Federální shromáždění Československé socialistické republiky 1969
I v. o.
8
Vládní návrh
Zákon
ze dne 1969
o státním rozpočtu československé federace na rok 1969
Federální shromáždění Československé socialistické republiky se usneslo na tomto zákone
§ 1
Stanovení výše státního rozpočtu federace
(1) Celkové příjmy a výdaje státního roz-
počtu federace na rok 1969 se stanoví částkami
40 844 035 000 Kčs.
(2) Vedle příjmů z činnosti federálních orgánů
a organizací se stanoví jako příjem státního roz-
počtu federace na rok 1969 celý výnos daně ze
mzdy, 8, 05 % podíl na výnosu daně z obratu a dále
část odvodu z redistribuce mezi výrobními hospo-
dářskými jednotkami z České socialistické repub-
liky určené k použití pro výrobní hospodářské jed-
notky řízené orgány Slovenské socialistické repub-
liky a federace.
(3) Z celkových výdajů státního rozpočtu fede-
race činí:
a) dotace a subvence na financování vybraných
akcí
- České socialistické re- |
1 112 989 000 Kčs |
- Slovenské socialistické |
1 164 423 000 Kčs |
2
b) dotace a subvence do roz- |
  |
počtu Slovenské socialistic- |
  |
ké republiky na ekonomické |
  |
vyrovnání rozdílů mezi Čes- |
  |
kou socialistickou republi- |
  |
kou a Slovenskou socialis- |
  |
tickou republikou |
3 890 700 000 Kčs |
c) dotace a subvence na vyrov- |
  |
nání úrovně společenské |
  |
spotřeby Slovenské socialis- |
  |
tické republiky |
5 065 387 000 Kčs |
d) dotace na redistribuci mezi |
  |
VHJ do rozpočtu Slovenské |
  |
socialistické republiky |
874 100 000 Kčs |
(4) Vláda Československé socialistické repub-
liky promítne do státního rozpočtu federace fi-
nanční důsledky vyplývající
a) ze změn v organizační podřízenosti výzkum-
ných ústavů mezi federálními orgány a orgány
České socialistické republiky a Slovenské so-
cialistické republiky,
b) z nového uspořádání bankovního systému, ja-
kož i z případných dalších nezbytných organi-
začních změn,
c) z upřesnění delimitací v důsledku nového stá-
toprávního uspořádání.
(5) Ministr financí Československé socialistic-
ké republiky v dohodě 9 ministrem plánování Čes-
koslovenské socialistické republiky a s příslušnými
ústředními orgány České socialistické republiky a
Slovenské socialistické republiky upraví neinves-
tiční výdaje, jakož i dotace a subvence na inves-
tice civilní obrany a mobilizační připravenosti a
výdaje technického rozvoje zvláštní části plánu,
poskytované ze státního rozpočtu federace do stát-
ních rozpočtů České socialistické republiky a Slo-
venské socialistické republiky podle upřesnění
státního plánu na rok 1969.
(6) Nevyčerpané částky dotací a subvencí po-
skytnutých ze státního rozpočtu federace do stát-
ních rozpočtů obou republik na výdaje branného
charakteru se odvedou po skončení roku do stát-
ního rozpočtu federace, a to nejpozději do 31. ledna
1970.
Společná a závěrečná ustanovení
§ 2
Rozpočtové příjmy a výdaje, které přísluší do
státního rozpočtu federace a byly uskutečněny
v době od 1. ledna 1969 do počátku účinnosti tohoto
zákona, se zúčtují na tento rozpočet.
3
§3
Zrušuje se ustanovení § 1 a příloha č. 1 zá-
kona č. 158/1968 Sb., o státním rozpočtu na rok
1969 a o některých dalších finančních opatřeních.
§4
Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
Důvodová zpráva
Zákonem č. 158/1968 Sb., o státním rozpočtu
na rok 1969 a o některých dalších finančních opa-
třeních, bylo uloženo federální vládě, aby do
31. května 1969 v dohodě s vládami České socia-
listické republiky a Slovenské socialistické repub-
liky přepracovala státní rozpočet na rok 1969 na
státní rozpočet federace a státní rozpočty obou
národních republik. Ke splnění tohoto úkolu byl
vypracován návrh zákona o státním rozpočtu čes-
koslovenské federace na rok 1969.
Současně se navrhují nutná zmocnění pro fe-
derální vládu, neboť v průběhu tohoto roku bude
docházet k některým nezbytným organizačním změ-
nám (např. v důsledku nového uspořádání bankov-
ního systému]. Finanční důsledky, které vyplynou
z těchto organizačních změn, bude nutno promít-
nout do státního rozpočtu federace; tyto změny
se projeví
1 ve finančních vztazích mezi státním
rozpočtem federace a státními rozpočty obou re-
publik.
Předpokládá se, že k změnám finančních vzta-
hů mezi Českou socialistickou republikou a Sloven-
skou socialistickou republikou dojde v průběhu
roku 1969 i na úsecích uvedených v § 1 odst. 5
návrhu zákona. Ministr financí ČSSR se proto
zmocňuje, aby v dohodě s ministrem plánování
ČSSR a ministry financí obou republik upravil pro
tyto účely, týkající se obrany a bezpečnosti státu,
dotace a subvence do rozpočtů obou národních re-
publik podle upřesnění státního plánu.
K zabezpečení správného hospodaření s roz-
počtovými prostředky federace v roce 1969 je ne-
zbytné, aby rozpočtové příjmy a výdaje příslušející
do státního rozpočtu federace, které byly uskuteč-
něny v době od 1. ledna 1969 do počátku účinnosti
navrhovaného zákona, byly zúčtovány do státního
rozpočtu federace.
Protože rozdělením státního rozpočtu dochází
ke změně celkových příjmů a výdajů státního roz-
počtu schváleného zákonem č. 158/1968 Sb., na-
vrhuje se zrušení § 1 a přílohy č. 1 tohoto zákona.
Do doby, než nabude účinnosti připravovaný
zákon, kterým se stanoví základní pravidla o stát-
ním rozpočtu Československé socialistické repub-
liky a o hospodaření s rozpočtovými prostředky,
bude při hospodaření s těmito prostředky postupo-
váno podle zákona č. 8/1959 Sb., kterým se stanoví
základní pravidla o státním rozpočtu a o hospo-
daření s rozpočtovými prostředky.
V Praze dne 28. května 1969
Předseda vlády:
Ing. Černík v. r.
Státní tajemník ve federálním
ministerstvu financí:
Gajdošík v. r.
StT l - 85341-69