Tabulka č. 3
Strana: 1
v mil. Kč
| ||||||
1. Příjmy - daňové a nedaňové | 31 650,1 | 70 400,0 | 70 400,0 | 39 158,7 | 55,6 | 123,7 |
Daňové příjmy | 21 215,2 | 52 400,0 | 52 400,0 | 28 425,5 | 54,2 | 134,0 |
Daň z příjmů právnických osob | 43,6 | 2 005,7 | ||||
Daň z příjmů fyzických osob | 20 043,7 | 49 000,0 | 49 000,0 | 25 146,3 | 51,3 | 125,5 |
z toho: | ||||||
ze závislé činnosti | 14 021,1 | 37 300,0 | 37 300,0 | 18 520,0 | 49,7 | 132,1 |
z podnikání | 6 022,6 | 11 700,0 | 11 700,0 | 6 626,3 | 56,6 | 110,0 |
Daň z nemovitosti | 837,0 | 3 400,0 | 3 400,0 | 1 086,6 | 32,0 | 129,8 |
Ostatní daňové příjmy | 290,9 | 186,9 | 64,2 | |||
Nedaňové příjmy | 10 434,9 | 18 000,0 | 18 000,0 | 10 733,2 | 59,6 | 102,9 |
Příjmy RO | 6 153,2 | 12 000,0 | 12 000,0 | 6 277,1 | 52,3 | 102,0 |
Odvody PO | 297,4 | 104,9 | 35,3 | |||
Správní poplatky | 950,8 | 1 600,0 | 1 600,0 | 1 113,7 | 69,6 | 117,1 |
Místní poplatky | 796,7 | 900,0 | 900,0 | 607,2 | 67,5 | 76,2 |
Přijaté úroky | 233,4 | 372,5 | 159,6 | |||
Ostatní nedaňové příjmy | 2 003,4 | 3 500,0 | 3 500,0 | 2 257,8 | 64,5 | 112,7 |
II. Kapitálové příjmy | ||||||
Z prodeje majetku | 2 373,8 | 4 400,0 | 4 400,0 | 1 730,6 | 39,3 | 72,9 |
III. Transfery ze státního rozpočtu | 14 122,8 | 23 844,8 | 20 606,0 | 14 838,3 | 72,0 | 105,1 |
Dotace ze státního rozpočtu | 8 668,4 | 16 305,8 | 16 305,8 | 11 106,8 | 68,1 | 128,1 |
Mimoř. neúčel.dot. poskyt.běh. roku | ||||||
Prostředky kapitoly VPS | 5 454,4 | 7 539,0 | 4 300,2 | 3 731,5 | 86,8 | 68,4 |
z toho: | ||||||
Účel. prostředky poskyt. během roku | 3 632,0 | 1 979,1 | 2 082,9 | 105,2 | 57,3 | |
Poskyt.účel.invest.dotace -Čs.spořit. | 1 822,4 | 2 321,1 | 1 648,6 | 71,0 | 90,5 | |
IV. Transfery ze stát.fondů a ostat. mimorozp. zdrojů ústřed. orgánů | 808,6 | 3 000,0 | 1 295,5 | 1 295,5 | 100,0 | 160,2 |
V. Dary a sdružené prostředky | 573,5 | 562,8 | 98,1 | |||
z toho: | ||||||
sdružené prostředky | 438,9 | 401,4 | 91,5 | |||
dary a příspěvky | 134,6 | 161,4 | 119,9 | |||
VI. Ostatní odvody a převody prostř. | - 363,6 | - 70,6 | ||||
Celkem příjmy | 49 165,2 | 101 644,8 | 96 701,5 | 57 515,3 | 59,5 | 117,0 |
Tabulka č. 3
Strana: 2
v mil. Kč
I. Výdaje - neinvestiční | 31 479,0 | 37 145,9 | 118,0 | |||
Veřejná spotřeba (RO) | 19 749,0 | 23 130,2 | 117,1 | |||
Mzdy a platby | 3 145,1 | 3 602,6 | 114,5 | |||
Příspěvky zaměstnavatelů do fondů | 1 020,4 | 1 184,1 | 116, | |||
Nákupy zboží a služeb | 15 380,5 | 17 489,6 | 113,7 | |||
Splátky úroků | 186,4 | 828.1 | 444,3 | |||
Výdaje za bank. služby a ost.náklady | 16,6 | 25,8 | 155,4 | |||
Dotace a ostat. běžné transfery | 4 847,1 | 5 025,2 | 103,7 | |||
Dotace místním podnikům | 2 974,6 | 2 849,3 | 95,8 | |||
Transfery domácnostem | 1 872,5 | 2 175,9 | 116,2 | |||
Příspěvky příspěvk.organizacím | 5 832,4 | 7 446,4 | 127,7 | |||
Příspěvky a dary ostat.organ. | 1 006,4 | 1 520,0 | 151,0 | |||
Poskytnuté SP na provoz | 44,1 | 24,1 | 54,6 | |||
II. Kapitálové výdaje | 13 622,8 | 16 683,6 | 122,5 | |||
Investiční výdaje | 11 226,2 | 14 044,0 | 125,1 | |||
Kapitálové transfery PO | 1 217,8 | 1 493,3 | 122,6 | |||
Kapitálové transfery HO | 1 026,8 | 930,0 | 90,6 | |||
Sdružené prostředky na investice | 152,0 | 216,3 | 142,3 | |||
Celkem výdaje | 45 101,8 | 101 644,8 | 96 704,5 | 53 829,5 | 55,7 | 119,4 |
Příjmy celkem | 49 165,2 | 101 644,8 | 96 701,5 | 57 515,3 | 59,5 | 117,0 |
Výdaje celkem | 45 101,8 | 101 644,8 | 96 701,5 | 53 829,5 | 55,7 | 119,4 |
Výsledek hospod.- přebytek | 4 063,4 | 3 685,8 | 90,7 | |||
Výsledek hospod.-schodek | ||||||
Použití mimorozp.zdrojů celkem | 11 521,7 | 13 276,2 | 115,2 | |||
z toho: | ||||||
Použití vlast.fondů -saldo převodů | 3 588,4 | 11 990,4 | 334,1 | |||
Použití úvěru,půjček,kom.oblig. -salda | 7 933,3 | 1 285,8 | 16,2 | |||
z toho: | ||||||
přijaté úvěry,půjčky | 885,9 | 1 609,2 | 181,6 | |||
přijaté výnosy komunál. oblig. | 7 636,5 | 661,1 | 8,7 | |||
splátky úvěrů,půjček | 589,1 | 984,5 | 167,1 | |||
Výsledek hospodaření celkem | 15 585,1 | 16 962,0 | 108,8 | |||
Stav účelových fondů celkem | 10 392,9 | 12 892,1 | 124,0 | |||
Zdroje celkem | 25 978,0 | 29 854,1 | 114,9 | |||
Sdružené prostředky | ||||||
Zůstatek zdrojů sdruž. prostředků | 578,4 | 492,3 | 85,1 | |||
Převedené SP do rozpočtu běž. roku | 438,9 | 401,4 | 91,5 |
Úvod
Vláda České
republiky na svém zasedání ve dnech 16. srpna
a 6. září t.r. (usnesení č.
447/1995) schválila úpravu státního
rozpočtu na rok 1995. Z legislativního hlediska
se provedení této úpravy opírá
o ustanovení § 13 odst. 4 zákona č.
576/1990 Sb., o rozpočtových pravidlech republiky,
ze kterého rovněž vyplývá povinnost
vlády informovat Parlament
o provedených úpravách ve zprávách
o plnění státního rozpočtu
republiky.
I. Důvody úpravy
státního rozpočtu na rok 1995
1. Usnesením č.
681/1995 k vládnímu návrhu státního
závěrečného účtu ČR
za rok 1994 vyslovil Parlament souhlas s použitím
přebytku státního rozpočtu za rok
1994 ve výši 10 449 mil. Kč a s použitím
nevyčerpaných prostředků z přebytku
státního rozpočtu za rok 1993 ve výši
454 mil. Kč.
Realizace tohoto usnesení
má vliv na objem příjmů a výdajů
schváleného státního rozpočtu
na rok 1995, které se z tohoto titulu zvyšují
o 6 706 mil. Kč. Jde tedy o nespornou úpravu rozpočtových
údajů schválených zákonem č.
268/1994 Sb., o státním rozpočtu na rok 1995,
která nenarušuje úhrnnou vyrovnanost rozpočtu.
Zbývající
část do celkové výše použití
přebytků státních rozpočtů
za rok 1994 a za rok 1993 představují platby uskutečněné
přímo na vrub těchto přebytků
(např. splátka státního dluhu, vratka
pojistného apod.), které nezvyšují příjmy
ani výdaje rozpočtu na rok 1995.
2. Z ekonomického hlediska je
hlavním důvodem úpravy rozpočtu rychlejší
než původně predikovaná dynamika růstu
ekonomiky, která se odráží ve vyšší
dynamice mstu příjmů státního
rozpočtu (k 31.8.1995 byly příjmy ve srovnání
se stejným obdobím roku 1994 vyšší
o 10,6 %, zatímco schválený státní
rozpočet na rok 1995 počítal s jejich zvýšením
o 7,8 %) a umožňuje tak upravit i výši
některých rozpočtových výdajů
ve vazbě na nově schválené zákony
a na rozhodnutí vlády.
Vyšší dynamika
rozpočtových příjmů vyplývá
zejména z:
a) vyšší dynamiky HDP
v letošním roce ve srovnání s predikovanou
dynamikou v době sestavení návrhu státního
rozpočtu na rok 1995, a to jak vlivem rychlejšího
růstu spotřeby domácností, tak vlivem
tvorby fixního kapitálu:
index v %
Hrubý domácí produkt | 102,5 | 103,3 | 102,6 | 104,0 |
Spotřeba domácností | 103,5 | 102,6 | 105,3 | 105,0 |
Spotřeba vlády | 101,2 | 100,5 | 97,7 | 97,6 |
Tvorba fixního kapitálu | 103,6 | 106,0 | 117,3; | 109,3 |
b) vyšší
dynamiky příjmů z mezd.
Proti původnímu předpokladu růstu
příjmů z mezd v roce 1995 o 12,8 % se nyní
odhaduje růst těchto příjmů
o 19,0 %. V návaznosti na tento vývoj roste rychleji
i pojistné na sociální zabezpečení,
c) vyššího
inkasa rozpočtových příjmů
ve 4. čtvrtletí roku 1994
ve srovnání s původními předpoklady
(tedy po termínu předložení státního
rozpočtu na rok 1995 Parlamentu).
Z dosavadního vývoje
příjmů lze vyvodit, že celkové
příjmy státního rozpočtu budou
v letošním roce vyšší o 24.3 mld
Kč ve srovnání s jejich rozpočtovaným
objemem. K tomu navíc přistupuje vliv použití
části přebytku státního rozpočtu
za rok 1994 a 1993 a převod prostředků z
účtu malé privatizace podle zákona
č. 218/94 Sb. Po všech úpravách se rozpočtové
příjmy zvyšují z původně
schválených 411,7 mld Kč na 444,2 mld Kč,
tj. o 32.5 mld Kč. Struktura příjmů
po úpravy rozpočtu je patrná z připojených
tabulek 1 - 3.
II. Pojetí úpravy
státního rozpočtu
Při úpravě
rozpočtu byly uplatněny tyto zásady:
1. Stěžejní
pro úpravu státního rozpočtu je zásada,
že objem výdejů, které budou realizovány
v roce 1995, musí být kryt běžnými
příjmy inkasovanými v roce 1995 (v tomto
smyslu je převod části přebytku rozpočtů
z roku 1994 a z roku 1993 do příjmů státního
rozpočtu v roce 1995
převodem prostředků vytvořených
v minulém období a nelze jej považovat za běžný
příjem realizovaný v roce 1995). Realizace
této zásady znamená, že upraveny
rozpočet je v nominálním vyjádření
koncipován jako přebytkový ve výši
9,3 mld Kč na základě tohoto propočtu:
přebytek státního rozpočtu za rok 1994 | 10,45 mld Kč |
použití tohoto přebytku na splátku části státního dluhu | -1,60 mld Kč |
dosud nepoužitá část přebytku státního rozpočtu za rok 1993 | 0,45 mld Kč |
Celkem | 9,30 mld Kč |
Takovéto pojetí úpravy státního
rozpočtu, ve kterém rozdíl příjmů
a výdajů po jejich úpravě činí
+ 9,3 mld Kč, bere v úvahu hlediska měnového
vývoje a působí protiinflačně.
Zároveň je tak reagováno
i na hodnocení ekonomického a fiskálního
vývoje v ČR v roce 1994 provedeného misí
MMF,
které bylo předmětem jednání
Sboru ředitelů MMF. MMF hodnotí fiskální
vývoj zásadně v úhrnném vyjádření
(tedy mj. včetně pohybů na účtech
státních finančních aktiv a pasiv,
přičemž použití přebytku
rozpočtu je z tohoto hlediska poklesem státních
finančních aktiv). Je proto i v zájmu zachování
kredibility ČR, aby úhrnná pozice státního
rozpočtu byla vyrovnaná.
2. Uplatnění uvedené
zásady fakticky předurčilo možný
rozsah zvýšení rozpočtových výdajů.
K posílení výdajové části
rozpočtu vláda disponovala objemem 15,0 mld Kč.
Tato částka vychází z následujícího
propočtu:
zvýšení příjmů státního rozpočtu (bez vlivu převodu části rozpočtových přebytků z r. 1994 a 1993 a bez převodu prostředků z účtu malé privatizace - viz tab. 3) | 24,3 mld Kč |
přebytek upraveného státního rozpočtu na rok 1995 | -9,3 mld Kč |
Celkem | 15,0 mld Kč |
3. Při zvýšení
rozpočtových výdajů byl uplatněn
tento přístup:
- v prvé řadě
byla zabezpečena ta opatření, která
vyplývají ze schválených zákonů
a nařízení vlády; jde především
o rozpočtové dopady
- ze zvýšení
důchodů od 1.7.1995,
- ze zvýšení
tarifních platů v rozpočtových a příspěvkových
organizacích od 1.8.1995,
- ze zvýšení
prostředků na příslušné
dávky státní sociální podpory
od 1.10.1995,
- ze zvýšení
dosud rozpočtovaných prostředků na
úhradu státního příspěvku
na důchodové připojištění);
- dále byly zvýšeny
rozpočtové výdaje na ty položky, kde
dosavadní vývoj zřetelně ukazuje
na jejich překročení, jako
jsou
- dotace na teplo,
- majetková újma
peněžních ústavů (zde se potřeba
prostředků zvyšuje vlivem úpravy diskontní
sazby);
- teprve ve třetím
pořadí - po samostatném posouzení
návrhů předložených resorty -
vláda rozhodla o zvýšení některých
dalších výdajů.
III. Úprava výdajů
státního rozpočtu
Zvýšení výdajů
o částku 15 mld Kč (tj. bez vlivu použití
rozpočtových přebytků a prostředků
z malé privatizace) lze charakterizovat ze dvou hledisek:
a) hledisko "předurčenosti"
úprav výdajů vyplývajících
z nově přijatých nebo platných zákonů
a dalších rozhodnutí. Základní
přehled ukazuje tato tabulka (podrobněji viz připojená
tab. 4):
Výdaje zvýšené jako důsledek nových zákonů | 4,35 mld Kč |
Výdaje, jejichž plné pokrytí plyne z platných právních norem |
5,74 mld Kč |
Výdaje vyplývající z usnesení vlády | 4,89 mld Kč |
Celkem | 14,98 mld Kč |
b) hledisko věcné
struktury zvýšení výdajů. Základní
přehled ukazuje tato tabulka (podrobněji viz připojená
tab. 5):
Transfery domácnostem | 4,15 mld Kč |
Úprava platů ve veřejném sektoru | 3,74 mld Kč |
Investiční akce | 2, 25 mld Kč |
Půjčky nemocnicím | 0,60 mld Kč |
Dotace na teplo | 2,00 mld Kč |
Ostatní | 2,24 mld Kč |
Celkem | 14,98 mld Kč |
Z uvedených údajů
je zřejmé, že ze zvýšení
objemu výdajů státního rozpočtu
na rok 1995 z částky 411,7 mld Kč na 434,9
mld Kč, tj. o 23,2 mld Kč (tj. vč. použití
rozpočtových přebytků a prostředků
z malé privatizace), představuje zvýšení
výdajů na základě autonomního
rozhodnutí vlády částku 4,9 mld Kč
(resp. 8,6 mld Kč, vezmou-li se v úvahu i úpravy
platů).
Tab. 1
DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 242000 | 0 | 12900 | 12900 | 254900 |
v tom: daň z přidané hodnoty | 87000 | 7000 | 7000 | 94000 | |
spotřební daně | 46300 | 6700 | 6700 | 53000 | |
daň z příjmů právnických osob | 71100 | -2600 | -2600 | 68500 | |
daň z příjmů fyzických osob | 6200 | 1000 | 1000 | 7200 | |
clo | 17000 | 0 | 17000 | ||
silniční daň | 4200 | 0 | 4200 | ||
majetkové daně | 1900 | 1100 | 1100 | 3000 | |
poplatek za užívání dálnic a silnic | 1400 | -300 | -300 | 1100 | |
ostatní daně a poplatky | 6900 | 0 | 6900 | ||
SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ | 147119 | 9000 | 9000 | 156119 | |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 22627 | 6706 | 3886 | 10592 | 33219 |
v tom: příjmy kapitol | 3405 | 0 | 3405 | ||
odvody ČNB | 300 | -300 | -300 | 0 | |
přijaté úroky | 4400 | 0 | 4400 | ||
příjmy z vládních úvěrů | 7919 | 800 | 800 | 8719 | |
ostatní příjmy | 6603 | 6706 | 3386 | 10092 | 18695 |
PŘÍJMY CELKEM | 411748 | 6706 | 25786 | 32492 | 444238 |
I. BĚŽNÉ VÝDAJE | 363551 | 6172 | 12818 | 18990 | 382541 |
Dotace podnikatelským subjektům | 26507 | 630 | 1808 | 2438 | 28945 |
Transfery domácnostem | 153133 | 3717 | 2846 | 6563 | 159696 |
v tom: zaměstnanost | 3500 | 0 | 3500 | ||
státní vyrovnávací příspěvek | 4720 | 0 | 4720 | ||
ostatní dávky | 144913 | 3717 | 2846 | 6563 | 151476 |
Veřejná spotřeba obyvatelstva a státu | 154452 | 1425 | 6923 | 8348 | 162800 |
v tom: školství | 43121 | 250 | 1839 | 2089 | 45210 |
zdravotnictví | 3964 | 67 | 67 | 4031 | |
kultura | 2289 | 102 | 33 | 135 | 2424 |
obrana | 18871 | 287 | 287 | 19158 | |
bezpečnost | 17034 | 287 | 287 | 17321 | |
ostatní kapitoly | 69173 | 1073 | 4410 | 5483 | 74656 |
Dluhová služba | 4200 | -179 | -179 | 4021 | |
Transfery do zahraničí | 1414 | 0 | 1414 | ||
Dotace okresním úřadů a obcím | 23845 | 400 | 1420 | 1820 | 25665 |
II. KAPITÁLOVÉ VÝDAJE | 39715 | 534 | 3665 | 4199 | 43914 |
Dotace podnikatelským subjektům | 6067 | 2 | 900 | 902 | 6969 |
Výdaje veřejnému sektoru | 33648 | 532 | 2765 | 3297 | 36945 |
III. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 8480 | 0 | 8480 | ||
VÝDAJE CELKEM | 411746 | 6706 | 16483 | 23189 | 434935 |
ROZDÍL PŘÍJMU A VÝDAJŮ | 0 | 0 | 9303 | 9303 | 9303 |
Tab. 2
DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 242000 | 12900 | 254900 |
v tom: daň z přidané hodnoty | 87000 | 7000 | 94000 |
spotřební daně | 46300 | 6700 | 53000 |
daň z příjmů právnických osob | 71100 | -2600 | 68500 |
daň z příjmů fyzických osob | 6200 | 1000 | 7200 |
clo | 17000 | 17000 | |
silniční daň | 4200 | 4200 | |
majetkové daně | 1900 | 1100 | 3000 |
poplatek za užívání dálnic a silnic | 1400 | -300 | 1100 |
ostatní daně a poplatky | 6900 | 6900 | |
SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ | 147119 | 9000 | 156119 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 22627 | 10592 | 33219 |
v tom: příjmy kapitol | 3405 | 3405 | |
odvody ČNB | 300 | -300 | 0 |
přijaté úroky | 4400 | 4400 | |
příjmy z vládních úvěrů | 7919 | 800 | 8719 |
ostatní příjmy | 6603 | 10092 *) | 16695 |
PŘÍJMY CELKEM | 411746 | 32492 | 444238 |
*) v tom: 1200 mil. Kč vratky dotací za teplo
686 mil. Kč odvedené prostředky úrazového pojištěni
6706 mil. Kč použití přebytku r. 1994 a 1993
1500 mil. Kč převodu
z účtu malé privatizace dle zák.č.
218/94 Sb.
Tab. 3
DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 242000 | 12900 | 254900 |
v tom: daň z přidané hodnoty | 87000 | 7000 | 94000 |
spotřební daně | 46300 | 6700 | 53000 |
daň z příjmů právnických osob | 71100 | -2600 | 68500 |
daň z příjmů fyzických osob | 6200 | 1000 | 7200 |
clo | 17000 | 17000 | |
silniční daň | 4200 | 4200 | |
majetkové dané | 1900 | 1100 | 3000 |
poplatek za užívání dálnic a silnic | 1400 | -300 | 1100 |
ostatní daně a poplatky | 6900 | 8900 | |
SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ | 147119 | 9000 | 156119 |
NEDAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM | 22627 | 2386 | 25013 |
v tom: příjmy kapitol | 3405 | 3405 | |
odvody ČNB | 300 | -300 | 0 |
přijaté úroky | 4400 | 4400 | |
příjmy z vládních úvěrů | 7919 | 800 | 8719 |
ostatní příjmy | 6603 | 1886 *) | 8489 |
PŘÍJMY CELKEM | 411746 | 24286 | 436032 |
*) v tom: 1200 mil. Kč vratky dotací za teplo
686 mil. Kč odvedené
prostředky úrazového pojištění
Tab. 4
v mil. Kč
kapitola | částka | důvod úpravy rozpočtu | poznámka |
Výdaje na základě rozhodnutí Parlamentu | |||
MPSV | 2846 | valorizace důchodů | kromě toho 3.7 mld z přebytku r. 94 a 93 |
VPS | 1300 | dokrytí pro dávky státní sociální podpory od 1.10. 95 pro OkÚ | nad využitelnou úsporu v kap. MPSV |
VPS | 200 | zřízení okresu Jeseník | různé kapitoly, OkÚ |
celkem | 4346 | ||
Výdaje podmíněné platnými právními normami | |||
všechny kapitoly | 2615 | 10%ní úprava tarifů vč. pojistného | |
MPSV | 34 | mzdy pracovníků v org. financovaných ze SR (sociální péče) | |
MZdr | 34 | mzdy pracovníků v org. financovaných ze SR | |
MF | 2000 | dotace na teplo | |
VPS | 557 | majetková újma peněžních ústavů | |
VPS | 500 | st. příspěvek na důchod.připojištění | |
celkem | 5740 | ||
úprava výdajů dle rozhodnutí vlády dne 16. srpna a 6. září 1995. | |||
MŠMT | 735 | zvýšení mzd.prostředků vč. pojistného k osob. ohodnocení pracovníků MŠMT | |
MSpr | 184 | řešení nedostatku prostředků na mzdy vč. pojistného u Vezeňské služby | |
MD | 138 | řešení nedostatku prostředků na mzdy u Českých drah a v resortu MD | v tom 108 mil. Kč pro s.o. České dráhy a 30 mil. Kč pro přísp.org. MD |
MD | 450 | silnice I/52 Brno - Mikulov | dle usn.vlády č. 571/93 |
MD | 100 | modernizace mezinárodních silnic | dle usn.vlády č. 514/94 |
MD | 900 | Obnova želez.kolej. vozidel | dle usn.vlády č. 695/94 |
MD | 180 | výstavba Pražské radiály Brno | schváleno usn. vlády č. 383/95 |
MD | 62 | řešení škod povodněmi na silnicích a železnici | |
MF | 350 | výdaje na ADIS | |
MŠMT | 15 | rekonstrukce Masarykových koleji ČVUT | |
MPSV | 80 | sdružená investice Úřadu práce a Magistr. Ostrava | |
MZdr | 600 | řešení finanční situace nemocnic | |
MŽP | 77 | imisní monitoring | |
MŽP | 49 | provozní náklady KRNAP | |
MPSV | 40 | tisk formulářů a věc.výdaje se zavedením systému stát. sociál. podpory a věcné výdaje spojené s výplatou dávek odškodnění dle zák. 217/94 Sb. | |
ČSÚ | 28 | šetření "agronsus" a posílení neinvest. výdajů | |
VPS | 686 | převod odvedených prostředků úrazového pojištění do SFA | |
VPS | 120 | výdaje na pozemkové úpravy | |
VPS | 100 | program záchrany architektonického dědictví - MK a OkÚ | |
VPS | -1009 | úspory v kapitole VPS | |
VPS | 1032 | zvýšeni VRR *) | |
Celkem | 4897 | ||
CELKEM | 14883 | ||
VPS | 1500 | zkvalitnění tech.stavu a vybavení škol - z.č. 218/94 Sb. (převod z účtu malé privatizace) - MŠMT, OkÚ | |
celkem | 16483 |
*) předpokládá
se řešit dofinancování ÚVN Střešovice
cca 250 mil. Kč a nemocnice Motol cca 250 mil. Kč
Tab. 5
v mil. Kč
kapitola | částka | důvod úpravy rozpočtu | poznámka |
výdaje na transfery domácnostem | |||
MPSV | 2846 | valorizace důchodů | kromě toho 3.7 mld z přebytku r. 94 a 93 |
VPS | 1300 | dokryti pro dávky státní sociální podpory od 1.10.95 pro OkÚ | nad využitelnou úsporu v kop. MPSV |
celkem | 4146 | ||
výdaje na platy | |||
všechny kapitoly | 2615 | 10%ni úprava tarifů vč. pojistného | |
MŠMT | 735 | zvýšeni mzd.prostředků vč. pojistného k osob. ohodnoceni pracovníků MŠMT | |
MD | 138 | řešení nedostatku prostředků na mzdy u Českých drah a v resortu MD | v tom 108 mil. Kč pro s.o. České dráhy a 30 mil. Kč pro přisp.org. MD |
MSpr | 184 | řešeni nedostatku prostředků na mzdy vč. pojistného u Vězeňské služby | |
MPSV | 34 | mzdy pracovníků vč. pojistného v org. financovaných za SR (sociální péče) | |
MZdr | 34 | mzdy pracovníků vč. pojistného v org. financovaných ze SR | |
Celkem | 3740 | ||
Investiční výdaje | |||
MD | 450 | silnice I/52 Brno - Mikulov | dle usn.vlády č. 571/93 |
MD | 100 | modernizace mezinárodních silnic | dle usn.vlády č. 514/94 |
MD | 900 | Obnova želez.kolej. vozidel | dle usn.vlády č. 695/94 |
MD | 180 | výstavba Pražská radiály Brno | schváleno usn. vlády č. 383/95 |
MF | 350 | výdaje na ADIS | (z toho 90 mil. Kč neinvest.výdaje) |
MŠMT | 15 | rekonstrukce Masarykových koleji ČVUT | |
MPSV | 60 | sdružená investice Úřadu práce a Magistr. Ostrava | |
VPS | 200 | zřízeni okresu Jeseník | různé kapitoly, OkÚ |
celkem | 2286 | ||
zdravotnictví | |||
MZdr | 800 | řešení finanční situace nemocnic | |
celkem | 800 | ||
ostatní | |||
MF | 2000 | dotace na teplo | |
MPSV | 40 | tisk formulářů a věc.výdaje se zavedením systému stát. sociál. podpory a věcné výdaje spojené s výplatou dávek odškodněni dle zák. 217/94 Sb. | |
ČSÚ | 28 | šetření "agrocensus" a posílení neinvest. výdajů | |
MD | 62 | řešení škod povodněmi na silnicích a železnici | |
MŽP | 77 | imisní monitoring | |
MŽP | 49 | provozní náklady KRNAP | |
VPS | 557 | majetková újma peněžních ústavů | |
VPS | 500 | st. příspěvek na důchod.připojištění | |
VPS | 686 | převod odvedených prostředků úrazového pojištění do SFA | |
VPS | 120 | výdaje na pozemkové úpravy | |
VPS | 100 | program záchrany architektonického dědictví (MK a OkÚ) | |
celkem | 4219 | ||
úprava výdajů kapitoly VPS | |||
-1009 | úspory v kapitole VPS | ||
1032 | zvýšení VRR *) | ||
CELKEM | 14983 | ||
VPS | 1500 | zkvalitněni tech.stavu a vybavení škol - z.č. 218/94 SD. (převod z účtu malé privatizace)- MŠMT, OkÚ | |
celkem | 16483 |
*) předpokládá
se řešit dofinancování ÚVN Střešovice
cca 250 mil. Kč a nemocnice Motol cca 250 mil. Kč