Ústavodárné Národní shromáždění republiky Československé 1946.

1. zasedání.

177.

Interpelace

poslance Sedláka

ministrům dopravy a techniky

ve věci vyřešení otázky kompetence správy veřejných dopravních prostředků ve městech na celém území státu.

Nevyřešená otázka formálního rázu, kdo bude v budoucnosti podle celostátního plánování provozovatelem místních dopravních zařízení ve městech, brzdí úpravu a zlepšování dopravy.

Tak se ku příkladu nachází v kritické situaci pouliční elektrické dráhy v Českých Budějovicích pocházející z roku 1909. Jihočeské elektrárny, národní podnik, jakožto jejich přechodný provozovatel, navrhly zlepšiti provoz v rámci dvouletého budovatelského plánu zakoupením 4 autobusů fy ČKD. Za předpokladu souhlasu silničního oddělení ministerstva dopravy mohly by býti tyto autobusy dodány z uzávěrky ministerstva dopravy ještě do konce t. r. Stanovisko silničního oddělení ministerstva je pro nevyřešené otázky zamítavé a naznačuje proto jen možnost pronájmu vozů. Zamítavé stanovisko ministerstva dopravy zasahuje tím rušivě i do dvouletého plánu Jihočeských elektráren.

Podepsaní táží se proto pánů ministrů dopravy a techniky, zda jsou ochotni

1. rozhodnouti otázku kdo bude provozovatelem místních pouličních drah ve městech na celém území státu,

2. povoliti k doplnění pouliční dopravy v Českých Budějovicích zakoupení 4 autobusů, které by i v budoucnosti sloužily k přechodné dopravě během rekonstrukce městské dopravy tramvajové na trolejbusovou, jak je plánováno v další etapě.

V Praze dne 22. října 1946.

Sedlák,

Sluka, Doležel, Görner, dr. V. Erban, Kaplan, Pavlán, Frlička, Ant. Gottvald, Lindauer, Bezděk, J. Novotný, Hatina, inž. Jankovcová, Holub, dr. Bláha, Pažoutová, Skokánek, Kovář, Šabršula, dr. Jelínek, Smejkal, dr. John.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP