Ve smyslu § 89 odst. 1 zákona
ČNR č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu
České národní rady, v platném
znění, předkládám poslancům
následující interpelaci poslance Milana Loukoty
na ministra zdravotnictví Luďka Rubáše.
Interpelace je přílohou tohoto sněmovního
tisku.
Příloha
Vážený pane ministře,
dovolte mi, abych na Vás vznesl otázku týkající se privatizace kutnohorské
nemocnice.
Před mnoha měsíci
byly vypracovány dva privatizační projekty.
Základní městský, obsahující
desítky privatizačních projektů dílčích
a konkurenčních. Městský počítá
s KUTNOHORSKOU NEMOCNICÍ s.r.o., s městem jako jediným
účastníkem pronajímajícím
budovy desítkám soukromých lékařů,
konkurenční předkládá AVICENNA
s.r.o.. Oba projekty byly během doby aktualizovány
v kategorii B. Posouzení před několika dny
skončilo právě na Vašem
ministerstvu s kladným výsledkem pro Avicennu se
zdůvodněním, že její projekt
je ekonomicky a snad i jinak hodnotnější. Tolik
základní fakta.
Město Kutná Hora
má jednu z nejstarších všeobecných
nemocnic v Čechách. Lůžková část
nynější nemocnice byla dostavěna v době
2. světové války a po různých
nepříznivých dobových zvratech přišla
do majetku státu. Bude tedy nutno při privatizaci
platit, spolu s novou poliklinikou (ambulantní část)
kolem 100 mil. Kč. Město garantuje svým více
než miliardovým majetkem.
Za daného stavu značně ztrátového
provozu NsAČ bude ještě nejméně
dva roky trvat (i podle ekonomického auditu), než
zařízení začne alespoň neziskově
pracovat. S tím musí počítat oba předkladatelé
privatizačních projektů a budou se podle
toho jistě chovat.
Město bude v rozpočtu na své zdravotnictví
s dotacemi počítat, protože se bez něj
neobejde. Jisté je to, že Kutnohorská nemocnice
s.r.o, ve svém základním projektu zaručuje
rozsah a rozšiřováním dosavadní
zdravotní péče (i podle zákona o obcích)
zhruba pro 60 tisíc
obyvatel města a okresu. Při tom již byla pronajata
téměř 50 privátním lékařům
a službám včetně lékárny,
budovy polikliniky a dalších zařízení
ve městě i mimo ně. Konkurenční
projekt Avicenny slibuje částečné
zachování nynějšího stavu zdravotní
péče ve spojení
s dalšími nestandardními službami. Podstatný
rozdíl mezi projekty spočívá v tom,
že i kdyby se vyměnilo po komunálních
volbách celé vedení města, zdravotní
péče poskytovaná Kutnohorskou nemocnicí
s.r.o. nemůže doznat zásadních změn,
protože město
díky občanům bude vždy více či
méně prosperovat. U Avicenny je nebezpečí,
že může i přes sponzorské služby,
jichž pochopitelně bude i město užívat,
přijít do konkurzu. Třeba i s maximální
snahou po zisku i na úkor zdravotní péče
o všechny občany a s
poskytování nadstandardních služeb pro
občany majetnější. Slabou útěchou
je blízký Kolín či Čáslav,
kam by se kutnohořané mohli v takovém případě
obracet.
Ptám se Vás proto
pane Ministře, jaké úvahy Vás vedly
k uvedenému rozhodnutí, na základě
jakých argumentů jste se rozhodl pro privatizační
projekt Avicceny s.r.o. a jaké toto rozhodnutí bude
mít konkrétní přínos pro samotné
občany města Kutná Hora.
S pozdravem