Přítomni:
Místopředseda ČNR J. Vlach, J. Kasal, K.
Ledvinka, P. Tollner a 170 poslanců.
Za vládu Česká republiky: předseda
vlády V. Klaus, místopředseda vlády
a ministr financí I. Kočárník, místopředseda
vlády a ministr zemědělství J. Lux,
místopředseda vlády J. Kalvoda, ministr pro
hospodářskou soutěž S. Bělehrádek,
ministr průmyslu a obchodu V. Dlouhý, ministr hospodářství
K. Dyba, ministr zdravotnictví P. Lom, ministr vnitra J.
Ruml, ministr práce a sociálních věcí
J. Vodička, prezident Nejvyššího kontrolního
úřadu P. Hussar.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, vážená česká
vládo, milí hosté, dovolte, abych zahájil
14. schůzi ČNR a abych vás jménem
předsedy ČNR přivítal.
Doporučuji vám následující
pořad této schůze. Jediným bodem našeho
jednání 14. schůze navrhuje předsednictvo
dokončit projednávání zákona
o státním rozpočtu.
Současně mi dovolte, abych vás krátce
informoval o návrhu dalšího postupu našeho
jednání - 15. schůze bude zahájena
zítra, tj. 20. 12. v neděli ve 13,00 hodin, 16.
schůze, předpokládáme, že by
byla zahájena v pondělí ve stejnou dobu.
Upozorňuji, že všechny materiály k nově
předloženým vládním návrhům
jsou k dispozici na výborech, takže všechny poslance
bych poprosil, aby si je tam vyzvedli, je to sdělení
předsedů výborů.
Táži se, zda má někdo návrh na
změnu nebo doplnění pořadu této
schůze? Není tomu tak, rozpravu k tomuto tématu
končím.
Dovolte, abych vás požádal, kdo souhlasí
s navrženým programem 14. schůze, ať zvedne
ruku. 128.
Kdo je proti? Nikdo.
Oznamuji, že jsme schválili program 14. schůze
České národní rady.
Jediným jeho bodem je dokončit projednávání
zákona o státním rozpočtu. Nyní
bych poprosil místopředsedu vlády a ministra
financí České republiky pana Ivana Kočárníka,
aby předstoupil se svým závěrečným
slovem.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Vážený pane předsedo, vážený
pane předsedající, vážené
poslankyně, vážení poslanci, chtěl
bych především vám všem poděkovat
za péči, kterou jste věnovali projednávání
rozpočtu. Zaznělo zde mnoho příspěvků
a já z toho mám upřímnou radost, protože
je vidět, že otázkám rozpočtu
se začíná věnovat stále větší
a větší pozornost ve sněmovně.
Ještě jednou vám velmi pěkně
děkuji za postup při projednávání
rozpočtu.
Chtěl bych reagovat asi na čtyři okruhy otázek.
Především bych se chtěl vyjádřit
ke společné zprávě, kterou pokládám
za velice dobře zpracovanou. Snad jedinou připomínku
bych vznesl k této společné zprávě.
Ta připomínka se týká bodu I, kde
je doporučována vládě spousta bodů.
Ta připomínka moje by se týkala těch
předposledních tří závěrečných
odrážek, kde se doporučuje vládě,
aby nestanovovala pro komisi pro atomovou energii, pro Úřad
pro normalizaci a měření a pro Úřad
pro vynálezy, závazné počty pracovníků.
Samozřejmě, že tyto tři úřady
nejsou pod, řekl bych, bezprostřední kontrolou
příslušného člena vlády
a mají tudíž tendence lobovat tady a ulevovat
svému rozpočtovému omezení. Víte
všichni velice dobře, že v příštím
roce bude liberalizace mezd. V rozpočtových organizacích
jsme schopni držet mzdy přes určitou rozpočtovou
regulaci a z tohoto hlediska si myslím, že je plně
na místě a je to tak i ve všech ostatních
zemích, aby i tyto rozpočtové organizace
měly stanoveny počty pracovníků. Čili,
to je jedna věc, ke které jsem se chtěl vyjádřit
z té společné zprávy.
Nyní bych rád reagoval na rozpravu, kde zaznělo
mnoho pozměňujících návrhů,
a já bych pokládal za důležité
se vyjádřit k takovým třem hlavním
problémům, které se jako nit vlekly celou
rozpravou. K jednotlivým pozměňovacím
návrhům se potom budu vždy vyjadřovat
k těm konkrétním při hlasování.
První problém, který zde zazněl, byl
velice pregnantně formulován ve vystoupení
paní poslankyně Bumbové a pana poslance Vorlíčka,
se dá zobecnit asi do takové charakteristiky, že
je zde neustále snaha po tom, aby stát plnil svou
paternalistickou úlohu, aby se staral o všechno, aby
na všechno měl peníze. Bylo to velice markantní
u diskuse toho problému, který se týká
školního stravování apod. Já
bych chtěl říci, že je to cesta, kterou
my nechceme jít, kterou vláda nechce jít,
kterou ve svém programovém prohlášení
odmítla. My chceme jít cestou zbavování
státu všech těchto věcí, kde
stát rozhodoval v minulosti vše, kdy stát přerozděloval
veliké množství prostředků, kdy
jedni daňoví poplatníci platili na nějaké
potřeby, které užívali jiní daňoví
poplatníci atd. U těch škol a školního
stravování je přece řešení.
Řešení spočívá v tom,
že můžeme zavést placení příspěvků
z rozpočtu od rodičů podle výše
příjmů. Pokládám za nelogické,
aby stát platil příspěvky na školní
stravování i pro příjmově silné
skupiny. Za daleko logičtější a levnější
řešení pokládám to, aby stát
platil nebo přispíval třeba na dané
školní stravování pro slabší
příjmové skupiny.
Totéž se týká i vystoupení pana
poslance Vorlíčka, který zde hovořil
o rozpočtu Prahy, jak dramaticky klesá rozpočet
Prahy z 20 miliard v roce 1989 apod. Rovněž, kdybych
to zobecnil, je u některých požadavků
obcí tendence z rozpočtu financovat vše. Vše
z účtu daňových poplatníků.
A když už tady byla ta čísla o rozpočtu
Prahy řečena, ten sestupný trend z 20 miliard
na 13 a 11 miliard, samozřejmě to srovnání
je nekorektní, protože tam odchází v
roce 1993 celá řada zařízení,
která nebudou financována z rozpočtu, budou
financována ze zdravotní pojišťovny apod.
Ale chtěl bych říci - ruku na srdce - pro
občana z hlediska infrastruktury, kdy byla lepší
situace - bylo to v roce 1989, kdy rozpočet Prahy měl
20 miliard, nebo je to v roce 1992, kdy má rozpočet
13 miliard. Bylo metro čistější v roce
1989 nebo je čistější dnes? Já
sám myslím, že platí to druhé,
že metro je čistější dnes. A že
občan z hlediska shánění nejrůznějších
věcí, z hlediska toho, jak jsou otevřeny
obchody a z hlediska dalších věcí, má
situaci určitě lepší než měl
v roce 1989.
Druhý problém, který se jako nit táhl
tady tou rozpravou, byla snaha získávat pro určité
skupiny lidí, či pro určité regiony
či okresy více prostředků na úkor
jiných.
Je to klasický lobbismus. Ano, je to legitimní,
ale chci říci, že problém je zcela někde
jinde. Problém je v tom, o čem jsem hovořil
v předchozím bodě, že pokud bude rozpočet
přerozdělovat podstatnou část hrubého
domácího produktu, čím větší
část bude přerozdělovat, tím
větší budou tyto tendence získávat
na úkor jedněch skupin výhody skupiny druhé.
Čím nižší bude rozpočet
z hlediska přerozdělování, čím
nezávislejší budou rozpočty měst
a obcí, tím toto všechno zmizí, tím
zmizí i rozhodování státních
úředníků o tom, kam a na jaké
účely mají jít prostředky.
Bude to přímo v pravomocích starostů
atd.
Třetí okruh problémů, který
zde byl diskutován a snad zazněl nejvíce
ve vystoupeních pana poslance Hájka a pana poslance
Wagnera, byla otázka na jedné straně kvality
sestavení rozpočtu a na druhé straně
pochybností o hodnocení vlády dosavadních
výsledků reformy a konečně ústící
do návrhu, aby rozpočet na rok 1993 nebyl schválen
a aby bylo schváleno pouze rozpočtové provisorium
na I. čtvrtletí.
Chtěl bych říci, že hodnocení
výsledků roku 1992 vláda velmi pečlivě
připravovala, velice bedlivě sleduje v podstatě
každodenně vývoj ukazatelů, vývoj
čísel, která se v ekonomice zobrazují.
Existuje mezinárodní srovnání. Existují
mezinárodní analýzy, existuje analýza
banky jako nezávislé instituce, existuje analýza
Ekonomického ústavu, existují analýzy
od Mezinárodního měnového fondu, Světové
banky atd., které průběžně hodnotí
vývoj československé - nebo chcete-li - české
ekonomiky. A všechny tyto analýzy potvrzují
to, co vláda zde předložila jako své
hodnocení, a totiž to, že při vědomí
si všech problémů, které doprovázejí
proces transformace, výsledky, kterých česká
ekonomika dosahuje, jsou úspěšné. A
chci říci, že neznám silnější
argument než ten, že se nikdo jiný nemůže
pochlubit takovýmito výsledky. A jestli někdo
nabízí, že zná toto řešení,
dosáhnout ještě lepších výsledků,
jako už zde bylo před rokem a půl, nikdo žádné
ucelené řešení krom řečí,
že takové řešení existuje, nenabídl.
Nicméně připomíná mi to velmi
silně vidění centrálního plánování,
kdy existuje centrální plánovač, který
ví, jak lépe by bylo rozdělovat to či
ono, jak lépe by bylo plánovat ten či onen
vývoj.
Zazněla zde dokonce slova o nezodpovědnosti a hazardu.
Chci prohlásit zcela odpovědně, že rozpočet
na rok 1993 je sestaven s plnou odpovědností, prostě
tak, jak ho umíme nejlépe udělat. Věnovali
jsme tomu mimořádnou pozornost, konzultovali jsme
i vývoj jednotlivých čísel s experty,
kteří mohou vývoj jednotlivých položek
posoudit, a z tohoto hlediska odmítám, že rozpočet
je nezodpovědně připravený a že
je to hazard. Je to opět jakési vidění
jakéhosi nadčlověka, který umí
něco v podmínkách, ve kterých žijeme,
sestavit samozřejmě lépe.
Z pragmatického hlediska je to jediné, nechci říci
jedině možné, ale je to nejblíže
tomu, co jsme schopni udělat. A já věřím,
že rozpočet je sestaven a navržen dobře.
Pokud jde o návrh na provisorium. Z toho co jsem řekl,
vyplývá, že já nepokládám
návrh vůbec za potřebný. Je to zřejmé,
pokud si uvědomíme co znamená technika provisoria:
Technika provisoria neznamená nic jiného, než
že se bude hospodařit v I. čtvrtletí
podle vládního návrhu rozpočtu, čili
podle toho návrhu, který máte před
sebou, který máte předložen. Čili
v daném případě nejde o nic jiného,
než o jakési zpochybnění přístupu,
zpochybnění vlády nebo něco takového.
Nedomnívám se, že rozpočtové
hospodaření by mělo vycházet z rozpočtového
provisoria. Naopak si myslím, že je třeba,
aby Česká republika hned od svého počátku
měla svůj rozpočet, který dá
určitý řád jak do hospodaření
rozpočtových organizací a domácích
subjektů, tak dá i zcela zřetelný
signál tomu, že situaci v České republice
má vláda i český parlament plně
pod svou kontrolou.
Závěrem vás chci ujistit, že přípravě
rozpočtu byla věnována náležitá
pozornost. Sám věřím, že rozpočet
je dobrým rozpočtem. Děkuji za pozornost.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Děkuji panu místopředsedovi vlády.
Předávám slovo společným zpravodajům.
Současně mi dovolte, abych jejich jménem
navrhl proceduru projednávání pozměňovacích
návrhů.
Společný zpravodaj výborů Libor Novák
bude přednášet jednotlivé pozměňovací
návrhy. Pan ministr Kočárník a druhý
zpravodaj výborů, předseda rozpočtového
výboru poslanec Tomáš Ježek, se k těmto
jednotlivým návrhům zvlášť
vyjádří a okamžitě o nich budeme
hlasovat.
Má někdo proti této proceduře zásadní
připomínku? Není tomu tak. Prosím
společného zpravodaje, aby se ujal závěrečného
slova.
Poslanec Libor Novák (1958): Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte nám, abychom
se pustili do poslední záležitosti spjaté
s projednáváním návrhu zákona
o státním rozpočtu České republiky
na rok 1993, to je hlasování o jednotlivých
pozměňovacích návrzích, které
zde byly během včerejšího projednávání
návrhu zákona předneseny.
Proceduru již tady zmínil pan místopředseda
Ledvinka, takže se vynasnažíme v duchu navržené
procedury se s těmito všemi návrhy vypořádat.
Návrhy budu opakovat tak, jak byly chronologicky předloženy.
Pouze, pokud dva nebo více návrhů budou mít
určitou souvislost, upozorním na to. Doufám,
že jste všichni obdrželi na stůl soubor
návrhů. Chtěl bych k němu říci,
že již teď víme, že v tomto souboru
jsou některé chyby, některé ryze formální,
ovšem některé věcné. Proto s
vaším dovolením už já sám,
aniž by ten, kdo návrh přednesl se k tomu hlásil,
ho většinou budu žádat o to, aby návrh
upřesnil. Chyby vznikly většinou tím,
že jsme použili stenozáznam a ve stenozáznamu
někdy došlo ke zkomolení písmen například
záměna e) za l), což je věcně
zásadní chyba. Protože máme vesměs
všechny návrhy předloženy písemně,
dá se to v tuto chvíli upřesnit, abychom
hlasovali o tom, co bylo skutečně navrženo.
První návrh přednesl poslanec Ivan Vrzal.
Je to návrh komplexní, dlouhý, a všichni,
co zde sedíme, asi víme, o co se v něm jedná.
Právě tento návrh se nepodařilo ve
stenozáznamu zachytit zcela přesně. Proto
v intencích jednacího řádu bych si
dovolil poslance Vrzala poprosit, aby nám k tomu řekl
své upřesnění.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím pana poslance Vrzala, aby upřesnil svůj
pozměňovací návrh.
Poslanec Ivan Vrzal: Pane předsedající,
dámy a pánové, při přepisování
mého návrhu vzniklo neobvykle mnoho chyb, a proto
bych při hlasování - abych nemusel na všechny
tyto chyby upozorňovat, většinou se to týká
znění písmen - navrhoval, abychom za základ
hlasování vzali text, který jsem přečetl
a který jste dostali v lavicích. Hned u první
změny místo "nahrazuje" bude "se
nahrazuje". Toto by byla jediná změna.
Nechal bych hlasovat s touto změnou o mém původním
návrhu, který máte všichni písemně
v lavicích.
Poslanec Libor Novák (1958): Děkuji. Předpokládám,
že proti tomuto způsobu hlasování není
námitek. Navrhuji, aby se o návrhu poslance Vrzala
hlasovalo jako o jednom návrhu.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Slyšeli jste návrh společného zpravodaje.
Prosím pana ministra a společného zpravodaje
Tomáše Ježka, aby se k tomuto návrhu vyjádřili.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Za vládu souhlasím.
Poslanec Tomáš Ježek: Doporučuji
hlasovat pro.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Kdo souhlasí s pozměňovacím návrhem,
který přednesl kolega Vrzal, ať zvedne ruku.
149.
Kdo je proti? Nikdo.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
Prosím o další pozměňovací
návrhy.
Poslance Libor Novák (1958): Další návrh
přednesl poslanec Martin Syka a týkal se společné
zprávy části 1 písm. a); ve druhé
odrážce žádal nahradit číslo
350 mil. číslem 200 mil. a text ukončit po
první větě. Jinými slovy tu druhou
větu, která se týká dalších
prostředků 150 mil. z textu vypustit.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Děkuji. Poprosím o stanovisko vlády.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Souhlasím.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Stanovisko zpravodaje.
Poslanec Tomáš Ježek: Také souhlasím.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Kdo souhlasí s pozměňovacím návrhem,
který přednesl kolega Syka, ať zvedne ruku.
127.
Kdo je proti? Nikdo.
I tento pozměňovací návrh byl přijat.
Prosím o další pozměňovací
návrh.
Poslanec Libor Novák (1958): Další pozměňovací
návrh přednesl pan poslanec Hirš. Ten přednesl
dva pozměňovací návrhy. První
se týká společné zprávy strany
7 § 7. Doporučuje, aby v novém odstavci 4,
který začíná slovy "předsedové
výborů ČNR" text zněl: "předsedové
výborů a předsedové poslaneckých
klubů ČNR".
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření vlády.
Poslanec Libor Novák (1958): Tentýž
pozměňovací návrh předložil
ještě pan poslanec Svoboda.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření vlády.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Souhlasíme.
Poslanec Tomáš Ježek: Rovněž
doporučuji.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Kdo souhlasí s pozměňovacím návrhem,
jak ho přednesl kolega Hirš, ať zvedne ruku.
133.
Kdo je proti? Nikdo.
I tento návrh byl přijat.
Prosím o další pozměňovací
návrh.
Poslanec Libor Novák (1958): Další pozměňovací
návrh máte před sebou, takže ho číst
nemusím. Jedná se o zařazení nového
odst. 5 do téhož paragrafu. Text máte před
sebou. To je další návrh pana poslance Hirše.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření vlády.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Vláda nesouhlasí.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Společný zpravodaj.
Poslanec Tomáš Ježek: Nesouhlasím,
protože zde se navrhuje, aby automobil byl... (Projevy nesouhlasu.)
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Telefon.
Poslanec Tomáš Ježek: Promiňte....
aby účastnickou stanici dostávali předsedové
komisí výborů a komise výborů
jsou ad hoc, krátkodobé a není to dobré
řešení. Budou se měnit, posouvat, vznikat,
zanikat; to není dobré řešení.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Děkuji, kdo s tímto návrhem souhlasí,
ať zvedne ruku. 2.
Kdo je proti? 46.
Tento návrh nebyl přijat.
Poslanec Libor Novák (1958): Další pozměňovací
návrh přednesl také pan poslanec Hirš
/já jsem před tím řekl dva, on je
tady ještě jeden návrh, který nemáte
před sebou, proto vám ho přečtu/.
Pan poslanec Hirš navrhuje modifikovat již schválený
návrh pana poslance Vrzala, kde chce 45procentní
daňový základ u podnikatelů, kteří
začali podnikat v roce 1992 nebo začnou podnikat
v roce 1993, snížit na 40%.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Předpokládám, že jde o vyměřovací
základ.
Poslanec Libor Novák (1958): Ano, vyměřovací
základ. Když jsem to teď přečetl,
nabývám dojmu, že jsme sice o něčem
už hlasovali a ten návrh prošel. Nicméně
tohle návrh nějakým způsobem modifikuje
a dá se o tom hlasovat. Procedurálně je podle
mě možné, aby se o tom dalo hlasovat.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím, místopředseda Vlach.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Já se obávám, že je to přesně
opačně. Bylo by možné o tom hlasovat
pouze v tom případě, že by pan kolega
Hirš byl býval v rozpravě podal celý
komplexní pozměňovací návrh,
kde by byla tato změna, ale modifikovat již přijatý
pozměňovací návrh nelze.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Děkuji.
Poslanec Tomáš Ježek: I z věcného
hlediska jde o to, že snížení toho vyměřovacího
základu na 45%, jak je to obsaženo v návrhu
u pana kolegy Vrzala, už je promítnuto do všech
proporcí státního rozpočtu a navazujících
pojišťoven a tento návrh by měl nesmírně
destruktivní účinky na celý rozpočet,
a proto ho nedoporučuji. Hlasitě nedoporučuji.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Já bych k tomu jenom dodal, že je to nadbytečné.
Protože začínající podnikatel
bude platit ty nejmenší vyměřovací
základy.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Kolega Vyvadil s upřesňující faktickou
poznámkou.
Poslanec Jiří Vyvadil: Názory jsou
od toho, aby se lišily, jak říkal Zdeněk
Jirotka. Já mám za to, že je to doplňující
návrh a dalo by se o tom hlasovat, pane místopředsedo.
Místopředseda ČNR Jiří Vlach:
Pokud by to byl doplňovací návrh ke společné
zprávě nebo k návrhu rozpočtu, tak
samozřejmě. Když je to doplňovací
návrh nebo pozměňovací návrh
k pozměňovacímu návrhu - chápu,
že bychom byli rychleji hotovi, kdybychom o tom rozhodli
hlasováním - porušili bychom zákon o
jednacím řádu.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Děkuji panu místopředsedovi. Věřím,
že pochopí totéž kolega Hirš, jemuž
děkuji. Prosím o další pozměňovací
návrh.
Poslanec Libor Novák (1958): Další pozměňovací
návrh přednesl poslanec Hájek, máte
ho před sebou.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření vládu.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Ano.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
O upřesnění se hlásí předkladatel
návrhu kolega Hájek Josef.
Poslanec Josef Hájek: Pane předsedající,
vážení kolegové, kolegyně, to
není pozměňovací návrh. O tom,
zda to bude provizorium nebo ne, rozhodne konečné
hlasování. Podle mne není třeba hlasovat.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Děkuji za upřesnění. Prosím
další pozměňovací návrh.
Poslanec Libor Novák (1958): Další pozměňovací
návrh přednesl pan poslanec Brodský. Máte
ho také před sebou.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření vlády.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Souhlasím.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření společného
zpravodaje.
Poslanec Tomáš Ježek: Samozřejmě
také souhlasím.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Kdo souhlasí s pozměňovacím návrhem
kolegy Brodského, ať zvedne ruku. 138.
Kdo je proti. 4.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
Prosím o další pozměňovací
návrh.
Poslanec Libor Novák (1958): Další pozměňovací
návrh přednesl pan poslanec Petr Bachna a máte
ho také před sebou v souborném materiálu
obsahujícím pozměňovací návrhy.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření pana místopředsedu
vlády.
Místopředseda vlády ČR Ivan Kočárník:
Souhlasím. Tento pozměňovací návrh
vylepší situaci v komplexní bytové výstavbě.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření společného
zpravodaje.
Poslanec Tomáš Ježek: Rovněž
souhlasím. Rozpočtový výbor se jím
zabýval. Je to návrh, který přinesl
do rozpočtového výboru primátor Kondr.
Doporučuji.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Kdo souhlasí s pozměňovacím návrhem
kolegy Bachny, ať zvedne ruku. 146.
Kdo je proti. Nikdo.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
Poslanec Libor Novák (1958): Dalším
pozměňovacím návrhem je návrh
Ondřeje Zeminy a je v materiálu na straně
4.
Místopředseda ČNR Karel Ledvinka:
Prosím o vyjádření pana místopředsedu
vlády.