Ministr dopravy Jan Stráský zaslal odpověď
na interpelaci poslankyně Petry Buzkové dopisem
ze dne 3. července 1995.
Podle § 89 zákona ČNR č. 35/1989 Sb.;
o jednacím řádu České národní
rady, v platném znění, předkládám
Poslanecké sněmovně odpověď ministra
dopravy Jana Stráského na interpelaci poslankyně
Petry Buzkové. Odpověď je přílohou
tohoto sněmovního tisku.
Příloha
MINISTR DOPRAVY
České republiky
PhDr. Jan STRÁSKÝ
V Praze dne 3. 7. 1995 | |
Č.j.: 6576/95-KM |
Vážená paní Buzková,
dopisem ze dne 20. 6. 1995 jste se na mě obrátila
se žádostí o poskytnutí informací
ve věci výstavby lanové dráhy Macocha"
v Národní přírodní rezervaci
Moravský kras - střed.
K výstavbě lanové dráhy "Macocha"
vám sdělují následující:
Ministerstvo dopravy, jako speciální stavební
úřad, zahájilo na návrh Společnosti
pro Moravský kras as, stavební řízení
dne 27. 4. 1994 a nařídilo ústní jednání
spojeně s místním šetřením,
které se konalo dne 12. 5. 1994. Účastníci
řízení a dotčené orgány
státní správy byly o zahájení
řízení a konání ústního
jednání spojeného s místním
šetřením písemně informováni.
Při ústním jednání spojeném
s místním šetřením byly projednány
následující podklady:
- Projektová dokumentace stavby
- Výpisy z katastru nemovitostí a souhlasy vlastníků se stavbou a vstupy na dotčené pozemky,
- Stanovisko Lesů ČR čj. PE/94/265 ze dne 11. 3. 1994, čj. PE/94/389 ze dne 20. 4. 1994 a PE/94/398 ze dne 5. 5. 1994
- Stanovisko okresního hygienika ze dne 17. 2. 1994 pod čj. 708 - 1. 3. 1994/PL
- Vyjádření sboru požární ochrany Blansko čj. SPD-1994(137) Pa ze dne 3. 5. 1994
- Stanovisko Správy českých a moravských jeskyní ze dne 11. 2. 1994
- Doklad o příjmu materiálu na skládce v Adamově
- Rozhodnutí MŽP ČR o udělení výjimky pro stavbu lanové dráhy vydaného pod čj. 5746/94-OOP/2027/94
- Vyjádření referátu životního prostředí OÚ Blansko čj. RŽP 1388/94/Kn, Ha, Ša, Fi ze dne 10. 5. 1994
- Výsledek inženýrsko-geologického průzkumu
z ledna 1994
Dále byla projednána písemná i ústní
stanoviska účastníků řízení.
Drážní správní orgán projednal
všechna předložená stanoviska účastníků
řízení a dotčených orgánů
státní správy a jejich připomínky
a podmínky akceptoval v rozhodnutí čj. 20139/94-0210
ze dne 16. 5. 1994, kterým vydal stavební povolení.
Od 1. 1. 1995 po nabytí účinnosti zákona
č. 266/1994 Sb., o dráhách, je dle tohoto
zákona speciálním stavebním úřadem
pro stavbu "Lanová dráha Punkevní jeskyně
- Macocha, I. etapa" Drážní úřad
se sídlem Wilsonova ul. č. 80, Praha 2, 121 06,
tel. 246 14400.
Drážní úřad na základě
žádostí investora této stavby zahájil
kolaudační řízení a svolal
ústní jednání spojené s místním
šetřením na den 5. 5. 1995.
V kolaudačním řízení a při
ústním jednání byly předloženy
potřebné doklady dle zákona č. 50/1976
Sb., o územním plánování a
stavebním řádu a zákona č.
266/1994 Sb., o dráhách. Dále bylo předloženo
geologické posouzení základové spáry
horního opěrného pilíře a odborné
posouzení vlivu otřesů vznikajících
při provozu lanové dráhy.
Z ústního jednání spojeného
s místním šetřením byl vypracován
protokol, ze kterého vyplývá, že účastníci
jednání nevznesli námitky, které by
bránily uvedení stavby do provozu, a že jsou
splněny technické i organizační podmínky
pro zajištění bezpečného provozu.
Drážní úřad vydal dne 15. 5.
1995 pod čj. DÚ/5-845/95-K-87/95 rozhodnutí
o prozatímním užívání
stavby ke zkušebnímu provozu a po vyhodnocení
stanovené části zkušebního provozu
vydal užívací povolení rozhodnutí
č. j. DÚ/5-449/95-K-144/95 dne 15. 6. 1995.
Doklady stavebního a kolaudačního řízení
jsou uloženy na Drážním úřadě.
S pozdravem | Jan Stráský |
Vážená paní
Petra Buzková
poslankyně
Poslanecké sněmovny
Parlamentu České republiky
Praha
Na vědomí:
Vážený pan
Milan Uhde
předseda
Poslanecké sněmovny
Parlament České republiky