Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1934.
III. volební období. 10. zasedání.
2583.
Návrh
poslance Antonína Chmelíka a druhů,
aby dosud svobodná živnost »stavba vlečných nákladních, převozových, pískových, jakož i všech druhů sportovních lodí« byla zařazena mezi živnosti řemeslné.
Živnost stavby vlečných nákladních, převozových atd. lodí není dosud náležitě upravena, ač k plavbě těchto lodí musí býti patentovaný řidič (vrátný), jakož i lodě převozní i nákladní musí býti zákonitě cejchovány.
Pražská obchodní a průmyslová komora vydala o té věci již několikráte dobrozdání, že zhotovování malých lodic a pískových lodic spadá do objemu živnosti tesařské a stavba velkých nákladních lodí, u nichž vyžadují se technické vědomosti, spadá do živnosti zvláštní - svobodné. -
Jelikož však stavba lodí převozových,
vlečných nákladních, pískových, jakož i všech druhů sportovních lodí, vyžaduje nejen patřičné důkladnosti, bezpečnosti, velkých technických vědomostí, aby různým katastrofám se předešlo, nýbrž i náležité ochrany poskytnuté skutečným odborníkům-výrobcům, navrhují podepsaní:
aby ministerstvo obchodu, průmyslu a živností zařadilo živnost stavby lodí vůbec mezi živnosti opatřené průkazem způsobilosti a současně koncesované a to v době co nejkratší, poněvadž celková úprava živnostenského řádu nebude provedena v době dohledné.
V Praze dne 15. května 1934.
Chmelík,
Hlinka, Danihel, Sivák, Salát, dr. Pružinský, dr. Labaj, Galovič, Onderčo, Mojto, dr. Ravasz, dr. Gazík, dr. Mederlý, Grebáč-Orlov, dr. Polyák, dr. Tiso, Rázus, dr. Fritz, Stříbrný, Suroviak, Slušný, Nájemník.