TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ

Poznámka:

Vzhledem k výsledkům studie TESTCOM může dojít v následujícím období k určitým změnám a přesunům ve využití jednotlivých kanálů.

Vysílače využívané Českou televizí k šíření programu ČT 1:

místokanál výkon ERP (kW)program
Brno29600 ČT1
Brno město 35100ČT2
České Budějovice 39600ČT1
Domažlice 41100ČT1
Frýdek Místek37 600ČT1
Hradec Králové22 600ČT1
Cheb36100 ČT1
Chomutov52200 ČT1
Jáchymov38300 ČT1
Jeseník26600 ČT1
Jihlava25600 ČT1
Kdyně 360,10ČT1
Klatovy22100 ČT1
Liberec31100 ČT1
Mikulov26300 ČT1
Nový Jičín 345CT1
Olomouc332 ČT1
Ostrava31600 ČT1
Pacov36100 ČT1
Plzeň 31600ČT1
Plzeň město 34100ČT1
Praha261000 ČTl
Praha Strahov320,10 ČT1
Praha město 51100ČT1
Rychnov nad Kněžnou 285ČT1
Sušice35100 ČT1
Svitavy24300 ČT1
Špindlerův Mlýn 210,01ČT2
Tábor27100 ČT1
Trutnov23 000 ČT1
Třebíč 28300ČT1
Třinec 260,01ČT1
Lstí nad Labem33 600ČT1
Valašské Klobouky25 100ČT1
Valašské Meziříčí 270,10ČT2
Vimperk32100 ČT1
Votice30100 ČT1
Vsetín280,01 ČT1
Zlín22100 ČT1
Žďár nad Sázavou 32100ČT1

V síti je využito ještě 372 televizních převaděčů. Jejich počty jsou v jednotlivých oblastech následující: STC 19, JC 42, ZC 50, SC 75, VC 61, JM 74, SM 51.

pozice přidělené České televizi pro výstavbu programu ČT1 v roce 1995:

místokanál výkon ERP (kW)program
Uherský Brod47 20ČT1

Pozice využívané Českou televizí k šíření programu ČT2:

místokanál výkon ERP (kW)program
Benešov450,01 ČT2
Brno46600 ČT2
Brno město 52100ČT2
České Budějovice 49600ČT2
Domažlice 121ČT2
Hradec Králové57 600ČT2
Cheb510,15 ČT2
Chomutov35200 ČT2
Jeseník50300 ČT2
Jihlava42600 ČT2
Karlovy Vary210,20 ČT2
Liberec43100 ČT2
Mariánské Lázně 520,02ČT2
Ostrava51100 ČT2
Plzeň 48600ČT2
Plzeň město 271,2ČT2
Praha město 41100ČT2
Svitavy390,10 ČT2
Šumperk320,01 ČT2
Trutnov401000 ČT2
Třebíč ** 500,15ČT2
Ústi nad Labem50 600ČT2
Valašské Klobouky42 100ČT2
Vimperk47100 ČT2
Vsetín400,03 ČT2
Zlín510,20 ČT2
Žďár nad Sázavou 490,10ČT2

** v Třebíči dojde v roce 1995 k přechodu na kanál, který je méně rušen,

V síti ČT2 je využito ještě 17 televizních převáděčů. Jejich počty jsou v jednotlivých oblastech následující: STC 3, ZC 3, SC 6, VC 5.

Pozice přidělené České televizi pro výstavbu programu ČT2 v roce 1995:

místokanál výkon ERP (kW)program
Praha5 31000 ČT2
Třebíč 50300ČT2
Valašské Klobouky42 100ČT2
Votice56100 ČT2

Nova:

místokanál výkon ERP (kW)program
Brno9150 NOVA
Brno město 4920NOVA
České Budějovice 2100NOVA
Domažlice 24100NOVA
Frýdek Místek52 0,25NOVA
Hradec Králové6 100NOVA
Cheb26100 NOVA
Jáchymov70,8 NOVA
Jeseník53600 NOVA
Jihlava1135 NOVA
Klatovy61 NOVA
Liberec835 NOVA
Mikulášovice44 0,01NOVA
Ostrava1100 NOVA
Ostrava420,08 NOVA
Plzeň 10100NOVA
Praha1 50 NOVA
Praha Strahov390,10 NOVA
Praha město 37100NOVA
Rychnov nad Kněžnou 330,20NOVA
Sušice91,60 NOVA
Špindlerův Mlýn 320,01NOVA
Trutnov111 NOVA
Třinec 280,01NOVA
Ústí nad Labem12 100NOVA
Valašské Meziříčí 60,20NOVA
Vsetín100,01 NOVA
Zlín4110 NOVA

V síti je využito ještě televizních převaděčů. Jejich počty jsou v jednotlivých oblastech následující: STC 13, JC 35, ZC 66, SC 90, VC 107, JM 159, SM 67.

Premiéra:

místokanál výkon ERP (kW)program
60100 Premiéra TV
Batelov370,008 Premiéra TV
Bojkovice450,008 Premiéra TV
České Budějovice 510,004Premiéra TV
Chomutov420,008 Premiéra TV
Jihlava59600 Premiéra TV
Jindřichův Hradec 460,004Premiéra TV
Karlovy Vary270,008 Premiéra TV
Koryčany 230,008Premiéra TV
Kynšperk nad Ohří 410,002Premiéra TV
Liberec60100 Premiéra TV *
Most470,008 Premiéra TV
Olomouc480,004 Premiéra TV
Opava250,004 Premiéra TV
Ostrava460,004 Premiéra TV
Pardubice TKB440,008 Premiéra TV
Pelhřimov město 520,002Premiéra TV
Plzeň město 511,2Premiéra TV *
Praha město 24100Premiéra TV *
Praha - Vokovice590,05 Premiéra TV
Praha - Žvahov 430,035Premiéra TV
Prostějov 430,008Premiéra TV
Přerov 270,008Premiéra TV
Příbram 420,008Premiéra TV
Slavičín 440,008Premiéra TV
Stonava290,004 Premiéra TV
Svitavy581 Premiéra TV
Teplice430,008 Premiéra TV
Třebíč 520,008Premiéra TV
Třeboň 510,008Premiéra TV
Valašské Klobouky59 100Premiéra TV
Zdounky430,008 Premiéra TV
Zlín581 Premiéra TV *
Znojmo580,008 Premiéra TV

* tyto vysílače jsou v provozu, zatím s omezeným výkonem

Držitelé licencí pro lokální televizní vysílání:

místokanál ERP (kW)program
Batelov370,008 LOCAL TV Batelov
Bojkovice450,008 LOCAL TV Bojkovice
České Budějovice 510,004GIMI - ELSAT
Chomutov420,008 TV CHOMUTOV
Jindřichův Hradec 460,004KABEL PLUS JINDŘICHŮV HRADEC
Karlovy Vary270,008 FONTÁNA TV +)
Kojetín570,008 KABEL PLUS KOJETÍN +)
Koryčany 230,008LOCAL TV Koryčany
Kynšperk nad Ohří 410,002MT Kynšperk +)
Most470,008 TV MOST
Olomouc480,004 KABEL PLUS OLOMOUC
Opava280,004 TELEMARK +)
Ostrava460,004 KABEL PLUS OSTRAVA +)
Pardubice TKI3440,008 ZUBR Pardubice
Pelhřimov město 520,002J.S.C. local TV +)
Prostějov 430,008PVTV +)
Přerov 270,008TV ZUBR PŘEROV +)
Příbram 420,008TVS +)
Slavičín 440,008LOCAL TV Slavičín
Stonava290,004 TV LOCAL Stonava
Teplice430,008 TV TEPLICE
Třebíč 520,008TVT
Třeboň 510,008Třeboňský TV Svět +)
Zdounky430,008 TELOKO-TV Zdounky +)
Znojmo580,008 KABEL PLUS ZNOJMO

+) tyto licence dosud nenabyly právní moci

Příloha č. 3

Vydaná stanoviska Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání

Stanovisko Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání ke stížnosti představitelů Českomoravské strany středu a Liberálně sociální unie na diskriminační přístup některých sdělovacích prostředků

Rada ČR pro rozhlasové a televizní vysílání se na svém 3. zasedání dne 5. září t.r. zabývala stížností představitelů Českomoravské strany středu a Liberálně sociální unie na diskriminační přístup některých sdělovacích prostředků, zvláště České televize a TV Nova při informování o činnosti opozičních politických stran.

Programový odbor Úřadu Rady dlouhodobě sleduje zastoupení politických stran ve zpravodajských a publicistických pořadech České televize a TV Nova a až dosud neshledal žádných diskriminačních projevů vůči opozici, které by bylo možné označit za porušení zákona.

Konstatujeme dále, že stížnost výše zmíněných politických stran je obecné povahy, a tudíž ji není možné konkrétně prošetřit. Stížnost zahrnuje rovněž tvrzení, že jde o diskriminační přístup vůči opozičním politickým stranám, aniž by blíže specifikovala, o které politické strany se jedná.

Rada se tedy ke stížnosti představitelů ČMS a LSU nemůže vzhledem k její obecné povaze vyjádřit.

V Praze dne 8. září 1994

Stanovisko Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání k udělování licencí k lokálnímu televiznímu vysílání

Zákon ČNR č. 103/1992 Sb., na jehož základě vznikla Rada, ukládá tomuto orgánu řadu povinností a zároveň přesně stanovuje rozsah jeho pravomocí při utváření státní politiky v oblasti vysílání. Ukládá Radě, aby stanovila koncepci rozvoje vysílání a vymezuje rovněž její kompetence vůči žadatelům o licence a držitelům licencí.

Na základě svých povinností dospěla Rada v určité časové kontinuitě ke koncepci lokálního a regionálního televizního vysílání. Ve svém novém složení s určitými modifikacemi převzala názor předchozího licenčního orgánu a považuje model kombinace centrálního programu s programy držitelů licencí k regionálnímu a lokálnímu televiznímu vysílání (tzv. stavebnicový systém) za životaschopný a funkční.

Tomuto zcela zásadnímu koncepčnímu rozhodnutí předcházela řada okolností, z nichž nutno připomenout alespoň některé - nezákonné provozování lokálních televizí v řadě obcí a měst včetně nerespektováni autorských práv, tlak veřejnosti i části poslanců na urychlené řešení celé situace, absenci příslušného předpisu vztahujícího se k homologaci zařízení pro lokální televizi, nezbytnost vyhledat volné kmitočty.

Vývoj v této oblasti byl velmi dynamický a napjatý. Rada pod tlakem okolností vypsala licenční řízení na lokální televizní vysílání, a to i za situace, kdy nebyly dořešeny všechny technické otázky. Současně se ztotožnila s názorem, že vyvážený duální systém vysílání vyžaduje vznik dalšího, čtvrtého vysílacího okruhu, založeného na úzké vazbě na regionální a lokální držitele licencí. Rada přitom měla na paměti svou další zákonnou povinnost, tj. dbát na efektivní využití kmitočtového spektra určeného pro oblast vysílání.

Rada zdůrazňuje, že si uvědomuje význam místních informací pro občany ve všech oblastech České republiky. Je si vědoma toho, že v řadě měst a obcí jsou lokální televize připraveny zahájit vysílání prakticky okamžitě.

Zároveň však nutno respektovat realitu - nejen evropské, ale i naše místní zkušenosti dostatečně přesvědčivě ukazují smysluplnost právě koexistence centrálního programu s místními programy menších společností.

Rada odmítá nařčení z porušení zákona. Všechny licence vztahující se k lokálnímu televiznímu vysílání byly uděleny v souladu se správním řádem a po veřejných slyšeních, veřejnost měla a má možnost se s postupem Rady průběžně seznámit.

Postup některých žadatelů vyvolává obavy, že chtějí v rozporu se zákonem část vysílacího času pronajmout za úplatu. Rozhodnutí o přidělení kmitočtů a stanovení všech podmínek pro jejich provozování však ze zákona přísluší pouze Radě.

Je nutno zásadně odmítnout, aby držitelé licencí diktovali nezávislému správnímu orgánu podmínky, za jakých budou licence na jakýkoli druh vysílání udělovány. Rada také ve svém rozhodování není vázána obsahem jednotlivých projektů. Licenční podmínky považuje Rada za významný nástroj tvorby koncepce vysílání a zákon jí jednoznačně umožňuje podobné dělení vysílacího času, jakého použila v případě lokálních televizí. Rada jako nezávislý orgán je ze své práce plně odpovědna Poslanecké sněmovně. Nechce a nebude přijímat diktát nebo nátlak vedený často partikulárními zájmy jednotlivců či skupin.

Rada se nedomnívá, že jde o jediné a konečné řešení celého problému. Předpokládá, že vývojem může tento model doznat jistých změn či úprav, zvláště při udělování licencí k regionálnímu televiznímu vysílání. Současné řešení však dle jeho názoru odpovídá reálným možnostem jak centrálního programu, tak jednotlivých lokálních držitelů licencí.

Rada je přesvědčena o správnosti svého postupu a také o tom, že veřejnost přijme její postup a výsledky její práce pozitivně. Konečné slovo v celé věci bude patřit televizním divákům. Věříme, že model vysílání, který diváci uvidí jako "čtvrtou volbu", uspokojí i ty z nich, kteří dávají přednost informacím o dění ve svém blízkém okolí.

V Praze dne 6. prosince 1994

 Vážený pan
 Ing. Josef Pavela
 předseda výboru petičního
 pro lidská práva a národnosti
 Parlament České republiky
 Poslanecká sněmovna

 V Praze dne 3. ledna 1995
 Č.j. Ú /94/35297/6

Vážený pane předsedo,

v odpovědi na Vaši žádost ze dne 29.11.1994 Vám sdělujeme, že Rada České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání zajišťuje pravidelnou kontrolu dodržování povinností provozovatelů rozhlasového a televizního vysílání, které jim ukládá zákon č.468/1991 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání a podmínky, které jsou součástí udělené licence.

Problematika prezentace násilí v těchto médiích a zamezení jejího negativního vlivu na morální a duševní život dětí a mládeže ošetřují písm. a),b) a c) § 5 a nepřímo také písm. a),b),d) § 6 zákona č.468/91 Sb. <viz.příloha). Pokud Rada dojde k závěru, že provozovatel porušil zákon, uplatní vůči němu § 20 téhož zákona, tj. stanoví přiměřenou lhůtu k nápravě nedostatků; nedojde-li k nápravě udělí provozovateli pokutu až do výše 1 mil. Kčs. Při závažném a opětovném porušování těchto ustanovení může být provozovateli odebrána licence.

Výše uvedenou pra dokumentují některá správní rozhodnutí Rady z poslední doby. Vůči provozovateli Premiéra TV bylo vydáno správní rozhodnutí, ve kterém se konstatuje, že odvysíláním westernu Čtyři z apokalypsy před 22.hodinou, byla porušena povinnost, stanovená v § 5 písm. b) a c) zákona č.468/1991 Sb. Provozovateli FTV Premiéra bylo uloženo s okamžitou platností nevysílat v době před 22.hodinou pořady, které líčí krutá nebo jinak nelidská jednání způsobem, který je jejich zlehčováním, omlouváním nebo schvalováním a které zároveň ohrožují psychický nebo morální vývoj dětí a mladistvých.

Podobně bylo vydáno správní rozhodnutí vůči provozovateli televizní stanice NOVA společnosti CET 21 s.r.o. Podle tohoto rozhodnutí měl provozovatel s okamžitou platností zabezpečit, aby nebyly vysílány pořady, které jsou v rozporu s Ústavou České republiky a Listinou základních lidských práv a svobod a které by nadto mohly ohrozit morální vývoj dětí a mladistvých. TV Nova se prezentováním rasistických názorů mladých lidí v rámci pořadu VOX POPULI dopustila porušení povinností, stanovených § 5, písm. a) a c) zákona č.468/91 a závažného porušení článku 2 podmínek, které jsou součástí rozhodnutí o udělení licence k provozování televizního vysílání.

Pokud se týká licenčních podmínek vysílání, jejich nedílnou součástí je povinnost dodržet schválenou programovou strukturu dané rozhlasové nebo televizní stanice, včetně obsahového zaměření a času vysílání pořadů pro děti a mládež. Dodržování programové struktury je Radou kontrolováno.

Některé body licenčních podmínek řeší otázky omezení nežádoucího vlivu televizního vysílání na děti a mládež nad rámec výše zmiňovaných zákonných ustanovení. Např. v podmínkách k licencím televizních kabelových televizí je uvedeno, že držitel je povinen zajistit, aby příjem programů a pořadů, které by mohly ohrozit psychický nebo morální vývoj dětí a mladistvých, mohl být zablokován pomocí zařízení tzv. rodičovské kontroly nebo jiným vhodným technickým prostředkem.

Domníváme se, že provozovatelé televizního vysílání si vedle tlaku veřejného mínění a různých občanských skupin postupně stále více uvědomují systematickou kontrolu vysílaného programu ze strany Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání. Svědčí o tom, mimo jiné, pokles bulvárních prvků v televizním zpravodajství a publicistice v hlavních vysílacích časech, upozorňování na otřesné záběry, které budou ve vysílání následovat či digitalizace inkriminované části obrazu.

Česká televize navíc nad rámec zákona přijala v nedávné době opatření generálního ředitele, které má zamezit nadměrnému šíření užití násilí v programech této veřejnoprávní instituce. K podobnému autoregulačnímu opatření by měly přistoupit i komerční televize.

Zástupci Rady se v této souvislosti obrátili na organizace zastupující zájmy zadavatelů reklamy (Asociace reklamních agentur, Asociace značkových výrobků ČR) se žádostí, aby omezily zadávání reklamy do pořadů obsahujících prezentaci násilí. S potěšením konstatujeme, že přístup zástupců těchto institucí byl velmi vstřícný. Rada ČR pro televizní a rozhlasové vysílání z tohoto hlediska hodnotí pozitivně i přijatý Kodex etické reklamní praxe v České republice.

Podle našeho názoru, stávající právní úprava umožňuje zamezit prezentaci a glorifikaci násilí a pořadů ohrožujících mravní a duševní vývoj dětí a mladistvých v televizním vysílání. Kromě toho, podmínky udělení licence k televiznímu vysílání mohou zajistit konkrétní pomoc rodičům, kteří hrají v procesu mravní výchovy mladé generace hlavní a nezastupitelnou roli. Rozhodnutí o udělení licence k vysílání může obsahovat takové podmínky, jako je např. povinnost označovat programy určené dětem a mládeži podle stupně násilí v nich obsaženého.

Očekáváme, že Česká republika přistoupí k Evropské úmluvě o televizi přesahující hranice, v níž je problematika násilí v televizi řešena zejména v čl. 7 Hlavy II.

4. ministerská konference Rady Evropy o politice masmédií, která se v prosinci loňského roku uskutečnila v Praze, přijala závěrečné dokumenty vztahující se k problematice násilí v médiích. V mnoha směrech představují dle našeho názoru významný přínos k diskusi v naší zemi na toto téma.

S pozdravem

 Bohuslav Hanuš
 předseda Rady České republiky
 pro rozhlasové a televizní vysílání

Stanovisko Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání ze dne 17. ledna 1995 k přerušování filmů reklamou v soukromé televizi

Rada České republiky pro rozhlasově a televizní vysílání se na svém dnešním zasedání zabývala problematikou vkládání reklam do filmů v soukromém televizním vysílání. Důkladně analyzovala platnou právní úpravu, přihlédla k ročním zkušenostem s fungováním duálního systému i k praktickým zkušenostem vyspělých států a dospěla k tomuto závěru:

1) dosavadní praxe soukromého televizního vysílání poukazuje na oprávněnost vkládání reklam do filmů,

2) současná právní úprava neumožňuje jednoznačný výklad předmětného ustanovení zákona a nestanoví precizně, co je a co není samostatnou částí pořadu,

3) z tohoto důvodu Rada rozhodla nesankcionovat soukromé televize za přerušování filmů reklamou, budou-li dodržovat příslušné právní předpisy a přerušování filmů reklamou nebude v rozporu s Úmluvou Rady Evropy o televizi přesahující hranice států,

4) Rada se v nejbližších dnech prostřednictvím Stálé komise pro sdělovací prostředky Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR obrátí na Poslaneckou sněmovnu s konkrétním návrhem urychlené novelizace příslušného ustanovení zákona a s opětovnou žádostí, aby Česká republika co nejdříve přistoupila k Úmluvě, což umožní dokonaleji promítnout do naši legislativy evropské standardy televizního vysílání.

V Praze dne 17. ledna 1995

Příloha č. 4

a) Seznam upozornění a pokut vydaných Radou

b) Odňaté licence

c) Přehled soudních sporů.

d) Seznam upozornění neoprávněným provozovatelům vysílání v TKR

a) Seznam upozornění a pokut vydaných Radou

Rozhodnutí podle § 20 odst. 1 zákona. - upozornění:

Český rozhlas - čj.: Rup/39/94 ze dne 17. 5. 1994

překročení vysílacího času reklamy - § 11 odst. 2

RTV Cheb, k.s.- Rup/41/94 ze dne 17. 5. 1994

vysílání na nepřiděleném kmitočtu - § 20 odst. 6

CET 21, s.r.o. - Rup/45/94 ze dne 26. 5. 1994

vysílání reklamy na alkohol - § 6 odst. 1 písm. a)

CET 21, s.r.o. - Rup/47/94 ze dne 26. 5. 1994

propagace rasismu - § 5 písm. a) a c)

FTV Premiéra, s.r.o. - Rup/50/94 ze dne 26. 5. 1994

vysílání reklamy na alkohol - § 6 odst. 1

Evropa 2, s.r.o. - Rup/49/94 ze dne 6. 6. 1994

neoddělování reklamních bloků - § 6 odst. 2 písm. a)

Milan Rašík - Rup/105/94 ze dne 23. 8. 1994

vysílání na nepřiděleném kmitočtu - § 20 odst. 6

FTV Premiéra, s.r.o. - Rup/134/94 ze dne 8. 11. 1994

propagace násilí - § 5 písm. c)

Radio Collegium, s.r.o. Rup /144/94 ze dne 22. 11. 1994

účinkování hlasatelky zpráv v reklamě - § 6 odst. 2 a)

CET 21, s.r.o. - Rup/3/95 ze dne 20. 12. 1994

účinkování hlasatelky zpráv v reklamě - § 6 odst. 2 písm. a)

mimo rámec správního řízení:

CET 21, s.r.o. R - 536/94 ze dne 18. 4. 1994

vkládání reklam do pořadů - § 6 odst. 2 písm. b)

Rozhodnutí podle 20 odst. 2 a násl. - uložení pokuty:

FTV Premiéra, s.r.o. Rpo/113/94 ze dne 11. 3.0. 1994

vysílání reklamy na alkohol, pokuta ve výši 250 000,- Kč

CET 21, s.r.o. Rpo/114/94 ze dne 11. 10. 1994

vysílání reklamy na alkohol, pokuta ve výši 1 000 000,- Kč

b) Rozhodnutí o odnětí licence:

Kabel Net Holding, s.r.o. Ro/104/94 ze dne 25. 8. 1994 licence odňata na vlastní žádost - § 15 odst. 1 písm. d)

c) Přehled soudních sporů za rok 1994

Počet zahájených soudních sporů v roce 1994 výrazně poklesl. Zatímco v roce 1993 bylo zahájeno 12 soudních sporů, v roce 1994 pouze 5 sporů. Z 12 zahájených soudních sporů v roce 1993, bylo 9 ukončeno v roce 1994, 2 v roce 1995.

Spory zahájené v roce 1993 a ukončené v roce 1994:

Martin Vadas - opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 11. 3. 1993. Rozsudkem č.j. 28 Ca 30/93 ze dne 15. 2. 1994 rozhodnutí Rady zrušeno, věc vrácena k novému projednání. Žádost a udělení licence byla Radou opět zamítnuta rozhodnutím č.j. Rn/99/94 ze dne 28. 6. 1994.

Trans Media Corporation - opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 5. 4. 1993.

Usnesením Městského soudu v Praze č.j. 28 Ca 246/94 ze dne 18. 8. 1994 řízení zastaveno.

Radio Mama - opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 15. 4. 1993, navrhovatel vzal opravný prostředek zpět, řízení zastaveno usnesením MS Praha č.j 28 Ca 33/94 ze dne 29. 6. 1994.

Interessengrupe Radio CS 1 - opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 14. 4. 1993, navrhovatel vzal opravný prostředek zpět, řízení zastaveno usnesením MS Praha č.j. 28 Ca 34/94 ze dne 29. 6. 1994.

Společnost pro rozvoj nezávislého rozhlasového vysílání - opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 15. 4. 1993, navrhovatel nedodal soudu ve stanovené lhůtě odůvodnění opravného prostředku, řízení zastaveno usnesením MS Praha č.j. 28 Ca 44/94 ze dne 15. 9. 1994.

Správa radiokomunikací Praha - pokuta ve výši 1,250.000,- Kč, (EKOL. S) opravný prostředek proti udělení pokuty ze dne 24. 5. 1993. Rozhodnutí Rady zrušeno rozsudkem MS Praha č.j. 28 Ca 7/94 ze dne 27. 5. 1994 a věc vrácena k novému projednání. Dne 14. 7. 1994 právní odbor předložil Radě ČR pro rtv návrh na zastavení tohoto řízení č.j. Pr/151/94, zatím nebyl dán pokyn k vypracování příslušného správního rozhodnutí.

Správa radiokomunikací Praha - pokuta ve výši 1,750.000,- Kč (Interprague), opravný prostředek proti udělení pokuty ze dne 24. 5. 193. Rozhodnutí Rady zrušeno rozsudkem MS Praha č.j. 28 Ca 12/94 ze dne 27. 5. 1994 a věc vrácena k novému projednání. Dne 14. 7. 1994 právní odbor předložil Radě ČR pro rtv návrh na zastavení tohoto řízení č.j. Pr/151/94, zatím nebyl dán pokyn k vypracování příslušného správního rozhodnutí.

RT plus, s.r.o., opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 24. S. 1993. Společnost na základě našeho vyjádření vzala opravný prostředek zpět. Usnesením č.j. 28 Ca 11/94 ze dne 31. 3. 1994 řízení zastaveno.

Asociace provozovatelů kabelové televize, opravný prostředek proti neudělení licence ze dne 13. 5. 1993. Na základě našeho vyjádření Městský soud žalobu neuznal. Usnesením č.j. 28 Ca 8/94 ze dne 28. 2. 1994 řízení zastaveno.

Spory zahájené a ukončené v roce 1994:

Český rozhlas - žaloba ze dne 16. 6. 1994 - přezkoumání řízení o přidělení tzv. SV sítě. Řízení u Městského soudu v Praze. Usnesením soudu č.j. 38 Ca 9/9 ze dne 1 5. 11. 1994 řízení zastaveno.

Hellax, s.r.o. - žaloba doručena dne 5. 1. 194 Městskému soudu proti rozhodnutí o udělení licence Hellax s.r.o. Na základě našeho předpokladu, že opravný prostředek proti rozhodnutí o udělení licence je nepřípustný a tedy žaloba je podána neoprávněně, soud žalobě nevyhověl a řízení zastavil usnesením č.j. 28 Ca 14/94 ze dne 5. 5. 1994.

Spory zahájené v roce 1994 a ukončené v r. 1995:

Radio Zlín - žaloba ze dne 28. 3. 1994 na zrušení rozhodnutí o udělení licence společnosti Ateliéry Zlín. Řízení u Městského soudu v Praze zastaveno usnesením čj. 28 Ca 138/94, ze dne 24. 1. 1995.

Stanislav Vacek - odvolání proti rozhodnutí o neudělení licence ze dne 7. 9. 1994 - řízení u Městského soudu v Praze - ukončeno rozsudkem ze dne 31. 1. 1995, č.j. 28 Ca 426/94, rozhodnutí Rady o neudělení licence bylo rozsudkem potvrzeno.

Spory zahájené v roce 1994 a zatím neukončené:

EURO K, s.r.o. rozhodnutí o odnětí licence ze dne 26. 10. 1993; opravný prostředek ze dne 31. 1. 1994. Opravný prostředek proti rozhodnutí o odnětí licence vydaném ještě v roce 1993 byl podán u příslušného Krajského soudu v Ústí nad Labem v roce 1994. Řízení u uvedeného soudu zatím neukončeno.

CET 21, s.r.o., opravný prostředek proti rozhodnutí o udělení pokuty ze dne 12. 12. 1994 - u Městského soudu v Praze, č.j. 28 Ca 498/94, řízení neukončeno.

d) Seznam upozornění neoprávněným provozovatelům vysílání v TKR

subjektlokalitapočet zásuvek
Kabelová Televize, s.r.o.Jeseník 155
MÚ ZákupyNové Zákupy 208
 Zákupy 
 3 domy+škola 
OÚ Bečov Bečov 327
OÚ Mokré LazceMokré Lazce 210
SBD PorubaOstrava-Nový Pustkovec 484
OÚ Chudčice Chudčice 209
SBD OlomoucOlomouc115
OÚ Benešov u SemilBenešov u S. 281
SBD SemilySemily2 600
SBD Špičák Desná v Jizerských horách 533



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP