PŘEDSEDNICTVO ČESKÉ NÁRODNÍ RADY

VII. volební období

263

USNESENÍ

předsednictva České národní rady

z 26. schůze 10. prosince 1992

 

k uzavření smlouvy o investorsko-inženýrské činnosti při rekonstrukci objektů České národní rady

Předsednictvo České národní rady

I. souhlasí s tím, že investorsko-inženýrskou činnost při rekonstrukci objektů České národní rady - domů čp. 6. a 7 na Malostranském náměstí, Praha 1 - Malá Strana a domů čp. 8 a 518 v Tomášské ulici, Praha 1 - Malá Strana (podle přílohy zákona ČNR č. 465/1992 Sb., o sídle České národní rady) bude na základě interního výběrového řízení zajišťovat firma KDM a.s. Praha 7, Ovenecká 44;

II. schvaluje návrh smlouvy o zajištění investorsko-inženýrské činnosti stavby "Rekonstrukce a modernizace domů čp. 6 a 7 na Malostranském náměstí a čp. 8 a 518 v Tomášské ulici, Praha " mezi firmou KDM a.s. a Kanceláří České národní rady (návrh smlouvy je přílohou tohoto usnesení);

III. pověřuje vedoucího Kanceláře České národní rady podpisem tohoto návrhu smlouvy.

 

Milan Uhde v. r.

předseda České národní rady

 

Vladimír Šuman v. r.

ověřovatel předsednictva České národní rady

 

Smlouva

o zajištění investorsko-inženýrské činnosti stavby "Rekonstrukce a modernizace domů č.p. 6 a 7 na Malostranském náměstí a č.p. 8 a 518 v Tomášské ulici Praha 1 uzavřená podle obchodního zákoníku

Č. smlouvy : KDM 55/92

Datum uzavření: 4. 12. 1992

Obsah:

čl. I. Smluvní strany

II. Vymezení předmětu smlouvy

III. Dohoda o ceně za dílo

IV. Termíny plnění předmětu smlouvy

V. Podklady a spoluúčast objednatele na plnění smlouvy

VI. Financování a fakturace

VII. Penále za zpoždění a reklamace

VIII. Odstoupení od smlouvy

IX. Společná a závěrečná ustanovení

 

ČLÁNEK I.

Smluvní strany

Objednatel: KANCELÁŘ ČESKÉ NÁRODNÍ RADY

se sídlem: Praha 1, Sněmovní 4

zastoupená: Ing. Petrem Kynštetrem CSc.

bankovní spojení:5622-001/0710

IČO:006572

(dále jen "KČNR")

 

Zhotovitel: KDM a. s.

se sídlem: Ovenecká 44,

Praha 7

zastoupená: Ing. Josefem Dastychem

bank. spojení: Komerční banka Praha 1 842 049 - 011

IČO: 40763315

(dále jen "KDM")

 

Uzavírají smlouvu na dodávku kompletní inženýrsko-investorské činnosti související se zadáním, přípravou a realizací stavby "Rekonstrukce a modernizace domů čp. 6, 7 na Malostranském náměstí a čp. 8 a 518 v Tomášské ulici, Praha 1".

 

ČLÁNEK II.

Vymezení předmětu smlouvy

Předmět smlouvy se člení na tyto výkonové fáze:

1. Příprava zakázky

1.1 analýza zakázky

1.2 analýza staveniště

1.3 specifikace potřebných podkladů a průzkumů

1.4 specifikace potřebných prací a profesí

1.5 závěry

2. Návrh stavby

2.1 analýza podkladů

2.2 zpracování stavebního programu (studie a skizy)

2.3 odsouhlasení cílových představ s objednatelem

2.4 ověření řešení se specialisty

2.5 konzultace s veřejnopráv. orgány a organizacemi

2.6 předběžný odhad nákladů stavby

2.7 shrnutí výsledků a závěry

3. Vypracování dokumentace k územnímu řízení

3.1 vypracování základních náležitostí zadání stavby, přikládaných k návrhu na vydání rozhodnutí o umístění stavby 3.2 obstarání dokladů a stanovisek veřejnoprávních orgánů a organizací, potřebných pro vydání územního rozhodnutí

3.3 obstarání rozhodnutí o umístění stavby

3.4 shrnutí výsledků a zapracování podmínek územního rozhodnutí do návrhu stavby

4. Vypracování projektu pro stavební povolení

4.1 stanovení podmínek pro dodržování souladu projektu s předprojektovými fázemi

4.2 vypracování projektu stavby, přikládaného k žádosti o vydání stavebního povolení

4.3 obstarání dokladů a vyjádření veřejnoprávních orgánů a organizací, potřebných pro vydání stavebního povolení

4.4 obstarání stavebního povolení

4.5 zapracování podmínek stavebního povolení do projektu stavby

5. Vypracování projektu pro provedení stavby

5.1 vypracování projektu pro provedení stavby dalším propracováním podle předchozích výsledků za účasti všech nezbytných profesí a jejich koordinace

5.2 obstarání projektových podkladů od v úvahu přicházejících dodavatelů

6. Vypracování podkladů pro vyhledání dodavatele stavby

6.1 zpracování podkladů pro nabídkové řízení několika dodavatelům po stavebním řízení

7. Spolupráce při zadání realizace stavby dodavateli

7.1 spolupráce při vyhodnocení nabídkového řízení

7.2 vypracování podkladů pro uzavření smlouvy na dodávku stavby

8. Spolupráce při provádění stavby

8.1 autorský dozor

8.2 technický dozor při provádění stavby

8.3 zpracování dokumentace skutečného provedení stavby

9. Spolupráce po dokončení stavby

9.1 spolupráce při kolaudačním řízení

9.2 dohled nad odstraňováním kolaudačních závad

9.3 závěrečné vyúčtování stavby

9.4 soupis závad před uplynutím záruční lhůty

Součástí smlouvy je uplatňování práv ze závazkových vztahů v souvislosti s vykonáváním investorsko-inženýrské činnosti vč. zastupování KČNR v jednáních před soudy a jinými příslušnými orgány.

 

ČLÁNEK III.

Dohoda o ceně

1. Smluvní strany se vzájemně dohodly a odsouhlasily, že cena za plnění specifikované v článku II. této smlouvy se stanovuje dohodou smluvních stran v československých korunách podle návrhu honorářového řádu architektů a stavebních inženýrů (HASI) z r. 1991 v honorářové zóně IV - střed, 7,5% z předpokládaných investičních nákladů 375 mil. Kčs, t.j. 28.125,-tis. Kčs.

2. Základem pro výpočet ceny za budou celkové náklady stavby stanovené zhotovitelem v návrhu stavby. Mezi smluvními stranami se ujednává, a odsouhlasuje, že pokud dojde v projektu ke zvýšení rozpočtových nákladů o výše než 5% oproti návrhu stavby, bude cena upravena podle skutečných nákladů stavby.

3. Podíly výkonových fází z celkového honoráře %

1. Příprava zakázky

2%

2. Návrh stavby

8%

3. Dokumentace k ÚR

7%

4. Projekt pro stav. povolení

15%

5. Projekt pro prov. stavby

25%

6. Vyhledání dodavatele

8%

7. Zadání dodavateli

3%

8. Provádění stavby

29%

9. Dokončení stavby

3%

celkem

100%

Splnění výkonových fází bude deklarováno protokolem, podepsaným oběma stranami, na jehož základě bude provedeno vyúčtování a placení.

4. V případě, že objednatel bude požadovat na zhotoviteli rozšíření předmětu plnění a zvláštní výkony, provede se jejich vyúčtování časovým honorářem podle přílohy č. 8 HASI. Rozsah zvláštních výkonů a jejich ocenění musí být mezi zhotovitelem a objednatelem provedeno písemně dodatkem k této smlouvě.

5. Cena prací, specifikovaná v bodě III/3 této smlouvy nezahrnuje tyto vedlejší náklady a činnosti zhotovitele:

a) průzkumné práce současného stavu objektu včetně zaměření a mapových podkladů

b) posudky a expertízy, vyžádané veřejnoprávními orgány při územním a stavebním řízení

c) správní a místní poplatky související s předmětem plnění

d) náklady na pořízení fotografické a filmové dokumentace a překladů, předaných objednatelem zhotoviteli

e) náklady na kancelář stavby včetně jejího zařízení a provozních nákladů

Náklady za výše uvedené činnosti a práce budou objednateli zhotovitelem účtovány zvlášť podle skutečnosti.

 

ČLÁNEK IV.

Termíny plnění předmětu smlouvy

Bude plněno dle přílohy č. 1 harmonogramu prací

 

ČLÁNEK V.

Podklady a spoluúčast objednatele na plnění předmětu smlouvy

1. Objednatel umožní zhotoviteli do 1 týdne po podpisu této smlouvy vstup do objektů, dotčených výstavbou, jichž je majitelem a umožní provádět v těchto objektech nezbytná měření, sondy a jiný průzkum, který je důležitý pro řádné plnění předmětu smlouvy, nebo splnění požadavků veřejnoprávních orgánů.

2. Objednatel se zavazuje, s ohledem na mimořádně krátké lhůty předmětu plnění, že se vyjádří ke každé problematice, která se podstatně dotýká předmětu smlouvy, nejpozději do 10 pracovních dnů.

3. Objednatel se zavazuje, že pro zhotovitele vystaví do 3 dnů po podpisu této smlouvy zplnomocnění pro jednání v celém rozsahu smlouvy s příslušnými čs. úřady.

4. Objednatel se zavazuje, že do 2 týdnů po podpisu předá zhotoviteli stavební program objektů.

5. Objednatel se zavazuje, že všechny objekty budou uvolněny ve lhůtách, stanovených zákonem č. 465/1992 Sb., o sídle ČNR.

 

ČLÁNEK VI.

Financování a fakturace

1. Objednatel prohlašuje, že na úhradu provedených prací má zajištěny potřebné finanční prostředky.

2. Ujednává se, že zhotovitelem bude objednateli fakturována samostatně každá výkonová fáze nejpozději do jednoho měsíce po podepsání protokolu o jejím splnění (viz. čl. III, bod 2). Splatnost faktur se stanovuje na 15 kalendářních dnů po doručení

3. Vedlejší náklady za činnosti, které nejsou součástí ceny plnění (viz bod II/5) zaplatí objednatel zhotoviteli vždy nejpozději do 15 kalendářních dnů po předložení dokladu o výsledcích této činnosti a vyúčtování.

V případě, že tuto svoji povinnost nesplní, je povinen uhradit zhotoviteli všechny náklady a škody, které tím zhotoviteli vzniknou.

4. Objednatel se v platbách bude řídit platebním kalendářem dle přílohy č. 2, této smlouvy.

 

ČLÁNEK VII.

Penále za prodlení, odpovědnost za vady

1. Penále za prodlení s dodávkou díla, nebo jeho části podle příl. č.1 této smlouvy se ujednává částkou 0,05% celkové ceny této smlouvy, za každý den prodlení. Zhotovitel nepřebírá záruky za dodržení termínů, vázaných zejména na rozhodnutí veřejnoprávních orgánů a organizací, jejichž činnost nemůže ovlivnit. Maximálně může částka penále dosáhnout 15% celkové ceny, t.j. 4,218.750,- Kčs. Penále podle tohoto bodu se vztahuje i na nesplnění náhradního termínu.

2. Záruční lhůta předmětu plnění se stanovuje na 3 roky a začíná dnem podpisu přejímacího protokolu předmětu smlouvy mezi objednatelem a zhotovitelem.

Dále se ujednává že:

a) v průběhu záruční lhůty je objednatel povinen písemně oznámit zhotoviteli každou vadu díla podle této smlouvy bez zbytečného odkladu. Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu na svou vlastní odpovědnost a náklady zjištěné vady odstranit

b) zhotovitel neodpovídá za škodu objednateli, případně třetí osobě, která vznikla nesprávným využitím díla v rozporu s požadavky, stanovenými zhotovitelem

c) jestliže zhotovitel neodstranil závady, vzniklé v záruční lhůtě v termínu, dohodnutém s objednatelem, může objednatel zadat odstranění vad a nedostatků jiné oprávněné organizaci. V tomto případě je zhotovitel povinen uhradit objednateli takto vzniklé náklady nejpozději do 10 kalendářních dnů po obdržení faktury

d) jestliže závady nemohou být odstraněny, nebo objednatel neuplatnil právo zadat jejich odstranění jiné oprávněné organizaci, má objednatel právo žádat slevu z ceny podle této smlouvy až do výše nutných nákladů na odstranění vad.

e) v případě pozdního proplacení faktur objednatelem za práci zhotovitele se stanovuje penále ve výši 0,05% za každý den z prodlení

 

ČLÁNEK VIII.

Odstoupení od smlouvy

Mezi smluvními stranami se ujednává a odsouhlasuje následující:

1. Od smlouvy může objednatel odstoupit pouze v případě, kdy zhotovitel nesplní termíny plnění dle této smlouvy objednateli ani v náhradním termínu, který bude stanoven dohodou stran.

2. Od smlouvy může zhotovitel odstoupit pouze v případě, kdy objednatel je v prodlení s placením delším, než 2 měsíce. Odstoupí-li zhotovitel od smlouvy, musí objednatel uhradit zhotoviteli odstupné ve výši 30% honoráře za dosud nezpracované části předmětu plnění podle této smlouvy.

3. Náhrada podle předcházejícího bod a penále podle čl. VII, jsou splatné do 30 dnů po doručení nároku druhé strany.

 

ČLÁNEK IX.

Společná a závěrečná ustanovení

1. Smluvní strany prohlašují, že k vykonávaným činnostem, které z této smlouvy vyplynou, mají oprávnění podle platných čs. předpisů. Současně objednatel prohlašuje, že ke všechny objekty, které jsou uvedeny v této smlouvě jsou vlastnictvím české republiky a objednatel k nim má právo hospodaření, vyplývající ze zákona č. 465/92 Sb.

2. Všechny spory, které vyplynou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní, se pokusí obě smluvní strany řešit vzájemnou dohodou a přes své zmocněné zástupce. Nedojde-li ke smíru, budou všechny spory řešeny čs. soudními orgány.

3. Pokud dojde k zániku subjektů smluvních stran této smlouvy, přecházejí všechna práva a povinnosti, které z této smlouvy vyplývají, na jejich právní nástupce.

4. Obě smluvní strany se zavazují považovat veškeré informace a jednání, vyplývající z činnosti obou smluvních stran podle této smlouvy, za důvěrné a budou je chránit před jejich zneužitím třetími osobami.

5. Dodatky k této smlouvě nebo její změny jsou platné, pokud jsou učiněny písemně a podepsány oběma smluvními stranami.

6. Smlouva nabývá platnosti dnem jejího podepsání.

7. Vztahy mezi účastníky - pokud nejsou výslovně specifikovány touto smlouvou - se řídí:

- v části investorsko-inženýrské činnosti ustanoveními §§ 577-590 (sml. komisionářská)

- v části týkající se zpracování projektové dokumentace ustanoveními §§ 536 - 565 obch. zák. (smlouva o dílo).

8. Pro bližší určení obsahu investorsko-inženýrské činnosti použijí oba účastníci přiměřeně části B přílohy vyhl. č. 89/1976.

9. Použije-li KDM ke splnění závazků podle této smlouvy třetí osobu nebo organizaci, odpovídá vůči KČNR, jako by plnil sám.

 

V Praze dne.............................................

objednatel

zhotovitel

 

Smlouva č. KDM 55/92

Příloha č. 1 Harmonogram prací

 

1. Určení GP

20.12.1992

2. Zajištění podkladů pro územní rozhodnutí vydání ÚR (bude-li nutné)

31. 3.1993

3. Zahájení přípravných prací

31. 3.1993

4. Vypracování proj. dokumentace pro stav. pov.

20. 5.1993

5. Stavební povolení

20. 6.1993

6. Zahájení prací

30. 6.1993

7. Dokončení prací

31.10.1995

Harmonogram vychází z podmínky uvolnění všech objektů k 15.1.1993. Při nedodržení tohoto termínu bude upraven.

 

Smlouva č. KDM 55/92

Příloha č. 2 Platební kalendář

 

TERMÍN

ČINNOST

% VÝKONŮ

PLATBA Kčs

4.12.1992

uzavření smlouvy

-

-

19.12.1992

záloha

10%

2,812.500,-

Další platby budou realizovány vždy po splnění jednotlivých výkonových fází (1 - 9 podle HASI). Základem pro výpočet procentních sazeb je celková částka, snížená o vyplacenou zálohu.

20. 1.1993

Příprava zak.

2%

506.250,-

15. 3.1993

Návrh stavby

8%

2,025.000,-

31. 3.1993

Úz. řízení

7%

1,771.875,-

20. 5.1993

Projekt pro SP

15%

3,796.875,-

15. 6.1993

Proj.pro realizaci

25%

6,328.125,-

30. 6.1993

Vyhledání dodav.

11%

2,784.375,-

31.12.1993

Provádění stavby

5%

1,265.625,-

30. 6.1994

- " -

5%

1,265.625,-

31.12.1994

- " -

5%

1,265.625,-

30. 6.1995

- " -

5%

1,265.625,-

31.10.1995

- " -

9%

2,278.125,-

31.10.1998

Pozastávka

3%

759.375,-

celkem

 

100%

28,125.000,-

 



Přihlásit/registrovat se do ISP