Národní shromáždění republiky Československé 1958,

II. volební období.

215.

Vládní návrh.

Rozpočtový zákon na rok 1958

ze dne 1958.

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1
Cíle státního rozpočtu

Finanční prostředky jsou stanoveny stát-
ním rozpočtem jako základním finančním
plánem státu. Jejich zdrojem je především
socialistická výroba a budovatelské úsilí pra-
cujícího lidu. Slouží k hospodárnému splnění
všech úkolů státního plánu rozvoje národní-
ho hospodářství, k urychlení rozvoje výrob-
ních sil především v těžkém průmyslu, k pod-
statnému vzestupu zemědělské výroby a roz-
voje jednotných zemědělských družstev,
k zavádění nové techniky do výroby k pod-
statnému vzestupu produktivity práce a tím
k trvalému zvyšování hmotné a kulturní úrov-
ně pracujícího lidu a k podpoře úsilí o za-
chování míru. K dosažení těchto cílů je třeba
ve zvýšené míře rozvinout aktivní účast lidu
jako jediného hospodáře a společenského
vlastníka všeho národního bohatství na ří-
zení hospodářství a správě státu pro zabez-
pečení dalšího růstu národního důchodu.


2

§ 2

Stanovení výše státního
rozpočtu

(1) Celkové příjmy státního rozpočtu se
stanoví částkou 94. 725, 167. 000 Kčs, celkové
výdaje částkou 94. 530, 552. 000 Kčs, takže vy-
plývá přebytek 194, 615. 000 Kčs; v rámci
státního rozpočtu se stanoví pro rozpočet
Slovenska příjmy částkou 15. 824, 128. 000 Kčs
a výdaje částkou 17. 516, 836. 000 Kčs; Sloven-
ská národní rada může zvýšit příjmy nad sta-
novenou částku a o tutéž částku i výdaje.

(2) Ve státním rozpočtu jsou obsaženy roz-
počty národních výborů, jejichž příjmy i vý-
daje činí 31. 025, 377. 000 Kčs; zůstatek roz-
počtových prostředků, který u národních vý-
borů přechází do roku 1959, se určuje část-
kou 441, 800. 000 Kčs.

(3) Vláda stanoví k vyrovnání rozpočtů ná-
rodních výborů podíly na státních příjmech.

§ 3

Hospodaření podle státního
rozpočtu

(1) Výdaje mohou být uskutečňovány jen
do výše částek stanovených ve státním roz-
počtu.

(2) Vláda může povolit uskutečnění výdaje
nezbytného pro národní hospodářství a ne-
krytého ve státním rozpočtu, zajistí-li jeho
úhradu vyššími příjmy nebo úsporami na
jiných výdajích ve státním rozpočtu, po pří-
padě odsunutím jiného, méně naléhavého
výdaje. Obdobně může vláda povolit sníženi
některého příjmu státního rozpočtu, jestliže
toto snížení vyváží zvýšením jiného příjmu
státního rozpočtu nebo snížením výdajů.

§ 4
Odpovědnost za hospodaření

Vláda a každý její člen, sbor pověřenců a
každý jeho člen, vedoucí ostatních ústřed-
ních úřadů a rady národních výborů, jakož
i vedoucí odborů a správ rad národních vý-
borů jsou odpovědni za to, že v oboru jejich
působnosti budou všechny plánované úkoly
splněny hospodárně, že budou zjišťovány a
využívány reservy v rozvíjejícím se hospo-
dářství, že příjmových částek státního roz-
počtu bude pří nejmenším dosaženo a výda-
jové částky nebudou - s výjimkou případů
přípustných podle tohoto zákona - překro-
čeny.


§ 5

Časové použiti rozpočtových
prostředků

(1) Rozpočtových prostředků může být po-
užito pouze do konce roku 1958, a to jen
k úhradě výdajů splatných do konce tohoto
roku.

(2) Ohrada výdajů, které mají a podle usta-
novení tohoto zákona mohou být uskuteč-
něny z rozpočtu na rok 1958, nesmí být od-
sunuta k tíži rozpočtových prostředků příští-
ho roku.

(3) Poukazovat peníze k úhradě výdajů
splatných po 31. prosinci 1958 nebo tvořit
jakýmkoliv způsobem reservy z úspor na
rozpočtových prostředcích není přípustno.

l § 6

Zjišťování rozpočtových dů-
sledků zákonných a jiných
opatření

(1) U návrhů zákonů, zákonných opatření
předsednictva Národního shromáždění, zá-
konů Slovenské národní rady, vládních na-
řízení, vládních usnesení, nařízení sboru po-
věřenců, usnesení sboru pověřenců, nařízení
ministrů, nařízení pověřenců, vyhlášek a
u všech opatření ústředních úřadů, jakož
i u návrhů usnesení národních výborů a je-
jich rad musí být s největší odpovědností
zváženy a v návrzích vyjádřeny také jejich
důsledky hospodářské a finanční. Důsledky
těchto opatření, zejména pro výdaje popří-
padě pro příjmy státního rozpočtu, pro bi-
lanci příjmů a výdajů obyvatelstva nebo pro
úvěrový plán, je třeba vyčíslit a výpočet při-
pojit k návrhu opatření. Při každém navrho-
vaném opatření musí být zkoumáno, zda jeho
povaha připouští zavedení nových rozpočto-
vých příjmů, a v kladném případě musí být
tyto nové příjmy vždy navrženy.

(2) U všech opatření, uvedených v odstav-
ci 1, jimiž se zvyšují výdaje nebo snižují pří-
jmy státního rozpočtu, musí být zároveň sta-
novena úhrada zvýšeného výdaje nebo ná-
hrada úbytku příjmů.

§ 7

Nepřípustnost započtení
pohledávek vůči státu

Dlužník nemůže svůj závazek vůči státu
uhradit započtením své pohledávky za stá-
tem.


88

Doplňkové rozpočty národních
výborů

(1) Jestliže národní výbor dosáhl nebo
určitě dosáhne vyšších příjmů, než stanovil
jeho rozpočet, nebo uspoří-li na rozpočtova-
ných výdajích, při čemž plnění všech jeho
plánovaných úkolů je zajištěno, může sesta-
vit doplňkový rozpočet.

(2) K získání vyšších příjmů jako zdrojů
pro doplňkové rozpočty rozvíjejí národní vý-
bory především služby a místní výrobu a vy-
tvářejí tak podmínky pro další rozvoj hos-
podářství a kultury ve svém obvodu a tím
k rozšíření své hospodářské základny.

(3) Doplňkový rozpočet musí být vyrovnán.

(4) Doplňkový rozpočet národního výboru
nižšího stupně schvaluje rada národního vý-
boru vyššího stupně.

(5) Podrobnosti upraví ministr financí
směrnicemi, v nichž stanoví též postup při
převodu nevyčerpaných prostředků doplňko-
vých rozpočtů do příštího roku. Ve směrni-
cích může též povolit odchylku z ustanovení
odstavce 4.

§ 9

Zatímní vedení státního hospo-
daření v roce 1959

Vláda učiní vhodná opatření pro státní
hospodaření v době od 1. ledna 1959 do vy-
hlášení rozpočtového zákona na rok 1959, ne-
bude-li rozpočtový zákon na uvedený rok
vyhlášen před 1. lednem 1959. Pro toto ob-
dobí platí obdobně ustanovení §§ 4, 6, 7, 8
a 12.

§10

Záruky národních výborů

Ustanovení § 10 odst. 2 zákona č. 83/1952
Sb., o rozpočtech národních výborů se zru-
šuje a nahrazuje tímto zněním:

,,Národní výbory se mohou zaručovat jen
za závazky podřízených podniků a jen do výše
úměrné svým příjmům z hospodářské čin-
nnosti; podrobnosti upraví ministerstvo financí.
Za jiné závazky se mohou národní výbory za-
ručovat jen podle zvláštních předpisů. "

§11

Fondy dlouhodobého úvěru
pro výrobní družstva

(l) Vládní nařízení č. 108/1953 Sb., o fon-
dech dlouhodobého úvěru pro výrobní a spo-
třební družstva, se zrušuje.


5

(2) Organisaci, úkoly a hospodaření fondů
dlouhodobého úvěru pro organisace výrob-
ního družstevnictví upravují statuty, které
vydá ministr financí v dohodě s předsedou
Ústředního svazu výrobních družstev pro
fondy v českých krajích a pověřenec financí
v dohodě s předsedou Slovenského svazu vý-
robních družstev pro fondy na Slovensku.

Závěrečná ustanovení
§12

(1) Vláda se zmocňuje, aby k úhradě závaz-
ků z let minulých použila finančních přebyt-
ků hospodaření let minulých.

(2) Ministr financí se zmocňuje

a) vydat směrnice pro hospodaření podle
státního rozpočtu a jeho kontrolu, a to
zejména pokud jde o používání rozpočto-
vých prostředků, úhradu výdajů na nové
úkoly ukládané národním výborům, vázání
rozpočtových prostředků určených na
úhradu úkolů, které odpadly, a o postup
při opatřování úhrady výdajů na úkoly,
jež nejsou plně rozpočtově zajištěny. Při-
tom může ministr financí povolit odchyl-
ku z ustanovení § 5 odst. 1;

b) upravit používání nadplánových zisků a
uhrazování neplánovaných a nadplánových
ztrát hospodářských organisací státního
socialistického sektoru;

c) stanovit výjimky a odchylky z ustanovení
zákona č. 106/1951 Sb., o úpravě finan-
cování národních a komunálních podniků,
a z předpisů podle něho vydaných a sta-
novit, že se ustanovení těchto předpisů
použije v rozsahu, který zároveň určí, na
ostatní organisace socialistického sek-
toru.

§ 13

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. led-
na 1958; provedou jej ministr financí a ostat-
ní členové vlády.


6

1. příloha zákona č. /1958 Sb.

Celkový přehled státního rozpočtu Československé republiky na rok 1958.

Příjmy

Kčs
(v tisících)

Výdaje

Kčs
(v tisících)

Příjmy od socialistického sektoru

80. 405, 757

Hospodářství ........

45. 316, 618

   

Kulturní a sociální opatření..

36. 927, 206

Daně, dávky a poplatky od oby-
vatelstva .........

11. 312, 459

Obrana a bezpečnost .....

8. 933, 202

Ostatní příjmy .......

3. 006, 951

Správa ..........

3. 353, 526

 

     

Úhrn...

94. 725, 167

Úhrn...

94. 530, 552

Přebytek........194, 615. 000 Kčs

Úhrn rozpočtů národních výborů obsažených ve státním rozpočtu.

Příjmy

Kčs
(v tisících)

Výdaje

Kčs
(v tisících)

Příjmy od hospodářských organi-

     

sací ...........

3. 243, 064

Hospodářství ........

12. 205, 416

Místní daně a poplatky....

835, 647

Kulturní a sociální opatření..

16. 958, 955

Ostatní příjmy .......

1. 917, 007

Správa ..........

1. 861, 006

Podíly na státních příjmech..

5. 134, 848

   

Příděl z ústředního rozpočtu..

10. 894, 811

   
       

Úhrn...

31. 025, 377

Úhrn...

31. 025, 377


7

2. příloha zákona č. /1958 Sb.

Přehled příjmů a výdajů jednotlivých krajů

(v tisících Kčs)

Kraj

Vlastni
příjmy

Podíly
na státních
příjmech

Přiděly
z ústřed.
rozpočtu

Úhrn
příjmů

Úhrn
výdajů

Praha ONV .....

590, 795

666, 041

688, 372

1. 945, 208

1, 945, 208

           

Pražský ......

530, 273

481, 551

1. 467, 895

2. 479, 719

2. 479, 719

           

Českobudějovický...

240, 110

186, 192

918, 348

1. 344, 650

1. 344, 650

Plzeňský ......

262, 118

223, 204

1. 012, 302

1. 497, 624

1. 497, 624

           

Karlovarský .....

182, 428

81, 245

924, 033

1. 187, 706

1. 187, 706

           

Ústecký .......

322, 997

195, 931

1. 287, 866

1. 806, 794

1. 806, 794

           

Liberecký .....

248, 514

198, 729

706, 600

1. 153, 843

1. 153, 843

           

Hradecký ......

266, 089

269, 026

713, 571

1. 248, 686

1. 248, 686

Pardubický .....

197, 839

171, 340

686, 352

1. 055, 531

1. 055, 531

           

Jihlavský ......

203, 398

191, 529

719, 196

1. 114, 123

1. 114, 123

           

Brněnský ......

510, 177

446, 300

1. 150, 430

2. 106, 907

2. 106, 907

Olomoucký .....

267, 998

296, 441

845, 351

1. 409, 790

1. 409, 790

           

Gottwaldovský....

243, 778

242, 453

704, 237

1. 190, 468

1. 190, 468

Ostravský ......

432, 340

281, 580

1. 848, 833

2. 562, 753

2. 562, 753

K. Vary MěNV....

21, 468

11, 793

59, 530

92, 791

92, 791

M. Lázně MěNV...

8, 702

5, 648

15, 561

29, 911

29, 911

F. Lázně MěNV...

1, 494

645

12, 190

14, 329

14, 329

ČESKÉ KRAJE....

4. 530. 518

3. 949, 648

13. 760, 667

22. 240. 833

22. 240, 833

SLOVENSKÉ KRAJE..

1. 465, 200

1. 185, 200

6. 134, 144

8. 784, 544

8. 784, 544

ČSR .......

5. 995, 718

5. 134, 848

19. 894, 811

31. 025, 377

31. 025, 377

           

8

Důvodová zpráva.

Část všeobecná.

Státní rozpočet na rok 1958 zabezpečuje
finanční prostředky pro další hospodářskou
výstavbu země a pro splnění cílů druhého
pětiletého plánu. Státní rozpočet jako zá-
kladní finanční plán státu se opírá ve svých
hlavních příjmových i výdajových položkách
o státní plán rozvoje národního hospodářství
a je těsně spjat s výsledky tvůrčího úsilí
československého pracujícího lidu.

Další rozvoj národního hospodářství a
rychlý růst národního důchodu vyžadují, aby
byla siřeji rozvinuta iniciativa pracujících
na základě totožnosti a jednoty zájmů kaž-
dého pracujícího, podniku, národních výborů
a celého státu a aby bylo důsledněji využí-
váno ekonomických zákonů socialismu a eko-
nomických podnětů pro zvyšování zájmů na
dobrém hospodaření. Je třeba účinně mobili-
sovat dosud nevyužité reservy a možnosti,
zejména v zavádění nové techniky, ve snižo-
vání materiálových nákladů a růstu produk-
tivity práce, ve zvyšování efektivnosti inves-
tiční výstavby a zahraničního obchodu a tím
prokázat lepší využití předností našeho so-
cialistického zřízení na všech úsecích hos-
podářského a kulturního života země.

Usnesení celostátní konference Komunis-
tické strany Československa o zvýšení pra-
vomoci slovenských národních orgánů, ústav-
ní zákon č. 33/1956 Sb., o slovenských ná-
rodních orgánech, a vládní usnesení z 11. září
1957 č. 973 podstatně zvyšují pravomoc a
odpovědnost slovenských národních orgánů
při řízení, plánování a financování národního
hospodářství na Slovensku. Podle těchto zá-
sad bylo postupováno při sestavování návrhu
státního rozpočtu na rok 1958.

Státní rozpočet na rok 1958 zajišťuje po-
třebné finanční prostředky pro další propor-
cionální rozvoj našeho národního hospodář-
ství, zvyšování hmotné a kulturní úrovně
pracujících a upevnění hospodářské moci a
obranné síly republiky.

Prostřednictvím národních výborů jsou do
tvoření a uskutečňování národohospodářské-
ho plánu a státního rozpočtu zapojeni všichni
pracující měst a venkova, čímž je jim dána
příležitost k plnému uplatnění iniciativy a
bohatých zkušeností na správě státu a na
hospodářské a kulturní výstavbě.

Národní výbory, které v sobě spojuji jak
orgány státní moci a správy, tak i nejširší
masovou organisaci občanstva, jsou povolány

na svém úseku denně řídit hospodářskou a
kulturní výstavbu a zabezpečovat potřeby
pracujících.

Pro plnění těchto úkolů jsou národním vý-
borům svěřeny veliké finanční prostředky.

Finanční prostředky na úhradu svých vý-
dajů mají národní výbory zajištěny ve svých
rozpočtech, jež jsou součástí státního roz-
počtu. Rozpočty národních výborů jsou vy-
rovnány systémem podílů na státních pří-
jmech podle ustanovení zákona č. 83/1952
Sb., o rozpočtech národních výborů, tím je
zajištěna zainteresovanost národních výborů
na řádném a včasném inkasu vlastních pří-
jmů i státních daní a tím na rozvoji celých
obcí, okresů, krajů a celého státu.

Zvýšenou zainteresovanost národních vý-
borů na plnění a překračování úkolů státního
plánu a rozpočtu podněcují doplňkové roz-
počty, jimiž mohou národní výbory lepší vý-
sledky svého hospodaření použít ke zvýšení
hmotné a kulturní úrovně pracujících svého
obvodu.

Část zvláštní.

K §3:

Nepřekročitelnost částek stanovených vý-
dajů vyplývá z požadavku vyrovnanosti hos-
podaření podle státního rozpočtu a plynulého
plnění státního plánu rozvoje národního hos-
podářství. Vláda může svoje oprávnění usku-
tečňovat jednak rozhodnutím v jednotlivých
případech nebo generálním aktem, jako je
např. vládní usnesení č. 1938/1956 o zvýšení
pravomoci a odpovědnosti ministrů.

K § 4:

Pod pojmem ,,s výjimkou případů přípust-
ných podle tohoto zákona" jsou míněny pří-
pady, kdy bude použito ustanovení § 3 odst. 2
nebo § 12 odst. 2 písm. a).

K §5:

Rozpočtových prostředků může být použito
jen v rozpočtovém roce, ale ustanovení § 12
osnovy dává ministru financí zmocnění po-
volit v odůvodněných případech výjimky.

K § 6:

Stanovení způsobu úhrady nového zatížení
státního rozpočtu bude odlišné podle kvali-
fikace opatření; u opatření, jež se dějí v rámci
kompetence resortu nebo národního výboru,
bude stanovení úhrady spočívat zpravidla


9

v použití rozpočtových úspor přesunovým
řízením nebo v použití zvýšených popř. no-
vých souvztažných příjmů.

K§7:

Podle § 326 občanského zákona mohli by
dlužnici státu vyrovnávat své závazky vůči
němu započtením svých pohledávek za ním.
To by však způsobovalo značné administra-
tivní obtíže, zvláště v případech, kdy by šlo
o závazky a pohledávky státu vzniklé u růz-
ných orgánů státu (tedy i u národních vý-
borů) a narušilo by peněžní kontrolu hospo-
daření státu. Naproti tomu je třeba, aby stát
mohl použít započtení, kdykoliv je to pro něj
ze zvláštních důvodů vhodné, zvláště když je
obava, že pohledávka státu za dlužníkem je
pochybná nebo nedobytná. Proto osnova, ne-
dotýkajíc se oprávnění státu vyrovnat své
závazky započtením, odnímá toto oprávnění
dlužníkovi, který je zavázán státu.

K §8:

K odstranění případných pochybností jsou
do osnovy převzata ustanovení § 8 rozpočto-
vého zákona na rok 1957, upravující zásadní
otázky doplňkových rozpočtů. Úprava, zave-
dená v roce 1957, zvýšila hmotnou zaintere-
sovanost národních výborů na výsledku jejich
rozpočtového hospodaření a v praktickém
životě se osvědčila.

Zvýšení pravomoci a odpovědnosti národ-
ních výborů vyžaduje, aby doplňkové rozpoč-
ty místních národních výborů v obcích do
2000 obyvatel byly schvalovány zasedáním
místních národních výborů, nikoli radou
okresního národního výboru. Proto se na-
vrhuje, aby ministr financí mohl povolit od-
chylku od ustanovení, že doplňkové rozpočty
schvaluje rada národního výboru vyššího
stupně.

K§ 10:

Podle ustanovení § 10 odst. 2 zákona č. 83/
1952 Sb., o rozpočtech národních výborů mo-
hou se národní výbory zaručovat jen za zá-
vazky podřízených podniků a jen do výše
úměrné svým příjmům z hospodářské čin-
nosti; podrobností má upravit vláda.

Vzhledem k usnesení vlády ze dne 24. čer-
vence 1956 č. 1938, o zvýšení pravomoci a
odpovědnosti ministrů, ředitelů hlavních
správ a podniků a o zvýšení pravomoci a
odpovědnosti a o rozšíření působnosti výkon-
ných orgánů národních výborů na základě
celostátní konference KSČ, konané ve dnech
11. až 15. června 1956, nebylo by účelné před-

ložit ke schválení vládě návrh novelisovaných
směrnic, pro přejímání záruk národními vý-
bory za závazky z krátkodobých úvěrů po-
skytnutých organisacím zapojeným na roz-
počty národních výborů, i když původní
směrnice (instrukce poř. č. 10/1954 Sb. instr. )
schválila vláda. Je proto třeba působnost
vyhrazenou zákonem č. 83/1952 Sb. vládě
přenést na ministerstvo financí.

K § 11:

Se zřetelem k ústavnímu zákonu č. 33/
1956 Sb., o slovenských národních orgánech,
mění se dosavadní centralistická organisace
fondů dlouhodobých úvěrů pro výrobní druž-
stva, založená na vládním nařízení č. 108/1953
Sb. tak, že se osamostatňují fondy na Slo-
vensku. Po vydání zákona č. 53/1954 Sb.,
o lidových družstvech a družstevních orga-
nisacích, není již k úpravě organisace a hos-
podaření fondů třeba zvláštního zákonného
podkladu.

Vzhledem k tomu schválila zásady nové
organisace a hospodaření fondů vláda. K pro-
vedení těchto zásad je zapotřebí jednak zru-
šit vládní nařízení č. 108/1953 Sb., jednak
zmocnit ministra financí resp. pověřence fi-
nancí k vydání statutů fondů, čímž se zajiš-
ťuje usměrňující vliv státu na fondy a na
zaměření jejich úvěrové činnosti.

K § 12:

Zmocnění v odstavci 1 vyplývá z potřeby,
aby státní rozpočet na běžný rok nebyl ne-
příznivě ovlivňován mimořádnými výdaji, tý-
kajícími se národohospodářsky minulých let,
jako je např. finanční vypořádání hospoda-
ření hospodářských ministerstev za minulý
rok, cenová vyrovnání, převisy investic a ge-
nerálních oprav z roku 1957. Podle navrže-
ného zmocnění projdou takové výdaje stát-
ním rozpočtem běžného roku, aniž se poruší
rovnováha rozpočtu, neboť též jeho příjmy
budou zvýšeny o potřebnou částku z přebyt-
ku hospodaření let minulých.

Zmocnění uvedené v odstavci 2 písm. a)
vyplývá z rámcové povahy rozpočtového zá-
kona; pod pojem ,,opatřování úhrady výdajů
na úkoly, jež nejsou plně rozpočtově zajiš-
těny", spadá jednak přesunové řízení, jednak
úhrada z nových nebo vyšších příjmů, jež
jsou s výdaji v příčinné souvislosti (t. zv. sou-
vztažné příjmy). Odchylkou od ustanovení
§ 5, odst. 1 je také úprava používání pro-
středků, jež zůstanou koncem roku nevyčer-
pány z rozpočtového hospodaření národních
výborů malých obcí.


10

Zmocnění v odst. 2 písm. b) se odůvodňuje
takto:

Usnesením z 24. července 1956 č. 1938
vláda

a) přenesla na ministry oprávnění uhrazovat
podnikům během roku neplánované ztráty
z některých zdrojů a mimo jiné též z nad-
plánového zisku ostatních podniků minis-
terstva,

b) zmocnila ministra financí rozhodovat při
vypořádání hospodářských výsledků mi-
nisterstev o způsobu použití nadplánové-
ho zisku a o způsobu úhrady neplánova-
ných ztrát, jakož i rozhodovat o způsobu
úhrady neplánovaných ztrát podniků, po-
kud je nemůže podle bodu A. ) e/1 vl.
usnesení uhradit příslušný ministr,

c) uložila ministrům přenést na ředitele pod-
niků oprávnění provádět drobnou inves-
tiční výstavbu z podílu na nadplánovém
zisku podle pokynů ministerstva financí
a státního úřadu plánovacího.

Vzhledem k uvedeným opatřením vlády
byla ustanovení § 4 odst. 3 a § 12 zákona
č. 106/1951 Sb. zrušena rozpočtovým zákonem
na rok 1957 (viz § 11 zák. č. 25/1957 Sb. );
navrhuje se proto, aby ministr financí byl
rozpočtovým zákonem na rok 1958 zmocněn
upravit používání nadplánových zisků a uhra-
zování neplánovaných a nadplánových ztrát
hospodářských organisací státního socialis-
tického sektoru.

Ke zmocnění v odstavci 2 písm. c) se uvá-
dí, že k provedení zásad o zvýšení účinnosti
řízení národního hospodářství je třeba vydat
řadu podrobných předpisů o financování hos-
podářských organisací státního socialistické-
ho sektoru. Zákon č. 106/1951 Sb., o úpravě
financování národních a komunálních podniků
je nedostačujícím právním podkladem k to-
mu, aby v těchto podrobných předpisech
mohly být plně promítnuty zmíněné zásady.
Je proto třeba učinit v roce 1958 zmíněný
zákon v tomto směru pružnější formou pro
vydání těchto podrobných předpisů do té do-
by, než dojde k jeho úplné novelisaci.

V Praze dne 7. března 1958.

Předseda vlády:
V. Široký v. r.

Ministr financí:
J. Ďuriš v. r.

KNT 01 - 3070-58


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP