nemateriální povahy | 23 000 | 22 485 | 97,8 | |
odvod sociál. a zdrav. pojištění | 23 730 | 22 459 | 94,6 | |
tvorba FKSP na vrub nákladů | 1 380 | 1 285 | 93,1 | |
ostatní finanční náklady | 3 850 | 1 821 | 47,3 | |
II. Mzdové a ostatní osobní náklady | 66 840 | 65 490 | 98,0 | |
v tom | mzdové náklady | 64 340 | 64 235 | 99,8 |
ostatní osobní náklady | 2 500 | 1 255 | 50,2 | |
z toho: odměny členům prezidia a dozorčí rady | 1 089 | 1 002 | 92,1 | |
III. Investiční náklady | 11 400 | 11 204 | 98,3 | |
IV. Náklady I. až III. | 160 550 | 150 520 | 93,8 |
ČERPÁNÍ POLOŽKY V. - NÁKLADY
NA REALIZACI PRIVATIZAČNÍCH PROJEKTŮ
Rozpočet ve výši 228 000 tis. Kč byl
překročen o 35 001 tis. Kč, t. j. čerpání
115,35% schváleného rozpočtu.
Jestliže však vezmeme do úvahy ustanovení
obsažené v usnesení Poslanecké sněmovny
Parlamentu ČR č. 711 ze dne 28. 6. 1995, podle kterého
lze nevyčerpané prostředky roku 1995 převést
do roku dalšího, činil rozpočet součtem
s těmito prostředky ve výši 56 848 tis.
Kč celkem částku 284 848 tis. Kč.
Skutečné čerpání pak představuje
částku ve výši 263 001 tis. Kč,
t. j. 92,33% takto upraveného rozpočtu.
ČERPÁNÍ POLOŽKY VI. - NÁKLADY
CELKEM
Náklady celkem, t. j. provozní, mzdové a
investiční včetně nákladů
na realizaci privatizačních projektů ve výši
388 550 tis. Kč, byly čerpány na 106,4%.
Jestliže však hodnotíme čerpání
upraveného rozpočtu, jak je uvedeno u položky
V., pak takto upravený rozpočet, jehož výše
činila celkem 445 398 tis. Kč, byl čerpán
na 92,84%, t. j. úspora 31 877 tis. Kč.
tis. Kč |
Položka | |||
V. Náklady na realizaci PP | |||
VI. Náklady celkem |
Určeno: statutárním orgánům
FNM ČR
Počet výtisků: 8
Výtisk číslo: 6
Přílohy: | Súvaha hospodárskych organizácií k 31. 12. 1996 (Rozvaha) |
Pololetní výkaz o tvorbě a použití Fondu národního majetku k 31. 12. 1996 | |
Pololetní výkaz o stavech a pohybech fondů k 31. 12. 1996 | |
Vybrané roční ukazatele k 31. 12. 1996 | |
Rozpis zůstatku účtu 060 - Nezprivatizovaný majetek |
Datum vyhotovení zprávy: 28. března
1997
DKM Salustro Reydel |
I. Předmět ověření
Na základě smlouvy s Fondem národního
majetku ČR (dále FNM ČR), Rašínovo
nábřeží č. 42, 120 00 Praha 2,
bylo v měsících prosinec 1996 až březen
1997 provedeno ověření správnosti
účetní závěrky (audit) FNM
ČR k 31. 12. 1996.
Ověření bylo provedeno ve smyslu zákona
č. 524/1992 Sb., o auditorech a Komoře auditorů
České republiky a auditorských směrnic
vydaných Komorou auditorů České republiky
namátkovou kontrolou.
Organizace zabezpečující audit: | DKM Salustro Reydel, spol. s r. o. |
Litochlebská 200/12, Praha 10, | |
pracoviště Milíčova 8, Praha 3, | |
licence číslo 66 vydaná dne | |
6. 10. 1993 Komorou auditorů ČR |
Audit provedli:
Vedoucí: | Ing. Ladislav JIRKA, auditor, dekret č. 061 |
Ing. Zdeněk ŠUBRT, auditor, dekret č. 040 | |
Spolupracovali: | Ing. Eva KNYPLOVÁ, auditor, dekret č. 1521 |
Ing. Miroslava HÁJKOVÁ, auditor, dekret č. 1522 | |
Stanislava VYCHODILOVÁ, asistent auditora, osvědčení č. 203 | |
Ing. Iveta MALÁ, asistent auditora, osvědčení č. 450 | |
Zuzana ELIÁŠOVÁ, účetní specialista |
II. Vymezení odpovědnosti
Za vedení účetnictví, za jeho úplnost,
průkaznost a správnost odpovídá statutární
orgán účetní jednotky.
Povinností auditora je na základě provedeného
auditu zpracovat zprávu a vyjádřit svůj
názor na účetní závěrku.
Auditor ověřuje informace, prokazující
údaje uvedené v účetní závěrce.
Ověření se provádí výběrovým
způsobem a podle zásady významnosti vykazovaných
skutečností. Jeho povinností je rovněž
postupovat v souladu s auditorskými směrnicemi tak,
aby získal všechny informace, které jsou podle
jeho nejlepšího vědomí nezbytné
pro ověření účetní závěrky
a poskytují přiměřenou záruku,
že účetní závěrka neobsahuje
významné nesprávnosti, ať již byly
způsobeny omylem, podvodem nebo jinou příčinou.
III. Zjištění
1. V průběhu ověřování
nebyly zjištěny skutečnosti, které by
naznačovaly, že účetní záznamy
FNM ČR nebyly ve všech podstatných aspektech
v souladu s platnými zákony a předpisy.
2. K údajům a informacím, které jsou
uvedeny ve Výroční zprávě FNM
ČR za rok 1996 nemáme připomínek.
3. Přestože bylo účtováno podle
platné metodiky, dovolujeme si upozornit v souladu se zásadou
opatrnosti na možné ztráty, které z
předložených materiálů nevyplývají:
a) Akcie nestrategických podniků, které jsou
v držení FNM ČR. byly tržně oceněny
podobným způsobem, jakým se oceňují
k 31. 12. u investičních fondů. Rozdíl
mezi nominální hodnotou uvedenou v účetnictví
a vypočtenou tržní hodnotou ve výši
18,5 mld. Kč představuje budoucí možnou
ztrátu při jejich prodeji. Společnosti, ve
kterých drží FNM ČR strategické
účasti, s výjimkou akcií Holding Kladno,
a. s. v likvidaci (v nominální hodnotě téměř
7,3 mld. Kč) v současné době ztrátu
nesignalizují.
b) Současně upozorňujeme na pohledávky
po lhůtě splatnosti ve výši 4,9 mld.
Kč (z celkové výše pohledávek
15,3 mld. Kč). Dle odborného odhadu pracovníků
odboru vypořádání pohledávek
se cca 2,7 mld. Kč s největší pravděpodobností
nepodaří vymoci.
IV. Výrok auditora
Provedli jsme audit účetní závěrky
ve Fondu národního majetku ČR k 31. 12. 1996
v souladu se zákonem ČNR č. 524/1992 Sb.,
o auditorech a Komoře auditorů České
republiky a auditorskými směrnicemi vydanými
Komorou auditorů. Náš audit zahrnoval ověření
informací prokazujících údaje účetní
závěrky a účetních postupů,
použitých FNM ČR při sestavení
účetní závěrky. Naše auditorské
postupy byly provedeny výběrovým způsobem
a s ohledem na významnost vykazovaných skutečností.
Podle našeho názoru účetní závěrka
navazuje na účetnictví, které je vedeno
úplně, průkazně a správně.
Věrně zobrazuje majetek, závazky, vlastní
jmění, výsledky hospodaření
a finanční situaci Fondu národního
majetku ČR za účetní období
1996 a proto vydáváme výrok
V Praze dne 28. března 1997
Federálne ministerstvo financií
schválené č. FMF V/25773/91 po dohode s Federálnym
štatistickým úradom č. FŠU Vk 241/90-95
z 5. 9. 1989 s účinnosťou pre všetky hospodárske
organizácie s výnimkou organizácií
bytových družstiev a peňažníctva
a poisťovníctva.
Organizácie doručí za I. polrok do 17. 7.
1992, na konci roku do 29. 1. 1993.
1x príslušnému štatistickému orgánu (originál)
1x príslušnému zakladateľovi, príp. ústrednému orgánu
1x príslušnému finančnému orgánu
1x príslušnému peňažnému
ústavu
Názov organizácie Fond národního majetku ČR
Ústredný orgán
Číslo riad. | IKF | Rozlíšenie IKF | Rok | Mesiac | IČO | |||||||||||||||||
0 | 1 | 8 | 0 | 2 | 0 | 9 | 2 | 0 | 6 | 0 | 9 | 6 | 1 | 2 | 4 | 1 | 6 | 9 | 2 | 9 | 1 | 8 |
Číslo riad. | Územie | Doplnkový kód | ||||
0 | 2 |
Základné prostriedky (obstarávacia cena) (010) | 382 727 | 394 473 | |
Oprávky k základným prostriedkom (030) | -80 | -80 | |
Investície (50) | 798 | ||
Prijaté splátkové listy (247) | |||
Vložené investičné podiely (260) | |||
Nehmotné a iné aktíva (070) | 1 787 | 2 188 | |
Oprávky k nehmotným aktívam (080) | -1 787 | 2 188 | |
Opravná položka k majetku (90) (ą) | |||
Majetek FNM ČR | 778 182 | 396 956 | |
Základní prostředky pronajaté z majetku Fondu národního majetku (061) | 918 484 | ||
Oprávky k zákl. prostř. pronajatým z majetku Fondu národního majetku (069) /-/ | -379 641 |
Peniaze (201) | 35 | ||
Bežný účet (ą 210) | 138 696 | 219 423 | |
Účty o osobitných prostriedkov (217) | 43 168 429 | 34 079 870 | |
Valuty a platobné prostriedky (220, 221) | |||
Vklady v zahraničnej mene v tuz. penaž. ústavoch (225) | 1 496 953 | 1 405 920 | |
Vklady v zahraničných peňažných ústavoch (226) | |||
Ceniny (205) | |||
Ceniny v zahraničnej mene (224) | |||
Šeky a poukážky na zúčtovanie (202) | |||
Cenné papiere a účastiny (203) | 230 124 161 | 208 096 611 | |
Cenné papiere a účastiny v zahraničnej mene (227) | |||
Peniaze na ceste (209) | 24 741 | ||
Peňažné prostriedky v zahraničnej mene na ceste (229) | |||
Peniaze, ceniny, vklady a účastiny (r. 19 až 31) | 274 928 239 | 243 826 600 | |
Odberatelia (241) | |||
Prevádzkové pohľ. voči odberateľom v zahr. (231, 233, 234) | -467 641 | 341 125 | |
Zúčtovanie prídelov zo ŠR. rozp. miest a obcí a zo ŠF (852) | |||
Zúčtovanie prídelov od ústredného orgánu (812) | |||
Ostatné pohľadávky (249) | 15 554 800 | 14 953 440 | |
Ostatné pohľadávky v zahraničí (ą 239) | |||
Zúčtovanie s orgánmi nemocenského poistenia (248) | |||
Pohľadávky voči obyvateľstvu (244, 245) | 12 | 10 | |
Vnútorné zúčtovanie (294) | |||
Pohľadávky a iné podobné zúčtovania (r. 33 až 41) | 15 087 171 | 15 294 575 | |
Dlhodobé úvery zahraničným odberateľom (232) | |||
Vložené prevádzkové podiely (262) | |||
Aktíva FDÚ (281, z 285) | |||
Ostatné obežné prostriedky (r. 43 až 45) | |||
Zásoby celkom (účt. tr. 1) | |||
Náklady budúcich období (270) | |||
Obežné prostriedky spolu (r. 32, 42, 46 až 48) | 290 015 410 | 259 121 175 | |
Prekročené rozdelenie HV minulých rokov (968) | |||
Odvody a prídely bežného roka (961 až 966) | |||
Celkom (r. 11 až 18, 49 až 51) | 291 177 037 | 260 451 367 | |
Kontrolné číslo | 1 162 384 894 | 1 039 145 084 |
Základne imanie (921) | 383 525 | 394 473 | |
Vydané dlhopisy (924) | 39 800 000 | 22 198 000 | |
Rezervný fond (912) | |||
Fondy družstevných organizácii (účt. sk. 93) | |||
Prevádzkové a účelové fondy (913, 914, 916, 923, účt. sk. 94) | 250 808 429 | 238 228 808 | |
Rezervy a ost. časové rozlíšenie (271, 277, 278) | -714 | -2 443 | |
Ostatné fondy a čas. rozlíšenie (r. 74 až 77) | 250 807 715 | 238 226 365 | |
Neinvestiční dodávatelia (250) | 14 099 | 22 456 | |
Záväzky voči zahr. dodávateľom (237, 235, 235) | |||
Pracovníci (256) | 97 | 43 | |
Zúčt. odvodov ŠR. rozpočtu miest a obcí a ŠF (z 850) | |||
Zúčt. odvodov ústrednému orgánu (810) | |||
Stále pasíva (79 až 83) | 14 196 | 22 499 | |
Bankové úvery(211, z 210) | |||
Vystavené bankové listy (257) | |||
Úvery v zahr. mene od zahr. peňažných ústavov (223) | |||
Úvery v zahr. mene od tuz. peňažných ústavov (228) | |||
Prijaté prevádzkové podiely (263) | |||
Nové ocenenie zásob (290) (ą) | |||
Nové ocenenie devízových aktív a pasív (292) (ą) | |||
Ostatné záväzky (259) | 169 888 | -391 469 | |
Ostatné záväzky v zahraničí (z 239) | |||
Zúčt. dočasných finančných výpomocí zo ŠR. roz. miest a obcí a ŠF (856) | |||
Zúčt. ost. záväzkov a nárokov so ŠR a rozp. miest a obcí (858) | 1 652 | 1 339 | |
Zúčt. fin. usporiadania so ŠR. rozp. miest a obcí a ŠF (859) | |||
výpomoci od ústredného org (816) | |||
Zúčt. fin. usporiadania s ústredným orgánom(819) | |||
Záväzky voči obyvateľstvu (254, z 255) | 35 | 19 | |
Nevyfakturované neinvestičné dodávky (252) | 26 | 141 | |
Pasíva FDU (282, z 285, 288) | |||
Ostatné zdroje krytia obežných prostriedkov (r. 86 až 101) | 171 601 | -389 970 | |
Nerozdelený zisk minulých rokov (969) | |||
Dotácie a subvencie do zdrojov na rozdel. (úč. sk. 95) | |||
Zisk bežného roka (+), strata (-) | |||
Celkom (r. 61 až 73, 78, 84, 85, 102 až 105) | 291 177 037 | 260 451 367 | |
Kontrolné číslo | 833 347 586 | 758 761 628 |
Oprávky k opravnej položke k majetku (099) (ą) | |||
Investiční dodávatelia (251) | |||
Zahraniční dodávatelia investícií (238) | |||
Dodávateľský investičný úver (258) | |||
Neuhradené výmery na odv. za odňatie poľn. pôdy (ą850) | |||
Prijaté investičné podiely (261) | |||
Nové ocenenie základných prostriedkov a investícií (291)(ą) | |||
Záväzky za prikázané investičné prostriedky (z 255) | |||
POTVRDENIE ROČNEJ ÚČTOVNEJ ZÁVIERKY
Stanovisko zakladateľa
Dátum | Meno a podpis | Pečiatka zakladateľa |