Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1995

I. volební období

1559

INTERPELACE

poslanců Pavla Hirše, Pavla Kuličky, Miroslava Kašpárka, Vítězslava Valacha a Jaroslava Ungera

na ministra dopravy Jana Stráského

ve věci povinnosti zajistit provozování drážní dopravy

Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, v platném znění; předkládám poslancům následující interpelaci poslanců Pavla Hirše, Pavla Kuličky, Miroslava Kašpárka, Vítězslava Valacha a Jaroslava Ungera na ministra dopravy Jana Stráského. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního tisku.

V Praze dne 2. března 1995

Milan Uhde v. r.

Příloha

Parlament České republiky

POSLANECKÁ SNĚMOVNA

1995

I. volební období

INTERPELACE

poslanců Pavla Hirše, Pavla Kuličky, Miroslava Kašparka, Vítězslava Valacha a Jaroslava Ungera

na ministra dopravy Jana Stráského

ve věci povinnosti zajistit provozováni drážní dopravy

V Praze dne 28. února 1995
 V Praze dne 28. února 1995

Vážený pane ministře,

v zákoně č. 266/1994 Sb. není zakotvena povinnost zajistit provozování dráhy ani provozování drážní dopravy vlastníkem dráhy případně zájemcem o provozování drážní dopravy.

Domníváme se, že tento nedostatek v zákoně může mít za následek, že získá-li tedy právnická či fyzická osoba do vlastnictví dráhu celostátní či regionální s úmyslem ji neprovozovat, leč provádět se získanými pozemky Jinou činnost, zákon ji v tom nezabrání.

Povinnosti zajistit provozovaní dráhy dostojí např. tím, že u koncové tratě ustanoví pro celý traťový úsek jednu osobu, která bude formálně zajišťovat provozování dráhy coby obdoba dirigujícího dispečera (u ČD zjednodušená doprava dle D3). To ho nestojí téměř nic, neboť takový člověk může současně vykonávat jakoukoliv jinou činnost. Svým zákonným povinnostem tím učinil zadost. Nebude-li o provozování drážní dopravy externí zájemce - a u provozně nerentabilního úseku to je velmi pravděpodobné - jevit zájem, provoz na této dráze ustane, a to zcela v souladu se zákonem.

Vzhledem k tomu, že se nám tento problém jeví jako velice závažný, dovolujeme si Vám položit tuto otázku:

Jak se bude řešit povinnost zajistit provozování drážní dopravy v případě, že dojde k výše popsané situaci, kdy subjekt, který získal do vlastnictví dráhu, nebude provozovat drážní dopravu?

S projevem hluboké úcty

 
Ing. dr. Pavel Hirš
 
předseda Klubu poslanců LSNS




Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP