Nevyřešená otázka formálního
rázu, kdo bude v budoucnosti podle celostátního
plánování provozovatelem místních
dopravních zařízení ve městech,
brzdí úpravu a zlepšování dopravy.
Tak se ku příkladu nachází v kritické
situaci pouliční elektrické dráhy
v Českých Budějovicích pocházející
z roku 1909. Jihočeské elektrárny, národní
podnik, jakožto jejich přechodný provozovatel,
navrhly zlepšiti provoz v rámci dvouletého
budovatelského plánu zakoupením 4 autobusů
fy ČKD. Za předpokladu souhlasu silničního
oddělení ministerstva dopravy mohly by býti
tyto autobusy dodány z uzávěrky ministerstva
dopravy ještě do konce t. r. Stanovisko silničního
oddělení ministerstva je pro nevyřešené
otázky zamítavé a naznačuje proto
jen možnost pronájmu vozů. Zamítavé
stanovisko ministerstva dopravy zasahuje tím rušivě
i do dvouletého plánu Jihočeských
elektráren.
Podepsaní táží se proto pánů
ministrů dopravy a techniky, zda jsou ochotni
1. rozhodnouti otázku kdo bude provozovatelem místních
pouličních drah ve městech na celém
území státu,
2. povoliti k doplnění pouliční dopravy
v Českých Budějovicích zakoupení
4 autobusů, které by i v budoucnosti sloužily
k přechodné dopravě během rekonstrukce
městské dopravy tramvajové na trolejbusovou,
jak je plánováno v další etapě.