(1) Děkan je představitelem fakulty. Rozhoduje a
jedná ve věcech fakulty, pokud zákon nebo
statutární předpis nestanoví jinak.
(2) Děkana jmenuje, popřípadě odvolává
na návrh akademického senátu fakulty rektor.
(3) Děkanem může být jmenován
člen akademické obce fakulty, který je profesorem
nebo docentem.
(4) Funkční období děkana je tříleté.
Nikdo nemůže být jmenován do funkce
děkana potřetí bezprostředně
za sebou.
(1) Děkana zastupují v jednotlivých oblastech
činnosti na základě jeho pověření
proděkani.
(2) Proděkany po schválení návrhu
akademickým senátem fakulty jmenuje a odvolává
děkan.
(1) Členy vědecké nebo umělecké
rady fakulty jmenuje děkan z členů akademické
obce fakulty a z dalších významných
představitelů oborů, v nichž fakulta
uskutečňuje vzdělávací, vědeckou
a výzkumnou, nebo uměleckou činnost. Nejméně
jedna třetina členů jsou jiné osoby
než členové akademické obce veřejné
vysoké školy, jejíž je fakulta součástí.
(2) Funkční období členů vědecké
nebo umělecké rady je tříleté.
Děkan může člena vědecké
nebo umělecké rady ze závažných
důvodů z funkce odvolat i před uplynutím
jeho funkčního období.
(3) Vědecké nebo umělecké radě
předsedá děkan.
(1) Vědecká nebo umělecká rada fakulty:
navrhuje koncepci vzdělávací, vědecké
a výzkumné nebo umělecké činnosti
fakulty,
navrhuje studijní programy, které mají být
uskutečňovány na fakultě,
rozhoduje v habilitačním řízení
a v řízení ke jmenování profesorem
v rozsahu stanoveném tímto zákonem.
(2) Vědecká nebo umělecká rada fakulty
se vyjadřuje k otázkám, které jí
předloží děkan.
(1) Členy disciplinární komise fakulty jmenuje
děkan z řad členů akademické
obce fakulty. Polovina členů jsou studenti.
(2) Funkční období členů disciplinární
komise je tříleté.
(3) Disciplinární komise projednává
disciplinární přestupky studentů a
předkládá návrh na rozhodnutí
děkanovi.
(1) Tajemník řídí hospodaření
a vnitřní správu fakulty v rozsahu stanoveném
opatřením děkana. Je nadřízený
všem hospodářským a správním
zaměstnancům na fakultě.
(2) Tajemníka jmenuje a odvolává děkan.
(1) Fakulta zřizuje stipendijní fond vedený
na odděleném účtu.
(2) Stipendijní fond fakulty se vytváří
zejména z poplatků spojených se studiem na
fakultě.
(1) Vysokoškolský ústav
je vysokoškolským zařízením veřejné
vysoké školy, které se podílí
zejména na vědecké, výzkumné,
umělecké nebo další tvůrčí
činnosti a na uskutečňování
studijních programů.
(2) O zřízení, změně
nebo zrušení vysokoškolského ústavu
rozhoduje na návrh rektora akademický senát
veřejné vysoké školy.
(3) Vysokoškolský ústav
řídí ředitel, kterého jmenuje
a odvolává rektor.
(4) Ředitel vysokoškolského
ústavu je oprávněn jednat jménem veřejné
vysoké školy ve věcech, o nichž to stanoví
statutární předpis této školy.
(1) Veřejná vysoká škola může
k plnění svých úkolů se souhlasem
ministerstva a ministerstva zdravotnictví založit
univerzitní nemocnici.
(2) Zakládací listina obsahuje:
a) název veřejné vysoké školy, která univerzitní nemocnici zakládá;
b) název a údaj o sídle zakládané univerzitní nemocnice;
c) údaj, že jde o univerzitní nemocnici podle tohoto zákona, popř. podrobnější vymezení její činnosti (§ 50, § 57 odst. 1);
d) údaj o souhlasu obou ministerstev k založení univerzitní nemocnice;
e) vymezení majetku, který na univerzitní nemocnici při jejím vzniku přechází;
f) další údaje, jejichž uvedení
v základní listině tento zákon vyžaduje
nebo které veřejná vysoká škola
považuje za účelné.
(3) Univerzitní nemocnice je právnickou osobou.
Vzniká dnem, kdy byla zakládací listina zapsána
v registru univerzitních nemocnic vedeném ministerstvem.
(4) Veřejná vysoká škola, která
univerzitní nemocnici založila, ji může
se souhlasem obou ministerstev zrušit. Univerzitní
nemocnice jako právnická osoba zaniká dnem,
kdy byla v registru univerzitních nemocnic vedeném
ministerstvem zapsána listina o jejím zrušení.
Likvidaci provede veřejná vysoká škola,
která zrušenou universitní nemocnici založila.
Majetek ve vlastnictví universitní nemocnice je
součástí likvidační podstaty
a použije se k uspokojení pohledávek věřitelů
v pořadí jako pohledávky vzniklé po
prohlášení konkursu, likvidační
zůstatek připadá veřejné vysoké
škole, která universitní nemocnici založila.
(5) Ministerstvo zápis do registru universitních
nemocnic (odst. 3 a 4) rozhodnutím odmítne, odporuje-li
listina zákonu.
(6) Název universitní nemocnice musí obsahovat
údaj o tom, že jde o universitní nemocnici
veřejné vysoké školy, která ji
založila.
(7) Hospodářský výsledek (zisk) universitní
nemocnice smí být použit pouze k plnění
jejích úkolů podle tohoto zákona (§
50) .
(8) Veřejná vysoká škola, která
universitní nemocnici založila, ustavuje etickou komisi
k ochraně a podpoře etických principů
v činnosti universitní nemocnice. Podrobnosti o
vytváření, organizaci a působnosti
etické komise upravuje statut veřejné vysoké
školy. Universitní nemocnice je povinna umožnit
členům etické komise plnění
jejich úkolů.
Univerzitní nemocnice je veřejné zdravotnické
zařízení, které:
a) poskytuje ústavní a ambulantní základní zdravotní péči, jakož i specializovanou a zvláště specializovanou diagnostickou a léčebnou péči a ověřuje a zavádí nové diagnostické a léčebné postupy,
b) slouží pravidelné výuce studentů lékařských a farmaceutických fakult, postgraduálnímu studiu lékařů a farmaceutů, popřípadě i odborné přípravě dalších pracovníků ve zdravotnictví,
c) vytváří podmínky pro vědecké
bádání, jehož výsledky uplatňuje
při poskytování zdravotní péče
a v činnosti vzdělávací.
(1) Statutárním orgánem univerzitní
nemocnice je správní rada universitní nemocnice
(dále jen "správní rada").
(2) Správní rada má 15 členů,
z nichž:
čtyři členy jmenuje ministr zdravotnictví,
čtyři členy jmenuje rektor veřejné
vysoké školy, která univerzitní nemocnici
založila, po projednání návrhu s akademickým
senátem veřejné vysoké školy,
tři členy jmenuje děkan lékařské
fakulty příslušné veřejné
vysoké školy, po projednání návrhu
s akademickým senátem fakulty,
jednoho člena jmenuje Česká lékařská
komora,
jednoho člena jmenuje obec, v níž má
univerzitní nemocnice sídlo;
jedním členem je územně příslušný
zdravotní rada;
jedním členem je děkan lékařské
fakulty příslušné veřejné
vysoké školy.
Děkan lékařské fakulty se může
nechat zastupovat některým z proděkanů,
jinak se funkce člena správní rady vykonává
osobně.
(3) Pokud má univerzitní nemocnice sloužit
také výuce studentů z jiných fakult,
může rektor v zakládací listině
stanovit že členy správní rady jsou
vedle osob uvedených v odstavci druhém také
děkani těchto fakult, ustanovení odstavce
druhého věty třetí pak platí
obdobně i pro ně.
(4) Ustanovení odstavce třetího se použije
obdobně, má-li veřejná vysoká
škola, která universitní nemocnici zřídila,
více lékařských fakult a universitní
nemocnice má sloužit výuce studentů
více než jedné z nich.
(5) Členové správní rady jsou jmenováni
na tři roky. Z funkce mohou být před uplynutím
funkčního období odvoláni tím,
kdo je do funkce jmenoval.
(6) Správní rada se usnáší většinou
hlasů všech svých členů; při
rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy.
(7) Podrobnosti o organizaci a jednání správní
rady upravuje jednací řád správní
rady, který přijímá správní
rada.
Běžný provoz universitní nemocnice řídí
a jejím jménem navenek jedná ředitel
universitní nemocnice, jehož jmenuje a odvolává
správní rada na základě výsledku
výběrového řízení; pravidla
výběrového řízení stanoví
správní rada.
(1) Organizačními jednotkami univerzitní
nemocnice jsou kliniky a ústavy.
(2) Kliniku nebo ústav řídí přednosta.
Přednostu jmenuje správní rada z profesorů
a docentů lékařské fakulty veřejné
vysoké školy, která univerzitní nemocnici
založila, na základě výběrových
řízení a se souhlasem rektora. Pravidla výběrového
řízení stanoví správní
rada.
(3) Zástupce přednosty jmenuje na návrh přednosty
kliniky nebo ústavu ředitel univerzitní nemocnice.
Poradním orgánem správní rady a ředitele
universitní nemocnice je klinická rada. Členové
klinické rady jsou voleni shromážděním
přednostů všech klinik a ústavů
univerzitní nemocnice. Podrobnosti o způsobu volby
a o organizaci a jednání klinické rady upravuje
jednací řád klinické rady, který
přijímá správní rada.
(1) Zásady organizace a provozu universitní nemocnice,
působnost správní rady a zásady její
organizace a jednání působnost správního
ředitele a působnost přednostů klinik
a ústavů stanoví statut universitní
nemocnice (dále jen "statut"), který na
návrh správní rady schvaluje rektor.
(2) Podrobnosti organizačního zajištění
výuky studentů a postgraduálního vzdělávání
v universitní nemocnici stanoví rektor na návrh
děkana lékařské fakulty projednaný
s ředitelem univerzitní nemocnice.
Příjmy universitní nemocnice jsou zejména:
a) úhrady za poskytování zdravotní péče,
b) stálá dotace ze státního rozpočtu na podporu vědeckého bádání, na poskytování zvláště specializované diagnostické a léčebné péče a na ověřování a zavádění nových diagnostických a léčebných postupů,
c) stálá dotace z rozpočtu veřejné vysoké školy, která universitní nemocnici zřídila, na vyrovnání nákladů spojených s činností vzdělávací,
d) dotace z rozpočtu obce, v níž má
universitní nemocnice sídlo, popř. z rozpočtu
jiných obcí.
(1) Universitní nemocnice může poskytovat jakoukoliv
zdravotní péči , s výjimkou zdravotní
péče, jejíž poskytování
je zákonem vyhrazeno státu.
(2) Universitní nemocnice musí splňovat personální,
věcné a technické požadavky na provoz
nestátních zdravotnických zařízení
stanovené zákony a právními předpisy
vydanými k jejich provedení.
(3) Na dodržování povinností podle odstavce
druhého a na odbornost universitními nemocnicemi
poskytované zdravotní péče dozírá
ministerstvo zdravotnictví ve spolupráci s profesními
komorami a profesními občanskými sdruženími.
(4) Zákon České národní rady
č. 160/1992 Sb., o zdravotní péči
v nestátních zdravotnických zařízeních,
se na universitní nemocnice nevztahuje. Zjistí-li
ministerstvo zdravotnictví při výkonu dozoru,
že universitní nemocnice porušuje povinnosti,
které jsou jí uloženy zákony a jinými
právními předpisy upravujícími
provoz zdravotnických zařízení nebo
poskytování zdravotní péče,
uloží jí rozhodnutím, aby v určené
lhůtě závady odstranila; jde-li o porušení
zvlášť závažné nebo opakované,
uloží universitní nemocnici pokutu až
do výše 200.000,- Kč a vyrozumí o zjištěné
závadě veřejnou vysokou školu, která
universitní nemocnici založila.
(5) Zrušuje se § 60 zákona č. 20/1966
Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění
pozdějších předpisů, pokud se
vztahuje na pracoviště zdravotnických zařízená
sloužících výuce na lékařských
a farmaceutických fakultách.
(1) V universitní nemocnici působí zdravotničtí
pracovníci kteří splňují zákonem
stanovené předpoklady pro výkon zdravotnického
povolání.
(2) Jako lékaři v universitní nemocnici působí
zejména:
a) učitelé lékařské fakulty veřejné vysoké školy, která universitní nemocnici založila, po získání specializační atestace v příslušném oboru lékařství,
b) sekundární lékaři, zpravidla lékaři,
kteří jsou studenty v postgraduálním
studiu.
(3) Pracovní poměr na dobu celkově delší
než šest měsíců smí ředitel
universitní nemocnice s lékařem uzavřít
jen se souhlasem správní rady. Pokud jde o lékaře
uvedené v odstavci druhém pod písmenem a),
může dát správní rada souhlas
pouze na základě výsledků výběrového
řízení; pravidla výběrového
řízení stanoví správní
rada.
(4) Statut fakulty veřejné vysoké školy,
která universitní nemocnici založila, jejíž
učitelé působí v universitní
nemocnici jako lékaři, upraví v mezích
zákona věci související se souběžným
pracovním poměrem učitelů; může
též stanovit, za jakých podmínek a v
jakém rozsahu se plnění povinností
lékaře universitní nemocnice považuje
za plnění povinností učitele fakulty
veřejné vysoké školy.
(1) Státní zdravotnická zařízení,
která mají ke dni l. ledna 1999 postavení
fakultních nemocnic a jsou uvedena v následujícím
odstavci, se tímto dnem stávají universitními
nemocnicemi podle tohoto zákona ; za jejich zakladatele
se považuje veřejná vysoká škola
ve druhém odstavci uvedená.
(2) Ustanovení odstavce prvého se vztahuje na tyto
fakultní nemocnice:
a) Všeobecná fakultní nemocnice v Praze 2, Fakultní nemocnice Motol v Praze 5, Fakultní nemocnice Královské Vinohrady v Praze 10, Fakultní nemocnice v Plzni, Fakultní nemocnice v Hradci Králové - za jejich zakladatele se považuje Universita Karlova v Praze;
b) Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Fakultní nemocnice s poliklinikou Bohunice v Brně - Bohunicích, Fakultní dětská nemocnice J. G. Mendela v Brně - Černém Poli, Fakultní porodnice v Brně - za jejich zakladatele se považuj e Masarykova universita v Brně;
c) Fakultní nemocnice v Olomouci - za jejího zakladatele
se považuje Palackého universita v Olomouci.
(3) Majetek státu, se kterým ke dni 1. ledna 1999
hospodařila fakultní nemocnice uvedená v
odstavci druhém, přechází tímto
dnem do vlastnictví universitní nemocnice. Na universitní
nemocnici přecházejí také práva
a závazky fakultní nemocnice z pracovněprávních
vztahů a práva z jiných právních
vztahů; závazky z jiných právních
vztahů přecházejí na univerzitní
nemocnici, pokud o nich do 31. prosince 1998 vláda nerozhodne,
že je vypořádá stát.
(4) Veřejné vysoké školy, které
mají být považovány za zakladatele universitní
nemocnice (odst. 2), jsou povinny nejpozději do 15. prosince
1998 učinit opatření, aby universitní
nemocnice mohla od l. ledna 1999 plnit své úkoly
podle tohoto zákona.
(1) Vysokoškolský zemědělský
nebo lesní statek je vysokoškolským zařízením,
kde se uskutečňuje praxe studentů studijních
programů v oblasti zemědělství, veterinárního
lékařství a hygieny nebo lesnictví
a v návaznosti na tyto studijní programy se vykonává
výzkumná nebo vývojová činnost.
(2) O zřízení, změně nebo zrušení
vysokoškolského zemědělského
nebo lesního statku rozhoduje na návrh rektora akademický
senát veřejné vysoké školy.
(3) Vysokoškolský zemědělský
nebo lesní statek řídí ředitel
statku, kterého jmenuje a odvolává rektor.
(4) Ředitel statku je oprávněn jednat jménem
veřejné vysoké školy ve věcech,
o nichž to stanoví statutární předpis
této školy.
(1) Rada vysokých škol reprezentuje
akademické obce vysokých škol v České
republice.
(2) Rada vysokých škol se skládá
z členů akademických obcí veřejných
vysokých škol delegovaných akademickými
senáty těchto vysokých škol. Do Rady
vysokých škol mohou delegovat své zástupce
i soukromé vysoké školy.
(3) Rada vysokých škol:
se vyjadřuje k návrhům zákonů nebo jiných právních předpisů a dalším podstatným návrhům opatření týkajících se vysokých škol jako celku,
se vyjadřuje k návrhům
ministerstva na stanovení hledisek pro určení
stálé dotace (§ 30 odst. 2),
se vyjadřuje k dalším záležitostem,
které jí k projednání předloží
ministr,
je oprávněna navrhnout členy
Akreditační komise.
(4) Rada vysokých škol schvaluje
svůj organizační a jednací řád.
(1) Statutární předpisy
veřejné vysoké školy podléhají
registraci ministerstvem. O registraci žádá
rektor.
(2) Ministerstvo rozhodne o žádosti
do 60 dnů ode dne jejího předložení.
Pokud je žádosti vyhověno, rozhodnutí
se nevydává a registraci vyznačí ministerstvo
na stejnopisu registrovaného statutárního
předpisu.
(3) Ministerstvo žádost o registraci
zamítne, pokud statutární předpis
odporuje zákonu. nebo jinému právnímu
předpisu.
(4) Statutární předpis
nabývá platnosti registrací.
(5) Ustanovení odstavců 1 až
4 platí i pro změny statutárních předpisů.
Návrh změny statutárního předpisu
se posuzuje jako jeden celek.
(1) K platnosti majetkoprávních
úkonů veřejné vysoké školy
je třeba schválení ministerstva, jestliže
jde o:
nabytí a převod nemovité
věci,
bezúplatný převod movité
věci, s výjimkou daru věnovaného tuzemské
právnické osobě na vědu a vzdělávání,
na charitativní, sociální, zdravotnické
anebo na ekologické účely nebo na podporu
rozvoje kultury, tělesné výchovy a sportu,
a s výjimkou obvyklého daru k životnímu
jubileu nebo obdobné příležitosti,
zřízení zástavního
práva k nemovitosti, věcného břemene
nebo předkupního práva,
převzetí ručení
za peněžitý dluh jiné osoby,
peněžitý i nepeněžitý
vklad do obchodní společnosti.
(2) Ministerstvo rozhodne o žádosti
do 30 dnů ode dne jejího předložení.
(3) Ministerstvo úkon neschválí,
jestliže by jím bylo ohroženo plnění
úkolů školy.
Jestliže je některé opatření
veřejné vysoké škol nebo její
součásti v rozporu se zákonem nebo jiným
právním předpisem a nestanoví-li zákon
jiný způsob jeho přezkoumání,
vyzve ministerstvo vysokou školu, aby v přiměřené
lhůtě zjednala nápravu.
(1) V případě, že
veřejná vysoká škola nebo její
součást neustanovila některý ze svých
orgánů, že nepřijala statutární
předpisy, které je povinna podle tohoto zákona
přijmout, že nemá akreditován žádný
magisterský studijní program, že byla pozastavena
akreditace všech studijních programů, že
se v jejím hospodaření projevují závažné
nedostatky ohrožující plnění
jejich úkolů anebo že závažným
způsobem porušuje povinnosti stanovené tímto
zákonem, může ministerstvo omezit výkon
působnosti orgánů školy nebo její
součásti, popřípadě může
škole nebo její součásti výkon
této působnosti odejmout.
(2) Při rozhodování o
obsahu omezení nebo o odnětí působnosti
se vychází ze závažnosti nedostatků
a z charakteru a rozsahu způsobené nebo hrozící
újmy. Omezení se provede v rozsahu potřebném
ke zjednání nápravy.
(3) Jestliže se opatření
podle odstavce 1 týkalo orgánů veřejné
vysoké školy, přechází působnost
těchto orgánů na ministerstvo nebo na veřejnou
vysokou školu, kterou ministerstvo výkonem této
působnosti jako plněním úkolů
státní správy po vzájemné dohodě
pověří. Jestliže se týkalo orgánů
součásti vysoké školy, přechází
působnosti těchto orgánů na rektora.
(4) Nevylučuje-li to povaha věci,
je povinností ministerstva nejprve upozornit školu
na skutečnosti uvedené v odstavci 1 a vyzvat ji,
aby v přiměřené lhůtě
zjednala nápravu.
(5) Pominou-li důvody, pro které
bylo rozhodnuto o opatření podle odstavce 1, ministerstvo
přijatá opatření zruší.
(1) Oprávnění působit jako soukromá
vysoká škola má právnická osoba
se sídlem v České republice, které
ministerstvo udělilo státní souhlas.
(2) Oprávnění působit jako soukromá
vysoká škola je nepřevoditelné a nepřechází
na právní nástupce.
(3) Na žádost zřizovatelů nebo zakladatelů
vydá ministerstvo státní souhlas i před
vznikem právnické osoby, která má
působit jako soukromá vysoká škola,
jestliže je prokázáno, že tato právnická
osoba byla zřízena nebo založena. Státní
souhlas nabývá účinnosti vznikem právnické
osoby.
(4) Žádost o udělení státního souhlasu obsahuje:
název školy,
sídlo školy a právní formu právnické
osoby,
údaje o materiálním a personálním
zajištění činnosti,
návrhy studijních programů,
návrh statutárních předpisů,
upravujících organizaci a činnost soukromé
vysoké školy, jakož i postavení členů
akademické obce.
(5) Žadatel je povinen údaje uvedené v žádosti
doložit.
(6) Jsou-li případné nedostatky návrhů
studijních programů nebo vnitřních
předpisů odstranitelné, vyzve ministerstvo
žadatele, aby je v přiměřené
lhůtě odstranil a řízení přeruší.
V případě, že žadatel vady ve stanovené
lhůtě neodstraní, rozhodne ministerstvo ve
věci na základě původních podkladů.
(7) Ministerstvo rozhodne o žádosti do 120 dnů
ode dne jejího předložení. Před
rozhodnutím si ministerstvo vyžádá předběžné
stanovisko Akreditační komise k návrhům
studijních programů.
(8) Ministerstvo státní souhlas neudělí, jestliže:
Akreditační komise nevydala souhlasné stanovisko
ani k jednomu navrženému magisterskému studijnímu
programu,
zjistí, že nejsou předpoklady pro řádné
zajištění vzdělávací a
vědecké, výzkumné nebo umělecké
činnosti,
návrh statutárních předpisů
je v rozporu se zákony nebo jinými právními
předpisy.
(9) Řízení o udělení
státního souhlasu lze spojit s řízením
o udělení akreditace a s registrací statutárních
předpisů.
(10) Státní souhlas pozbyde platnosti, jestliže
soukromá vysoká škola nezahájí
vzdělávací činnost do tří
let od jeho právní moci.
Pro registraci statutárních
předpisů soukromé vysoké školy
a jejich změn platí § 62 obdobně.
Jestliže je některé opatření
soukromé vysoké školy v rozporu se zákonem
nebo jiným právním předpisem a nestanoví-li
zákon jiný způsob jeho přezkoumání,
vyzve ministerstvo vysokou školu, aby v přiměřené
lhůtě zjednala nápravu.
(1) Ministerstvo může udělený státní souhlas odejmout v případě, že:
soukromá vysoká škola nemá akreditován žádný magisterský studijní program,
soukromé vysoké škole byla v průběhu
jednoho roku odňata akreditace více než dvou
studijních, programů,
soukromé vysoké škole byla pozastavena akreditace všech studijních programů,
v činnosti soukromé vysoké školy se projevují závažné nedostatky znemožňující plnění jejích úkolů podle tohoto zákona,
soukromá vysoká škola závažným
způsobem porušuje povinnosti stanovené tímto
zákonem.
(2) Ministerstvo odejme státní souhlas v případě,
že v žádosti byly uvedeny nesprávné
údaje rozhodné pro udělení státního
souhlasu nebo že došlo k takovým změnám,
za kterých by souhlas nemohl být vydán.
(3) Odnětím státního
souhlasu pozbývá právnická osoba práva
působit jako vysoká škola.
(4) Nevylučuje-li to povaha věci, je povinností
ministerstva nejprve upozornit školu na skutečnosti
uvedené v odstavci 1 a vyzvat ji, aby v přiměřené
lhůtě zjednala nápravu.
(5) V případě, že
státní souhlas byl právnické osobě
odňat, je její povinností zajistit studentům
možnost dokončení stejných nebo obdobných
studijních programů na jiné vysoké
škole. Pro splnění této povinnosti stanoví
ministerstvo přiměřenou lhůtu.
(6) Jestliže soukromá vysoká
škola přestala uskutečňovat vzdělávací
činnost z jiného důvodu než z důvodu
odnětí státního souhlasu, je povinna
to bezodkladně oznámit ministerstvu. Ustanovení
odstavce 5 platí obdobně.
Pro akademický senát a vědeckou nebo uměleckou
radu soukromé vysoké školy se použije
přiměřeně ustanovení tohoto
zákona v části o obdobných akademických
orgánech veřejné vysoké školy.