Z pověření předsednictva České
národní rady předkládám v souladu
s §89 zákona ČNR č.35/1989 Sb., o jednacím
řádu ČNR, poslancům České
národní rady následující písemnou
interpelaci poslance ČNR Oldřicha Vrchy na ministra
spravedlnosti České republiky Jiřího
Nováka. Interpelace je přílohou tohoto sněmovního
tisku.
Příloha: 2 listy
Příloha ke sněmovnímu tisku
č. 81
Vážený pane ministře!
Uplatnil jsem řádně výzvou vrácení
majetku po mém zemřelém otci Oldřichu
Vrchovi t.j. obchodu "Punčochy - ponožky"
Prostějov, Žižkovo nám. 21, jehož
vlastníkem je bytový podnik města Prostějova.
ten však na moje žádosti nereagoval, proto jsem
uplatnil nárok na vrácení majetku u Okresního
soudu v Prostějově, který je místně
příslušný v rozhodování,
soudu však pravomocně nemohl rozhodnout z důvodů
šetření.
V důsledku tohoto šetření bylo vydáno
Okresním soudem v Prostějově Usnesení
pod č.j. 7C 1/92-11 o pozastavení dražby shora
uvedeného obchodu. Krajský soud v Brně svým
usnesením pod č.j. 19 Co 219/92-93Usnesení
OS v Prostějově zrušil. Na základě
toho, Okresní privatizační komise v Prostějově
provozní jednotku vydražila i když vlastní
soudní spor není dosud vyřešen t.j.
navrácení obchodu v rámci uplatněné
majetkové křivdy.
Usnesení KS v Brně je však v rozporu zák.
č. 403/90 a to dle § 22 odst. 1/cit. zák. se
uvádí: organizace je povinna s odňatými
věcmi a movitými věcmi uvedených v
§13 odst. 2 až do jejich vydání oprávněným
osobám nakládat s péčí hospodáře,
ode dne účinnosti tohoto zákona nemůže
tyto věci, jejich součásti a příslušenství
převézt do vlastnictví jiného ani
přenechat jinému do užívání.
Tolik citace.
KS v Brně tímto svým Usnesením dává
možnost OPK Prostějov porušit tento zákon.
dále KS v Brně při posuzování
legitimity k podání odvolání vycházel
z právního stavu před novelou o.s.ř.
provedenou zák. č. 519/91 Sb. Tehdy mohl odvolání
podat podle §103 o.s.ř. podstatně širší
okruh osob než, který je uveden v dnes platném
okruhu osob legitimovaných k odvolání uvedených
v § 201 o.s.ř. Rovněž odůvodnění
svého Usnesení vede dokazování směrem,
které není pro posuzování, zda bylo
předběžné opatření přijato
v souladu práva či nikoliv, tedy nemohl KS v Brně
právně rozhodnout ve věci samé neboť
tím brání překážka věci
rozsouzené. Dále se v odůvodnění
opírá pouze o zápis v PK ohledně nemovitosti,
dokazování doplnil bez účasti stran
a nedal tak možnost se k důkazu provedeném
výpisem z PK nijak vyjádřit a nabídnout
důkazy o opaku. Tedy účastníku řízení
byla takovýmto postupem KS v Brně odňata
možnost jednat před soudem, tím byl porušen
§ 137 písm. f/o.s.ř.
Z uvedeného vyplývá, že KS v Brně
vydal Usnesení, kterým nerespektoval shora uvedená
demokratická práva, zejména dal možnost
OPK v Prostějově, která je bez právní
subjektivity a je jen detašovaným pracovištěm
Ministerstva pro správu národ. majetku a jeho privatizaci
a také není přímým účastníkem
řízení, dát provozní jednotku
do dražby pronájmem aniž by byl vlastní
soudní spor a navrácení majetku uzavřen.
Na můj dopis ze dne 12. 8. 1992 zaslaný přímo předsedovi KS v Brně, jako stížnost, na tento vůbec nereagoval. Podotýkám, že dle §239 odst.3 o.s.ř. bylo znemožněno se odvolat či dovolat vůči chybným rozhodnutím soudů či prokuratur neboť dovolání ani odvolání není přípustné u Usnesení o odvolání proti Usnesení, kterým bylo vydáno předběžné opatření. Takový zákon považuji, že je v rozporu lidských
práv a svobod.
Jelikož se celá záležitost jeví
ze stran OPK Prostějov jako korupční, žádám
Vás tímto zdvořile pane ministře o
přešetření rozhodování
KS v Brně včetně případných
přijatých opatřeních.
V Praze dne 10. 10. 1992 | Oldřich Vrcha v. r. |