FEDERÁLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ ČESKÉ A SLOVENSKÉ FEDERATIVNÍ REPUBLIKY

1992

VII. volební období

130

Návrh

výborů branných a bezpečnostních Sněmovny lidu a Sněmovny národů

na usnesení

Sněmovny lidu a Sněmovny národů

k návrhu zákona o zrušení Federální bezpečnostní informační služby a vyrovnání majetkových a jiných poměrů (tisk 106)

Výbory branné a bezpečnostní Sněmovny lidu a Sněmovny národů ve smyslu § 39 odst. 4 zákona č. 56/1991 Sb., o jednacím řádu Federálního shromáždění, po projednání uvedeného návrhu ve výborech finančních a rozpočtových a ústavně právních Sněmovny lidu a Sněmovny národů a po zvážení stanovisek vlády České a Slovenské Federativní Republiky, výborů České národní rady a výborů Národní rady Slovenské republiky

navrhují

Sněmovně lidu a Sněmovny národů, aby předložený návrh zákona schválily v tomto znění:

Návrh

"ZÁKON

ze dne ......... 1992

o zrušení Federální bezpečnostní informační služby

Federální shromáždění České a Slovenské Federativní Republiky se usneslo na tomto zákoně:

§ 1

Úvodní ustanovení

Federální bezpečnostní informační služba se zrušuje dnem 31. 12. 1992.

§ 2

Rozdělení nemovitého majetku

Nemovitý majetek České a Slovenské Federativní Republiky, ke kterému přísluší právo hospodaření Federální bezpečnostní informační službě, přechází na Českou republiku, nachází-li se na území České republiky, a na Slovenskou republiku, nachází-li se na území Slovenské republiky.

§ 3

Rozdělení movitého majetku

(1) Movitý majetek České a Slovenské Federativní Republiky, ke kterému přísluší právo hospodaření Federální bezpečnostní informační službě a který tvoří vzhledem ke svému určení, účelu, použití, popřípadě povaze, příslušenství nemovité věci, přechází na Českou republiku nebo na Slovenskou republiku spolu s touto nemovitostí.

(2) Movitý majetek České a Slovenské Federativní Republiky, ke kterému přísluší právo hospodaření Federální bezpečnostní informační službě a který nepřechází na republiky podle odstavce 1, přechází na Českou republiku a na Slovenskou republiku v poměru dva ku jedné.

§ 4

Rozdělení majetkových práv a závazků

(1) Majetková práva České a Slovenské Federativní Republiky, ke kterým přísluší právo hospodaření Federální bezpečnostní informační službě, a závazky České a Slovenské Federativní Republiky, k jejichž splnění je povinna Federální bezpečnostní informační služba, přecházejí na Českou republiku a na Slovenskou republiku spolu s majetkem, ke kterému se vztahují.

(2) Majetková práva České a Slovenské Federativní Republiky, ke kterým přísluší právo hospodaření Federální bezpečnostní informační službě, a závazky České a Slovenské Federativní Republiky, k jejichž splnění je povinna Federální bezpečnostní informační služba, které nepřecházejí na republiky podle odstavce 1, přecházejí na Českou republiku a na Slovenskou republiku v poměru dva ku jedné.

§ 5

Rozhodným stavem pro rozdělení majetku, majetkových práv a závazků podle § 2 až 4, je stav ke dni zrušení Federální bezpečnostní informační služby.

§ 6

Majetek, majetková práva a závazky, které podle § 2 až 4 a § 9 odst. 5 přecházejí na Českou republiku, převezme státní orgán, který bude určen zákonem České národní rady (dále jen "příslušný orgán České republiky"), a které podle § 2 až 4 a § 9 odst. 5 přecházejí na Slovenskou republiku, převezme státní orgán, který bude určen zákonem Národní rady Slovenské republiky (dále jen "příslušný orgán Slovenské republiky").

§ 7

Rozdělení informací v evidencích

(1) Informace zařazené do evidencí Federální bezpečnostní informační služby se dělí mezi příslušný orgán České republiky a příslušný orgán Slovenské republiky podle místa svého vzniku.

(2) Informace poskytnuté evidencím organizačními útvary Federální bezpečnostní informační služby, které se nacházejí na území České republiky, předá Federální bezpečnostní informační služba příslušnému orgánu České republiky a informace poskytnuté evidencím organizačními útvary Federální bezpečnostní informační služby, které se nacházejí na území Slovenské republiky, předá Federální bezpečnostní informační služba příslušnému orgánu Slovenské republiky.

(3) Organizační útvary Federální bezpečnostní informační služby v obou republikách jsou povinny informace uvedené v odstavci 1 a 2 vrátit příslušnému orgánu České republiky nebo příslušnému orgánu Slovenské republiky podle místa vzniku informace.

§ 8

Spisová agenda

(1) Spisová agenda Federální bezpečnostní informační služby administrativního a technického charakteru (dále jen "spisová agenda") se předává příslušnému orgánu České republiky a příslušnému orgánu Slovenské republiky podle toho, na kterou republiku přechází majetek, právo či závazek, jichž se týká. Týká-li se spisová agenda majetku, práv a závazků, které přecházejí jak na Českou republiku, tak i na Slovenskou republiku, vyhotoví se kopie spisové agendy a spisová agenda se předává příslušnému orgánu České republiky i příslušnému orgánu Slovenské republiky.

(2) Spisová agenda s personálním zaměřením se předává příslušnému orgánu České republiky, týká-li se osob, které jsou ke dni účinnosti tohoto zákona státními občany České republiky, a příslušnému orgánu Slovenské republiky, týká-li se osob, které jsou ke dni účinnosti tohoto zákona státními občany Slovenské republiky. Pokud se však osoba, jíž se tato spisová agenda týká, má stát k 1. 1. 1993 příslušníkem nebo pracovníkem příslušného orgánu České republiky nebo příslušného orgánu Slovenské republiky, spisová agenda se předá tomuto orgánu na jeho žádost.

§ 9

Služební poměry a pracovněprávní vztahy

(1) Služební poměry příslušníků Federální bezpečnostní informační služby, pracovní poměry pracovníků Federální bezpečnostní informační služby a pracovní vztahy na základě dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr končí dnem 31. 12. 1992 z důvodu zrušení Federální bezpečnostní informační služby.

(2) Příslušníkům, kterým služební poměr skončil podle odstavce 1, náleží finanční vyrovnání ve výši trojnásobku posledního hrubého měsíčního platu. Odchodné podle zvláštních předpisů [Zákon č. 100/1970 Sb., o služebním poměru příslušníků Sboru národní bezpečnosti, ve znění pozdějších předpisů.] v těchto případech nenáleží.

(3) Pracovníkům, kterým skončil pracovní poměr podle odstavce 1, náleží odstupné podle zvláštního předpisu [Zákon č. 195/1991 Sb., o odstupném poskytovaném při skončení pracovního poměru.].

(4) Finanční vyrovnání podle odstavce 2 a odstupné podle odstavce 3 vyplatí Federální bezpečnostní informační služba jednorázově, nejpozději do 31. 12. 1992.

(5) Práva a povinnosti ze skončených služebních a pracovních poměrů k Federální bezpečnostní informační službě a ze vztahů s nimi souvisejících, které nebudou ke dni účinnosti tohoto zákona Federální bezpečnostní informační službou vypořádány, přecházejí na Českou republiku, týkají-li se státních občanů české republiky, a na Slovenskou republiku, týkají-li se státních občanů Slovenské republiky.

§ 10

Pokud se v jiných obecně závazných právních předpisech mluví o Federální bezpečnostní informační službě, rozumí se tím pro území České republiky příslušný orgán České republiky a pro území Slovenské republiky příslušný orgán Slovenské republiky.

§ 11

Zrušovací ustanovení

Zrušuje se zákon č. 244/1991 Sb., o Federální bezpečnostní informační službě a o používání zpravodajských prostředků.

§ 12

Účinnost

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 31. 12. 1992.".

Jaroslav CUHRA

Ján REPASKÝ

předseda VBB SL

předseda VBB SN


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP