(1) Odmítne-li vybraný uchazeč uzavření smlouvy nebo nedojde-li k jejímu uzavření z důvodů na straně uchazeče v době stanovené v § 40, je zadavatel povinen neprodleně vyzvat k uzavření smlouvy uchazeče umístěného ve druhém pořadí. Tomuto uchazeči se zadávací lhůta prodlužuje tak, že skončí 30 dnů od vyzvání zadavatelem. O této skutečnosti vyrozumí zadavatel i uchazeče umístěného ve třetím pořadí, který je v tomto případě nabídkou vázán po dobu jako uchazeč umístěný ve druhém pořadí, popřípadě po dobu uvedenou odstavci 2.
(2) Odmítne-li uchazeč umístěný ve druhém pořadí uzavřít smlouvu nebo nedojde-li k uzavření smlouvy s tímto uchazečem z důvodů na jeho straně, je zadavatel povinen bezodkladně vyzvat k uzavření smlouvy uchazeče umístěného ve třetím pořadí. Tomuto uchazeči se prodlužuje zadávací lhůta tak, že skončí 30 dnů od vyzvání zadavatelem.
(3) Uplynutím doby, po kterou je uchazeč svou nabídkou vázán, zaniká povinnost zadavatele uzavřít s ním smlouvu.
(1) Po uzavření smlouvy s uchazečem, popřípadě po zrušení soutěže vyplní zadavatel "Evidenční list veřejné zakázky", jehož vzor je uveden v příloze tohoto zákona, a zašle jej do 15 dnů od uzavření smlouvy orgánu dohledu.
(2) Zadavatel je povinen po uzavření smlouvy uveřejnit v Obchodním věstníku uchazeče, s nímž byla smlouva uzavřena, včetně nabídkové ceny.
(3) Do 15 dnů od splnění veřejné zakázky je zadavatel povinen odeslat orgánu dohledu evidenční list veřejné zakázky s údaji vyplněnými podle skutečného stavu (body 12 až 19).
Zadavatel může zadat veřejnou zakázku na základě konání dvoustupňové obchodní veřejné soutěže, zejména v případě
a) rozsáhlé, složité a technicky náročné veřejné zakázky,
b) nezbytnosti postupného technického a technologického vyjasňování plnění veřejné zakázky,
c) variantního řešení veřejné zakázky.
(1) Ve vyhlášení soutěže musí být uvedeno, že se jedná o dvoustupňovou obchodní veřejnou soutěž.
(2) Vyhlášení dvoustupňové obchodní veřejné soutěže obsahuje kromě podmínek uvedených v § 5 odst. 1 písm. a) až c), h) až k) (a i) též
a) soutěžní lhůtu pro první stupeň soutěže, která činí nejméně 52 dnů,
b) požadavky na zpracování předběžných nabídek,
c) způsob posouzení předběžných nabídek,
d) lhůtu pro posouzení předběžných nabídek včetně oznámení výsledku posouzení uchazečům,
e) předpokládané časové údaje o konání druhého stupně soutěže.
(3) Kromě podmínek soutěže uvedených v odstavci 2 může zadavatel vymezit další podmínky soutěže podle § 5 odst. 2 s výjimkou požadavků na variantní řešení (podmínky uvedené pod písmenem g).
(1) K upřesnění zadání veřejné zakázky zadavatel může při vyhlášení dvoustupňové obchodní veřejné soutěže učinit výzvu k účasti na jednání zadavatele se zájemci o veřejnou zakázku.
(2) Jednání podle odstavce 1 se koná v rámci soutěžní lhůty prvního stupně, nejpozději 30 dnů před uplynutím soutěžní lhůty pro první stupeň. Při tomto jednání musí zadavatel poskytovat všem zájemcům o veřejnou zakázku stejné informace. Jednání s těmito zájemci může zadavatel uskutečnit společně nebo jednotlivě. Jednotlivá jednání jsou důvěrná pro zadavatele i pro zúčastněného zájemce. O výsledku jednání pořídí zadavatel protokol.
(3) Podle výsledků jednání zadavatel bezodkladně zpřesní podmínky prvního stupně dvoustupňové obchodní veřejné soutěže, popřípadě zpracuje, doplní nebo jinak upraví zadávací dokumentaci. Zpřesněné podmínky soutěže, popřípadě zadávací doku mentaci zadavatel odešle zájemcům, kteří odpověděli na jeho výzvu podle odstavce 1, nejpozději do 25 dnů před uplynutím soutěžní lhůty.
(1) Zájemci o veřejnou zakázku vypracují na základě vyhlášených podmínek soutěže pro první stupeň, popřípadě podle zadávací dokumentace předběžnou nabídku, kterou předloží nejpozději do konce soutěžní lhůty zadavateli.
(2) Předběžné nabídky obsahují zejména údaje o jakosti, včetně termínů a podmínek provedení veřejné zakázky, které jsou nezbytné pro zpřesnění podmínek pro druhý stupeň soutěže. Součástí předběžné nabídky jsou doklady, jimiž uchazeč proka zuje základní kvalifikační předpoklady, popřípadě další kvalifikační předpoklady. Předběžná nabídka nesmí obsahovat návrh smlouvy a cenové údaje.
(3) Při přijímání předběžných nabídek a otevírání obálek s předběžnými nabídkami a při jejich posuzování zadavatel postupuje podle ustanovení § 27 až 34 a § 37, s výjimkou ustanovení o hodnocení nabídek.
(1) Pokud po vyřazení předběžných nabídek na základě jejich posouzení zůstali v soutěži alespoň tři uchazeči, zadavatel stanoví podmínky pro druhý stupeň soutěže; vychází z podmínek prvního stupně zpřesněných podle předběžných nabídek a doplněných o další nezbytné podmínky podle § 5 odst. 1 písm. d) až h), popřípadě podle odstavce 2. Zadavatel rovněž podle potřeby upraví zadávací dokumentaci.
(2) Zadavatel vyzve uchazeče, kteří předložili předběžné nabídky a nebyli z obchodní veřejné soutěže vyloučeni, aby na základě zpřesněných podmínek soutěže a zadávací dokumentace vypracovali a předložili nabídku. Výzva k předložení nabídky musí být odeslána všem uchazečům ve stejné lhůtě stanovené zadavatelem pro první stupeň soutěže [§ 44 odst. 2 písm. a)]. Součástí výzvy jsou podmínky soutěže pro druhý stupeň, popřípadě upravená a doplněná zadávací dokumentace.
(3) Uchazeč potvrdí zadavateli do sedmi dnů od doručení výzvy svou účast ve druhém stupni obchodní veřejné soutěže; pokud uchazeč v této lhůtě svoji účast ve druhém stupni nepotvrdí, má se za to, že v dalším stupni soutěže nepokračuje.
(1) Soutěž ve druhém stupni pokračuje, pokud postoupili do druhého stupně alespoň tři uchazeči, kteří zadavateli potvrdili svou účast. Není-li splněna podmínka pro pokračování soutěže, zadavatel soutěž zruší a rozhodnutí o tom oznámí příslušným uchazečům.
(2) Při přijímání nabídek a otevírání obálek s nabídkami, posuzování, hodnocení a výběru nabídek a uzavírání smluv (a evidenci) se postupuje podle § 27 až 41 (42).
(1) U veřejných zakázek, u kterých výše budoucího peněžitého závazku ze smlouvy bez daně z přidané hodnoty přesáhne 2 500 000 Kč, jde-li o nemovitost s výjimkou nájmu, nebo o soubor strojů nebo zařízení tvořících samostatný funkční celek, 500 000 Kč v ostatních případech, může zadavatel uzavřít smlouvu na podkladě písemné výzvy učiněné nejméně pěti zájemcům.
(2) Uzavření smlouvy na podkladě písemné výzvy zaslané zadavatelem zájemcům o veřejnou zakázku, přesáhne-li výše budoucího peněžitého závazku částku stanovenou v § 3 odst. 2, se připouští dále v případě
a) naléhavé potřeby, rozhodla-li tak vláda České republiky,
b) jde-li o specializovanou veřejnou zakázku,
c) kdy na tutéž veřejnou zakázku byla již vyhlášena obchodní veřejná soutěž a byla zrušena z důvodů uvedených v § 34 odst. 6, § 48 odst. 1 a § 66 písm. a),
d) kdy zveřejnění podmínek soutěže by mohlo ohrozit státní tajemství, obranu, bezpečnost státu nebo majetek zadavatele.
(3) Zadavatel zasílá výzvu k podání nabídek v případech
a) podle odstavce 2 písm. a), c) a d) nejméně třem zájemcům o veřejnou zakázku,
b) podle odstavce 2 písm. b) všem zájemcům poskytujícím plnění specializované veřejné zakázky v České republice.
(4) V případě výzvy k podání nabídky podle odstavců 1 a 2 je zadavatel povinen stanovit pro všechny zájemce o veřejné zakázky shodné požadavky a uvést kritéria hodnocení jejich nabídek. Při hodnocení nabídek postupuje zadavatel též podle § 11 a § 36 zákona. Výběr nejvhodnější nabídky musí zadavatel oznámit všem uchazečům. Požaduje-li zadavatel poskytnutí jistoty, postupuje podle § 23 a 24.
(5) Doklady a údaje předložené uchazečem zadavatel vyhodnotí podle § 2c, popřípadě podle kritérií stanovených v zadání nebo v kvalifikační dokumentaci. Neprokáže-li uchazeč některý z kvalifikačních předpokladů, musí ho zadavatel z další účasti na veřejné zakázce vyloučit.
(6) Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než 14 dní. V případě zadání veřejné zakázky postupem podle ustanovení odst.2, písm.a) může vláda určit zkrácenou lhůtu.
(7) Zadavatel nesmí vyzývat k podání nabídek opakující se okruh zájemců, jestliže takový postup není odůvodněn charakterem zakázky.
(8) Pokud zadavatel uzavře na základě výzvy s uchazečem smlouvu, může ji uzavřít pouze s uchazečem, který předložil nejvhodnější nabídku podle stanovených kritérií hodnocení nabídek. Připouští-li zadavatel v zadání podání nabídek na vy mezené části veřejné zakázky, může být na plnění veřejné zakázky uzavřeno více smluv.
(1) Uzavření smlouvy na podkladě písemné výzvy zaslané zadavatelem zájemcům o veřejnou zakázku se připouští v případě
a) naléhavé potřeby (havárie, přírodní katastrofa),
b) jde-li o specializovanou veřejnou zakázku v případech, kdy plnění veřejné zakázky může poskytnout omezený počet zájemců, nejvýše sedm,
c) kdy na tutéž veřejnou zakázku byla již vyhlášena obchodní veřejná soutěž a byla zrušena z důvodů uvedených v § 34 odst. 5, § 48 odst. 1 a § 66 písm. a),
d) veřejné zakázky, kdy výše peněžitého závazku bez daně z přidané hodnoty je nižší než 5 000 000 Kč, jde-li o nemovitost s výjimkou nájmu nebo o soubor strojů a zařízení tvořících samostatný funkční celek, a 1 000 000 Kč v os tatních případech,
e) kdy zveřejnění podmínek soutěže by mohlo ohrozit státní tajemství, obranu a bezpečnost státu.
(2) Zadavatel zasílá výzvu k podání nabídek v případech
a) podle odstavce 1 písm. a), c) a e) nejméně třem zájemcům o veřejnou zakázku,
b) podle odstavce 1 písm. d) nejméně pěti zájemcům o veřejnou zakázku,
c) podle odstavce 1 písm. b) nejméně všem zájemcům poskytujícím plnění specializované veřejné zakázky v České republice.
(3) V případě výzvy k podání nabídky podle odstavce 1 je zadavatel povinen stanovit pro všechny zájemce o veřejné zakázky shodné požadavky a uvést kritéria hodnocení jejich nabídek. Při hodnocení nabídek postupuje zadavatel též podle § 11 a 36 tohoto zákona.
(4) Pokud zadavatel uzavře na základě výzvy s uchazečem smlouvu, může ji uzavřít pouze s uchazečem, který předložil nejvýhodnější nabídku podle stanovených kritérií hodnocení nabídek.
(1) U veřejných zakázek, u kterých výše budoucího peněžitého závazku ze smlouvy činí více než 50 000 Kč bez daně z přidané hodnoty, ale nepřesáhne limity uvedené v § 49 odst.1, je zadavatel povinen vyžádat si před zadáním veřejné zakázky nabídky nejméně od tří zájemců.
(2) Ve výzvě musí zadavatel stanovit požadavek na
a) zpracování nabídkové ceny podle místa plnění veřejné zakázky,
b) dobu plnění a další podmínky plnění veřejné zakázky.
(3) Ustanovení § 49 odst.5 platí obdobně. Výzvu učiněnou podle odstavce 1 musí zadavatel doložit písemným záznamem.
U veřejných zakázek do výše budoucího peněžitého závazku 50 000 Kč bez daně z přidané hodnoty může zadavatel rozhodnout o přímém zadání veřejné zakázky za cenu obvyklou v místě plnění. Při rozhodnutí o tomto způsobu zadání veřejné zakázky je povinen vycházet z informací o trhu a zkušeností zadavatele.
Při zadání veřejné zakázky postupem podle § 49a a § 49b se nepoužijí ustanovení § 2a až 2g, § 64a a § 67.
(1) Uzavření smlouvy na podkladě písemné výzvy zaslané zadavatelem jednomu zájemci o veřejnou zakázku k podání nabídky se připouští v případě
a) naléhavé potřeby, jde-li o ohrožení životů nebo zdraví lidí, havárie, přírodní katastrofu nebo hrozí nebezpečí škody velkého rozsahu,
b) specializované veřejné zakázky v případech, kdy plnění veřejné zakázky může poskytnout jediný zájemce o veřejnou zakázku,
c) dodatečné nebo opakované veřejné zakázky (především z důvodu standardizace nebo slučitelnosti předmětu veřejné zakázky), pokud svým rozsahem nepřekročí 50% ceny původní veřejné zakázky a výzva bude zadavatelem učiněna do 12 měsíců od splnění veřejné zakázky,
d) částečné obnovy předmětu původní zakázky (zboží nebo zařízení), pokud by změna uchazeče vedla k tomu, že by zadavatel musel pořizovat plnění veřejné zakázky s odlišnými technickými znaky, a to by s sebou přinášelo technickou neslučitelnost nebo potíže při provozu a údržbě,
e) kdy zveřejnění podmínek soutěže by mohlo ohrozit státní tajemství, obranu a bezpečnost státu,
g) kdy vítěz architektonické soutěže na předmět plnění zakázky se dohodne se zadavatelem na vypracování projektové dokumentace,
g) plnění do Státních hmotných rezerv.15a)
(2) Před uzavřením smlouvy musí uchazeč doložit pouze oprávnění k podnikání.
___________________________________
15a) § 3 zákona č.97/1993 Sb., o působnosti Správy státních hmotných rezerv.
Dohled nad dodržováním tohoto zákona při zadávání veřejných zakázek vykonává Ministerstvo pro hospodářskou soutěž (dále jen "orgán dohledu").
(1) Dohled nad dodržováním zákona při zadávání veřejných zakázek spočívá zejména
a) v přezkoumávání námitek uchazečů vznesených proti úkonům zadavatele,
b) v kontrole postupů zadavatelů při zadávání veřejných zakázek stanovených tímto zákonem,
c) v účasti zástupců orgánu dohledu při otevírání obálek s nabídkami,
d) v zabezpečování statistických údajů o zadávání veřejných zakázek a jejich zveřejňování,
e) v ukládání sankcí podle hlavy IV.
(2) Postup při výkonu kontroly, vztahy mezi orgánem dohledu a kontrolovanými zadavateli se řídí zvláštním předpisem16)s výjimkou ustanovení o pořádkových pokutách.
___________________________________
16) Zákon ČNR č.552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů.
(1) Uchazeč, popřípadě účastník předkvalifikačního řízení může vznést, pokud to zákon nevylučuje, proti jednotlivým úkonům zadavatele učiněným v průběhu obchodní veřejné soutěže a proti úkonům zadavatele při zadání veřejné zakázky postupy uvedenými v § 49 námitky z důvodu, že zadavatel porušil ustanovení tohoto zákona.
(2) Námitky nemůže podat uchazeč, který byl z účasti na veřejné zakázce (ze soutěže) vyloučen s výjimkou námitek proti rozhodnutí o jeho vyloučení.
Námitky nejsou přípustné proti
a) rozhodnutí zadavatele o způsobu zadání veřejné zakázky,
b) rozhodnutí zadavatele o konání dvoustupňové obchodní veřejné soutěže,
c) rozhodnutí zadavatele o konání předkvalifikačního řízení,
d) rozhodnutí zadavatele o odmítnutí všech nabídek, popřípadě proti rozhodnutí o zrušení soutěže, pokud si to vyhradil v podmínkách soutěže,
e) rozhodnutí zadavatele o omezení soutěže jen na tuzemské osoby,
f) požadavku zadavatele na poskytnutí jistoty,
g) opravě zjevných početních chyb provedené zadavatelem (§ 34 odst.3).
Námitky se podávají písemně (ve dvojím vyhotovení) zadavateli bezodkladně po tom, co se uchazeč, který námitky podává, o porušení tohoto zákona dozvěděl nebo mohl dozvědět, nejpozději však do sedmi dnů od doručení oznámení o výběru nejvhodnější (nejvýhodnější) nabídky. V námitkách musí být uvedeno, kdo je podává, proti kterému úkonu zadavatele směřu jí, v čem je spatřováno porušení zákona a čeho se uchazeč do máhá.
(1) Statutární orgán zadavatele, popřípadě u obcí starosta přezkoumá oprávněnost podaných námitek do deseti (sedmi) dnů od doručení zadavateli. V této lhůtě rozhodne též o nápravě, zjistí-li, že zadavatel porušil ustanovení tohoto zákona, a uvědomí o tom neprodleně uchazeče, který námitky podal. (;to platí s výjimkou námitek proti rozhodnutí o výběru nejvýhodnější nabídky.)
(2) Pokud statutární orgán zadavatele, popřípadě u obcí starosta, námitkám nevyhoví, uvědomí o tom uchazeče s poučením o možnosti podat do 7 dnů návrh na zahájení řízení o přezkoumání rozhodnutí zadavatele u orgánu dohledu.
(3) Jsou-li podány námitky, nesmí zadavatel činit žádné úkony směřující k dokončení soutěže. Podání námitek je povinen oznámit všem uchazečům. Uchazečům se prodlužuje zadávací lhůta až do vyřízení námitek podle odstavce 1 a 2.
(2) Pokud statutární orgán zadavatele, popřípadě u obcí sta rosta námitkám nevyhoví nebo je neprojedná, postoupí je ve lhůtě uvedené v odstavci 1 k rozhodnutí orgánu dohledu. K námitkám připojí své stanovisko a dokumentaci o zadání veřejné zakázky.
(3) O námitkách proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvýhodnější nabídky statutární orgán, popřípadě starosta nerozhoduje a postoupí je ve lhůtě uvedené v odstavci 1 k rozhodnutí orgánu dohledu; k námitkám připojí své stanovisko a dokumentaci o zadání veřejné zakázky.
(4) Námitky podané po uplynutí lhůty stanovené k jejich předložení statutární orgán zadavatele, popřípadě starosta vrátí uchazeči.
(1) Řízení u orgánu dohledu je zahájeno dnem, kdy obdrží od uchazeče návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách (dále jen "návrh" ), pokud řízení orgán dohledu nezahájí z vlastního podnětu. Řízení z vlastního podnětu může orgán dohledu zahájit do 4 let ode dne, kdy došlo k porušení zákona.
(2) Návrh se podává ve dvojím vyhotovení do 7 dnů od doručení rozhodnutí zadavatele; jedno zasílá uchazeč orgánu dohledu a jedno zadavateli. V návrhu musí být uvedeno, kdo jej podává, proti kterému úkonu zadavatele směřuje, v čem je spatřováno porušení zákona a čeho se uchazeč domáhá.Součástí návrhu je i přesné označení a adresa zadavatele.
(3) Zadavatel je povinen do 7 dnů od obdržení návrhu zaslat orgánu dohledu dokumentaci o zadání veřejné zakázky, včetně nabídek účastníků řízení (§ 58) a své stanovisko k návrhu.
(4) Je-li podán návrh včas, neběží zadávací lhůta, včetně prodloužení podle § 40 odst. 1 a § 41 odst. 1 a 2 po dobu od podání návrhu do doby nabytí právní moci rozhodnutí o návrhu a zadavatel nesmí ukončit posuzování a hodnocení nabídek a uzavřít smlouvu. O této skutečnosti je zadavatel povinen ostatní uchazeče informovat současně se zasláním dokumentace o zadání zakázky orgánu dohledu. Uchazeči mohou do 7 dnů po obdržení tohoto oznámení od soutěže odstoupit. V takovém případě je zadavatel povinen jim uvolnit jistotu do 7 dnů od obdržení jejich oznámení. To se netýká uchazeče, který námitku podal.
Přezkoumávání úkonů zadavatele orgánem dohledu je zahájeno dnem, kdy tento orgán obdrží námitky postoupené statutárním orgánem zadavatele, pokud řízení nezahájil z vlastního podnětu. Řízení z vlastního podnětu může orgán dohledu zahájit do čtyř let poté, kdy došlo k porušení zákona.
Účastníky řízení jsou zadavatel a v řízení zahájeném z podnětu uchazeče též uchazeč, který jej podal; v řízení proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky jsou účastníky řízení též uchazeči, kteří se umístili na prvním až třetím pořadí.
(1) Účastníky řízení jsou vždy zadavatel a v řízení zahájeném na podkladě námitek uchazeče též uchazeč, který je podal.
(2) V řízení o námitkách proti rozhodnutí zadavatele o výběru nejvýhodnější nabídky jsou účastníky i uchazeči, kteří se umístili v prvním až třetím pořadí.
Je-li podán návrh na přezkoumání (Jsou-li podány ná mitky proti) rozhodnutí zadavatele o výběru nejvhodnější (nejvýhodnější) nabídky, orgán dohledu po jeho přezkoumání
a) rozhodnutí zadavatele zruší, shledá-li návrh důvodným (námitky důvodnými) a zadavateli uloží provést nový výběr, popřípadě vyhlásit novou soutěž,
b) návrh (námitky) zamítne a rozhodnutí zadavatele potvrdí, neshledá-li porušení zákona.
(1) Je-li podán návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele v ostatních případech, než je uvedeno v § 59, (Jsou-li podány námitky proti jinému úkonu zadavatele, než je rozhodnutí o výběru nejvýhodnější nabídky) orgán dohledu po přezkoumání tohoto úkonu rozhodne (konstatuje), že úkonem zadavatele
a) nedošlo k porušení tohoto zákona, a návrh (námitky) zamítne,
b) byl porušen tento zákon, a uloží zadavateli provést nápravu.
(2) Je-li řízení zahájeno z vlastního podnětu orgánu dohledu, platí ustanovení § 59 a § 60 odst. 1 obdobně.
Zahájí-li orgán dohledu řízení z vlastního podnětu platí, ustanovení § 59 a § 60obdobně.
Na přezkoumávání úkonů zadavatele u orgánu dohledu se používají ustanovení správního řádu,17) není-li stanoveno ji nak tímto zákonem.
___________________________________
17) Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád)
(1) Zjistí-li orgán dohledu, že zadavatel závažně či opětovně porušil ustanovení tohoto zákona, uloží mu pokutu do výše 0,5% ceny zakázky, nejméně však ve výši 10 000 Kč. Pokutu lze uložit jen do šesti měsíců ode dne, kdy se orgán dohledu dozvěděl, že zadavatel porušil ustanovení tohoto zákona, nejpozději však do tří let ode dne, kdy došlo k tomuto porušení.
(2) Orgán dohledu může uložit osobám, které mu ve stanovené lhůtě neposkytnou požadované podklady nebo pravdivé informace, popřípadě se bez vážných důvodů nedostaví k nařízenému ústnímu jednání, pořádkovou pokutu až do výše 10 000 Kč. Poku ta může být uložena opakovaně.
(3) Za nesplnění vykonatelného rozhodnutí orgánu dohledu může tento orgán uložit pokutu do výše 50 000 Kč.
(4) Pokuty podle odstavců 2 a 3 lze uložit nejpozději do dvou měsíců od zjištění nesplnění povinnosti. Pokuty lze uložit i opakovaně, nejpozději však do jednoho roku od uplynutí doby určené ke splnění. Při ukládání pokut přihlíží orgán dohledu zejména k závažnosti porušení zákonné povinnosti a ke škodlivosti následků, které tímto porušením byly nebo mohly být způsobeny.
(5) Pokuty jsou příjmem státního rozpočtu. Ke správě pokut je příslušný orgán dohledu.
(1) Je-li pravomocně odsouzen pro trestný čin pletichy při veřejné soutěži18) zaměstnanec uchazeče, vyloučí orgán dohledu příslušného uchazeče z účasti při zadávání veřejných zakázek po dobu, kterou stanoví ve svém rozhodnutí, nejdéle však na dobu pěti let.
(2) Ustanovení odstavce 1 se použije též na uchazeče, dopustí-li se trestného činu pletichy při veřejné soutěži podnikatel jako fyzická osoba, společník obchodní společnosti nebo člen kontrolního či dozorčího orgánu uchazeče.
___________________________________
18) § 128a a 128b trestního zákona.
Ustanovení tohoto zákona se použijí, jestliže mezinárodní smlouva, která je pro Českou republiku závazná a byla vyhlášena ve Sbírce zákonů, neobsahuje odlišnou úpravu.
(1) Při zadání veřejné zakázky podle části druhé a § 49 a § 50 zákona vyplní zadavatel "Evidenční list veřejné zakázky", jehož vzor je uveden v příloze tohoto zákona, a zašle jej do 15 dnů od uzavření smlouvy orgánu dohledu.
(2) Zadavatel je povinen po uzavření smlouvy podle části druhé tohoto zákona uveřejnit v Obchodním věstníku uchazeče, s nímž byla smlouva uzavřena, včetně nabídkové ceny.
(3) Liší-li se cenové údaje podle odstavce 1 od skutečného stavu o více než 10%, je zadavatel do 15 dnů od splnění veřejné zakázky povinen odeslat orgánu dohledu "evidenční list" veřejné zakázky s údaji vyplněnými podle skutečnosti (body 12 až 20).
Zadavatel je povinen dokumentaci o zadání včetně
podaných nabídek všech uchazečů
uchovávat po dobu 5 let, s výjimkou vzorků
a ukázek (§ 39a).
(1) Zadavatel může požadovat od uchazečů úhradu za použití reprodukční techniky při poskytnutí zadávací dokumentace, popř. předkvalifikační dokumentace.
(2) Podmínky zadání nesmí zadavatel přiznávat uchazečům právo na náhradu nákladů spojených s účastí v obchodní veřejné soutěži ani při jiných způsobech zadání veřejné zakázky. Rovněž po uchazečích nesmí požadovat poplatky za to, že se mohou o zakázku ucházet.
(1) Jestliže zadavatel neomezí obchodní veřejnou soutěž pouze na tuzemské osoby, jedná se o obchodní veřejnou soutěž se zahraniční účastí.
(2) Při konání obchodní veřejné soutěže se zahraniční účastí může zadavatel v podmínkách soutěže stanovit vedle českého jazyka další jazyk, kterým mohou být zpracovány nabídky a v němž budou uchazečem uplatňovány upřesňující informace od zadavatele k prokazování dalších kvalifikačních předpokladů.
(3) Při obchodní veřejné soutěži se zahraniční účastí musí zadavatel požadovat v podmínkách soutěže určení nabídkové ceny, poskytnutí jistoty a úhrady za použití reprodukční techniky při poskytnutí zadavávací dokumentace v české měně.".
(3) Při obchodní veřejné soutěži se zahraniční účastí musí zadavatel stanovit v podmínkách soutěže určení nabídkové ceny a poskytnutí jistoty v české měně.
(4) Kvalifikaci prokazují zahraniční osoby doklady podle právního řádu platného v zemi jejich sídla, popřípadě bydliště.
(5) Zahraniční osoby, které se účastní soutěže podle odstavce 1, podávají své námitky a návrhy v českém jazyce.
Zadavatel je povinen soutěž zrušit, aniž by si toto právo vyhradil ve vyhlášených podmínkách soutěže, kromě důvo dů stanovených v § 34 odst. 5 a v § 48 odst. 1 tohoto zákona, tehdy,
a) odmítne-li uzavřít smlouvu uchazeč umístěný ve třetím pořadí nebo neuzavře-li smlouvu v době, po kterou je svou nabídkou vázán,
b) jestliže v důsledku podstatné změny okolností, za nichž byla soutěž vyhlášena a které nemohl zadavatel předvídat, ani je nezpůsobil, pominuly důvody pro pokračování soutěže,
c) jestliže tak pravomocně rozhodne orgán dohledu.
(1) Při použití tohoto zákona je rozhodující celková výše pe něžitého závazku bez daně z přidané hodnoty, který vznikne zadavateli ze zadání veřejné zakázky, spočívající v plnění stejného nebo srovnatelného druhu. Spočívá-li zadání veřejné zakázky v uzavření několika samostatných smluv, je rozhodují cí součet všech peněžitých závazků, které zadavateli vzniknou ze zadání veřejné zakázky v jednom rozpočtovém roce.
(2) U smluv uzavíraných na dobu neurčitou je rozhodující výše peněžitého závazku bez daně z přidané hodnoty, která vznikne zadavateli za čtyři roky trvání smlouvy.
(3) U smluv uzavíraných na dobu určitou (např.o koupi najaté věci, nájemních) je pro stanovení výše peněžitého závazku bez daně z přidané hodnoty rozhodující výše peněžitého závazku, která vznikne zadavateli za dobu trvání smlouvy, včetně zbyt kové hodnoty.
(4) Ustanovení odstavce 1 se nepoužije u zakázek zadávaných jednotlivými útvary a zařízeními Armády České republiky.
(1) Veškeré úkony zadavatelů a uchazečů učiněné podle tohoto zákona s výjimkou postupu podle § 49a a 49b musí mít písemnou formu.
(1) Veškeré úkony učiněné zadavatelem vůči uchazečům podle tohoto zákona musí mít písemnou formu.
(2) Rozhodnutí zadavatele, u nichž zákon stanoví povinnost oznámit je příslušnému uchazeči, musí být odeslány doporučeně s doručenkou.
(3) Pokud je úkon učiněn zadavatelem nebo uchazečem telefonicky, popřípadě faxem nebo dálnopisem musí být do tří dnů potvrzen písemně.
Zadavatel může pověřit činností, k níž je povinen podle tohoto zákona, pouze osobu, která splňuje požadavek nepodjatosti podle § 32 tohoto zákona a která se sama veřejné soutěže na předmět zakázky neúčastní. (Zadavatel může pověřit čin ností, k níž je povinen podle tohoto zákona, pouze osobu, do jejíhož předmětu podnikání nespadá předmět plnění veřejné za kázky a která splňuje požadavek nepodjatosti podle § 32 toho to zákona.) Pověřená osoba musí mít (podnikatelské) oprávnění k podnikání k poskytování uvedených služeb. Na tuto osobu však zadavatel nemůže převést rozhodovací oprávnění stanovená tímto zákonem.
Smlouva na veřejnou zakázku uzavřená v rozporu s tímto zákonem je neplatná. Změny ve smlouvě v rozporu s podmínkami obchodní veřejné soutěže jsou neplatné.
Zadávání veřejných zakázek zahájené před účinností tohoto zákona podle dosud platných předpisů a opatření se dokončí v souladu s těmito předpisy a opatřeními.
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1996.
I. Údaje o průběhu zadání veřejné zakázky
1. Zadavatel - IČO název
adresa .
2. Organizátor soutěže (liší-li se od bodu 1) IČO název
adresa .
3. Způsob zadání veřejné zakázky
A veřejná soutěž | B podle § 49 | C podle § 50 |
(výzva více | (výzva jednomu | |
zájemcům) | zájemci) |
4. Datum vyhlášení veřejné soutěže (odeslání výzvy) .
5. Termín pro podání nabídek
6. Kritéria pro výběr nejvhodnější nabídky (vždy max. 50 znaků)
a) .
b) .
c) .
a další
Při způsobu zadání A nebo B:
7. Celkový počet přijatých nabídek
8. Počet nabídek splňujících podmínky zadání
9. Nejvyšší nabídková cena (tis. Kč)
10. Průměrná nabídková cena (tis. Kč)
11. Nejnižší nabídková cena (tis. Kč)
II. Údaje o veřejné zakázce
12. Vybraný uchazeč - IČO název .
adresa .
13. Předmět zakázky (max. 30 znaků)
- měrná jednotka .
- množství měrné jednotky
14. Místo a okres plnění - název .
kód
15. Datum počátku plnění zakázky (MMRR př. 0195) .
16. Termín dokončení zakázky (MMRR př. 1095) .
17. Cena (tis. Kč) .
18. Podíl zahraničního dodavatele z celk. ceny zakázky (%) .
19. Země původu dovozu .
20. Datum uzavření smlouvy o zakázce .
Název, podpis a razítko zadavatele:
Poznámky:
1. Byla-li veřejná zakázka zadána jiným způsobem než podle
písmene A, uveďte důvody zvoleného způsobu zadání.
2. Byla-li veřejná obchodní soutěž zrušena, uveďte důvod (§ 34
odst. 5, § 48 odst. 1, § 66).
2. (3) V případě dvoustupňové
obchodní veřejné soutěže vyplňte
pro první stupeň samostatně v rozsahu řádků
1. až 8.