Náklady spojené s vedením vyživovací
agendy nesou obce, stejně jako náklady na jiné
úkoly, které obce vykonávají v oboru
přenesené působnosti. Pokud obecní
příjmy nestačí krýti veškeré
rozpočtové výdaje, je-li tedy obec finančně
slabá, může obec žádati o zemský
příspěvek z t. zv. vyrovnávacího
fondu. Z této zásady učinili okupanti u vyživovací
agendy, obstarávané obcemi, výjimku a poskytovali
ze zvláštního úvěru příspěvek
i obcím, jichž rozpočtová rovnováha
nebyla náklady na tuto agendu porušena, a to z toho
důvodu, jak tomu bylo i v jiných případech,
aby obce finančně silné mohly tak tvořiti
reservy, jichž potom použila okupantská správa
pro své účely. V roce 1945 byl tento příspěvek,
ve státním rozpočtu již zařazený,
vyplacen koncem roku již jen obcím finančně
slabým, takže tvořil vlastně doplněk
zmíněného zemského příspěvku.
V osnově finančního zákona, kterým
se stanoví státní rozpočet na rok
1946, jsou navrženy příděly ze státní
pokladny pro svazky územní samosprávy v míře
takové, že plnění nutných úkolů,
které má interpelace na mysli, bude obcím
umožněno.
Na úhradu nákladů spojených s odsunem
Němců je pamatováno v návrhu rozpočtu
ministerstva vnitra.