TELEVIZNÍ VYSÍLÁNÍ
Poznámka:
Vzhledem k výsledkům
studie TESTCOM může dojít v následujícím
období k určitým změnám a přesunům
ve využití jednotlivých kanálů.
Vysílače využívané
Českou televizí k šíření
programu ČT 1:
místo | kanál | výkon ERP (kW) | program |
Brno | 29 | 600 | ČT1 |
Brno město | 35 | 100 | ČT2 |
České Budějovice | 39 | 600 | ČT1 |
Domažlice | 41 | 100 | ČT1 |
Frýdek Místek | 37 | 600 | ČT1 |
Hradec Králové | 22 | 600 | ČT1 |
Cheb | 36 | 100 | ČT1 |
Chomutov | 52 | 200 | ČT1 |
Jáchymov | 38 | 300 | ČT1 |
Jeseník | 26 | 600 | ČT1 |
Jihlava | 25 | 600 | ČT1 |
Kdyně | 36 | 0,10 | ČT1 |
Klatovy | 22 | 100 | ČT1 |
Liberec | 31 | 100 | ČT1 |
Mikulov | 26 | 300 | ČT1 |
Nový Jičín | 34 | 5 | CT1 |
Olomouc | 33 | 2 | ČT1 |
Ostrava | 31 | 600 | ČT1 |
Pacov | 36 | 100 | ČT1 |
Plzeň | 31 | 600 | ČT1 |
Plzeň město | 34 | 100 | ČT1 |
Praha | 26 | 1000 | ČTl |
Praha Strahov | 32 | 0,10 | ČT1 |
Praha město | 51 | 100 | ČT1 |
Rychnov nad Kněžnou | 28 | 5 | ČT1 |
Sušice | 35 | 100 | ČT1 |
Svitavy | 24 | 300 | ČT1 |
Špindlerův Mlýn | 21 | 0,01 | ČT2 |
Tábor | 27 | 100 | ČT1 |
Trutnov | 23 | 000 | ČT1 |
Třebíč | 28 | 300 | ČT1 |
Třinec | 26 | 0,01 | ČT1 |
Lstí nad Labem | 33 | 600 | ČT1 |
Valašské Klobouky | 25 | 100 | ČT1 |
Valašské Meziříčí | 27 | 0,10 | ČT2 |
Vimperk | 32 | 100 | ČT1 |
Votice | 30 | 100 | ČT1 |
Vsetín | 28 | 0,01 | ČT1 |
Zlín | 22 | 100 | ČT1 |
Žďár nad Sázavou | 32 | 100 | ČT1 |
V síti je využito
ještě 372 televizních převaděčů.
Jejich počty jsou v jednotlivých oblastech
následující: STC 19, JC 42, ZC 50, SC 75,
VC 61, JM 74, SM 51.
pozice přidělené
České televizi pro výstavbu programu ČT1
v roce 1995:
místo | kanál | výkon ERP (kW) | program |
Uherský Brod | 47 | 20 | ČT1 |
Pozice využívané
Českou televizí k šíření
programu ČT2:
místo | kanál | výkon ERP (kW) | program |
Benešov | 45 | 0,01 | ČT2 |
Brno | 46 | 600 | ČT2 |
Brno město | 52 | 100 | ČT2 |
České Budějovice | 49 | 600 | ČT2 |
Domažlice | 12 | 1 | ČT2 |
Hradec Králové | 57 | 600 | ČT2 |
Cheb | 51 | 0,15 | ČT2 |
Chomutov | 35 | 200 | ČT2 |
Jeseník | 50 | 300 | ČT2 |
Jihlava | 42 | 600 | ČT2 |
Karlovy Vary | 21 | 0,20 | ČT2 |
Liberec | 43 | 100 | ČT2 |
Mariánské Lázně | 52 | 0,02 | ČT2 |
Ostrava | 51 | 100 | ČT2 |
Plzeň | 48 | 600 | ČT2 |
Plzeň město | 27 | 1,2 | ČT2 |
Praha město | 41 | 100 | ČT2 |
Svitavy | 39 | 0,10 | ČT2 |
Šumperk | 32 | 0,01 | ČT2 |
Trutnov | 40 | 1000 | ČT2 |
Třebíč ** | 50 | 0,15 | ČT2 |
Ústi nad Labem | 50 | 600 | ČT2 |
Valašské Klobouky | 42 | 100 | ČT2 |
Vimperk | 47 | 100 | ČT2 |
Vsetín | 40 | 0,03 | ČT2 |
Zlín | 51 | 0,20 | ČT2 |
Žďár nad Sázavou | 49 | 0,10 | ČT2 |
** v Třebíči
dojde v roce 1995 k přechodu na kanál, který
je méně rušen,
V síti ČT2 je využito
ještě 17 televizních převáděčů.
Jejich počty jsou v jednotlivých oblastech následující:
STC 3, ZC 3, SC 6, VC 5.
Pozice přidělené
České televizi pro výstavbu programu ČT2
v roce 1995:
místo | kanál | výkon ERP (kW) | program |
Praha | 5 3 | 1000 | ČT2 |
Třebíč | 50 | 300 | ČT2 |
Valašské Klobouky | 42 | 100 | ČT2 |
Votice | 56 | 100 | ČT2 |
Nova:
místo | kanál | výkon ERP (kW) | program |
Brno | 9 | 150 | NOVA |
Brno město | 49 | 20 | NOVA |
České Budějovice | 2 | 100 | NOVA |
Domažlice | 24 | 100 | NOVA |
Frýdek Místek | 52 | 0,25 | NOVA |
Hradec Králové | 6 | 100 | NOVA |
Cheb | 26 | 100 | NOVA |
Jáchymov | 7 | 0,8 | NOVA |
Jeseník | 53 | 600 | NOVA |
Jihlava | 11 | 35 | NOVA |
Klatovy | 6 | 1 | NOVA |
Liberec | 8 | 35 | NOVA |
Mikulášovice | 44 | 0,01 | NOVA |
Ostrava | 1 | 100 | NOVA |
Ostrava | 42 | 0,08 | NOVA |
Plzeň | 10 | 100 | NOVA |
Praha | 1 | 50 | NOVA |
Praha Strahov | 39 | 0,10 | NOVA |
Praha město | 37 | 100 | NOVA |
Rychnov nad Kněžnou | 33 | 0,20 | NOVA |
Sušice | 9 | 1,60 | NOVA |
Špindlerův Mlýn | 32 | 0,01 | NOVA |
Trutnov | 11 | 1 | NOVA |
Třinec | 28 | 0,01 | NOVA |
Ústí nad Labem | 12 | 100 | NOVA |
Valašské Meziříčí | 6 | 0,20 | NOVA |
Vsetín | 10 | 0,01 | NOVA |
Zlín | 41 | 10 | NOVA |
V síti je využito
ještě televizních převaděčů.
Jejich počty jsou v jednotlivých oblastech následující:
STC 13, JC 35, ZC 66, SC 90, VC 107, JM 159, SM 67.
Premiéra:
místo | kanál | výkon ERP (kW) | program |
Aš | 60 | 100 | Premiéra TV |
Batelov | 37 | 0,008 | Premiéra TV |
Bojkovice | 45 | 0,008 | Premiéra TV |
České Budějovice | 51 | 0,004 | Premiéra TV |
Chomutov | 42 | 0,008 | Premiéra TV |
Jihlava | 59 | 600 | Premiéra TV |
Jindřichův Hradec | 46 | 0,004 | Premiéra TV |
Karlovy Vary | 27 | 0,008 | Premiéra TV |
Koryčany | 23 | 0,008 | Premiéra TV |
Kynšperk nad Ohří | 41 | 0,002 | Premiéra TV |
Liberec | 60 | 100 | Premiéra TV * |
Most | 47 | 0,008 | Premiéra TV |
Olomouc | 48 | 0,004 | Premiéra TV |
Opava | 25 | 0,004 | Premiéra TV |
Ostrava | 46 | 0,004 | Premiéra TV |
Pardubice TKB | 44 | 0,008 | Premiéra TV |
Pelhřimov město | 52 | 0,002 | Premiéra TV |
Plzeň město | 51 | 1,2 | Premiéra TV * |
Praha město | 24 | 100 | Premiéra TV * |
Praha - Vokovice | 59 | 0,05 | Premiéra TV |
Praha - Žvahov | 43 | 0,035 | Premiéra TV |
Prostějov | 43 | 0,008 | Premiéra TV |
Přerov | 27 | 0,008 | Premiéra TV |
Příbram | 42 | 0,008 | Premiéra TV |
Slavičín | 44 | 0,008 | Premiéra TV |
Stonava | 29 | 0,004 | Premiéra TV |
Svitavy | 58 | 1 | Premiéra TV |
Teplice | 43 | 0,008 | Premiéra TV |
Třebíč | 52 | 0,008 | Premiéra TV |
Třeboň | 51 | 0,008 | Premiéra TV |
Valašské Klobouky | 59 | 100 | Premiéra TV |
Zdounky | 43 | 0,008 | Premiéra TV |
Zlín | 58 | 1 | Premiéra TV * |
Znojmo | 58 | 0,008 | Premiéra TV |
* tyto vysílače
jsou v provozu, zatím s omezeným výkonem
Držitelé licencí
pro lokální televizní vysílání:
místo | kanál | ERP (kW) | program |
Batelov | 37 | 0,008 | LOCAL TV Batelov |
Bojkovice | 45 | 0,008 | LOCAL TV Bojkovice |
České Budějovice | 51 | 0,004 | GIMI - ELSAT |
Chomutov | 42 | 0,008 | TV CHOMUTOV |
Jindřichův Hradec | 46 | 0,004 | KABEL PLUS JINDŘICHŮV HRADEC |
Karlovy Vary | 27 | 0,008 | FONTÁNA TV +) |
Kojetín | 57 | 0,008 | KABEL PLUS KOJETÍN +) |
Koryčany | 23 | 0,008 | LOCAL TV Koryčany |
Kynšperk nad Ohří | 41 | 0,002 | MT Kynšperk +) |
Most | 47 | 0,008 | TV MOST |
Olomouc | 48 | 0,004 | KABEL PLUS OLOMOUC |
Opava | 28 | 0,004 | TELEMARK +) |
Ostrava | 46 | 0,004 | KABEL PLUS OSTRAVA +) |
Pardubice TKI3 | 44 | 0,008 | ZUBR Pardubice |
Pelhřimov město | 52 | 0,002 | J.S.C. local TV +) |
Prostějov | 43 | 0,008 | PVTV +) |
Přerov | 27 | 0,008 | TV ZUBR PŘEROV +) |
Příbram | 42 | 0,008 | TVS +) |
Slavičín | 44 | 0,008 | LOCAL TV Slavičín |
Stonava | 29 | 0,004 | TV LOCAL Stonava |
Teplice | 43 | 0,008 | TV TEPLICE |
Třebíč | 52 | 0,008 | TVT |
Třeboň | 51 | 0,008 | Třeboňský TV Svět +) |
Zdounky | 43 | 0,008 | TELOKO-TV Zdounky +) |
Znojmo | 58 | 0,008 | KABEL PLUS ZNOJMO |
+) tyto licence dosud nenabyly právní moci
Příloha č.
3
Stanovisko Rady ČR pro
rozhlasové a televizní vysílání
ke stížnosti představitelů Českomoravské
strany středu a Liberálně sociální
unie na diskriminační přístup některých
sdělovacích prostředků
Rada ČR pro rozhlasové
a televizní vysílání se na svém
3. zasedání dne 5. září t.r.
zabývala stížností představitelů
Českomoravské strany středu a Liberálně
sociální unie na diskriminační přístup
některých sdělovacích prostředků,
zvláště České televize a TV Nova
při informování o činnosti opozičních
politických stran.
Programový odbor Úřadu
Rady dlouhodobě sleduje zastoupení politických
stran ve zpravodajských a publicistických pořadech
České televize a TV Nova a až dosud neshledal
žádných diskriminačních projevů
vůči opozici, které by bylo možné
označit za porušení zákona.
Konstatujeme dále, že
stížnost výše zmíněných
politických stran je obecné povahy, a tudíž
ji není možné konkrétně prošetřit.
Stížnost zahrnuje rovněž tvrzení,
že jde o diskriminační přístup
vůči opozičním politickým stranám,
aniž by blíže specifikovala, o které politické
strany se jedná.
Rada se tedy ke stížnosti
představitelů ČMS a LSU nemůže
vzhledem k její obecné povaze vyjádřit.
V Praze dne 8. září
1994
Stanovisko Rady ČR pro
rozhlasové a televizní vysílání
k udělování licencí k lokálnímu
televiznímu vysílání
Zákon ČNR č.
103/1992 Sb., na jehož základě vznikla Rada,
ukládá tomuto orgánu řadu povinností
a zároveň přesně stanovuje rozsah
jeho pravomocí při utváření
státní politiky v oblasti vysílání.
Ukládá Radě, aby stanovila koncepci rozvoje
vysílání a vymezuje rovněž její
kompetence vůči žadatelům o licence
a držitelům licencí.
Na základě svých
povinností dospěla Rada v určité časové
kontinuitě ke koncepci lokálního a regionálního
televizního vysílání. Ve svém
novém složení s určitými modifikacemi
převzala názor předchozího licenčního
orgánu a považuje model kombinace centrálního
programu s programy držitelů licencí k regionálnímu
a lokálnímu televiznímu
vysílání (tzv. stavebnicový systém)
za životaschopný a funkční.
Tomuto zcela zásadnímu
koncepčnímu rozhodnutí předcházela
řada okolností, z nichž nutno připomenout
alespoň některé - nezákonné
provozování lokálních televizí
v řadě obcí a měst včetně
nerespektováni autorských práv, tlak veřejnosti
i části poslanců na urychlené řešení
celé situace, absenci příslušného
předpisu vztahujícího se k homologaci zařízení
pro lokální televizi, nezbytnost vyhledat volné
kmitočty.
Vývoj v této oblasti byl velmi
dynamický a napjatý. Rada pod tlakem okolností
vypsala licenční řízení na
lokální televizní vysílání,
a to i za situace, kdy nebyly dořešeny všechny
technické otázky. Současně se ztotožnila
s názorem, že vyvážený duální
systém vysílání vyžaduje vznik
dalšího, čtvrtého
vysílacího okruhu, založeného na úzké
vazbě na regionální a lokální
držitele licencí. Rada přitom měla na
paměti svou další zákonnou povinnost,
tj. dbát na efektivní využití kmitočtového
spektra určeného pro oblast vysílání.
Rada zdůrazňuje,
že si uvědomuje význam místních
informací pro občany ve všech oblastech České
republiky. Je si vědoma toho, že v řadě
měst a obcí jsou lokální televize
připraveny zahájit vysílání
prakticky okamžitě.
Zároveň však
nutno respektovat realitu - nejen evropské, ale i naše
místní zkušenosti dostatečně
přesvědčivě ukazují smysluplnost
právě koexistence centrálního programu
s místními programy menších společností.
Rada odmítá nařčení
z porušení zákona. Všechny licence vztahující
se k lokálnímu televiznímu vysílání
byly uděleny v souladu se správním řádem
a po veřejných slyšeních, veřejnost
měla a má možnost se s postupem Rady průběžně
seznámit.
Postup některých
žadatelů vyvolává obavy, že chtějí
v rozporu se zákonem část vysílacího
času pronajmout za úplatu. Rozhodnutí o přidělení
kmitočtů a stanovení všech podmínek
pro jejich provozování však ze zákona
přísluší pouze Radě.
Je nutno zásadně
odmítnout, aby držitelé licencí diktovali
nezávislému správnímu orgánu
podmínky, za jakých budou licence na jakýkoli
druh vysílání udělovány. Rada
také ve svém rozhodování není
vázána obsahem jednotlivých projektů.
Licenční podmínky považuje Rada za významný
nástroj tvorby koncepce vysílání a
zákon jí jednoznačně umožňuje
podobné dělení vysílacího času,
jakého použila v případě
lokálních televizí. Rada jako nezávislý
orgán je ze své práce plně odpovědna
Poslanecké sněmovně. Nechce a nebude přijímat
diktát nebo nátlak vedený často partikulárními
zájmy jednotlivců či skupin.
Rada se nedomnívá,
že jde o jediné a konečné řešení
celého problému. Předpokládá,
že vývojem může tento model doznat jistých
změn či úprav, zvláště
při udělování licencí k regionálnímu
televiznímu vysílání. Současné
řešení však dle jeho názoru odpovídá
reálným možnostem jak centrálního
programu, tak jednotlivých
lokálních držitelů licencí.
Rada je přesvědčena
o správnosti svého postupu a také o tom,
že veřejnost přijme její postup a výsledky
její práce pozitivně. Konečné
slovo v celé věci bude patřit televizním
divákům. Věříme, že model
vysílání, který diváci uvidí
jako "čtvrtou volbu", uspokojí i ty z
nich, kteří dávají přednost
informacím o dění ve svém blízkém
okolí.
V Praze dne 6. prosince 1994
Vážený pan | |
Ing. Josef Pavela | |
předseda výboru petičního | |
pro lidská práva a národnosti | |
Parlament České republiky | |
Poslanecká sněmovna |
V Praze dne 3. ledna 1995 | |
Č.j. Ú /94/35297/6 |
Vážený pane
předsedo,
v odpovědi na Vaši
žádost ze dne 29.11.1994 Vám sdělujeme,
že Rada České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání zajišťuje
pravidelnou kontrolu dodržování povinností
provozovatelů rozhlasového a televizního
vysílání, které jim ukládá
zákon č.468/1991 Sb. o provozování
rozhlasového a televizního vysílání
a podmínky, které jsou součástí
udělené licence.
Problematika prezentace násilí
v těchto médiích a zamezení jejího
negativního vlivu na morální a duševní
život dětí a mládeže ošetřují
písm. a),b) a c) § 5 a nepřímo také
písm. a),b),d) § 6 zákona č.468/91 Sb.
<viz.příloha). Pokud Rada dojde k závěru,
že provozovatel porušil zákon, uplatní
vůči němu § 20 téhož zákona,
tj. stanoví přiměřenou lhůtu
k nápravě nedostatků; nedojde-li k nápravě
udělí provozovateli pokutu až do výše
1 mil. Kčs. Při závažném a opětovném
porušování těchto ustanovení
může být provozovateli odebrána licence.
Výše uvedenou pra
dokumentují některá správní
rozhodnutí Rady z poslední doby. Vůči
provozovateli Premiéra TV bylo vydáno správní
rozhodnutí, ve kterém se konstatuje, že odvysíláním
westernu Čtyři z apokalypsy před 22.hodinou,
byla porušena povinnost, stanovená v § 5 písm.
b) a c) zákona č.468/1991 Sb. Provozovateli FTV
Premiéra bylo uloženo s okamžitou platností
nevysílat v době před 22.hodinou pořady,
které líčí krutá nebo jinak
nelidská jednání způsobem, který
je jejich zlehčováním, omlouváním
nebo schvalováním a které zároveň
ohrožují psychický nebo morální
vývoj dětí a mladistvých.
Podobně bylo vydáno
správní rozhodnutí vůči provozovateli
televizní stanice NOVA společnosti CET 21 s.r.o.
Podle tohoto rozhodnutí měl provozovatel s okamžitou
platností zabezpečit, aby nebyly vysílány
pořady, které jsou v rozporu s Ústavou České
republiky a Listinou základních lidských
práv a svobod a které by nadto mohly ohrozit morální
vývoj dětí a mladistvých. TV Nova
se prezentováním rasistických názorů
mladých lidí v rámci pořadu VOX POPULI
dopustila porušení povinností, stanovených
§ 5, písm. a) a c) zákona č.468/91 a
závažného porušení článku
2 podmínek, které jsou součástí
rozhodnutí o udělení licence k provozování
televizního vysílání.
Pokud se týká licenčních
podmínek vysílání, jejich nedílnou
součástí je povinnost dodržet schválenou
programovou strukturu dané rozhlasové nebo televizní
stanice, včetně obsahového zaměření
a času vysílání pořadů
pro děti a mládež. Dodržování
programové struktury je Radou kontrolováno.
Některé body licenčních
podmínek řeší otázky omezení
nežádoucího vlivu televizního vysílání
na děti a mládež nad rámec výše
zmiňovaných zákonných ustanovení.
Např. v podmínkách k licencím televizních
kabelových televizí je uvedeno, že držitel
je povinen zajistit, aby příjem programů
a pořadů, které by mohly ohrozit psychický
nebo morální vývoj dětí a mladistvých,
mohl být zablokován pomocí zařízení
tzv. rodičovské kontroly nebo jiným vhodným
technickým prostředkem.
Domníváme se, že
provozovatelé televizního vysílání
si vedle tlaku veřejného mínění
a různých občanských skupin postupně
stále více uvědomují systematickou
kontrolu vysílaného programu ze strany Rady ČR
pro rozhlasové a televizní vysílání.
Svědčí o tom, mimo jiné, pokles bulvárních
prvků v televizním zpravodajství
a publicistice v hlavních vysílacích časech,
upozorňování na otřesné záběry,
které budou ve vysílání následovat
či digitalizace inkriminované části
obrazu.
Česká televize navíc
nad rámec zákona přijala v nedávné
době opatření generálního ředitele,
které má zamezit nadměrnému šíření
užití násilí v programech této
veřejnoprávní instituce. K podobnému
autoregulačnímu opatření by měly
přistoupit i komerční televize.
Zástupci Rady se v této
souvislosti obrátili na organizace zastupující
zájmy zadavatelů reklamy (Asociace reklamních
agentur, Asociace značkových výrobků
ČR) se žádostí, aby omezily zadávání
reklamy do pořadů obsahujících prezentaci
násilí. S potěšením konstatujeme,
že přístup zástupců těchto
institucí byl velmi vstřícný. Rada
ČR pro televizní
a rozhlasové vysílání z tohoto hlediska
hodnotí pozitivně i přijatý Kodex
etické reklamní praxe v České republice.
Podle našeho názoru,
stávající právní úprava
umožňuje zamezit prezentaci a glorifikaci násilí
a pořadů ohrožujících mravní
a duševní vývoj dětí a mladistvých
v televizním vysílání. Kromě
toho, podmínky udělení licence k televiznímu
vysílání mohou zajistit konkrétní
pomoc rodičům, kteří hrají
v procesu mravní výchovy mladé generace hlavní
a nezastupitelnou roli. Rozhodnutí o udělení
licence k vysílání
může obsahovat takové podmínky, jako
je např. povinnost označovat programy určené
dětem a mládeži podle stupně násilí
v nich obsaženého.
Očekáváme,
že Česká republika přistoupí
k Evropské úmluvě o televizi přesahující
hranice, v níž je problematika násilí
v televizi řešena zejména v čl. 7 Hlavy
II.
4. ministerská konference
Rady Evropy o politice masmédií, která se
v prosinci loňského roku uskutečnila v Praze,
přijala závěrečné dokumenty
vztahující se k problematice násilí
v médiích. V mnoha směrech představují
dle našeho názoru významný přínos
k diskusi v naší zemi na toto téma.
S pozdravem
Bohuslav Hanuš | |
předseda Rady České republiky | |
pro rozhlasové a televizní vysílání |
Stanovisko Rady České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání
ze dne 17. ledna 1995 k přerušování
filmů reklamou v soukromé televizi
Rada České republiky
pro rozhlasově a televizní vysílání
se na svém dnešním zasedání zabývala
problematikou vkládání reklam do filmů
v soukromém televizním vysílání.
Důkladně analyzovala platnou právní
úpravu, přihlédla k ročním
zkušenostem s fungováním duálního
systému i k praktickým zkušenostem vyspělých
států a dospěla k tomuto závěru:
1) dosavadní praxe soukromého
televizního vysílání poukazuje na
oprávněnost vkládání reklam
do filmů,
2) současná právní
úprava neumožňuje jednoznačný
výklad předmětného ustanovení
zákona a nestanoví precizně, co je a co není
samostatnou částí pořadu,
3) z tohoto důvodu Rada
rozhodla nesankcionovat soukromé televize za přerušování
filmů reklamou, budou-li dodržovat příslušné
právní předpisy a přerušování
filmů reklamou nebude v rozporu s Úmluvou Rady Evropy
o televizi přesahující hranice států,
4) Rada se v nejbližších
dnech prostřednictvím Stálé komise
pro sdělovací prostředky Poslanecké
sněmovny Parlamentu ČR obrátí na Poslaneckou
sněmovnu s konkrétním návrhem urychlené
novelizace příslušného ustanovení
zákona a s opětovnou žádostí,
aby Česká republika co nejdříve přistoupila
k Úmluvě, což umožní dokonaleji
promítnout do naši legislativy evropské standardy
televizního vysílání.
V Praze dne 17. ledna 1995
Příloha č.
4
a) Seznam upozornění
a pokut vydaných Radou
b) Odňaté licence
c) Přehled soudních
sporů.
d) Seznam upozornění
neoprávněným provozovatelům vysílání
v TKR
a) Seznam upozornění
a pokut vydaných Radou
Rozhodnutí podle §
20 odst. 1 zákona. - upozornění:
Český rozhlas - čj.: Rup/39/94 ze dne 17. 5. 1994
překročení
vysílacího času reklamy - § 11 odst.
2
RTV Cheb, k.s.- Rup/41/94 ze dne 17. 5. 1994
vysílání
na nepřiděleném kmitočtu - §
20 odst. 6
CET 21, s.r.o. - Rup/45/94 ze dne 26. 5. 1994
vysílání reklamy na alkohol - § 6 odst.
1 písm. a)
CET 21, s.r.o. - Rup/47/94 ze dne 26. 5. 1994
propagace rasismu - § 5 písm. a) a c)
FTV Premiéra, s.r.o. - Rup/50/94 ze dne 26. 5. 1994
vysílání reklamy na alkohol - § 6 odst.
1
Evropa 2, s.r.o. - Rup/49/94 ze dne 6. 6. 1994
neoddělování
reklamních bloků - § 6 odst. 2 písm.
a)
Milan Rašík - Rup/105/94 ze dne 23. 8. 1994
vysílání
na nepřiděleném kmitočtu - §
20 odst. 6
FTV Premiéra, s.r.o. - Rup/134/94 ze dne 8. 11. 1994
propagace násilí - § 5 písm. c)
Radio Collegium, s.r.o. Rup /144/94 ze dne 22. 11. 1994
účinkování
hlasatelky zpráv v reklamě - § 6 odst. 2 a)
CET 21, s.r.o. - Rup/3/95 ze dne 20. 12. 1994
účinkování
hlasatelky zpráv v reklamě - § 6 odst. 2 písm.
a)
mimo rámec správního
řízení:
CET 21, s.r.o. R - 536/94 ze dne 18. 4. 1994
vkládání
reklam do pořadů - § 6 odst. 2 písm.
b)
Rozhodnutí podle 20
odst. 2 a násl. - uložení pokuty:
FTV Premiéra, s.r.o. Rpo/113/94 ze dne 11. 3.0. 1994
vysílání
reklamy na alkohol, pokuta ve výši 250 000,- Kč
CET 21, s.r.o. Rpo/114/94 ze dne 11. 10. 1994
vysílání
reklamy na alkohol, pokuta ve výši 1 000 000,- Kč
b) Rozhodnutí o odnětí
licence:
Kabel Net Holding, s.r.o. Ro/104/94
ze dne 25. 8. 1994 licence odňata na vlastní žádost
- § 15 odst. 1 písm. d)
c) Přehled soudních
sporů za rok 1994
Počet zahájených
soudních sporů v roce 1994 výrazně
poklesl. Zatímco v roce 1993 bylo zahájeno 12 soudních
sporů, v roce 1994 pouze 5 sporů. Z 12 zahájených
soudních sporů v roce 1993, bylo 9 ukončeno
v roce 1994, 2 v roce 1995.
Spory zahájené
v roce 1993 a ukončené v roce 1994:
Martin Vadas - opravný
prostředek proti neudělení licence ze dne
11. 3. 1993. Rozsudkem č.j. 28 Ca 30/93 ze dne 15. 2. 1994
rozhodnutí Rady zrušeno, věc vrácena
k novému projednání. Žádost a
udělení licence byla Radou opět zamítnuta
rozhodnutím č.j. Rn/99/94 ze dne 28. 6. 1994.
Trans Media Corporation - opravný
prostředek proti neudělení licence ze dne
5. 4. 1993.
Usnesením Městského
soudu v Praze č.j. 28 Ca 246/94 ze dne 18. 8. 1994 řízení
zastaveno.
Radio Mama - opravný prostředek
proti neudělení licence ze dne 15. 4. 1993, navrhovatel
vzal opravný prostředek zpět, řízení
zastaveno usnesením MS Praha č.j 28 Ca 33/94 ze
dne 29. 6. 1994.
Interessengrupe Radio CS 1 - opravný
prostředek proti neudělení licence ze dne
14. 4. 1993, navrhovatel vzal opravný prostředek
zpět, řízení zastaveno usnesením
MS Praha č.j. 28 Ca 34/94 ze dne 29. 6. 1994.
Společnost pro rozvoj nezávislého
rozhlasového vysílání - opravný
prostředek proti neudělení licence ze dne
15. 4. 1993, navrhovatel nedodal soudu ve stanovené lhůtě
odůvodnění opravného prostředku,
řízení zastaveno usnesením MS Praha
č.j. 28 Ca 44/94 ze dne 15. 9. 1994.
Správa radiokomunikací
Praha - pokuta ve výši 1,250.000,- Kč, (EKOL.
S) opravný prostředek proti udělení
pokuty ze dne 24. 5. 1993. Rozhodnutí Rady zrušeno
rozsudkem MS Praha č.j. 28 Ca 7/94 ze dne 27. 5. 1994 a
věc vrácena k novému projednání.
Dne 14. 7. 1994 právní odbor předložil
Radě ČR pro rtv návrh na zastavení
tohoto řízení č.j. Pr/151/94, zatím
nebyl dán pokyn
k vypracování příslušného
správního rozhodnutí.
Správa radiokomunikací
Praha - pokuta ve výši 1,750.000,- Kč (Interprague),
opravný prostředek proti udělení pokuty
ze dne 24. 5. 193. Rozhodnutí Rady zrušeno rozsudkem
MS Praha č.j. 28 Ca 12/94 ze dne 27. 5. 1994 a věc
vrácena k novému projednání. Dne 14.
7. 1994 právní odbor předložil Radě
ČR pro rtv návrh na zastavení tohoto řízení
č.j. Pr/151/94, zatím nebyl dán pokyn k vypracování
příslušného správního
rozhodnutí.
RT plus, s.r.o., opravný
prostředek proti neudělení licence ze dne
24. S. 1993. Společnost na základě našeho
vyjádření vzala opravný prostředek
zpět. Usnesením č.j. 28 Ca 11/94 ze dne 31.
3. 1994 řízení zastaveno.
Asociace provozovatelů
kabelové televize, opravný prostředek proti
neudělení licence ze dne 13. 5. 1993. Na základě
našeho vyjádření Městský
soud žalobu neuznal. Usnesením č.j. 28 Ca 8/94
ze dne 28. 2. 1994 řízení zastaveno.
Spory zahájené
a ukončené v roce 1994:
Český rozhlas -
žaloba ze dne 16. 6. 1994 - přezkoumání
řízení o přidělení tzv.
SV sítě. Řízení u Městského
soudu v Praze. Usnesením soudu č.j. 38 Ca 9/9 ze
dne 1 5. 11. 1994 řízení zastaveno.
Hellax, s.r.o. - žaloba doručena
dne 5. 1. 194 Městskému soudu proti rozhodnutí
o udělení licence Hellax s.r.o. Na základě
našeho předpokladu, že opravný prostředek
proti rozhodnutí o udělení licence je nepřípustný
a tedy žaloba je podána neoprávněně,
soud žalobě nevyhověl a řízení
zastavil usnesením č.j. 28 Ca 14/94 ze dne 5. 5.
1994.
Spory zahájené
v roce 1994 a ukončené v r. 1995:
Radio Zlín - žaloba
ze dne 28. 3. 1994 na zrušení rozhodnutí o
udělení licence společnosti Ateliéry
Zlín. Řízení u Městského
soudu v Praze zastaveno usnesením čj. 28 Ca 138/94,
ze dne 24. 1. 1995.
Stanislav Vacek - odvolání
proti rozhodnutí o neudělení licence ze dne
7. 9. 1994 - řízení u Městského
soudu v Praze - ukončeno rozsudkem ze dne 31. 1. 1995,
č.j. 28 Ca 426/94, rozhodnutí Rady o neudělení
licence bylo rozsudkem potvrzeno.
Spory zahájené
v roce 1994 a zatím neukončené:
EURO K, s.r.o. rozhodnutí
o odnětí licence ze dne 26. 10. 1993; opravný
prostředek ze dne 31. 1. 1994. Opravný prostředek
proti rozhodnutí o odnětí licence vydaném
ještě v roce 1993 byl podán u příslušného
Krajského soudu v Ústí nad Labem v roce 1994.
Řízení u uvedeného soudu zatím
neukončeno.
CET 21, s.r.o., opravný
prostředek proti rozhodnutí o udělení
pokuty ze dne 12. 12. 1994 - u Městského soudu v
Praze, č.j. 28 Ca 498/94, řízení neukončeno.
d) Seznam upozornění
neoprávněným provozovatelům vysílání
v TKR
subjekt | lokalita | počet zásuvek |
Kabelová Televize, s.r.o. | Jeseník | 155 |
MÚ Zákupy | Nové Zákupy | 208 |
Zákupy | ||
3 domy+škola | ||
OÚ Bečov | Bečov | 327 |
OÚ Mokré Lazce | Mokré Lazce | 210 |
SBD Poruba | Ostrava-Nový Pustkovec | 484 |
OÚ Chudčice | Chudčice | 209 |
SBD Olomouc | Olomouc | 115 |
OÚ Benešov u Semil | Benešov u S. | 281 |
SBD Semily | Semily | 2 600 |
SBD Špičák | Desná v Jizerských horách | 533 |