Pololetní výkaz

o stavech a pohybech fondů

k 31.12. 1992.

(v tis. Kčs)
I. Fond kulturních a sociálních potřeb (913) Číslo řád. Roční plán Skutečnost
a
b
1
2
Stav fondu k 1. 1. (+-)31 15 02115 021
Tvorbapřevody týkající se minulého roku (+-) 32  
 Jednotný příděl 332 0482 880
 Další příděly 34295 
 Výnosy z úplatného převodu ZP a jiných předmětů 35  
 Splátky půjček od pracovníků 361 1351 206
 Příděly z odpisů 37  
 Ostatní příjmy 388-142
Součet (ř. 21 až 38) 3918 50718 965
Čerpání Na výchov., kultur., a organizační činnost podnik. odbor. orgánům 40371481
 41   
 Zařízení rekreační investice424 241 1 992
   hosp. výsledek 43271510
  kulturní investice44  
   hosp. výsledek 45  
  zdravotnické investice46 2
   hosp. výsledek 47 5
  tělovýchovné investice48  
   hosp. výsledek 494 
  pro služby investice50  
   hosp. výsledek 51  

a
b
1
2
Čerpání
Zařízení pro zlepšení pracovního prostředí investice
52
  
  hosp. výsledek
53
   
 Pořízení autobusu
54
   
 Půjčky na bytové účely
55
1 701
1 688
 Příspěvek na úhradu úroku
56
  
  na závodní stravování
57
634
598
  na ambulantní lázeňskou péči
58
6
9
  na rekreaci, zájezdy
59
1 532
1 150
  na kulturu, tělovýchovu
60
240
60
 Na sociální výpomoci nenávratné
61
50
37
  návratné
62
37
30
 Darypeněžní
63
189
175
  nepeněžní
64
34
1
 Podnikový časopis
65
   
 Příspěvek středním odborným učilištím
66
   
 Ostatní čerpání interní
67
 
8
  externí
68
 
172
Stav fondu na konci vykazovaného období (+-)
69
9 197
12 047
Prominuté půjčky
70
   
Platby za neuskutečněné akce
71
   
Kontrolní číslo
72
 
56 895

Jiné fondy organizací (912, 914, 916, 921, 923, účt. sk. 94)
Číslo řádku
Celkem
Kmenové jmění (921)
Základní kapitál (921)
Ostatní základní jmění (921)
Akciový kapitál (923)
Rezervní fond (912)
a
b
3
4
5
6
7
8
Číselný znak fondu
91
x
x
x
x
x
x
Stav fondu k 1.1. (+-)
92
169 542
     
14 683
TvorbaPřevody týkající se min. r. (+-)
93
      
 Na vrub hosp. výsledku
94
172 601
    
151 601
 Na vrub tržeb
95
 
x
x
x
x
 
 Na vrub nákladů
96
23 328
x
x
x
x
 
 Převody z jiných fondů
97
      
 Příděly ze SR, měst a obcí a SF
98
      
 Příděly od ústř. orgánu
99
      
 Převody od jiných organizací
100
143 423
     
 Úhrady od obyvatelstva
101
       
 Ostatní tvorby ze zdrojů organizací
102
101 665
     
  z cizích zdrojů
103
       
Součet (ř. 92 až 103)
104
610 559
    
166 284
Čerpání Na dotace do zdrojů
105
       
 Ve prospěch tržeb
106
 
x
x
x
x
 
 Převody do jiných fondů
107
       
 Na odvody (daně) do SR, měst a obci a SF
108
       
 Na odvody ústřednímu orgánu
109
       
 Převody jiným organizacím
110
940
     
 Úhrady obyvatelstvu
111
       
 Ostatní čerpání interní
112
      
  externí
113
130 662
     
Stav fondu ke konci vykaz. období (+-)
114
478 957
    
166 284
Limit minimálního zůstatku
115
x
x
x
x
x
 
Kontrolní číslo
116
1 831 677
    
498 852


 
Fond odměn (914)
Ostatní fondy ze zisku (941-949)
Fond reprodukce zákl. prostředků (916)
Fond ZP a invest. 901
Fond prov. prostř. 902
Fond cen. papírů 903
   
b
9
10
11
12
13
14
15
16
17
291
x xxxx xxx x
292
2 656  13 46295 433 41 8581 450   
293
         
294
  21 000       
295
x x       
296
x x23 328       
297
         
298
         
299
         
300
   143 483-60     
301
         
302
   101 665     
303
         
304
2 656  340 581340 581 41 7981 450   
305
         
306
x x       
307
         
308
         
309
         
310
   940      
311
         
312
         
313
  52 82777 856-21     
314
2 656  4 963261 785 41 8191 450   
315
x xxxx xxx x
316
7 968  173 3701 021 743 125 3944 350   

III. Dotace
Číslo řád.
Předpis
Skutečnost
a
b
20
21
Dotace k cenámzlepšující hospodářský výsledek 321  
Intervence při prodeji  322   
Intervence při nákupu  323   
Ostatní dotace  324  
Dotace do fondů 325  
 ostatní326   
Ostatní potřeby účelově financované  327   
Celkem (ř. 321 až 327) 328  

V. Vybrané ukazatele
Číslo řád.
Roční plán
Skutečnost
a
b
24
25
Přijaté úhrady finančních nákladů od odpovědných osob
351
   
Přijaté pokuty a penále vč. náhrad
352
   
Přijaté náhrady mank a škod
353
   
Odměny v naturáliíích
354
   
Osobní náklady nečerpané jako mzdové prostředky
355
   
Oprávky k předmětům postupné potřeby v používání
356
4 577 52 684
Tržby ze záhumenků
357
   
Tržby od obyvatelstva za výrobky
358
   
Tržby od obyvatelstva ostatní
359
   
Odvod volného zůstatku zisku
360
   
Slevy na odvodech (dani) z objemu mezd
361
x 
Slevy na důchodové dani k podpoře rozvoje služeb
362
x  
Náklady vynaložené na investiční výstavbu od začátku roku celkem
363
42 000 51 515
Náklady na projektové a průzkumné práce
364
100 247
Jiné investice celkem
365
  
Ostatní investiční potřeby
366
   
Účelové příspěvky z rozpočtu zřizovatele
367
   
Účelové příspěvky ze státního rozpočtu
368
   
Profinancované úkoly v oblasti investic, dok. autor. dozoru
369
   


IV. Odvody 
Číslo řád.
Předpis
Skutečnost
a
 
b
22
23
Saldo odvodů, dotací při vývozu zhoršující hospodářský výsledek
331
   
Saldo odvodů, dotací při dovozu  
332
  
Zemědělská daň z pozemků  
333
  
Odvody z příjmů za vyřešené úkoly TR  
334
  
Odvod (daň) z objemu mezd  
335
  
Úplaty za znečišťování vod a ovzduší  
336
  
Penále za opožděné odvody a daně  
337
  
Ostatní odvody z tržeb  
338
  
Ostatní odvody z materiálních nákladů  
339
  
Ostatní odvody z nákladů  
340
  
Odvody na vrub fondů
341
   
Odvod za trvalé odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě
342
   
 ostatní
343
  
Odvod odpisů  
344
  
Rozdíly vnitřního trhu  
345
  
Daň z obratu  
346
  
Celkem (ř. 331 až 346)
347
   

a
b
24
25
 
370
x 
 
371
x 
PONZ materiálové povahy včetně služeb nemat. povahy
372
   
Tvorba rezervy na opravy ZP
373
8 000919
Zálohy poskytnuté invest. dodavat.
374
   
Profinancování oprav a udržování základních prostředků
375
   
Splátky poskytnutých úvěrů a půjček
376
   
 
377
  
 
378
  
 
379
  
Kontrolní číslo
380
  105 365

Pasiva
Číslo riad.
Zostatok
  
na začiatku
na konci obdobia
a
b
7
8
Základné imanie (921)
71
138 741305 054
Vydané dlhopisy (924)
72
  
 
73
  
Rezervný fond (912)
74
14 683166 284
Fondy družstevných organizácií (účt. sk. 93)
75
  
Prevádzkové a účelové fondy (913, 914, 916, 923, úč. sk. 94)
76
31 139 19 666
Rezervy a ost. časové rozlíšenie (271, 277, 278)
77
  
Ostatné fondy a čas. rozlíšenie (r. 74 a 77)
78
45 822 185 950
Neinvestiční dodávatelia (250)
79
2 294 15 802
Záväzky voči zahr. dodávaťeľom (237, 235, 236)
80
 28
Pracovníci (256)
81
4 89417 287
Zúčt. odvodov do ŠR, rozpočtu miest a obcí a ŠF (z 850)
82
  
Zúčt. odvodov ústrednému orgánu (810)
83
  
Stále pasíva (r. 79 až 83)
84
7 188 33 117
Bankové úvery (211, z 210)
85
  
Vystavené splátkové listy (257)
86
  
Úvery v zahr. mene od zahr. peňažných ústavov (223)
87
  
Úvery v zahr. mene od tuž. peňažných ústavov (228)
88
  
Prijaté prevádzkové podiely (263)
89
  
Nové ocenenie zásob (290) (+-)
90
  
Nové ocenenie devízových aktív a pasív (292) (+-)
91
  
Ostatné záväzky (259)
92
9013 039
Ostatné záväzky v zahraničí (z 239)
93
  
Zúčt. dočasných finančnýchvýpomocí zo ŠR, rozp. miest a obcí a ŠF (856)
94
  
Zúčt. ost. záväzkov a nárokov so ŠR a rozp. miest a obcí (858)
95
1 169 5 824
Zúčt. fin. usporiadania so ŠR, rozp. miest a obcí a ŠF (859)
96
  
Zúčt. dočas. fin. výpomoci od ústredného org. (816)
97
  
Zúčt. fin. usporiadania s ústredným orgánom (819)
98
-24  
Záväzky voči obyvaťelstvu (254, z 255)
99
418 413
Nevyfakturované neinvestičné dodávky (252)
100
299 1 932
Pasíva FDU (282, z 285, 288)
101
  
Ostatné zdroje krytia obežných prostriedkov (r. 86 až 101)v
102
2 763 11 208
Nerozdelený zisk minulých rokov (969)
103
   
Dotácie a subvencie do zdrojov na rozdel. (úč. sk. 95)
104
x 236
Zisk bežného roka (+), strata (-)
105
x 190 696
Celkom (r. 61 až 73, 78, 84, 85, 102 až 105)
106
195 574 728 817
Kontrolné číslo
107
446 921 1 687 909

Pasiva
Číslo riad.
Zostatok
  
na začiatku
na konci obdobia
a
b
5
6
Oprávky k opravnej položke k majetku (099) (+-)
61
  
Investiční dodávatelia (251)
62
  
Zahraniční dodávatelia investícií (238)
63
  
 
64
  
Dodávateľský investičný úver (258)
65
  
Neuhradené výmery na odv. za odňatie poľn. pôdy (z 850)
66
  
Prijaté investičné podiely (261)
67
  
Nové ocenenie základných prostriedkov a investícií (291) (+-)
68
  
Zaväzky za prikázané investičné prostriedky (z 255)
69
  
 
70
  


Rozpis plánu a rozpočtu českého rozhlasu na rok 1993

Zpracoval: Plánovací a finanční odbor ve spolupráci s odbornými útvary ekonomického úseku

Předkládá:

Ing. Jiří Dušek

ředitel ekonomického úseku

Obsah:

I. Plán práce a mezd

II. Finanční plán a rozpočet

Únor 1993

NÁVRH USNESENÍ

Rada českého rozhlasu na návrh generálního ředitele českého rozhlasu po projednáni Eú s rozpočtujícími útvary ČRo:

I. Schvaluje:

Předložený rozpis plánu a rozpočtu ekonomických ukazatelů českého rozhlasu na rok 1993.

I. Plán práce a mezd

1) Pracovníci

Pro rok 1993 je na jednotlivé útvary českého rozhlasu rozepsáno celkem 2.473,5 zaměstnance z toho:

a) ČRo Praha (bez transformace ČsRo) 1380 zam.

b) Transform. útvary z ČsRo k 1.1.1993 268 zam.

c) Zahraniční vysílání k 1.1.1993 126 zam.

d) Regionální studia. 699,5 zam.

Rozpis zaměstnanců pro jednotlivé útvary ze orientační, nikoli závazný, na tento počet zaměstnanců je propočítána výchozí základna prostředků na mzdy jednotlivých útvarů ČRo pro rok 1993.,

Pokud činnost útvaru (redakce) ve stejném rozsahu bude plně zabezpečovány nižším počtem zaměstnanců objem mzdových prostředků nebude útvaru (redakci) snižován a naopak, bude-li činnost útvaru (redakce) zabezpečována vyšším počtem zaměstnanců k nárůstu mzdových prostředků nedojde.

V případě zániku konkrétní činnosti českého rozhlasu (např. ručení PS ČRo, orchestrů apod.) je nutno prostředky na mzdy převést do rezervy ČRo v plné, popř. modifikované výši, z těchto prostředků bude hrazeno případné odstupné zaměstnancům apod.

2) Prostředky na mzdy (příloha č. 1)

Do výchozí základny jednotlivých útvarů českého rozhlasu (bez transformace ČsRo a VZ) jsou promítnuty veškeré změny, delimitace, přírůstky, snižování apod. tak, jak v příběhu roku 1992 probíhaly, reorganizace programových útvarů je propočtena tak, jako by proběhla již k 1.1.1992. (sl. 1 přílohy č.1). Těmto útvarům je zohledněn 7 % nárůst prostředků na mzdy, a to s výjimkou úseku techniky ČRo, kde je nárůst 10% a regionálních studií, kde je nárůst 8%. (sl. 2 přílohy č. 1)

K 1.1. 1993 je promítnuta:

a) Transformace československého rozhlasu do českého rozhlasu, prostředky na mzdy byly s jednotlivými útvary projednávány na základě rozhodnuti vedeni ČRo, ve vazbě na převáděný počet zaměstnanců.

b) Snižováni hudebních těles v Českém rozhlase Praha, RS Plzeň, Ostrava a Brno

c) Další delimitace, přírůstky a snižování zaměstnanců a mzdových prostředků k 1.1.1993 (sl. č. 3 přílohy č.1).

Návrh objemu prostředků na mzdy na jednotlivé útvary pro rok 1993 činí 177.021 tis. Kč (sl. č. 4 přílohy č. 1)

3. Ostatní osobní náklady

Pro rok 1993 jsou rozepsány Ostatní osobní náklady na útvary českého rozhlasu (vč. transformovaných útvarů k ČsRo a Vysílání do zahraničí) v celkové výší 50.432 tis. Kč. V současné době Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ČR připravuje rozdělení celoplošných vysílacích sítí mezi český rozhlas a žadatele o licenci na celoplošné vysíláni. Přerozděleni vysílacích síti může ovlivnit v českém rozhlase programovou skladbu vysílacích okruhů a vztahy mezi centrálními okruhy a regionálními studii. V návaznosti na úpravy programových struktur se předpokládá i úprava a přehodnocení rozpočtu ostatních osobních nákladů. V případě potřeby je možně převést alikvótní část z OON do prostředků na mzdy.

II. Finanční plán a rozpočet

Ekonomický úsek českého rozhlasu projednal v příběhu měsíce ledna se všemi rozpočtujícími hospodářskými středisky a regionálními studii plán provozních finančních prostředků pro rok 1993. Přehled projednaných ukazateli finančního plánu je obsažen v příloze č. 2 tohoto materiálu. Náklady jednotlivých útvarů jsou členěny na limitované položky mezd, OON a cestovného a na ostatní nelimitované položky. Veškeré zahraniční cestovné, kromě zahraničních zpravodajů, je rozpočtováno pro český rozhlas u odboru mezinárodní spolupráce.

Položka nákladů na pohoštění, občerstvení a dary (repre) zůstává v příloze nevyplněna, neboť stanovení těchto nákladů nebylo součástí projednání plánu a rozpočtu s jednotlivými útvary. V příloze č. 3 ekonomický úsek připravil návrh rozpisu těchto nákladů jednotlivým HS a RS, v případě schválení bude tento limit předán útvarům společně s ostatními ukazateli. Vzhledem k tomu, že český rozhlas v letošním roce nepředpokládá dosažení zisku, bude limit na pohoštění, občerstvení a dary kryt z rezervy výsledku hospodařeni za rok 1992.

Rozpočet Českého rozhlasu pro rok 1993 předpokládá ztrátový hospodářský výsledek ve výši 63.326 tis. Kč. Stěžejní výnosové a nákladové položky ukazuje následující přehled (v tis. Kč).

Výnosy celkem805 520
z toho: příjmy od koncesionářů 674 000
Náklady (bez dotace FKSP a repre) 868 846
z toho: mzdy177 021
OON50 432
cestovné6 838
nelimitované položky 634 555
Celkový hospodářsky výsledek - 63 326

Záporný výsledek hospodaření bude krytý z rezervního fondu, kam byly soustředěny nerozdělené prostředky z výsledku hospodaření za rok 1992.

V nelimitovaných položkách jsou nejvýznamnější náklady na vysilače a modulační linky, které v rozpočtu činí 265 tis. Kč.

Na zúčtovacím středisku si český rozhlas ponechává centrálně prostředky na honoráře placené organizacím (Intergram + OSA), na odpisy základních prostředků a na odměnu z inkasa rozhlasových poplatků. Po komplikovaných jednáních s Českou poštou se tato odměna prozatím zvyšuje pouze o 36% a činí tak Kč 1,65 za každého vybraného poplatníka.

Podstatnou nákladovou položkou jsou v letošním roce odvody na sociální a zdravotní pojištění, které by měly dosáhnout výše 64 268 tis. Kč. Tyto prostředky jsou rozpočtovány v jednotlivých regionálních studiích a za pražské útvary na zúčtovacím středisku.

český rozhlas se od 1. ledna 1993 stal plátcem daně z přidané hodnoty. Finanční prostředky na platbu daně z přidané hodnoty, která zvýší náklady českého rozhlasu, jsou plánovány při hrubém odhadu ve výši 46 mil. Kč.

Vysílací siť českého rozhlasu pro rok 1993 není dosud vyjasněna. Proto při projednávání plánu a rozpočtu s jednotlivými útvary bylo konstatováno, že po definitivním potvrzeni přidělené sítě, pravděpodobně po účetní uzávěrce 1. čtvrtletí, dojde k přehodnoceni rozpočtů jednotlivých útvaru.

K očekávanému průběhu financováni Českého rozhlasu v r. 1993 významnou měrou v kladném slova smyslu přispěje Smlouva o zajištěni a provozování rozhlasového vysílání do zahraničí uzavřená 5.2.1993 mezi úřadem vlády české republiky a Českým rozhlasem, ze které vyplývá, že objednavatel je povinen hradit provozovateli účelně vynaložené náklady spojené s plněním předmětu smlouvy. V příběhu I. čtvrtletí bude Eú ve spolupráci s odbornými útvary stanovena metodika sledování příslušných nákladů na vysílání do zahraničí tak, aby bylo zajištěno plné vykazování a úhrada nákladů spojených s jeho provozováním.

K financování úseku investiční výstavby je třeba zdůraznit, že v předloženém rozpočtu je zajištěno pouze financování běžného chodu útvaru jako takového, nikoliv financování další výstavby rozestavěné stavby rozhlasového střediska Pankrác. Financování dokončení této akce není v současných vlastních silách českého rozhlasu a bude předmětem samostatných opatřeni.

Kromě vyčíslených provozních finančních potřeb vyplývá dále z uzavřené kolektivní smlouvy a plánovaného objemu mezd potřeba ve výši 3 582 tis. Kč jako závazná dotace fondu kulturních a sociálních potřeb. Rovněž tyto prostředky budou kryty z rezervního fondu z výsledku hospodaření za uplynulé období.

Rekapitulace očekávaného čerpání rezervního fondu na krytí schodku v hospodařeni v provozní sféře v r. 1993:

ztráta z výsledku hospodaření 63 326 tis. Kč
příděl do FKSP 3 582 tis. Kč
pohoštění, občerstvení, dary 250 tis. Kč
 67 158 tis. Kč

Schválené finanční ukazatele budou rozpočtujícím útvarům a regionálním studiím neprodleně potvrzeny, aby do poloviny března mohly provést rozpis na jednotlivé účty a čtvrtletí a zaslat zpět ke zpracování ekonomickému úseku.

Návrh rozpočtu finančního zabezpečení investičních potřeb na rok 1993 bude z předložených požadavků, na základě upřesnění finančních možností a projednání s odbornými útvary techniky, HPú a ÚVT zpracován a předložen ke schválení do konce března 1993.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP