Rozhodnutí o přirážce k pojistnému
na sociální zabezpečení se doručuje
též orgánu, který rozhodl o nedostatcích,
z jejichž důvodu se přirážka k
pojistnému na sociální zabezpečení
ukládá.
Proti rozhodnutí ve věcech pojistného, které
bylo vydáno v odvolacím řízení,
lze podat opravný prostředek k soudu.
(1) Rozhodnutí, proti kterému nelze podat odvolání
ani opravny prostředek (§ 104e), je v právní
moci.
(2) Platební výměr je vykonatelný
bez ohledu na právní moc, jestliže od jeho
doručení uplynulo 15 dnů. Výkaz nedoplatků
je vykonatelný, jakmile byl doručen. Ostatní
rozhodnutí jsou vykonatelná, jestliže je nelze
napadnout odvoláním ani opravným prostředkem
k soudu.
(1) Vykonatelná rozhodnutí ve věcech pojistného
jsou titulem pro soudní [§ 274 občanského
soudního řádu.] nebo správní
výkon rozhodnutí. Vykonatelné platební
výměry a vykonatelné výkazy nedoplatků
jsou také dokladem k vydání příkazu
k vybrání.
(2) Správní výkon rozhodnutí ve věcech
pojistného provádí ten orgán, který
rozhodnutí vydal v prvním stupni řízení.".
Dosavadní hlavy čtvrtá a pátá
se označují jako hlavy pátá a šestá.
68. V § 107 se slova "posudkové komise okresní
správy sociálního zabezpečení
nebo ministerstva" nahrazují slovy "lékaře
okresní správy sociálního zabezpečení
nebo posudkové komise ministerstva".
69. V § 111 odst. 1 se vypouštějí slova
"a proti rozhodnutí o povolení výjimky
podle § 9 odst. 6 tohoto zákona.".
70. § 121 včetně nadpisu se vypouští.
71. § 127 včetně nadpisu zní:
(1) Ministerstvo stanoví vyhláškou
a) po dohodě s ministerstvem zdravotnictví České
republiky bližší podmínky posuzování
dočasné pracovní neschopnosti pro účely
sociálního zabezpečení,
b) bližší úpravu postupu při posuzování
zdravotního stavu a pracovní schopnosti občanů
ve věcech sociálního zabezpečení
a sociální péče.
(2) Ministerstvo může stanovit po dohodě s
ministerstvem zdravotnictví České republiky
vyhláškou bližší podmínky
provádění kontroly posuzování
dočasné pracovní neschopnosti a kontroly
dodržování léčebného režimu
práce neschopnými občany.".
Zákon č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví
lidu, ve znění zákona České
národní rady č. 210/1990 Sb., zákona
České národní rady č. 425/1990
Sb., zákona České národní rady
č. 548/1991 Sb. a zákona České národní
rady č. 550/1991 Sb. (úplné znění
s působností pro Českou republiku č.
86/1992 Sb.), se s působností pro Českou
republiku doplňuje takto:
§ 77 se doplňuje novým odstavcem 7, který
zní:
"(7) Ustanovení odstavců 1 až 4 se nevztahují
na rozhodování o ukončení dočasné
pracovní neschopnosti podle zvláštního
zákona [§ 8a odst. 4 zákona České
národní rady č. 582/1991 Sb., ve znění
zákona České národní rady č.
.../1992 Sb.].".
Zákoník práce č. 65/1965 Sb., ve znění
zákona č. 153/1969 Sb., zákona č.
100/1970 Sb., zákona č. 20/1975 Sb., zákona
č. 72/1982 Sb., zákona č. 111/1984 Sb., zákona
č. 22/1985 Sb., zákona č. 52/1987 Sb., zákona
č. 98/1987 Sb., zákona č. 188/1988 Sb., zákona
č. 3/1991 Sb., zákona č. 297/1991 Sb., zákona
č. 231/1992 Sb. a zákona č. 264/1992 Sb.,
se s působností pro Českou republiku doplňuje
takto:
V § 121 odst. 1 se za písmeno k) doplňují
písmena l) a m), která znějí:
"l) zálohu na daň z příjmů
fyzických osob,
m) pojistné na sociální zabezpečení,
příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti a pojistné zdravotního pojištění.".
Zákon č. 1/1992 Sb., o mzdě, odměně
za pracovní pohotovost a o průměrném
výdělku, se s působností pro Českou
republiku doplňuje takto:
V § 12 odst. 1 se za písmeno k) doplňují
nová písmena l) a m), která znějí:
"l) zálohu na daň z příjmů
fyzických osob,
m) pojistné na sociální zabezpečení,
příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti a pojistné zdravotního pojištění.".
Zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně
za pracovní pohotovost v rozpočtových a v
některých dalších organizacích
a orgánech, se s působností pro Českou
republiku doplňuje takto:
V § 18 odst. 1 se za písmeno k) doplňují
nová písmena l) a m), která znějí:
"l) zálohu na daň z příjmů
fyzických osob,
m) pojistné na sociální zabezpečení,
příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti a pojistné zdravotního pojištění.".
Zákon České národní rady č.
186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků
Policie České republiky, se doplňuje takto:
V § 57 odst. 1 se za písmeno g) doplňují
nová písmena h) a ch), která znějí:
"h) zálohu na daň z příjmů
fyzických osob,
ch) pojistné na sociální zabezpečení,
příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti a pojistné zdravotního pojištění.".
1. U občanů, kteří vykonávají
zaměstnání zařazená do 31.
prosince 1992 do I. nebo II. pracovní kategorie, musí
evidence, kterou organizace vede pro účely důchodového
zabezpečení, a evidenční list důchodového
zabezpečení obsahovat do 31. prosince 1992 údaje
stanovené předpisy platnými před 1.
lednem 1993.
2. Bylo-li před účinností tohoto zákona
po zahájení řízení o invalidním
důchodu zahájeno řízení o částečném
invalidním důchodu, řízení
o částečném invalidním důchodu
vedené orgány sociálního zabezpečení
se zastaví. Bylo-li před účinností
tohoto zákona po zahájení řízení
o částečném invalidním důchodu
zahájeno řízení o invalidním
důchodu, řízení o invalidním
důchodu vedené orgány sociálního
zabezpečení se zastaví.
Zrušují se s působností pro Českou
republiku:
1. § 50 odst. 3 věta třetí a §
51 odst. 5 věta druhá vyhlášky Ústřední
rady odborů č. 165/1979 Sb., o nemocenském
pojištění některých pracovníků
a o poskytování dávek nemocenského
pojištění občanům ve zvláštních
případech, ve znění vyhlášky
č. 135/1984 Sb., vyhlášky č. 59/1987
Sb. a vyhlášky č. 263/1990 Sb.
2. § 63 odst.1, 3 a odst. 4 věta poslední,
§ 64 a 65 vyhlášky federálního
ministerstva práce a sociálních věcí
č. 149/1988 Sb., kterou se provádí zákon
o sociálním zabezpečení, ve znění
vyhlášky č. 123/1990 Sb., a vyhlášky
č. 260/1990 Sb.
Předsednictvo České národní
rady se zmocňuje, aby ve Sbírce zákonů
vyhlásilo úplné znění zákona
České národní rady č. 582/1991
Sb., o organizaci a provádění sociálního
zabezpečení, jak vyplývá ze změn
a doplnění provedených tímto zákonem.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem 1. ledna 1993.
I. Obecná část
Účelem předkládaného zákona
je prostřednictvím novelizace zákona ČNR
č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění
sociálního zabezpečení, a některých
dalších zákonů, vytvořit organizační
a procesní předpoklady pro výběr a
správu pojistného na sociální zabezpečení
a zaměstnanost. Správa pojistného se svěřuje
České správě sociálního
zabezpečení, a upravuje se řízení
ve věci pojistného.
Se zřetelem na hospodárné využívání
prostředků nemocenského pojištění
a s ohledem na zřízení Všeobecné
zdravotní pojišťovny se působnost orgánů
sociálního zabezpečení rozšiřuje
o posudkovou službu krátkodobé pracovní
neschopnosti a o kontrolu a vedení evidence a statistiky
pracovní neschopnosti. Lázeňská péče
bude od 1. 1. 1993 poskytována v rámci léčebně
preventivní péče a bude o ní rozhodovat
Všeobecná zdravotní pojišťovna. Proto
se z působnosti orgánů sociálního
zabezpečení lázeňská péče
vypouští.
Česká správa sociálního zabezpečení
zajistí výběr a ostatní správu
pojistného na sociální zabezpečení
a příspěvku na zaměstnanost. Toto
administrativně jednoduché a nákladově
levnější řešení je podmíněno
stanovením stejného okruhu poplatníků
a vyměřovacího základu pro pojistné
a příspěvek.
Včasné a správné odvádění
pojistného vyžaduje doplnit příslušné
předpisy o oprávnění zaměstnavatele
srazit pojistné ze mzdy (platu) i bez souhlasu zaměstnance,
obdobně jako je tomu doposud např. u daně
ze mzdy. Tato úprava je potřebná i pro pojistné
zdravotního pojištění. S ohledem na
změnu daňových zákonů se rovněž
umožňuje tímto způsobem srážet
po 1. 1. 1993 daň z příjmu fyzických
osob.
Návrh zákona, pokud jde o novelizaci zákona
ČNR č. 582/1991 Sb., se opírá o čl.
22 písm. d/ ústavního zákona o čs.
federaci, ve znění pozdějších
předpisů, podle něhož je dána
působnost republiky v oblasti organizace a řízení
důchodového a nemocenského zabezpečení.
Novelizace zákona č. 20/1966 Sb., o péči
o zdraví lidu a zákona ČNR č. 186/1992
Sb., o služebním poměru příslušníků
Policie České republiky, náleží
rovněž ústavně do kompetence republiky
(čl. 9 a 27 ústavního zákona o čs.
federaci).
Navrhovaná úprava je v souladu s právem Evropských
společenství.
II. Zvláštní část
K Čl. I
K bodu 1
Vymezení předmětu úpravy zákona
se rozšiřuje o stanovení působnosti
orgánu sociálního zabezpečení
k vybírání příspěvků
na státní politiku zaměstnanosti a k řízení
ve věcech pojistného na sociální zabezpečení
a příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti.
K bodům 2, 18 až 21, 51 až 53, 63, 66, 68
Navrhovanou úpravou se opouští systém
posudkových komisí zavedený v roce 1950 a
přechází se na posuzování zdravotního
stavu a pracovní schopnosti občanů pro účely
sociálního zabezpečení i sociální
péče jednotlivými lékaři /zaměstnanci
okresních správ sociálního zabezpečení
a České správy sociálního zabezpečení/.
Touto úpravou se předjímá zamýšlená
budoucí úprava lékařské posudkové
a revizní služby sociálního pojištění
v rámci nového nositele pojištění,
sociální pojišťovny, prováděné
posudkovými a revizními lékaři, s
plnou osobní odpovědností za posouzení
občana pro účely sociálního
pojištění.
Rozšířením působnosti okresních
správ sociálního zabezpečení
i na oblast posuzování dočasné pracovní
neschopnosti budou jejich lékaři nuceni podrobně
znát zdravotní stav a průběh léčení
pacienta. Tím také odpadá důvod pro
komisionální posuzování za účasti
lékařů zdravotnických zařízení.
Zároveň budou odstraněny problémy
s obsazováním dosavadních posudkových
komisí okresních správ sociálního
zabezpečení přísedícími
lékaři.
Posudkové komise ministerstva práce a sociálních
věcí České republiky, které
jsou "druhoinstanční " zůstávají
zachovány.
K bodu 3
Působnost České správy sociálního
zabezpečení se rozšiřuje v souvislosti
s právní úpravou pojistného na sociální
zabezpečení a příspěvku na
státní politiku zaměstnanosti a zároveň
se i zužuje vypuštěním původního
znění § 5 písm. b) o oblast lázeňské
péče.
K bodům 4, 33, 54, 61
Od 1. 1. 1993 bude v České republice lázeňská
péče poskytována v rámci všeobecného
zdravotního pojištění, jako dávka
potřebné zdravotní péče. o
jejím přidělení budou proto rozhodovat
orgány Všeobecné zdravotní pojišťovny,
nikoliv již orgány sociálního zabezpečení.
K bodům 7, 24, 56, 62, 64
Působnost správ sociálního zabezpečení
se rozšiřuje o oblast tzv. krátkodobé
posudkové služby, t. j. posuzování dočasné
pracovní neschopnosti. Důvodem je jednak reorganizace
této služby v rámci resortu zdravotnictví
a jednak to, že nositel nemocenského pojištění
musí mít možnost kontrolovat posuzování
dočasné pracovní neschopnosti se zřetelem
na účelné vynakládání
prostředků na sociální zabezpečení.
K bodům 5 až 13
Doplňuje se působnost okresních správ
sociálního zabezpečení o činnosti,
které již provádějí, dále
o činnosti související s novou úpravou
financování sociálního zabezpečení
a s převedením tzv. krátkodobé posudkové
služby z oblasti zdravotnictví do oblasti sociálního
zabezpečení a upřesňuje se již
vymezená působnost.
K bodům 14 až 17, 22, 23, 32, 36
Jde o legislativně technické úpravy v souvislosti
se změnou označení některých
ustanovení.
K bodu 27
Ustanovení o součinnosti orgánů sociálního
zabezpečení a zdravotnických zařízení
se doplňuje o povinnost zapůjčovat lékařům
orgánů sociálního zabezpečení
zdravotnickou dokumentaci a umožnit nahlížení
do ní, z toho důvodu, že tito lékaři
budou povinni kontrolovat i lékaře zdravotnického
zařízení při posuzování
dočasné pracovní neschopnosti.
K bodu 28
Vymezení pojmu "organizace" se sjednocuje s vymezením
tohoto pojmu v právní úpravě pojistného
na sociální zabezpečení a příspěvku
na státní politiku zaměstnanosti, neboť
i zemědělská družstva budou posuzována
napříště již podle počtu
svých členů vykonávajících
pracovní činnost.
K bodům 30, 38
Právní úprava upravující uměleckou
aspiranturu byla zrušena zákonem č. 172/1992
Sb., o vysokých školách, proto se i v nemocenském
pojištění stala tato úprava nadbytečnou.
K bodům 34, 35, 70
Ustanovení se stala nadbytečnými vzhledem
k nové úpravě pojistného na sociální
zabezpečení.
K bodu 36
V dosavadní právní úpravě nebyl
stanoven termín, do kdy nejpozději je okresní
správa sociálního zabezpečení
povinna zařídit výplatu dávek nemocenského
pojištění, k jejichž poskytování
je podle zákona příslušná. V
zájmu ochrany práv občanů se proto
tento termín stanoví.
K bodu 37
Upřesňuje se dosavadní právní
úprava.
K bodům 25, 38 až 44, 69
Nutnost provedení těchto úprav vyplývá
ze změn jiných právních předpisů
(zrušení pracovních kategorií, zrušení
kategorií funkcí u příslušníků
Policie ČR a Sboru nápravné výchovy
ČR, zrušení zápočtu odměn
podle předpisů o objevech a vynálezech).
K bodu 45
Lhůty pro uvedené povinnosti osob samostatně
výdělečně činných, které
byly dosud upraveny v jiných právních předpisech
se z důvodu systematičnosti přejímají
do navrhovaného zákona.
K bodu 47
Upravuje se ustanovení o pokutách v souvislosti
s obdobnou úpravou v zákoně ČNR o
pojistném na sociální zabezpečení
a příspěvku na státní politiku
zaměstnanosti. Shodně s cit. zákonem se u
pokut ukládaných organizacím (§ 54 odst.
2) za porušeni nebo nesplnění povinností
stanovených přísl. ustanoveními zákona
ČNR č. 582/1991 Sb., zvyšuje horní hranice
pokuty z 5000 Kčs na 10 000 Kčs a nestanoví
se již dolní hranice pokuty a oproti dosavadní
právní úpravě se konkretizují
jednotlivé povinnosti u osob samostatně výdělečně
činných, spolupracujících osob a v
důchodovém zabezpečení u organizací,
za jejichž porušení lze pokutu uložit.
K bodu 49
Upřesňuje se ustanovení § 58 zákona
upravující místní příslušnost
okresních správ sociálního zabezpečení
v řízení v dávkových věcech
nemocenského pojištění o stanovení
místní příslušnosti okresní
správy sociálního zabezpečení
pro malé organizace.
K bodu 55
Nově se vymezuje předmět řízení
v jiných než dávkových věcech
nemocenského pojištění, a to z důvodu
vynětí řízení o pojistném
do samostatného řízení v oblasti sociálního
zabezpečení a z důvodu rozšíření
působnosti okresních správ sociálního
zabezpečení o rozhodování o skončení
pracovní neschopnosti. Proto se i vymezují některé
odchylky od obecných předpisů o správním
řízení, které si nová úprava
vyžaduje, např. místní příslušnost.
K bodu 58
V případě, kdy řízení
o dávku důchodového zabezpečení
se zahajuje na základě písemné žádostí,
tzn., že nejde o řízení zahájené
podle § 94, je zapotřebí, aby orgán
sociálního zabezpečení zkoumal, zda
jsou splněny všechny podmínky pro jeho zahájení.
Ustanovení § 81 odst. 3 koncipuje zákonnou
překážku, která námitkou tzv.
rozepře zahájené, brání řízení
o dávce již v okamžiku jeho zahájení.
Správní řád neřeší
případy, kde nejsou splněny podmínky
pro zahájení řízení ani případy,
kde tato okolnost se ukázala již v řízení
zahájeném.
K bodu 59
Napříště i zaměstnanci organizací,
které neprovádějí nemocenské
pojištění, tzv. malých organizací,
podávají žádost o dávku důchodového
zabezpečení u příslušné
okresní správy sociálního zabezpečení
a nikoliv u svého zaměstnavatele, a to z důvodu
zajištění kvalitního a správného
sepsání takové žádosti.
K bodu 65
Podle § 96 odst. 2 odvolání proti rozhodnutí
okresní správy sociálního zabezpečení,
kterým se zaměstnanec neschopný práce
domáhá jiného stupně invalidity, nemá
odkladný účinek pro rozhodování
o další výplatě nemocenského.
Cit. ustanovení se rozšiřuje o případy,
kdy se zaměstnanec neschopný práce domáhá
stejného stupně invalidity, ale z jiného
důvodu, neboť je neodůvodněné,
aby osoba, která má již nárok na invalidní
nebo částečný invalidní důchod
a také tento důchod chce pobírat, pobírala
ještě dále nemocenské.
K bodům 48, 57 a 67
V souvislosti s novou právní úpravou pojistného
na sociální zabezpečení a příspěvku
na státní politiku zaměstnanosti se doplňuje
úprava řízení v těchto věcech.
K bodu 71
Zmocňovací ustanovení k vydání
prováděcích předpisů se upravuje
v souvislosti s rozšířením působnosti
orgánů sociálního zabezpečení
o posuzování dočasné pracovní
neschopnosti.
K Čl. II
§ 77 zákona č. 20/1966 Sb., o péči
o zdraví lidu, ve znění pozdějších
předpisů, upravuje mimo jiné i postup při
rozhodování ve věcech dočasné
pracovní neschopnosti. Vzhledem k rozšíření
působnosti okresních správ sociálního
zabezpečení o rozhodování o ukončení
dočasné pracovní neschopnosti v případech,
kdy lékař okresní správy sociálního
zabezpečení zjistí, že zdravotní
stav pacienta nevyžaduje uznání či další
trvání dočasné pracovní neschopnosti
(bod 24 čl. I návrhu zákona) je nezbytné
vymezit, kdy se při ukončení dočasné
pracovní neschopnosti nepostupuje podle zákona o
péči o zdraví lidu, ale podle zákona
č. 582/1991 Sb.
K Čl. III - VI
Předpisy upravující srážky ze
mzdy platu, služebního příjmu/ se doplňují
o oprávnění zaměstnavatele srazit
i bez souhlasu zaměstnance pojistné na sociální
zabezpečení, zaměstnanost a zdravotní
pojištění, jakož i daň z příjmu
fyzických osob.
Uzavírání dohod o srážkách
ze mzdy (platu, služebního příjmu) v
těchto případech by znamenalo značné
administrativní zatížení zaměstnavatelů.
Případné spory mezi zaměstnancem a
zaměstnavatelem o správnost srážky pojistného
budou řešeny podle pracovněprávních
předpisů.
K Čl. VII
Navrhují se přechodná ustanovení reagující
na zrušení pracovních kategorií a změny
v řízení o dávkách důchodového
zabezpečení.
III. Ekonomický dopad
Novelizací zákona ČNR č. 582/1991
Sb., o organizaci a provádění sociálního
zabezpečení, dochází k vzájemným
přesunům působností mezi resorty práce
a sociálních věcí a zdravotnictví,
které se promítnou i do rozpočtů příslušných
kapitol veřejných rozpočtů. Finanční
dopad na státní rozpočet budou znamenat pouze
výdaje na investice související s převodem
posudkové služby krátkodobé pracovní
neschopnosti, její kontrolou a evidencí a převod
lázeňské péče.
V souvislosti s převodem působnosti posudkové služby krátkodobé pracovní neschopnosti, její kontroly a evidence z resortu zdravotnictví do resortu práce a sociálních věcí je nezbytné zvýšit od 1. 1. 1993 počty pracovníků České správy sociálního zabezpečení o 850 pracovníků (200 posudkových lékařů, 100 lékařů - aprobantů a 550 pracovníků kontroly a evidence). Současně je třeba zvýšit výdaje České správy sociálního zabezpečení o příslušné neinvestiční výdaje v celkové výši 156 mil. Kčs, z toho mzdové výdaje o 103,9 mil. Kčs a věcné výdaje o 52,1 mil. Kčs.
Uvedené zvýšení počtu pracovníků
a neinvestičních výdajů České
správy sociálního zabezpečení
však neznamená nový finanční
dopad na státní rozpočet. Posudkovou činností
se v resortu zdravotnictví dosud zabývalo cca 1300
pracovníků a příslušné
výdaje na jejich činnost jsou plně hrazeny
ze státního rozpočtu. Jejich nahrazení
850 pracovníky v resortu MPSV ČR si vyžádá
pouze přerozdělení výdajů mezi
příslušnými rozpočtovými
kapitolami.
K převzetí agendy vedení evidence krátkodobé
pracovní neschopnosti a její kontroly od 1. 1. 1993
je však třeba v České správě
sociálního zabezpečení vytvořit
včas potřebná personální, organizační
a materiálně technická opatření.
Zejména je nezbytně třeba s předstihem
rozšířit dosavadní kapacitu výpočetního
systému České správy sociálního
zabezpečení, a to nákupem 200 ks PC systémů
včetně software, 100 ks tiskáren, upravit
dosavadní sítě a rozšířit
operační systém. Celkové náklady
na uvedené investice ve výši 46 mil. Kčs,
z nichž částku 23,7 mil. Kčs je třeba
zajistit již v letošním roce a zbývajících
22,3 mil. Kčs začátkem roku 1993, znamenají
zvýšený dopad na státní rozpočet.
Potřebnou výpočetní techniku, na které
je evidence krátkodobé pracovní neschopnosti
vedena v resortu zdravotnictví, nelze převádět,
ale je třeba zcela nově vybudovat v rámci
České správy sociálního zabezpečení.
Podrobnější údaje o finančním
dopadu zvýšených správních výdajů
České správy sociálního zabezpečení
souvisejících s převodem posudkové
služby jsou uvedeny v připojené tabulce.
Novela zákona současně předpokládá
převedení agendy lázeňské péče
z působnosti MPSV ČR do resortu zdravotnictví.
Do rozpočtu kapitoly 313 na rok 1993 se tato změna
promítne snížením výdajů
ve výši cca 942 mil. Kčs. Z této částky
připadá na výdaje na lázeňskou
péči 911 mil. Kčs, na cestovné do
lázní 24 mil. Kčs a na osobní a věcné
výdaje pro 85 pracovníků, kteří
tuto agendu zajišťují v České správě
sociálního zabezpečení, ve výši
7 mil. Kčs.
Lázeňskou péči bude od 1. 1. 1993
zajišťovat Všeobecná zdravotní pojišťovna
a náklady budou hrazeny z pojistného zdravotního
pojištění. Tím dojde i ke snížení
požadavku na státní rozpočet.
Celkový finanční dopad novelizace zákona
ČNR č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění
sociálního zabezpečení, tedy znamená
v letošním roce zvýšení výdajů
státního rozpočtu o 23,7 mil. Kčs
a v roce 1993 snížení výdajů
o cca 763, 7 mil. Kčs.
Změny ostatních zákonů nevyžadují
zvýšení počtu pracovníků
ani neznamenají finanční dopad na státní
rozpočet.
Finanční dopad zvýšených správních
výdajů ČSSZ souvisejících s
převodem posudkové služby a evidence pracovní
neschopnosti z resortu zdravotnictví
| |||
Mzdové prostředky (včetně prostředků)
a) pro 300 posudkových lékařů (prům. plat 9700 Kčs/měs. b) pro 550 pracovníků dozoru a evidence (prům. plat 7100 Kčs/měs.) Mzdové prostředky celkem |
| 44,3 59,6 103,9 |
|
Věcné výdaje:
a) vybavení 850 pracovníků kanc. potřebami, papírem, nájemné, cestovné, služby a ost. výdaje (á 50 tis. Kčs/měs.) b) poštovné (15 tis. potvrzení PN á 220 dní á 1 Kčs) c)Věcné výdaje celkem |
| 42,5 3,3 6,3 | |
Neinvestiční výdaje celkem | 156,0 | ||
Investiční výdaje:
a) nákup 200 ks PC systému (vč. software) b) nákup 100 ks tiskáren c) úprava dosavadních LAN sítí vč. nákladů na rozšíření operačního systému pro více uživatelů d) uživatelský software Investiční výdaje celkem | 20,0
2,2 0,5 1,0 23,7 | 20,0
2,3
22,3 | |
Výdaje celkem | 23,7 | 178,3 | |
Příjmy na pojistném (36% z objemu mezd) celkem | - | 29,4 | |
Saldo vůči státnímu rozpočtu | -23,7 | -148,9 |
Zpracovatel: JUDr. Jiřina Voňková, CSc.
náměstkyně ministra práce