PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY

 

Poslanecká sněmovna

 

1998

 

II. volební období

261/3

 

Pozměňovací návrhy

k návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 50/1976 Sb.,

o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),

ve znění pozdějších předpisů, a o změně a doplnění některých dalších zákonů

(tisk 261)

 

Pozměňovací návrhy

k návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 50/1976 Sb.,

o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon),

ve znění pozdějších předpisů, a o změně a doplnění některých dalších zákonů

 

A. Pozměňovací návrhy z usnesení výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí č. 86 ze dne 22. ledna 1998 (tisk 261/1) a z usnesení hospodářského výboru č. 125 ze dne 29. ledna 1998 (tisk 261/2) ve znění tisku 261/K předloženého zpravodaji obou výborů pro jednání ve druhém čtení dne 4. února 1998 (s komentářem a stanovisky)

 

LEGENDA:

 

 

        Návrhy Hospodářského výboru jsou za číslem označeny písmenem "H"

Stanoviska jsou označena takto:

H = Hospodářský výbor

V = Výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí

P = předkladatel

 

K čl. I:

 

1H) k § 2 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

v odstavci 1 písmeno k) za slovo "technická" vložit slovo ", ekologická".

 

Stanoviska:

H = DOPORUČUJE

V + P = NEDOPORUČUJE

 

Zdůvodnění stanoviska MMR: Oddíl 1 stavebního zákona "Cíle a úkoly územního plánování" zahrnující paragrafy 1 a 2 není předmětem novely stavebního zákona. Při novele byl zvolen princip, že paragrafy, které uvádějí příkladné výčty, nejsou dále rozšiřovány. Tato úprava se vymyká zadání novely stavebního zákona zjednodušit procesy územního plánování a stavebního řádu.

 

 

2) v bodě 1. - § 3 odst. 2 písmeno b):

 

za slova "složek osídlení" vložit slova "a krajiny".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

3) v bodě 3. - § 8:

 

§ 8 zní:

"§ 8

 

Územně plánovací dokumentaci tvoří:

a) plán územního celku,

b) územní plán,

c) regulační plán.".

 

Tuto úpravu promítnout do textu celého zákona.

 

Stanoviska: H + P = NEDOPORUČUJE

V = DOPORUČUJE

 

Zdůvodnění stanoviska MMR: Byla dána přednost maximálnímu zachování kontinuity v názvech územně plánovací dokumentace dle stavebního zákona. Vzhledem k přípravě nového stavebního zákona, v němž se předpokládají významné změny v názvech jednotlivých druhů územně plánovací dokumentace, považuje MMR za vhodnější zachování kontinuity v této otázce.

 

 

4) v bodě 4. - § 9 odstavec 1:

 

za slovo "uspořádání" vložit slova "a limity".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

5) v bodě 7. - § 14 v odstavci 1 písm. b) zní:

 

"b) zajišťuje na žádost obce pořízení územního plánu obce a regulačního plánu,".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

6) v bodě 12. - § 21 v odstavci 2 ve druhé větě:

 

vypustit slova "obecně srozumitelný".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

7) v bodě 12. - § 21 v odstavci 2 ve čtvrté větě:

 

doplnit za slovo "vyrozumí" slovo "pořizovatel".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

8) v bodě 20. - § 30:

na konec textu doplnit tuto větu: "Do té doby nelze rozhodovat podle těch částí navazující územně plánovací dokumentace, které jsou v rozporu s následně schválenou územně plánovací dokumentací.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

9) V § 32 zákona č. 50/1976 Sb. nadpis § 32 zní:

 

"§ 32

 

Umísťování staveb, využívání území a ochrana důležitých zájmů v území".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

10) v bodě 23. - § 32 v odstavci 3:

 

za slova "přístavby či nástavby" vložit slova "a staveb rozvodů inženýrských sítí".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

11) v § 35 v odstavci 3 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

za slova "v přiměřené lhůtě" doplnit slova "maximálně však 12 měsíců" a na konec odstavce připojit větu: "Lhůtu o přerušení územního řízení nelze prodloužit dalším rozhodnutím.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

12) v bodě 32. - v § 38:

 

vypustit tečku a připojit slova "nebo má-li se navrhovatel stát vlastníkem pozemku podle zvláštního předpisu."

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

13H) v bodě 39. - v § 46a v odstavci 3 písmeno b):

 

slova "§ 139" nahradit slovy "§139b".

 

Stanoviska: H + P = DOPORUČUJE

V = NEPROJEDNAL, ALE ZPRAVODAJ DOPORUČUJE

 

 

14) v bodě 41. - § 47 v odstavci 1:

 

vypustit slova "ekonomicky odůvodněné".

 

Stanoviska: H + V = DOPORUČUJE

P = NEDOPORUČUJE

 

Zdůvodnění stanoviska MMR: Text, a to výslovně slova "ekonomicky odůvodněné předpokládané existence stavby" byl do návrhu novely zapracován na základě stanoviska Legislativní rady, u které toto doplnění požadovalo Ministerstvo spravedlnosti - odbor kompatibility s právem Evropských společenství tak, aby text ustanovení odpovídal Směrnici 89/106/EEC.

 

Zdůvodnění výborem (V) přijatého návrhu: Jde o možnost zneužití a není v našem právním systému zatím zajistitelné, aby stavby s předem deklarovanou "ekonomickou odůvodněností" byly po jejím uplynutí skutečně odstraněny.

 

 

15) v bodě 41. poznámka č. 3:

 

poznámka č. 3) zní:

"3) Např. zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, zákon č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

16) v bodě 43. - § 55 v odstavci 2 písmeno b):

 

vypustit slova "a neohrožují se zájmy společnosti".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

17) v § 56 zákona č. 50/1976 Sb. v písmenu b):

 

vypustit slovo "jednotné".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

18) k § 57 odst. 1 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

text v závorce zní: "/§ 139 písm. d)/".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

19) k § 57 zákona č. 50/1976 Sb. v odstavci 3:

 

vypustit slova "nebo bylo odevzdáno k poštovní přepravě".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

20) k § 57 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

na konec odstavce 4 doplnit větu, která včetně poznámky č. 3a) zní: "Totéž se týká objektů na územích vyhlášených ochranných pásem a chráněných území podle příslušného zákona.3a)

___________________

3a) Zákon ČNR č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

21) v bodě 55. - § 61 v odstavci 5 ve druhé větě:

 

slovo "Tyto" nahradit slovem "Dotčené".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

22) v bodě 62. - § 71 odstavec 3 zní:

 

"(3) Umísťování reklamních a propagačních zařízení na stavbách, které jsou kulturní památkou a v jejich prostorech je možné pouze se souhlasem příslušného orgánu památkové péče.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

23) v bodě 62. - v § 71 v odstavci 5 v poslední větě:

 

čárku nahradit tečkou a zbytek textu včetně poznámky č. 4c) vypustit.

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

24) k § 83 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

§ 83 zní:

 

"§ 83

 

Stavební úřad může na žádost stavebníka vydat časově omezené povolení k předčasnému užívání stavby i před jejím úplným dokončením, pokud to nemá podstatný vliv na uživatelnost stavby a předčasné užívání neohrožuje bezpečnost a zdraví osob. Stavebník musí k žádosti připojit dohodu se zhotovitelem stavby obsahující sjednané podmínky předčasného užívání. Nejpozději do 15 dnů po dokončení stavby je stavebník nebo budoucí uživatel povinen podat stavebnímu úřadu návrh na kolaudaci stavby.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

25) k § 88 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

Vložit nový odstavec 2 tohoto znění:

"(2) Zjistí-li stavební úřad v průběhu stavebního řízení, že stavba již byla zahájena bez stavebního povolení, řízení zastaví a bude postupovat podle odstavce 1 písm. b).".

 

Ostatní odstavce se přečíslují.

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

26) v bodě 74. - § 88 odstavec 1 písm. b) zní:

 

"b) stavby postavené bez stavebního povolení či ohlášení nebo v rozporu s ním. Odstranění stavby se nenařídí, pokud stavebník prokáže, že stavba je v souladu s veřejným zájmem, zejména s územně plánovací dokumentací, cíli a záměry územního plánování, obecnými technickými požadavky na výstavbu, technickými požadavky na stavby a zájmy chráněnými zvláštními předpisy a jestliže stavebník v řízení o odstranění stavby podá žádost o její dodatečné povolení a předloží podklady a doklady vyžádané stavebním úřadem v jím stanovené lhůtě a v rozsahu jako k žádosti o stavební povolení,".

 

Stanoviska:

H + V = DOPORUČUJE

P = NEUTRÁLNÍ

 

Zdůvodnění výborem (V) přijatého návrhu: Stávající i předkladatelem navrhovaná úprava režimu zacházení s nepovolenými stavbami vkládá důkazní břemeno na stavební úřad, který potom často volí zcela benevolentní postoj k nepovoleným stavbám. Důkazní břemeno musí ležet na tom, kdo konfliktní situaci způsobil! Považujeme za zcela zásadní!

 

 

27H) K předchozímu návrhu VSRŽP (§ 88):

 

V návětí odstavce 1 za slovo "stavby" vložit slova "nebo zařízení" a v celém textu první věty písmene b) za slovo "stavby" vložit slova "nebo zařízení".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

28H) K předchozímu návrhu VSRŽP (§ 88):

 

Na konec upraveného textu písmene b) vložit tuto novou větu: "Pokud je umístění zařízení postaveného bez stavebního povolení nebo ohlášení v rozporu se zájmy chráněnými zvláštními předpisy a orgán státní správy, který chráněné zájmy hájí, vydá pokyn příslušnému stavebnímu úřadu k nařízení odstranění takového zařízení, stavební úřad je povinen tento pokyn respektovat,".

 

Stanoviska:

H = DOPORUČUJE

V = NEPROJEDNAL, ALE ZPRAVODAJ NEDOPORUČUJE

P = NEDOPORUČUJE

 

 

29H) k § 88 zákona č. 50/1976 Sb.: (ŠPATNĚ FORMULOVÁNO!!!)

 

Za odstavec 1 vložit nový odstavec 2 tohoto znění:

"(2) Pokud podle § 88 odst. 1 písm. b) stavební úřad nařídí odstranění zařízení instalovaného bez ohlášení nebo bez povolení stavebního úřadu nebo v rozporu s ním, majitel takového zařízení je povinen ho odstranit. Nevykoná-li majitel zařízení nařízení stavebního úřadu a zařízení neodstraní, odstraní zařízení na náklady jeho majitele stavební úřad sám. Není-li stavebnímu úřadu majitel zařízení instalovaného bez ohlášení nebo bez povolení stavebního úřadu nebo v rozporu s ním znám, zveřejní stavební úřad bez prodlení rozhodnutí o odstranění takového zařízení způsobem v místě obvyklým a po marném uplynutí 15 denní lhůty může odstranit zařízení na své náklady sám. Zjistí-li stavební úřad vlastníka zařízení dodatečně, může vůči němu uplatnit nárok na náhradu nákladů vzniklých odstraněním zařízení.".

 

Dosavadní odstavce 2 až 4 se přečíslují. Bude-li přijat návrh na zařazení nového odstavce 2 podle předchozího návrhu VSRŽP (bod 25), bude tento odstavec označen jako odstavec 3 a dosavadní odstavce 3 až 5 se přečíslují.

 

Stanoviska:

H = DOPORUČUJE

V = NEPROJEDNAL, ALE ZPRAVODAJ NEDOPORUČUJE

P = NEDOPORUČUJE

 

 

30H) v bodě 99. - § 106 v odstavci 1 písmeno e) zní:

"e) užívá drobnou stavbu nebo informační, reklamní a propagační zařízení provedené bez ohlášení nebo v rozporu s ním (§ 57, § 71 odst. 2).".

 

Stanoviska: H + P = DOPORUČUJE

V = NEPROJEDNAL ALE ZPRAVODAJ DOPORUČUJE

 

31) k § 106 zákona č. 50/1976 Sb. v odstavci 1:

 

zařadit nové písm. f), které zní:

"f) provádí projektovou činnost bez oprávnění, pokud pro její provádění zákon takové oprávnění požaduje.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

32H) v bodě 107. - § 107 v odstavci 1 písmeno b):

 

slova "I. zónu" nahradit slovy "I. nebo II. zónu".

 

Stanoviska: H = DOPORUČUJE

V + P = NEDOPORUČUJE

 

Zdůvodnění stanoviska MMR: MMR považuje návrh za nepřiměřeně tvrdý. II. zóna je již obydlena!

 

 

33) v bodě 111. - § 117 v odstavci 1 v písm. d):

 

doplnit text slovy: "nebo byla jejich působnost k tomuto datu schválena.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

34) v bodě 121. - § 126 odstavec 4 včetně poznámky č. 12c) zní:

 

"(4) K návrhům na vydání územního rozhodnutí podle tohoto zákona se nemusí předkládat vyjádření, souhlasy a stanoviska předepsaná zvláštními předpisy,12c) jestliže zájmy sledované těmito předpisy byly již předmětem hodnocení vlivů na životní prostředí podle zákona č. 17/1992 Sb., o životním prostředí, a zákona České národní rady č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, a příslušný správní orgán od jejich vydání upustil ve svém vyjádření podle § 7 odst. 4 zákona České národní rady č. 244/1992 Sb.

 

___________________

12c) Např. zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, zákon č. 309/1992 Sb., o ochraně ovzduší před znečišťujícími látkami, zákon č. 125/1997 Sb., o odpadech, zákon č. 138/1973 Sb., o vodách, zákon č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

35) k § 136 zákona č. 50/1976 Sb.:

 

první věta odstavce 2 zní: "Nepodaří-li se vzniklý rozpor odstranit do 60 dnů dohodou orgánů podle odstavce 1, rozhodne Ministerstvo pro místní rozvoj po projednání s příslušnými ústředními orgány státní správy do 60 dnů od postoupení tohoto rozporu k rozhodnutí.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

36) v bodě 133. - § 139:

v odstavci 5 písm. c) za slova "nepřesahuje 300 m2" doplnit slova ", rozpětí u nosných konstrukcí nepřesahuje 9 m".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

K čl. II:

 

37H) v bodě 5.

na konci doplnit tato slova: "s výjimkou zahájených řízení o odstranění stavby podle § 88 odst. 1 písm. b).".

 

K čl. III:

 

 

38) V příloze č. 2 Skupina 213: Stavebnictví nově zařadit:

1) ve sloupci č. 1 zařadit text: "Projektování jednoduchých a drobných staveb, jejich změn a odstraňování.".

 

2) ve sloupci č. 2 zařadit text:

"a) středoškolské vzdělání stavebního směru a 5 let praxe v projektování staveb, nebo

b) vysokoškolské vzdělání stavebního nebo architektonického směru a 3 roky praxe v projektování staveb.".

 

3) ve sloupci č. 3 zařadit text: "§ 46a a 139b zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.".

 

4) ve sloupci č. 1 zařadit text: "Provádění jednoduchých a drobných staveb, jejich změn a odstraňování.".

 

5) ve sloupci č. 2 zařadit text:

"a) středoškolské vzdělání stavebního směru a 5 let praxe v provádění staveb, nebo

b) vysokoškolské vzdělání stavebního nebo architektonického směru a 3 roky praxe v provádění staveb.".

 

6) ve sloupci č. 3 zařadit text: "§ 44 a 139b zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

K čl. VI:

 

39) Článek VI zní:

 

"Čl. VI

 

Zákon č. 18/1997 Sb., o mírovém využívání jaderné energie a ionizujícího záření (atomový zákon) a o změně a doplnění některých zákonů, se mění a doplňuje takto:

 

1. § 6 odst. 2 zní:

"(2) Opatření vedoucí ke snížení přírodního ozáření, kromě radonu, se nemusí provádět tehdy, nelze-li toto ozáření působením osob snížit v rozsahu zdůvodněném přínosem převyšujícím náklady na opatření.".

 

2. V § 6 se za odstavec 2 vkládají nové odstavce 3 a 4, které znějí:

"(3) Opatření vedoucí ke snížení přírodního ozáření v důsledku výskytu radonu a produktů jeho přeměny ve vnitřním ovzduší staveb se musí provádět, pokud se stavba umísťuje na stavebním pozemku mimo území s nízkým radonovým rizikem. Podmínky stanoví stavební úřad v rozhodnutí o umístění stavby nebo ve stavebním povolení. Při užívání stavby s pobytovým prostorem, u něhož jsou překročeny směrné hodnoty stanovené prováděcím předpisem, může stavební úřad nařídit provedení nezbytných úprav na stavbě z důvodů hygienických - ohrožení zdraví uživatelů stavby -je-li to ve veřejném zájmu.

 

(4) Prováděcí předpis stanoví kritéria pro stanovení nízkého radonového rizika stavebního pozemku a kritéria pro hodnocení přínosů opatření ke snížení přírodního ozáření a směrné hodnoty pro rozhodování o těchto opatřeních, včetně směrných hodnot ozáření osob v důsledku výskytu radonu a produktů jeho přeměny ve vnitřním ovzduší staveb.".

 

Dosavadní odstavec 3 se označuje jako odstavec 5; dosavadní čl. VI a VII se označují jako čl. VII a VIII.

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

 

K čl. VIII:

 

40) Čl. VIII zní:

"Čl. VIII

 

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 1998.".

 

Stanoviska: H + V + P = DOPORUČUJE

 

    Pozměňovací návrhy poslance Miroslava Kapouna:

 

 

1. K bodu 62. § 71 odst. 4 ve druhé větě za slova "jen na základě povolení" na konci odstavce doplnit slova "má-li být umístění zařízení v ochranném pásmu pozemní komunikace, stavební úřad stanoví, že zařízení lze provést jen na základě povolení".

 

2. K bodu 29H) tisk 261K

v § 88 nahradit ve třetí větě slova "může odstranit" slovem "odstraní".

 

 

3. V § 88 zákona doplnit nový odstavec 3 a následující odstavce přečíslovat:

"(3) Podá-li stavebník proti rozhodnutí o odstranění zařízení vydanému podle § 88 odst. 1 písm. b) odvolání, předmětné zařízení nemůže být provozováno a reklamy budou odstraněny nebo zcela zakryty tak, aby nebyly viditelné. Nesplní-li majitel zařízení tuto povinnost, vykoná ji stavební úřad na náklady vlastníka sám.".

 

4. Pokud bude přijat bod 3., navrhuje se v § 105 odst. 3 písm. d) zákona za slovem "zařízení" nahradit tečku čárkou a vložit nové písm. e), které zní:

"e) nesplní povinnost ve smyslu § 88 odst. 3 a nadále provozuje zařízení.".

 

5. Pokud bude přijat bod 3., navrhuje se v § 106 odst. 3 písm. e) zákona za slovem "zařízení" nahradit tečku čárkou a doplnit nové písmeno f), které zní:

"f) nesplní povinnost ve smyslu § 88 odst. 3 a nadále provozuje zařízení.".

 

C. Pozměňovací návrhy poslance Martina Smetany:

 

1. V bodě 5. v § 10 odst. 2 část věty za středníkem zní: "může být zpracován pro jednu anebo několik městských částí hlavního města Prahy a městských částí nebo obvodů územně členěných statutárních měst.".

 

2. V bodě 7. v § 13 se připojuje tato věta: "Ve statutárních městech členěných na městské části či obvody může obec pořídit územní plán, regulační plány a územně plánovací podklady i pro jednotlivé městské části či obvody.".

 

3. V bodě 11. v § 20 odst. 3 třetí věta nově zní: "Ke stanoviskům podaným po této lhůtě se nemusí přihlížet.".

 

4. V § 83 zákona vypustit odkaz a poznámku č. 9.

 

5. V bodě 76. v § 94 odst. 3 se na konci tečka nahrazuje čárkou a doplňují se tato slova: "na jejímž území je stavba.".

 

6. V bodě 97. v § 106 odst. 1 se slova "200 000 Kč" nahrazují slovy "1 milión Kč".

 

7. V bodě 100. v § 106 odst. 2 se slova "200 000 do 500 000 Kč" nahrazují slovy "500 000 do 2,5 miliónu Kč".

 

8. V bodě 103. v § 106 odst. 3 se slova "500 000 do 1 miliónu Kč" nahrazují slovy "1 miliónu do 5 miliónů Kč".

 

 

9. V bodě 112. v § 118 odst. 2 se slova "okresní úřad" nahrazují slovy "příslušná obec s pověřeným obecním úřadem".

 

10. V bodě 138. v § 143 odst. 4 se slova "Magistrát hlavního města Prahy může" nahrazují slovy "hlavní město Praha a města Brno, Ostrava a Plzeň mohou" a dále před slovo "vyhláškou" se vkládají slova "obecně závaznou" a za slova "hlavním městě Praze" se doplňují slova "a v městech Brno, Ostrava a Plzeň".

 

 

D. Pozměňovací návrhy poslance Karla Vymětala:

 

1. V bodě 30. v § 37 odst. 2 text odkazu č. 1a) nahradit tímto textem:

"1a) Nařízení vlády podle zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, ve znění pozdějších předpisů.".

 

2. V bodě 38. do § 44 vložit nový odstavec 2, který zní:

"(2) Právnická osoba a fyzická osoba podnikající podle zvláštních předpisů je oprávněna provádět stavbu, stavební úpravu a udržovací práce na ní sama pro sebe, i když stavební nebo montážní práce nejsou předmětem její činnosti nebo podnikání, jestliže zabezpečí odborné vedení stavby osobou mající oprávnění k provádění vybraných činností podle § 46a.".

 

Ostatní odstavce přečíslovat.

 

3. V § 56 zákona vypustit písmeno b) a ostatní písmena přeznačit.

 

4. Za čl. V vložit nový čl. VI, který zní:

 

"Čl. VI

 

Zákon č. 110/1964 Sb., o telekomunikacích, ve znění pozdějších předpisů, se mění takto:

 

1. § 17 odst. 1 zní:

"(1) Stavby nadzemních i podzemních vedení telekomunikační sítě včetně opěrných a vytyčovacích bodů vyžadují stavební povolení podle zákona o stavebním řádu.".

 

2. § 17 odst. 2 se vypouští; ostatní odstavce se přečíslují.".

 

Čl. VI a VII se označují jako čl. VII a VIII.

 

5. V § 57 odst. 3 zákona doplnit tímto textem "nebo bylo prokazatelně odevzdáno k poštovní přepravě".

 

6. V § 58 odst. 1 zákona za slovo "dokumentací" vložit slova "podle zvláštního předpisu".

 

7. V § 143 odst. 1 zákona se za slova "§ 46 odst. 1," vkládají slova "§ 51 odst. 1,".

 

8. V bodě 71. v § 85 vložit za odstavec 3 nový odstavec 4, který zní:

"(4) Změna v užívání stavby pro bydlení, kterou je byt nebo jeho část, určuje k jiným účelům než bydlení, může být v obcích, které vydaly zvláštní předpis, povolena pouze při splnění v něm stanovených podmínek.".

 

9. V § 143 odst. 1 zákona písmeno k) vypustit.

 

10. V bodě 138. v § 143 odstavec 4 vypustit a ostatní odstavce přečíslovat.

 

11. V bodě 138. v § 143 odst. 5 nahradit tímto textem:

"(5) K provedení § 138a odst. 1 a 2 vydá vláda nařízení vlády, kterým stanoví obecné technické požadavky na výstavbu.".

 

 

E. Pozměňovací návrhy poslance Karla Sehoře:

 

1. V bodě 29H) (tisk 261/K) v § 88 v odst. 2 ve druhé větě slova "odstraní zařízení" nahradit slovy "zajistí odstranění zařízení".

 

2. V bodě 29H) (tisk 261/K) v § 88 v odst. 2 ve třetí větě slova "může odstranit zařízení na své náklady sám" nahradit slovy "může zajistit odstranění zařízení na náklady obce sám".

 

 

F. Pozměňovací návrhy poslance Milana Ekerta:

 

1. V bodě 7. v § 12 písm. a) zní:

"a) pověřené obce,".

 

2. V bodě 7. v § 14 odst. 1 písm. a) vložit za slovo "pro" slovo "pověřenou".

 

3. V bodě 7. v § 14 odst. 1 písm. b) nahradit slova "na žádost obce" slovy "v jednotlivých případech, ve kterých si toto vyhradí".

 

4. V bodě 111. do § 117 vložit nový odstavec 3, který zní:

"(3) Okresní úřad je nadřízeným správním orgánem stavebních úřadů měst a obcí.".

 

5. V bodě 112. v § 118 vložit nový odstavec 3, který zní:

"(3) Územní obvod, spádovost stavebních úřadů měst a obcí je určena nařízením okresního úřadu po projednání s dotčenými obcemi.".

 

 

G. Pozměňovací návrhy poslance Libora Kudláčka:

 

1. V bodě 7. § 12 vložit nové písmeno c), které zní:

"c) vyšší územní samosprávné celky,".

 

Ostatní písmena přeznačit.

 

2. V bodě 7. § 13 nově zní:

 

"§ 13

 

Územní plán obce, regulační plány a územně plánovací podklady pořizuje pro území obce příslušná pověřená obec s pravomocí stavebního úřadu (dále jen "pořizovatel"). Funkci pořizovatele lze převést na obec, případně na okresní úřad.".

 

3. V bodě 7. § 14 vložit nový odstavec 2, který zní:

"(2) Vyšší územní samosprávný celek vykonává od doby nabytí účinnosti ústavního zákona o zřízení vyšších územních samosprávných celků působnost nadřízeného orgánu územního plánování pro hlavní město Prahu, pro města Brno, Ostrava, Plzeň a pro okresní úřady.".

 

Dosavadní odstavec 2 označit jako odstavec 3.

 

4. V bodě 7. § 14 písmeno b) dosavadního odstavce 2 nově zní:

"b) pořizuje územně plánovací podklady a územně technické podklady pro celé území České republiky,".

 

5. V bodě 7. § 14 písmeno c) dosavadního odstavce 2 nově zní:

"c) do doby nabytí účinnosti ústavního zákona o zřízení vyšších územních samosprávných celků vykonává působnost nadřízeného orgánu územního plánování pro hlavní město Prahu, pro města Brno, Ostrava, Plzeň a pro okresní úřady.".

 

6. V bodě 11. § 20 vložit nový odstavec 7, který zní:

"(7) S návrhem zadání regulačního plánu seznámí pořizovatel vlastníky nemovitostí v dotčeném území.".

Dosavadní odstavec 7 označit jako odstavec 8.

 

7. K § 32 zákona na konci textu uvedeného pod písmenem d) tečku nahradit čárkou a připojit nové písmeno e), které zní:

"e) rozhodnutí o dělení pozemků, pokud podmínky pro ně nejsou stanoveny jiným rozhodnutím nebo opatřením.".

 

8. Vložit nový čl. VI, který včetně poznámky č. 1 zní:

 

"Čl. VI

 

Zákon České národní rady č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, se mění a doplňuje takto:

 

V § 44 odst. 1 se na konci připojuje věta, která včetně poznámky č. 19a) zní: "To se nevztahuje na souvisle zastavěné území obcí začleněných do čtvrté zóny chráněných krajinných oblastí v případech, kdy využití území je v souladu se závaznou částí schváleného územního plánu sídelního útvaru nebo zóny.19a)

 

___________________

19a) § 10, 14 a 15 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.".".

 

 

V Praze dne 5. února 1998

 

 

Ing. arch. Josef Ullmann v.r.

zpravodaj výboru pro veřejnou správu,

regionální rozvoj a životní prostředí

 

Ing. Karel Sehoř v.r.

zpravodaj hospodářského výboru

 

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP