I. Výnosy z privatizace
1996 | 853,1 mil. Kč z toho zápočty pohledávek 192,8 mil.Kč |
1997 | 550,0 mil. Kč |
Uvedená částka vychází z předpokládaného
počtu privatizovaných jednotek, jejich struktury,
forem privatizace. V polovině roku 1996 byly zahájeny
zápočty pohledávek oprávněných
osob na úhrady kupních cen a činily celkem
192,8 mil. Kč.
Na základě předpokládaného
počtu, kvality a struktury majetku privatizovaných
jednotek, výše jejich účetní
hodnoty, kvalifikovaného odhadu kupní ceny ve vazbě
na stupeň poptávky po privatizovaném majetku
a zvolený počet splátek byly stanoveny příjmy
z privatizace v celkové výši 550 mil. Kč.
z toho | z majetku z privatizačních projektů minulých let | 240 mil. Kč |
z majetku z privatizačních projektů realizovaných v roce 1997 | 190 mil. Kč | |
z majetku ve správě Pozemkového fondu ČR | 100 mil. Kč | |
z prodeje akcií | 20 mil. Kč |
2. Výnosy z pronájmu majetku státu
1996 | 365,1 mil. Kč z toho zápočet pohledávek 9,4 mil. Kč |
1997 | 300,0 mil. Kč |
Předkládaná částka 300 mil.
Kč vychází ze skutečnosti plateb za
rok 1996 s předpokladem snížení plateb
nájemného v souvislosti s probíhající
privatizací majetku ve správě PF ČR
a s přechodným snížením předpisu
nájemného z důvodu nepříznivých
přírodních podmínek v roce 1996. Za
toto období bylo odsouhlaseno prezidiem PF ČR snížení
nájemného na 1/10 smluvní částky.
3. Výnosy z převodu nemovitostí státu
1996 | 71,8 mil. Kč |
1997 | 180,0 mil. Kč |
Předpoklad výnosů z převodu nemovitostí
ve vlastnictví státu a ve správě PF
ČR na rok 1997 vychází z předpokladu
výnosu ze směn pozemků ve výši
10 mil. Kč a převodu kupními smlouvami dle
§ 17 odst. 3 písm. c) 50 mil. Kč, plus dlužná
částka 120 mil. Kč, tedy dohromady 180 mil.
Kč.
4. Ostatní výnosy
1996 | 408,6 mil. Kč z toho zápočet pohledávek (úvěry) 22,9 mil. Kč |
1997 | 330,0 mil. Kč |
Předpokládaná částka splátek
úvěrů ručených PF ČR
činí pro rok 1997 80 mil. Kč a úroky
z úvěrů 10 mil. Kč. U úroků
z termínovaných vkladů činí
předpoklad maximálně částku
240 mil. Kč vlivem jejich postupného užití
v roce 1197 - viz výdaje rozpočtu 1997.
VÝDAJE | Skutečnost 1996 | ||
1. Výdaje na správu majetku | 250,1 | 320,0 mil. Kč | |
2. Výdaje na trvalé porosty-reserva | 0,0 | 20,0 mil. Kč | |
3. Výdaje na údržbu HMZ | 100,0 | 108,0 mil. Kč | |
4. Výdaje na škody způsobené povodněmi | 80,0 | 90,7 mil. Kč | UV č.317/96 |
- náklady na prevenci povodňových škod | 10,0 mil. Kč | ||
5. Výdaje na příspěvky obcím | 0,0 | 100,0 mil. Kč | UV č.242/96 |
6. Výdaje na TOZ | 36,5 | 120,0 mil.Kč | UV č.242/96 |
7. Výdaje na zalesňování-reserva | 0,0 | 5,0 mil. Kč | UV č.242/96 |
8. Výdaje spojené s privatizací | 48,4 | 70,0 mil. Kč | |
9. Výdaje spojené s vydáváním náhrad | 25,0 | 270,0 mil. Kč | UV č.590/96 |
10. Finanční náhrady dle § 18 a | 354,1 | 2 800,0 mil. Kč | |
11. Náklady spojené s vymáháním pohledávek, vč. nákladů na provoz majetku PF ČR, spory | 20,5 | 45,0 mil. Kč | |
12. Program obnovy venkova | 0 | 250,0 mil. Kč | |
13. Provozní a investiční náklady instituce | 184,1 | 245,7 mil. Kč | |
14. Jiné výdaje (vratka MZe) | -5,2 | ||
VÝDAJE CELKEM | 1 093,5 | 4 454,4 mil. Kč | |
Příjmy vč. přenosu k 1.1.minus výdaje | 1 137,9 mil. Kč |
1. Výdaje na správu majetku
1996 | 250,1 mil. Kč |
1997 | 320,0 mil. Kč |
Vychází ze skutečnosti roku 1996 s tím,
ze během roku 1996 došlo k nárůstu požadavků
na odstraňování staveb ve správě
PF ČR na základě rozhodnutí stavebních
úřadů a zvýšily se výdaje
na nezbytnou údržbu nemovitostí ve správě
PF ČR, zvláště pak u bytového
fondu.
2. Výdaje na trvalé porosty - reserva
1996 | 0 |
1997 | 20,0 kil. Kč |
Přes 0 výdaje v roce 1996 předpokládáme
v r. 1997 realizaci této položky. Jedná se
o náhrady v případech, kdy trvalé
porosty na pozemcích státu zřídila
nestátní organizace nebo fyzická osoba a
užívání pozemku s těmito porosty
končí.
3. Výdaje na údržbu HMZ
1996 | 100,0 mil. Kč |
1997 | 108,0 mil. Kč |
Jedná se o majetek ve správě PF ČR.
Výkon správy zajišťuje Státní
meliorační správa. Náklady na jeho
údržbu a opravy hradí v souladu s § 14
- odst. 5 zákona o půdě ze svých příjmů
PF ČR.
Pro rok 1997 byla vyčíslena potřeba finančních
prostředků na tyto účely částkou
114 mil. Kč. Vzhledem k tomu, že v průběhu
roku 1997 by mělo dojít k privatizaci části
závlahových HMZ, byla uvedená částka
redukována na 108 mil. Kč.
Pokud se týká HMZ odvodňovacích, nebude
jejich privatizace v roce 1997 zahájena. Privatizační
projekt nebyl zakladatelem - MZe ČR - dosud vypracován.
Čerpání globálně rozpočtované
částky na údržbu a opravy HMZ se uskutečňuje
na základě jmenovitého seznamu konkrétních
akcí, který je předem odsouhlasen a potvrzen
PF ČR.
4. Výdaje na škody způsobené povodněmi
a prevence proti škodám
1996 | 80,0 mil. Kč |
1997 | 90,7 mil. Kč + 10.0 mil. Kč prevence proti škodám |
Vláda ČR na svém zasedání dne
30. 5. 1996 usnesením č. 317 schválila užití
prostředků PF ČR na odstranění
povodňových škod vzniklých v odvětví
vodního hospodářství resortu zemědělství.
Rozsah povodňových škod byl komisionelně
zjištěn a odbor vodního hospodářství
MZe ČR potvrzením jmenovitého seznamu jednotlivých
případů vyčíslil potřebu
finančních prostředků na odstranění
povodňových škod. Prezidium PF ČR na
svém zasedání dne 22. 4. 1997 na základě
předloženého seznamu schválilo pro tento
účel uvolnění 80 mil. Kč v
roce 1996 a 90,7 mil. Kč z prostředků PF
ČR pro rok 1997. Na prevenci proti povodňovým
škodám odsouhlasilo prezidium 10,0 mil. Kč.
5. Výdaje na příspěvky obcím
1996 | 0 |
1997 | 100,0 mil. Kč |
Část majetku ve správě PF ČR
lze privatizovat pouze bezúplatným převodem
na obce v jejichž katastru se tento majetek nachází.
Obce jsou jediným subjektem, který může
tento majetek vhodně užít pro potřeby
obce a v rámci samostatné působnosti jej
také užívá (např. energetické
sítě, vodovody, kanalizace, komunikace apod.) dle
zákona č. 367/1990 Sb.§ 14 ve znění
zákona č. 410/1992 Sb.
Na předmětný nemovitý majetek PF ČR
zpracuje zakladatelské privatizační projekty
s metodou privatizace bezúplatným převodem
na obce, a to na základě žádostí
obcí v souladu se zákonem č. 92/1991 Sb.
v platném znění a usnesením vlády
ČR č. 178/1995.
Pro zajištění souhlasu s převodem tohoto
majetku na obce ve smyslu usnesení vlády č.
242/96 poskytne PF ČR finanční prostředky
na jeho opravy a údržbu tak, aby byla zajištěna
jeho provozuschopnost. Předpokládaný objem
bezplatně převedeného majetku obcím
v roce 1997 je 1 mld. Kč.
6. Výdaje na TOZ
1996 | 36,5 mil. Kč |
1997 | 120,0 mil. Kč. |
Na základě usnesení vlády č.
242/96 poskytuje PF ČR příspěvek 5
% bodů na TOZ Konsolidační bance. Ve vztahu
k uzavřeným smlouvám s jednotlivými
podniky a k očekávanému dalšímu
objemu jednotlivých případů se na
rok 1997 předpokládají výdaje ve výši
120 mil. Kč.
7. Výdaje na zalesňování - reserva
1996 | 0 |
1997 | 5,0 mil. Kč |
Na základě usnesení vlády č.
242/1996 ze dne 24. dubna 1996 o možnosti užití
finančních prostředků PF ČR,
mimo jiné k zalesnění pozemků, které
jsou dosud součástí zemědělského
půdního fondu (a ve správě PF ČR)
se předpokládá možnost uvolnění
5 mil. Kč pro rok 1997 (za předpokladu stanovení
pravidel pro použití těchto prostředků).
8. Výdaje spojené s privatizací
1996 | 48,4 mil. Kč |
1997 | 70,0 mil. Kč |
Rozhodující podíl zaujímají
výdaje za zpracování zakladatelských
privatizačních projektů, kolaudace, geometrické
plány, audity účetních závěrek,
ekologické audity a náklady na zveřejňovaní
konaní veřejných soutěží.
Činnosti u veřejných soutěží
jsou v režii Pozemkového fondu ČR.
9. Výdaje spojené s vydáváním
nemovitostí jako náhrad
1996 | 25,0 mil. Kč |
1997 | 270,0 mil. Kč |
Jde o náklady spojené s bezúplatnými
převody nemovitostí jako náhrad Pozemkovým
fondem podle § 17 odst. 3 písm. a), § 18a a §
20 odst. 2 zákona o půdě a s bezúplatnými
převody pozemků podle § 11 odst. 2 téhož
zákona. PF ponese též náklady na ocenění
nemovitostí, jejich identifikaci, vyhotovení geometrických
plánů, geodetické práce spojené
se zaměřením a vytýčením
převáděných pozemků včetně
nákladů na realizaci pozemkových úprav,
při nichž se bezúplatně převádějí
oprávněným osobám pozemky z vlastnictví
státu. Výrazný nárůst nákladů
v této položce vyplývá z usnesení
vlády č. 590 ze dne 20. 11. 1996.
10. Finanční náhrady dle § 18 a
1996 | 354,1 mil. Kč z toho zápočet pohledávek 274,5 mil.Kč |
1997 | 2 800,0 mil. Kč |
V navrhované částce je obsazeno poskytnutí
finanční náhrady v hotovosti a náklady
spojené s případným nákupem
cenných papírů, nebo emisí dluhopisů
PF ČR, Pokud bude FNM ČR pokračovat v připisování
akcií, nebo bude poskytovat hotovost, sníží
se čerpání částky uvedené
v této rozpočtové položce o úhrn
nominální hodnoty připsaných akcií,
nebo o úhrn poskytnuté hotovosti Fondem národního
majetku až na částku 230 mil. Kč, která
je určena na vzájemný zápočet
pohledávek a na poskytnutí hotovosti oprávněným
osobám do výše 10 000,- Kč v případě
připisování akcií.
11. Výdaje spojené s vymáháním
pohledávek, soudními spory a jiné výdaje
spojené s právními úkony, náklady
na provoz majetku PF ČR.
1996 | 20,5 mil. Kč |
1997 | 45,0 mil. Kč |
z toho:
- Náklady spojené s vymáháním pohledávek | 30 mil. Kč |
(mimosoudní vymáhání pohledávek
a provozování majetku při odstoupení
od smlouvy)
Výdaje spojené s mimosoudním vymáháním
z objemu cca 10 % pohledávek, tj. 180 mil. Kč, 3
% smluvní odměna, tj. 6 mil. Kč.
Výdaje spojené s odstoupením od kupních
smluv v rozsahu cca 300 mil. Kč (stav k 30. 6. 1996 - 165
mil. Kč), soudní poplatky 4 %, právní
služby 5 %, tj, celkem 9 % - 27 mil. Kč.
Vzhledem k tomu, že soudní spory nebudou v roce 1997
ukončeny, lze odhadnout skutečné náklady
v rozsahu 50 %, tj. cca 14 mil. Kč.
Výdaje spojené s provozováním majetku
(200 mil. Kč) 5 % smluvní odměna, tj. 10
mil. Kč.
- Náklady na soudní spory a jiné právní výdaje | 15,0 mil.Kč |
Výdaje na soudní spory - zažalované
v roce 1997, včetně nedokončených
sporů z roku 1996 předpoklad 400 mil. Kč
(stav k 30. 6. 1996 - 230 mil. Kč) - soudní poplatky
5 %, právní služby 4 %, celkem 9 % - tj. 36
mil. Kč.
Vzhledem k tomu, že soudní spory nebudou v roce 1997
ukončeny, lze odhadnout skutečné náklady
v rozsahu 30 - 50 %, tj. přibližně 15 mil.
Kč.
12. Program obnovy venkova
1996 | 0 |
1997 | 250 mil.Kč |
Na základě požadavku zemědělského
výboru Parlamentu ČR, poslaneckého návrhu
poslanců a návrhu podvýboru pro obnovu venkova
použít finanční prostředky Pozemkového
fondu ČR v programu obnovy venkova ve výši
250 mil. Kč.
PROVOZNÍ A INVESTIČNÍ NÁKLADY POZEMKOVÉHO
FONDU ČR - 1997
| |||||||
Spotřeba mat. a paliv | 8,018 | 14 447,- | 621 221,- | 0,3 | 8,204 | 8 | 8,861 |
Spotřeba energie | 2,266 | 4 083,- | 17 556,- | 0,3 | 2,318 | 8 | 2,503 |
Výkony spojů | 6,849 | 12 340,- | 530 643,- | 0,5 | 7,114 | 15 | 8,181 |
Ostatní výkony mater.povahy | 1,692 | 3 049,- | 131 107,- | 0,5 | 1,758 | 8 | 1,898 |
Odpisy předm.post.spotřeby | 4,441 | 8 002,- | 344 086,- | 0,5 | 4,613 | 8 | 4,982 |
Služby nemater.povahy | 16,300 | 29 369,- | 1 262 883,- | 0,7 | 17,184 | 8 | 28,058 x kom. |
Opravy a udržování | 3,252 | 5 859,- | 251 957,- | 0,6 | 3,403 | 9 | 3,709 |
Materiálové náklady celkem | 58,192 | ||||||
Průměrná mzda 1996 13 820,- Kč + 7,3%(14 829,- Kč) x 598 pracovníků | 106,413 | ||||||
Ostatní osobní náklady | 2,000 | ||||||
Mzdové a ostatní osobní náklady | 108,413 | ||||||
Tvorba sociálního fondu | 2% | 2,168 | |||||
Sociální a zdrav.pojištění | 35% | 37,945 | |||||
Ostatní finanční náklady (835,5:555)x598 | 0,900 | ||||||
Finanční náklady celkem | 41,013 | ||||||
CELKEM PROVOZNÍ NÁKLADY | 207,618 | ||||||
INVESTIČNÍ NÁKLADY | 38,120 | ||||||
CELKEM PROVOZNÍ a INVESTIČNÍ NÁKLADY 1997 | 245,738 |
1. Materiálové náklady celkem
1997 | 58,192 |
Konstrukce materiálových nákladů vychází
z předpokládaného počtu pracovníků,
nákladů na pracovníka v roce 1996, přepočtu
podílovým koeficientem a procentem předpokládaného
nárůstu cen materiálu a služeb v roce
1997, Tato konstrukce byla použita již v rozpočtu
1995 i 1996 a je nutno konstatovat, že nejvíce odpovídá
skutečně čerpaným nákladům
v rozpočtovém roce. Z tohoto pohledu je použitý
způsob vyhovující.
Navýšení položky ostatní služby
nemateriální povahy o 9,5 mil. Kč je z důvodu
přechodu PF ČR na nový informační
systém, ze kterého vyplývají požadavky
na analýzu a programové vybavení, proškolení
pracovníků PF a nezbytné výdaje na
služby na zavedení sítě PC v novém
sídle PF ČR.
Podrobné členění položky "služby
nemateriální povahy":
- cestovní náhrady | 732 tis. Kč |
- cestovné - zahraniční cesty | 117 tis. Kč |
- nájemné (ÚP PF, ústředí) | 7 901 tis. Kč |
- školení, semináře | 380 tis. Kč |
- rozmnožování, překlady mater. | 234 tis. Kč |
- úklidové služby | 819 tis. Kč |
- odpisy nehmotných aktiv | 614 tis. Kč |
- inzerce | 88 tis. Kč |
- ost. služby nemat. povahy (viz výše komentář) | 17 173 tis. Kč |
2. Mzdové a ostatní osobní náklady
1997 | 108,413 mil.Kč |
Návrh rozpočtu mzdových nákladů
vychází ze schválené organizační
struktury zaměstnanců na rok 1997 a předpokládaného
7,3 % mzdového nárůstu, V roce 1997 je plánován
průměrný přepočtený
počet zaměstnanců 598, což je nárůst
oproti skutečnosti roku 1996 o 8 % (index 1,08).
K navýšení počtu zaměstnanců
PF ČR v roce 1997 na 598 ze skutečného průměrného
přepočteného počtu 555 zaměstnanců
v roce 1996 dochází z těchto důvodů:
V současné době Pozemkový fond je
nucen z důvodu nezvládnutelnosti všech nezbytných
operací nakládání s majetkem uzavírat
obstaravatelské smlouvy s právnickými a fyzickými
osobami k zajištění potřebných
úkonů. Z ekonomického pohledu je tento, stav
nevyhovující a praxe ukazuje na nezbytnost postupně
nahradit tyto správce omezeným množstvím
vlastních zaměstnanců. Kalkulační
hodina pracovníka PF činí v současné
době 142,- Kč. zatím co u výše
uvedených "správců", zvláště
u právnických osob činí 350,- Kč
a výše.
Dílčí nárůst pracovníci
úkonů v roce 1996 a dále:
Ukončením činnosti statků přebírá
PF ČR zbylé budovy a stavby PF. V mnoha případech
nejsou zdokladovány v katastru nemovitostí a pro
další nakládání s nimi musí
PF zajistit doklady potřebné k zapsání
správy PF ČR.
Tyto nemovitosti PF znovu privatizuje a k tomuto účelu
zpracovává privatizační projekty.
Ve funkci zakladatele je předkládá na Ministerstvo
financí, aby po jejich schválení provedl
jejich realizaci.
V souvislosti s připravovaným prodejem státní
zemědělské půdy musí PF zajistit
zápis správy PF ke všem státním
zemědělským parcelám. K tomu, aby
takto zapsané parcely mohl převádět,
musí prokázat, že s nimi může skutečně
nakládat, t.zn. zdokladovat vlastnictví státu.
Protože katastrální úřady nejsou
schopny tuto zakázku pro PF zajistit, došlo k dohodě
s ČZÚK že pracovníci PF ČR budou
katastrálními úřady zaškoleni
a nezbytné doklady potřebné pro převod
státní zemědělské půdy
zajistí z katastru nemovitostí sami. Z těchto
důvodů je požadovaný nárůst
pracovníků v roce 1997 ještě nezbytný.
1996 skutečnost | 1997 | Index 96/97 | |
přepočtený počet zaměstnanců | 555 | 598 | 1,08 |
průměrná mzda na 1 zaměstnance | 13.820,- Kč | 14.829,- Kč | 1.073 |
V roce 1997 byl pro státní správu stanoven
mzdový nárůst ve výši 7,3 % v
souladu s ekonomickým balíčkem opatření
vydaným vládou. Po celou existenci Pozemkového
fondu jsme vždy vycházeli ze srovnání
se státní správou a nárůst
mzdových prostředků jsme volili vždy
nižší než byl mzdový nárůst
ve státní správě, Dokladem toho je
i rok 1996, kdy nárůst mezd ve státní
správě byl 18,1 %, zaměstnancům PF
ČR bylo přiznáno pouze 13 % mzdového
nárůstu. Od roku 1993 roční nárůst
mezd zaměstnanců PF ČR představoval
v průměru 9,5 % oproti státní správě,
kde průměrný roční nárůst
mezd je udáván cca 20 %, stejně jako v celé
ČR 19 %. Plánovaný mzdový nárůst
7,3 % na rok 1997 pro PF ČR tak nezajišťuje ani
částečné srovnání úrovně
mezd se státní správou a FNM.
Vývoj průměrných mezd v období
1994 - 1996
1994 | 1995 | 1996 | |||||||||
Ukazatel | plán | skut. | % | plán | skut. | % | index | plán | skut. | % | index |
95/94 | 96/95 | ||||||||||
průměrná měsíční mzda | 13.353 | 12.288 | 92,0 | 12.548 | 12.254 | 97,7 | 0,997 | 14.253 | 13.820 | 97.0 | 1.13 |
Průměrná mzda zaměstnanců PF
ČR je určována skladbou zaměstnanců.
Více než 53 % zaměstnanců má
vysokoškolské vzdělání, se základním
vzděláním zaměstnává
Pozemkový fond 3 zaměstnance, což se v procentuálním
vyjádření neprojeví. Přes 40
% zaměstnanců má úplné střední
odborné vzdělání s maturitou a odbornost
našich zaměstnanců je úzce specializovaná.
Charakter majetku, který PF ČR spravuje a jeho rozsah
vyžaduje kvalitní zaměstnance po celém
území republiky. I v regionech s vyšší
nezaměstnaností máme velké problémy
s hledáním zaměstnanců, kteří
by splňovali naše požadavky na odbornost, při
mzdách, které můžeme nabídnout.
Dvě třetiny zaměstnanců, kteří
z PF ČR odcházejí, mají vysokoškolské
vzdělání. Problém stabilizace zaměstnanců
nelze řešit bez alespoň částečného
vyrovnání výše mezd se srovnatelnými
organizacemi.
3. Finanční náklady
1997 | 41,013 mil.Kč |
Výše finančních nákladů
souvisí s objemem celkových mzdových prostředků,
neboť jejich podstatnou část tvoří
rozpočet sociálního a zdravotního
pojištění, dále pojištění
movitého majetku včetně autoparku, poplatky
za užívání veřejných prostranství,
jiné poplatky, daně z převodu nemovitostí
a pod.
4. Investiční náklady
1997 | 38,120 mil.Kč |
Rozklad investičních nákladů:
1. Dokončení rekonstrukčních prací a vybavení kanceláří ve Smečkách | 23 120 tis.Kč |
2. Dovybavení a příp. obnova inventáře územ. pracovišť | 4 000 tis.Kč |
3. Obnova vozového autoparku na UP PF 20 ks x 250 tis.Kč | 4 000 tis.Kč |
Obnova vozového autoparku ústředí 5 x 260 tis.Kč | 1 300 tis.Kč |
Barevná kopírka pro ústředí PF ČR 1 ks | 700 tis.Kč |
4. -server pro centrální síť - Ve smečkách 33 | 750 tis.Kč |
- diskové pole pro centrální síť | 2 250 tis.Kč |
- upgrade síť, operačního systému MS WIN NT4,0 a rozšíření počtu klientských licencí; | 250 tis.Kč |
- doplnění informačního systému licencemi | 1 750 tis.Kč |
Celkem investiční náklady | 38 120 tis.Kč |
Investiční náklady v požadované
výši jsou nutné z důvodu nezbytnosti
obměny investic. Za dobu užívání
5-ti let došlo k jejich opotřebení, které
odpovídá předpokládané životnosti.
Položka 1 - dovybavení rekonstrukce budovy Ve smečkách
33 předpokládá vybudování počítačových
a telefonních sítí, které nejsou předmětem
rozpočtu stavebních rekonstrukcí (4 mil.Kč
poč.sítě, 1,3 mil. Kč telefonní
ústředna Ericson s rozvody). Na základě
rozhodnutí Magistrátu hl.m.Prahy, odboru památkové
péče pro vydání stavebního
povolení došlo ke značnému navýšení
rozpočtových položek vzhledem ke stavbě,
nacházející se na území Pražské
památkové rezervace, chráněné
institucí UNESCO.
Položka 2 - jedná se hlavně o kopírovací
stroje, které byly vesměs pořízeny
v roce 1992, v současné době má většina
z nich již okolo 150 000 kopií, což je životnost
stroje. Vzhledem k výše uvedenému počtu
kopií jsou prováděny časté
a finančně nákladné opravy. Při
obnově kopírovacích strojů je nezbytné
nakoupit kopírovací stroje s formátem A3
(pro dokumentaci geometrických plánů).
Položka 3 - Pozemkový fond ČR vlastní
celkem 104 osobních automobilů.
Referentská vozidla územních pracovišť
i ústředí ujedou ročně cca
1.600 tis. km. Vzhledem k životnosti vozidel potřeba
obměny vozového parku je nejméně 10
vozidel ročně. Protože však Pozemkový
fond ČR v průběhu roku 1993 pro nedostatek
investičních prostředků (limit 50
000 Kč na 1 vozidlo) nakoupil potřebná vozidla
jako ojetá (z velké části od územních
odboru MZe ČR), stav vozového parku PF ČR
nezbytně potřebuje každoroční
obměnu nejméně dvojnásobnou. Tuto
potřebu se v předcházejících
letech pro nižší finanční limit
nepodařilo realizovat (v roce 1996 bylo nakoupeno 13 vozidel)
a tím se opotřebovanost vozového parku nadále
zvětšuje. Pozemkový fond ČR proto na
rok 1997 předpokládá nákup 15 nových
vozidel typu ŠKODA FELICIA ve standardním provedení.
Tím by mohlo dojít k vyřazení nejstarších
a nejvíce opotřebovaných vozidel, tzn. 11
vozidel typu ŠKODA 105, 120 a l25, rok výroby 1988
a starší, l vozidlo VAZ (rok výroby l985) a
13 vozidel typu ŠKODA FAVORIT vyrobených před
rokem 1992, jejichž technický stav by vyžadoval
nákladné opravy a u nichž je nebo bude v průběhu
roku 1997 najeto více než 150 tis. km.
Přítomni: předseda DR J. Kelnar, místopředseda
DR PF ing. J. Stibic, ing. J. Meier, ing. P. Dlouhý
Omluveni: ing. J. Litomiský, ing. Vejvoda - poradce DR
PF
V úvodu zasedání přivítal předseda
DR PF p. Kelnar přítomné na posledním
zasedání DR PF ČR v tomto volebním
období a současně všem poděkoval
za pětiletou činnost v dozorčí radě.
1. DOZORČÍ RADA
projednala návrh rozpočtu PF na rok 1997 a
a/ bere na vědomí předložený
návrh rozpočtu
b/ nesouhlasí
s výdaji v bodě 9 /výdaje spojené
s vydáváním nemovitostí jako náhrad/,
protože takto vynaložené prostředky by
byly v rozporu s ust. § 15, odst. 3, zák. č.
569/91 Sb., s ust. § 21a, odst. 3, zák. č.
229/91 Sb. a ust. § 10, o dst. 2, zák. č. 243/92
Sb. a to z toho důvodu, že poskytování
finančních prostředků na činnost,
jíž má podle zákona po vinnost financovat
někdo jiný /v tomto případě
Pozemkový úřad/ nelze podřídit
pod žádné jeho ustanovení
2. DOZORČÍ RADA
projednala
a/ Stížnost p. Vaňka, která byla prošetřena
též Kontrolním odborem PF
doporučuje VV PF,
informovat vedoucí ÚP PF Karlovy Vary ing. Václavíkovou
v tom smyslu, aby v nejbližším možném
termínu a po vyjasnění vlastnických
vztahů k předmětným pozemkům
přistoupila k vypracování návrhu směnné
smlouvy s p. Vaňkem.
b/ Stížnost p. Kuchaře na postup ÚP
PF Olomouc k jeho žádosti o vydání náhr.
pozemku
1. konstatuje po přešetření stížnosti,
že ing. Šťastný, pověřený
vedením ÚP PF Olomouc porušil v tomto případě
"Metodický pokyn PF č. 1/1a, 1/3" a to
z toho důvodu, že nepředložil obě
žádosti do "komise" a také proto,
že nepředložil tyto žádosti k dohodovacímu
řízení.
Jelikož se jedná v jednom roce již o druhé
zjištěné porušení "Metodických
pokynů PF" ze strany ing. Šťastného
2. doporučuje VV PF,
2/1 postupovat v případě stížnosti
pane Kuchaře ve smyslu metodických pokynů
2/2 vyvodit důsledky z jednání ing. Šťastného
2/3 provést na ÚP PF v Olomouci hloubkovou kontrolu
c/ Stížnost p. Růžičky - žádost
o pomoc při vydávání náhradních
pozemků
doporučuje VV PF
vyčkat do pravomocného rozhodnutí soudu,
neboť v době jednání nebylo známo,
zda krajský soud již v předmětné
záležitosti rozhodl
3. DOZORČÍ RADA
projednala aktivitu svých poradců a odborných
znalců
žádá VV PF
o vyplacení patřičných finančních
částek těmto osobám
4. DOZORČÍ RADA
při kontrole svých usnesení, týkajících
se kritiky činnosti PF, zjistila, že jim nebyla věnována
ze strany příslušných orgánů,
zejména pak Prezidiem PF, patřičná
pozornost a problémy, na které tato usnesení
poukazovala, nebyly v dostatečné míře
řešeny
Na vědomí:
Předseda Prezidia PF ČR
Členové Prezidia PF ČR
Předseda Výkonného výboru PF ČR
Předseda ZV P PS ČR