Zemský studijní a plánovací ústav
v Brně připravuje projekt jihozápadní
moravské dráhy, který má odčiniti
staré dopravní křivdy, spáchané
na jihozápadní Moravě. Tento projekt je hospodářsky
podložen tím, že vzkřísí
řadu prvovýrobních možností vedle
úkolů a účelů průmyslových.
Tento projekt byl již pojat do nynějšího
moravského programu hospodářské a
průmyslově poválečné obnovy
a bylo mu přiznáno přednostní pořadí.
Ředitelství státních drah v Brně
bylo pověřeno vypracováním generální
projekční studie. Trať je projektována
z Dačic přes Kunžak, Strmilov, odtud k Vlčici,
Skrýšovu a Jindř. Hradci, odtud má býti
dále vedena přes Třeboň na Čes.
Budějovice. Zástupcové okresních nár.
výborů západní Moravy a jižních
Čech při jednání na ředitelství
státních drah v Brně dne 8. listopadu t.
r. zjistili, že železniční potřeby
západní Moravy i jižních Čech
nejsou nikterak kryty a že projektovaná dráha
odpovídá požadavkům příslušných
okresních národních výborů.
Poněvadž projektovaná dráha je životním
zájmem nejen západní Moravy, nýbrž
také jižních Čech, táží
se podepsaní:
1. Je pan ministr dopravy ochoten naříditi, aby
byl urychleně vypracován generelní i podrobný
projekt trati Brno-Jindř. Hradec-Čes. Budějovice?
2. Je pan ministr dopravy ochoten naříditi, aby
po vypracování projektu bylo urychleně započato
s výstavbou tohoto důležitého železničního
spoje?