Komentář k návrhu rozpočtu na rok 1997 - příjmy

I. Výnosy z privatizace

1996853,1 mil. Kč z toho zápočty pohledávek 192,8 mil.Kč
1997550,0 mil. Kč

Uvedená částka vychází z předpokládaného počtu privatizovaných jednotek, jejich struktury, forem privatizace. V polovině roku 1996 byly zahájeny zápočty pohledávek oprávněných osob na úhrady kupních cen a činily celkem 192,8 mil. Kč.

Na základě předpokládaného počtu, kvality a struktury majetku privatizovaných jednotek, výše jejich účetní hodnoty, kvalifikovaného odhadu kupní ceny ve vazbě na stupeň poptávky po privatizovaném majetku a zvolený počet splátek byly stanoveny příjmy z privatizace v celkové výši 550 mil. Kč.

z tohoz majetku z privatizačních projektů minulých let 240 mil. Kč
 z majetku z privatizačních projektů realizovaných v roce 1997 190 mil. Kč
 z majetku ve správě Pozemkového fondu ČR 100 mil. Kč
 z prodeje akcií 20 mil. Kč

2. Výnosy z pronájmu majetku státu

1996365,1 mil. Kč z toho zápočet pohledávek 9,4 mil. Kč
1997300,0 mil. Kč

Předkládaná částka 300 mil. Kč vychází ze skutečnosti plateb za rok 1996 s předpokladem snížení plateb nájemného v souvislosti s probíhající privatizací majetku ve správě PF ČR a s přechodným snížením předpisu nájemného z důvodu nepříznivých přírodních podmínek v roce 1996. Za toto období bylo odsouhlaseno prezidiem PF ČR snížení nájemného na 1/10 smluvní částky.

3. Výnosy z převodu nemovitostí státu

199671,8 mil. Kč
1997180,0 mil. Kč

Předpoklad výnosů z převodu nemovitostí ve vlastnictví státu a ve správě PF ČR na rok 1997 vychází z předpokladu výnosu ze směn pozemků ve výši 10 mil. Kč a převodu kupními smlouvami dle § 17 odst. 3 písm. c) 50 mil. Kč, plus dlužná částka 120 mil. Kč, tedy dohromady 180 mil. Kč.

4. Ostatní výnosy

1996408,6 mil. Kč z toho zápočet pohledávek (úvěry) 22,9 mil. Kč
1997330,0 mil. Kč

Předpokládaná částka splátek úvěrů ručených PF ČR činí pro rok 1997 80 mil. Kč a úroky z úvěrů 10 mil. Kč. U úroků z termínovaných vkladů činí předpoklad maximálně částku 240 mil. Kč vlivem jejich postupného užití v roce 1197 - viz výdaje rozpočtu 1997.

VÝDAJESkutečnost 1996   
1. Výdaje na správu majetku 250,1320,0 mil. Kč  
2. Výdaje na trvalé porosty-reserva 0,020,0 mil. Kč  
3. Výdaje na údržbu HMZ 100,0108,0 mil. Kč  
4. Výdaje na škody způsobené povodněmi 80,090,7 mil. Kč UV č.317/96
- náklady na prevenci povodňových škod  10,0 mil. Kč  
5. Výdaje na příspěvky obcím 0,0100,0 mil. Kč UV č.242/96
6. Výdaje na TOZ36,5 120,0 mil.KčUV č.242/96
7. Výdaje na zalesňování-reserva 0,05,0 mil. Kč UV č.242/96
8. Výdaje spojené s privatizací 48,470,0 mil. Kč  
9. Výdaje spojené s vydáváním náhrad 25,0270,0 mil. Kč UV č.590/96
10. Finanční náhrady dle § 18 a 354,12 800,0 mil. Kč  
11. Náklady spojené s vymáháním pohledávek, vč. nákladů na provoz majetku PF ČR, spory 20,545,0 mil. Kč  
12. Program obnovy venkova0 250,0 mil. Kč 
13. Provozní a investiční náklady instituce 184,1245,7 mil. Kč  
14. Jiné výdaje (vratka MZe) -5,2  
VÝDAJE CELKEM1 093,5 4 454,4 mil. Kč 
Příjmy vč. přenosu k 1.1.minus výdaje  1 137,9 mil. Kč  


Komentář k návrhu rozpočtu na rok 1997 - výdaje

1. Výdaje na správu majetku

1996250,1 mil. Kč
1997320,0 mil. Kč

Vychází ze skutečnosti roku 1996 s tím, ze během roku 1996 došlo k nárůstu požadavků na odstraňování staveb ve správě PF ČR na základě rozhodnutí stavebních úřadů a zvýšily se výdaje na nezbytnou údržbu nemovitostí ve správě PF ČR, zvláště pak u bytového fondu.

2. Výdaje na trvalé porosty - reserva

19960
199720,0 kil. Kč

Přes 0 výdaje v roce 1996 předpokládáme v r. 1997 realizaci této položky. Jedná se o náhrady v případech, kdy trvalé porosty na pozemcích státu zřídila nestátní organizace nebo fyzická osoba a užívání pozemku s těmito porosty končí.

3. Výdaje na údržbu HMZ

1996100,0 mil. Kč
1997108,0 mil. Kč

Jedná se o majetek ve správě PF ČR. Výkon správy zajišťuje Státní meliorační správa. Náklady na jeho údržbu a opravy hradí v souladu s § 14 - odst. 5 zákona o půdě ze svých příjmů PF ČR.

Pro rok 1997 byla vyčíslena potřeba finančních prostředků na tyto účely částkou 114 mil. Kč. Vzhledem k tomu, že v průběhu roku 1997 by mělo dojít k privatizaci části závlahových HMZ, byla uvedená částka redukována na 108 mil. Kč.

Pokud se týká HMZ odvodňovacích, nebude jejich privatizace v roce 1997 zahájena. Privatizační projekt nebyl zakladatelem - MZe ČR - dosud vypracován.

Čerpání globálně rozpočtované částky na údržbu a opravy HMZ se uskutečňuje na základě jmenovitého seznamu konkrétních akcí, který je předem odsouhlasen a potvrzen PF ČR.

4. Výdaje na škody způsobené povodněmi a prevence proti škodám

199680,0 mil. Kč
199790,7 mil. Kč + 10.0 mil. Kč prevence proti škodám

Vláda ČR na svém zasedání dne 30. 5. 1996 usnesením č. 317 schválila užití prostředků PF ČR na odstranění povodňových škod vzniklých v odvětví vodního hospodářství resortu zemědělství.

Rozsah povodňových škod byl komisionelně zjištěn a odbor vodního hospodářství MZe ČR potvrzením jmenovitého seznamu jednotlivých případů vyčíslil potřebu finančních prostředků na odstranění povodňových škod. Prezidium PF ČR na svém zasedání dne 22. 4. 1997 na základě předloženého seznamu schválilo pro tento účel uvolnění 80 mil. Kč v roce 1996 a 90,7 mil. Kč z prostředků PF ČR pro rok 1997. Na prevenci proti povodňovým škodám odsouhlasilo prezidium 10,0 mil. Kč.

5. Výdaje na příspěvky obcím

19960
1997100,0 mil. Kč

Část majetku ve správě PF ČR lze privatizovat pouze bezúplatným převodem na obce v jejichž katastru se tento majetek nachází. Obce jsou jediným subjektem, který může tento majetek vhodně užít pro potřeby obce a v rámci samostatné působnosti jej také užívá (např. energetické sítě, vodovody, kanalizace, komunikace apod.) dle zákona č. 367/1990 Sb.§ 14 ve znění zákona č. 410/1992 Sb.

Na předmětný nemovitý majetek PF ČR zpracuje zakladatelské privatizační projekty s metodou privatizace bezúplatným převodem na obce, a to na základě žádostí obcí v souladu se zákonem č. 92/1991 Sb. v platném znění a usnesením vlády ČR č. 178/1995.

Pro zajištění souhlasu s převodem tohoto majetku na obce ve smyslu usnesení vlády č. 242/96 poskytne PF ČR finanční prostředky na jeho opravy a údržbu tak, aby byla zajištěna jeho provozuschopnost. Předpokládaný objem bezplatně převedeného majetku obcím v roce 1997 je 1 mld. Kč.

6. Výdaje na TOZ

199636,5 mil. Kč
1997120,0 mil. Kč.

Na základě usnesení vlády č. 242/96 poskytuje PF ČR příspěvek 5 % bodů na TOZ Konsolidační bance. Ve vztahu k uzavřeným smlouvám s jednotlivými podniky a k očekávanému dalšímu objemu jednotlivých případů se na rok 1997 předpokládají výdaje ve výši 120 mil. Kč.

7. Výdaje na zalesňování - reserva

19960
19975,0 mil. Kč

Na základě usnesení vlády č. 242/1996 ze dne 24. dubna 1996 o možnosti užití finančních prostředků PF ČR, mimo jiné k zalesnění pozemků, které jsou dosud součástí zemědělského půdního fondu (a ve správě PF ČR) se předpokládá možnost uvolnění 5 mil. Kč pro rok 1997 (za předpokladu stanovení pravidel pro použití těchto prostředků).

8. Výdaje spojené s privatizací

199648,4 mil. Kč
199770,0 mil. Kč

Rozhodující podíl zaujímají výdaje za zpracování zakladatelských privatizačních projektů, kolaudace, geometrické plány, audity účetních závěrek, ekologické audity a náklady na zveřejňovaní konaní veřejných soutěží. Činnosti u veřejných soutěží jsou v režii Pozemkového fondu ČR.

9. Výdaje spojené s vydáváním nemovitostí jako náhrad

199625,0 mil. Kč
1997270,0 mil. Kč

Jde o náklady spojené s bezúplatnými převody nemovitostí jako náhrad Pozemkovým fondem podle § 17 odst. 3 písm. a), § 18a a § 20 odst. 2 zákona o půdě a s bezúplatnými převody pozemků podle § 11 odst. 2 téhož zákona. PF ponese též náklady na ocenění nemovitostí, jejich identifikaci, vyhotovení geometrických plánů, geodetické práce spojené se zaměřením a vytýčením převáděných pozemků včetně nákladů na realizaci pozemkových úprav, při nichž se bezúplatně převádějí oprávněným osobám pozemky z vlastnictví státu. Výrazný nárůst nákladů v této položce vyplývá z usnesení vlády č. 590 ze dne 20. 11. 1996.

10. Finanční náhrady dle § 18 a

1996354,1 mil. Kč z toho zápočet pohledávek 274,5 mil.Kč
19972 800,0 mil. Kč

V navrhované částce je obsazeno poskytnutí finanční náhrady v hotovosti a náklady spojené s případným nákupem cenných papírů, nebo emisí dluhopisů PF ČR, Pokud bude FNM ČR pokračovat v připisování akcií, nebo bude poskytovat hotovost, sníží se čerpání částky uvedené v této rozpočtové položce o úhrn nominální hodnoty připsaných akcií, nebo o úhrn poskytnuté hotovosti Fondem národního majetku až na částku 230 mil. Kč, která je určena na vzájemný zápočet pohledávek a na poskytnutí hotovosti oprávněným osobám do výše 10 000,- Kč v případě připisování akcií.

11. Výdaje spojené s vymáháním pohledávek, soudními spory a jiné výdaje spojené s právními úkony, náklady na provoz majetku PF ČR.

199620,5 mil. Kč
199745,0 mil. Kč


z toho:

- Náklady spojené s vymáháním pohledávek 30 mil. Kč

(mimosoudní vymáhání pohledávek a provozování majetku při odstoupení od smlouvy)

Výdaje spojené s mimosoudním vymáháním z objemu cca 10 % pohledávek, tj. 180 mil. Kč, 3 % smluvní odměna, tj. 6 mil. Kč.

Výdaje spojené s odstoupením od kupních smluv v rozsahu cca 300 mil. Kč (stav k 30. 6. 1996 - 165 mil. Kč), soudní poplatky 4 %, právní služby 5 %, tj, celkem 9 % - 27 mil. Kč.

Vzhledem k tomu, že soudní spory nebudou v roce 1997 ukončeny, lze odhadnout skutečné náklady v rozsahu 50 %, tj. cca 14 mil. Kč.

Výdaje spojené s provozováním majetku (200 mil. Kč) 5 % smluvní odměna, tj. 10 mil. Kč.

- Náklady na soudní spory a jiné právní výdaje 15,0 mil.Kč

Výdaje na soudní spory - zažalované v roce 1997, včetně nedokončených sporů z roku 1996 předpoklad 400 mil. Kč (stav k 30. 6. 1996 - 230 mil. Kč) - soudní poplatky 5 %, právní služby 4 %, celkem 9 % - tj. 36 mil. Kč.

Vzhledem k tomu, že soudní spory nebudou v roce 1997 ukončeny, lze odhadnout skutečné náklady v rozsahu 30 - 50 %, tj. přibližně 15 mil. Kč.

12. Program obnovy venkova

19960
1997250 mil.Kč

Na základě požadavku zemědělského výboru Parlamentu ČR, poslaneckého návrhu poslanců a návrhu podvýboru pro obnovu venkova použít finanční prostředky Pozemkového fondu ČR v programu obnovy venkova ve výši 250 mil. Kč.

PROVOZNÍ A INVESTIČNÍ NÁKLADY POZEMKOVÉHO FONDU ČR - 1997


Položka
Skutečnost 96 v mil. Kč
Přepočet na 1 prac.
Celkem při nár. 43 prac.
Nárůst nákl.(koef)
Náklady
%nárůst cen a služ
CELKEM

v mil. Kč
Spotřeba mat. a paliv8,018 14 447,-621 221,-0,3 8,20488,861
Spotřeba energie2,266 4 083,-17 556,-0,3 2,31882,503
Výkony spojů6,849 12 340,-530 643,-0,5 7,114158,181
Ostatní výkony mater.povahy 1,6923 049,-131 107,- 0,51,7588 1,898
Odpisy předm.post.spotřeby 4,4418 002,-344 086,- 0,54,6138 4,982
Služby nemater.povahy16,300 29 369,-1 262 883,- 0,717,1848 28,058 x kom.
Opravy a udržování3,252 5 859,-251 957,-0,6 3,40393,709
Materiálové náklady celkem 58,192
Průměrná mzda 1996 13 820,- Kč + 7,3%(14 829,- Kč) x 598 pracovníků 106,413
Ostatní osobní náklady 2,000
Mzdové a ostatní osobní náklady 108,413
Tvorba sociálního fondu 2%2,168
Sociální a zdrav.pojištění 35%37,945
Ostatní finanční náklady (835,5:555)x598 0,900
Finanční náklady celkem 41,013
CELKEM PROVOZNÍ NÁKLADY 207,618
INVESTIČNÍ NÁKLADY 38,120
CELKEM PROVOZNÍ a INVESTIČNÍ NÁKLADY 1997 245,738


Komentář k provozním a investičním nákladům instituce

1. Materiálové náklady celkem

199758,192

Konstrukce materiálových nákladů vychází z předpokládaného počtu pracovníků, nákladů na pracovníka v roce 1996, přepočtu podílovým koeficientem a procentem předpokládaného nárůstu cen materiálu a služeb v roce 1997, Tato konstrukce byla použita již v rozpočtu 1995 i 1996 a je nutno konstatovat, že nejvíce odpovídá skutečně čerpaným nákladům v rozpočtovém roce. Z tohoto pohledu je použitý způsob vyhovující.

Navýšení položky ostatní služby nemateriální povahy o 9,5 mil. Kč je z důvodu přechodu PF ČR na nový informační systém, ze kterého vyplývají požadavky na analýzu a programové vybavení, proškolení pracovníků PF a nezbytné výdaje na služby na zavedení sítě PC v novém sídle PF ČR.

Podrobné členění položky "služby nemateriální povahy":

- cestovní náhrady732 tis. Kč
- cestovné - zahraniční cesty 117 tis. Kč
- nájemné (ÚP PF, ústředí) 7 901 tis. Kč
- školení, semináře 380 tis. Kč
- rozmnožování, překlady mater. 234 tis. Kč
- úklidové služby819 tis. Kč
- odpisy nehmotných aktiv614 tis. Kč
- inzerce88 tis. Kč
- ost. služby nemat. povahy (viz výše komentář) 17 173 tis. Kč

2. Mzdové a ostatní osobní náklady

1997108,413 mil.Kč

Návrh rozpočtu mzdových nákladů vychází ze schválené organizační struktury zaměstnanců na rok 1997 a předpokládaného 7,3 % mzdového nárůstu, V roce 1997 je plánován průměrný přepočtený počet zaměstnanců 598, což je nárůst oproti skutečnosti roku 1996 o 8 % (index 1,08).

K navýšení počtu zaměstnanců PF ČR v roce 1997 na 598 ze skutečného průměrného přepočteného počtu 555 zaměstnanců v roce 1996 dochází z těchto důvodů:

V současné době Pozemkový fond je nucen z důvodu nezvládnutelnosti všech nezbytných operací nakládání s majetkem uzavírat obstaravatelské smlouvy s právnickými a fyzickými osobami k zajištění potřebných úkonů. Z ekonomického pohledu je tento, stav nevyhovující a praxe ukazuje na nezbytnost postupně nahradit tyto správce omezeným množstvím vlastních zaměstnanců. Kalkulační hodina pracovníka PF činí v současné době 142,- Kč. zatím co u výše uvedených "správců", zvláště u právnických osob činí 350,- Kč a výše.

Dílčí nárůst pracovníci úkonů v roce 1996 a dále:

Ukončením činnosti statků přebírá PF ČR zbylé budovy a stavby PF. V mnoha případech nejsou zdokladovány v katastru nemovitostí a pro další nakládání s nimi musí PF zajistit doklady potřebné k zapsání správy PF ČR.

Tyto nemovitosti PF znovu privatizuje a k tomuto účelu zpracovává privatizační projekty. Ve funkci zakladatele je předkládá na Ministerstvo financí, aby po jejich schválení provedl jejich realizaci.

V souvislosti s připravovaným prodejem státní zemědělské půdy musí PF zajistit zápis správy PF ke všem státním zemědělským parcelám. K tomu, aby takto zapsané parcely mohl převádět, musí prokázat, že s nimi může skutečně nakládat, t.zn. zdokladovat vlastnictví státu. Protože katastrální úřady nejsou schopny tuto zakázku pro PF zajistit, došlo k dohodě s ČZÚK že pracovníci PF ČR budou katastrálními úřady zaškoleni a nezbytné doklady potřebné pro převod státní zemědělské půdy zajistí z katastru nemovitostí sami. Z těchto důvodů je požadovaný nárůst pracovníků v roce 1997 ještě nezbytný.

 1996 skutečnost 1997Index 96/97
přepočtený počet zaměstnanců 5555981,08
průměrná mzda na 1 zaměstnance 13.820,- Kč14.829,- Kč 1.073

V roce 1997 byl pro státní správu stanoven mzdový nárůst ve výši 7,3 % v souladu s ekonomickým balíčkem opatření vydaným vládou. Po celou existenci Pozemkového fondu jsme vždy vycházeli ze srovnání se státní správou a nárůst mzdových prostředků jsme volili vždy nižší než byl mzdový nárůst ve státní správě, Dokladem toho je i rok 1996, kdy nárůst mezd ve státní správě byl 18,1 %, zaměstnancům PF ČR bylo přiznáno pouze 13 % mzdového nárůstu. Od roku 1993 roční nárůst mezd zaměstnanců PF ČR představoval v průměru 9,5 % oproti státní správě, kde průměrný roční nárůst mezd je udáván cca 20 %, stejně jako v celé ČR 19 %. Plánovaný mzdový nárůst 7,3 % na rok 1997 pro PF ČR tak nezajišťuje ani částečné srovnání úrovně mezd se státní správou a FNM.

Vývoj průměrných mezd v období 1994 - 1996

 1994 19951996
Ukazatelplánskut. %plánskut. %indexplán skut.%index
       95/94    96/95
průměrná měsíční mzda 13.35312.28892,0 12.54812.25497,7 0,99714.25313.820 97.01.13

Průměrná mzda zaměstnanců PF ČR je určována skladbou zaměstnanců. Více než 53 % zaměstnanců má vysokoškolské vzdělání, se základním vzděláním zaměstnává Pozemkový fond 3 zaměstnance, což se v procentuálním vyjádření neprojeví. Přes 40 % zaměstnanců má úplné střední odborné vzdělání s maturitou a odbornost našich zaměstnanců je úzce specializovaná. Charakter majetku, který PF ČR spravuje a jeho rozsah vyžaduje kvalitní zaměstnance po celém území republiky. I v regionech s vyšší nezaměstnaností máme velké problémy s hledáním zaměstnanců, kteří by splňovali naše požadavky na odbornost, při mzdách, které můžeme nabídnout. Dvě třetiny zaměstnanců, kteří z PF ČR odcházejí, mají vysokoškolské vzdělání. Problém stabilizace zaměstnanců nelze řešit bez alespoň částečného vyrovnání výše mezd se srovnatelnými organizacemi.

3. Finanční náklady

199741,013 mil.Kč

Výše finančních nákladů souvisí s objemem celkových mzdových prostředků, neboť jejich podstatnou část tvoří rozpočet sociálního a zdravotního pojištění, dále pojištění movitého majetku včetně autoparku, poplatky za užívání veřejných prostranství, jiné poplatky, daně z převodu nemovitostí a pod.

4. Investiční náklady

1997

38,120 mil.Kč

Rozklad investičních nákladů:

1. Dokončení rekonstrukčních prací a vybavení kanceláří ve Smečkách 23 120 tis.Kč
2. Dovybavení a příp. obnova inventáře územ. pracovišť 4 000 tis.Kč
3. Obnova vozového autoparku na UP PF 20 ks x 250 tis.Kč 4 000 tis.Kč
Obnova vozového autoparku ústředí 5 x 260 tis.Kč 1 300 tis.Kč
Barevná kopírka pro ústředí PF ČR 1 ks 700 tis.Kč
4. -server pro centrální síť - Ve smečkách 33 750 tis.Kč
- diskové pole pro centrální síť 2 250 tis.Kč
- upgrade síť, operačního systému MS WIN NT4,0 a rozšíření počtu klientských licencí; 250 tis.Kč
- doplnění informačního systému licencemi 1 750 tis.Kč
  
Celkem investiční náklady 38 120 tis.Kč

Investiční náklady v požadované výši jsou nutné z důvodu nezbytnosti obměny investic. Za dobu užívání 5-ti let došlo k jejich opotřebení, které odpovídá předpokládané životnosti.

Položka 1 - dovybavení rekonstrukce budovy Ve smečkách 33 předpokládá vybudování počítačových a telefonních sítí, které nejsou předmětem rozpočtu stavebních rekonstrukcí (4 mil.Kč poč.sítě, 1,3 mil. Kč telefonní ústředna Ericson s rozvody). Na základě rozhodnutí Magistrátu hl.m.Prahy, odboru památkové péče pro vydání stavebního povolení došlo ke značnému navýšení rozpočtových položek vzhledem ke stavbě, nacházející se na území Pražské památkové rezervace, chráněné institucí UNESCO.

Položka 2 - jedná se hlavně o kopírovací stroje, které byly vesměs pořízeny v roce 1992, v současné době má většina z nich již okolo 150 000 kopií, což je životnost stroje. Vzhledem k výše uvedenému počtu kopií jsou prováděny časté a finančně nákladné opravy. Při obnově kopírovacích strojů je nezbytné nakoupit kopírovací stroje s formátem A3 (pro dokumentaci geometrických plánů).

Položka 3 - Pozemkový fond ČR vlastní celkem 104 osobních automobilů.

Referentská vozidla územních pracovišť i ústředí ujedou ročně cca 1.600 tis. km. Vzhledem k životnosti vozidel potřeba obměny vozového parku je nejméně 10 vozidel ročně. Protože však Pozemkový fond ČR v průběhu roku 1993 pro nedostatek investičních prostředků (limit 50 000 Kč na 1 vozidlo) nakoupil potřebná vozidla jako ojetá (z velké části od územních odboru MZe ČR), stav vozového parku PF ČR nezbytně potřebuje každoroční obměnu nejméně dvojnásobnou. Tuto potřebu se v předcházejících letech pro nižší finanční limit nepodařilo realizovat (v roce 1996 bylo nakoupeno 13 vozidel) a tím se opotřebovanost vozového parku nadále zvětšuje. Pozemkový fond ČR proto na rok 1997 předpokládá nákup 15 nových vozidel typu ŠKODA FELICIA ve standardním provedení. Tím by mohlo dojít k vyřazení nejstarších a nejvíce opotřebovaných vozidel, tzn. 11 vozidel typu ŠKODA 105, 120 a l25, rok výroby 1988 a starší, l vozidlo VAZ (rok výroby l985) a 13 vozidel typu ŠKODA FAVORIT vyrobených před rokem 1992, jejichž technický stav by vyžadoval nákladné opravy a u nichž je nebo bude v průběhu roku 1997 najeto více než 150 tis. km.

USNESENÍ

Dozorčí rady Pozemkového fondu

České republiky

ze 59. řádného zasedání DR PF ČR, které se konalo dne 11.2.1997 v Praze

Přítomni: předseda DR J. Kelnar, místopředseda DR PF ing. J. Stibic, ing. J. Meier, ing. P. Dlouhý

Omluveni: ing. J. Litomiský, ing. Vejvoda - poradce DR PF

V úvodu zasedání přivítal předseda DR PF p. Kelnar přítomné na posledním zasedání DR PF ČR v tomto volebním období a současně všem poděkoval za pětiletou činnost v dozorčí radě.

1. DOZORČÍ RADA

projednala návrh rozpočtu PF na rok 1997 a

a/ bere na vědomí předložený návrh rozpočtu

b/ nesouhlasí

s výdaji v bodě 9 /výdaje spojené s vydáváním nemovitostí jako náhrad/, protože takto vynaložené prostředky by byly v rozporu s ust. § 15, odst. 3, zák. č. 569/91 Sb., s ust. § 21a, odst. 3, zák. č. 229/91 Sb. a ust. § 10, o dst. 2, zák. č. 243/92 Sb. a to z toho důvodu, že poskytování finančních prostředků na činnost, jíž má podle zákona po vinnost financovat někdo jiný /v tomto případě Pozemkový úřad/ nelze podřídit pod žádné jeho ustanovení

2. DOZORČÍ RADA

projednala

a/ Stížnost p. Vaňka, která byla prošetřena též Kontrolním odborem PF

doporučuje VV PF,

informovat vedoucí ÚP PF Karlovy Vary ing. Václavíkovou v tom smyslu, aby v nejbližším možném termínu a po vyjasnění vlastnických vztahů k předmětným pozemkům přistoupila k vypracování návrhu směnné smlouvy s p. Vaňkem.

b/ Stížnost p. Kuchaře na postup ÚP PF Olomouc k jeho žádosti o vydání náhr. pozemku

1. konstatuje po přešetření stížnosti,

že ing. Šťastný, pověřený vedením ÚP PF Olomouc porušil v tomto případě "Metodický pokyn PF č. 1/1a, 1/3" a to z toho důvodu, že nepředložil obě žádosti do "komise" a také proto, že nepředložil tyto žádosti k dohodovacímu řízení.

Jelikož se jedná v jednom roce již o druhé zjištěné porušení "Metodických pokynů PF" ze strany ing. Šťastného

2. doporučuje VV PF,

2/1 postupovat v případě stížnosti pane Kuchaře ve smyslu metodických pokynů

2/2 vyvodit důsledky z jednání ing. Šťastného

2/3 provést na ÚP PF v Olomouci hloubkovou kontrolu

c/ Stížnost p. Růžičky - žádost o pomoc při vydávání náhradních pozemků

doporučuje VV PF

vyčkat do pravomocného rozhodnutí soudu, neboť v době jednání nebylo známo, zda krajský soud již v předmětné záležitosti rozhodl

3. DOZORČÍ RADA

projednala aktivitu svých poradců a odborných znalců

žádá VV PF

o vyplacení patřičných finančních částek těmto osobám

4. DOZORČÍ RADA

při kontrole svých usnesení, týkajících se kritiky činnosti PF, zjistila, že jim nebyla věnována ze strany příslušných orgánů, zejména pak Prezidiem PF, patřičná pozornost a problémy, na které tato usnesení poukazovala, nebyly v dostatečné míře řešeny

Na vědomí:

Předseda Prezidia PF ČR

Členové Prezidia PF ČR

Předseda Výkonného výboru PF ČR

Předseda ZV P PS ČR

Kancelář vlády ČR


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP