Aktiva fondu sestávají:

   

1. z hotovosti složené v ústřední státní pokladně ..........

10, 676. 205 Kč 60 h,

2. z pohledávek z nesplacených záloh ..............

229, 807. 062 Kč 20 h,

3. z vkladů na běžném účtu u Poštovní spořitelny v Praze ......

106, 203. 700 Kč - h,

4. z cenných papírů ....................

102, 011. 824 Kč 15 h.

V pasivech vykázaný nedoplatek v částce ...........

5, 724. 001 Kč 40 h

jest nevyplacený zbytek nákladů na nákup stříbra k ražbě stříbrných mincí, o němž je zmínka vpředu a který bude realizován v roce 1933.

Dávka z majetku a dávka z přírůstku na majetku.

Celková náležitost dávky z majetku a dávky z přírůstku na majetku včetně úroků z prodlení, exekučních poplatků, pokut a příspěvků státního pozemkového úřadu podle zákonů čís. 323/1921 a 77/1922 Sb. z. a n., (t. j. předpis po odečtení odpisů a slev z různých titulů a dobropisů a nahrazovacích úroků podle odst. 3 a 6 § 55 zákona o dávce a podle novely čís. 6/1924 Sb. z. a n. )

činila ke dni 31. prosince 1932 ................

7. 606, 491. 942 Kč 88 h.

Na tuto povinnost bylo dokonce roku 1932 celkem zaplaceno .....

6. 898, 922. 773 Kč 27 h

(závěrková platba ............

6. 922, 236. 689 Kč 79 h

 

po odečtení konečných přeplatků .......

23, 313. 916 Kč 52 h),

 

takže zbývá koncem roku 1932 nedoplatek .............

707, 569. 169 Kč 61 h,

t. j. v porovnání s celkovou náležitostí okrouhle 9'29%. V roce 1932 jevily se účiny dávky z majetku takto:

 

Nezaplacená povinnost podle stavu k 1. lednu 1932 ........

899, 197. 791 Kč - h,

k tomu nově předepsaná povinnost na dávce, úrocích z prodlení, exekučních

 

poplatcích a pokutách ....................

94, 559. 640 Kč 56 h.

Povinnost v roce 1932 činila tudíž úhrnem ............

993, 757. 431 Kč 56 h

a snížila se během roku o:

   

platbu podle závěrky ............

69, 378. 834 Kč 60 h,

 

částku zúčtovanou z přeplatků na povinnost (rozdíl po-

   

čátečních a konečných přeplatků) ........

20, 147. 559 Kč 50 h,

 

odpisy a slevy ...............

183, 517. 378 Kč 42 h,

 

5% dobropisy ...............

1, 906. 104 Kč 57 h,

 

nahrazovací úroky ....... .....

11, 238. 384 Kč 86 h

286, 188. 261 Kč 95 h

na výše uvedenou nedoplacenou povinnost koncem roku 1932 ......

707, 569. 169 Kč 61 h.

Z titulu nových předpisů nedozná vykázaná náležitost v budoucnu již asi podstatného zvýšení, neboť dávka byla do konce roku 1932 úplně uložena resp. vyměřena. Očekává se, že v příštích obdobích budou působiti na vzrůst náležitosti toliko příspěvky státního pozemkového úřadu podle § 5 zákona čís. 323/1921 Sb. z. a n. a event. i podle § 14 zákona čís. 77/1922 Sb. z. a n. a kromě toho předpis exekučních poplatků a úroků z prodlení při opožděných platbách. Proti tomu dá se však souditi, že se náležitost dávky v příštích obdobích spíše podstatně sníží postupným vyřizováním opravných prostředků, žádostí za odpis dávky u zabraného majetku podle § 1 zákona čís. 323/1921 Sb. z. a n. a žádostí za slevu podle § 5 novely čís. 6/1924 Sb. z. a n., po případě též dodatečným přiznáním slev podle § 1 - 3 téže novely, odpisy z důvodu nedobytnosti a i vyřízením stížností u nejvyššího správního soudu.

Jaký ciferní vliv budou míti uvedené okolnosti na náležitost a tím i na konečný výnos dávky, nelze zatím ani přibližně odhadnouti.

Ježto však platební lhůty nebývají zhusta dodržovány a vymáhání již splatné dávky zvláště u předpisů z velkého nemovitého majetku setkává se s obtížemi, nelze ještě v nejbližší době počítati s konečnou likvidací dávky.

Realizovaný výtěžek dávky, jehož bylo použito ke splacení dluhu vzniklého z převzatých rakousko - uherských bankovek, zůstatků žirových účtů a pokladničních poukázek rakousko-uherské banky i z akce výměnné, činí podle celkového pokladního účtu (str. 466 a 467) ke dni 31. prosince 1932:

1. Na hotovosti, t. j. na platbách způsoby uvedenými v §u 55, odst. 1, čís. 1, 3 až 5 zákona o dávce ..................

6. 922, 236. 689 Kč 79 'h.

Tento výsledek se však snížil postupně výplatami z titulů uvedených v celkovém účtu (str. 465, sl. 5) o ................

3. 146, 648. 617 Kč 52 h

na částku ........................

3. 775, 588. 072 Kč 27 h,

která se připočtením pasivního salda z účinů průběžných (kontokorentních) per ...........................

4, 140. 372 Kč 20 h

zvýšila na částku ......................

3. 779, 728. 444 Kč 47 h,

připsanou na žirovém účtu dávky u Národní banky čsl.

 

XL

Zmíněné výplaty z dávky jsou definitivní až na částku 545, 332. 006 Kč 67 h, použitou na splácení státních bonů podle čl. XII zákona čís. 102/1925 Sb. z. a n., jež jest pouhou zálohou a bude dávce vrácena.

 

2. Na vkladních listech ..................

2. 230, 850. 048 Kč 78 h.

V této částce jsou obsaženy:

 

a) platy vkladními listy .......... 1. 472, 402. 212 Kč 62 h,

 

b) hodnota vkladních listů vyplacených finanční

 

správou a této refundovaných ....... 622, 223. 688 Kč 85 h,

 

c) hodnota vkladních listů uvolněných podle vlád. na-

 

řízení čís. 319/1922 Sb. z. a n ........ 136, 222. 097 Kč 31 h,

 

d) pasivní saldo z průběžných (kontokorentních) účinů 2. 050 Kč - h.

 

Zbývá tudíž realizovaný a u Národní banky čsl. zúčtovaný zůstatek vý-

 

těžku dávky .......................

6. 010, 578. 493 Kč 25 h.

Po připočtení záloh podle výše cit. článku XII .........

545, 332. 006 Kč 67 h

činil realizovaný výtěžek dávky podle uvedeného pokladního účtu celkem..

6. 555, 910. 499 Kč 92 h.

Obdobně zjištěný výsledek ke dni 31. prosince 1931 činil ......

6. 488, 835. 307 Kč 27 h,

takže na realizovaném výtěžku dávky byl za rok 1932 přírůstek.....

67, 075. 192 Kč 65 h,

který odpovídá částce vykázané ve výročních účtech Národní banky čsl. za

 

rok 1932 jako hrubý příjem na dávce ...............

131, 462. 747 Kč 30 h

po odečtení přebytků, přeplatků a nákladů v roce 1932 refundovaných...

64, 387. 554 Kč 65 h,

t. j. čistý přírůstek .....................

67, 075. 192 Kč 65 h.

Nedoplatky koncem roku 1932 ...............

707, 569. 169 Kč 61 h

a pohledávka za zálohy na splacení státních bonů ..........

546, 332. 006 Kč 67 h

činily dohromady .....................

1. 252, 901. 176 Kč 28 h.

Z toho však třeba uhraditi přeplatky ...............

23, 313. 916 Kč 52 h,

zbylo tudíž dosud nerealizovaných ................

1. 229, 587. 259 Kč 76 h.

Dlužno ovšem počítati se skutečným výsledkem spíše menším z důvodů svrchu uvedených. Nejvyšší účetní kontrolní úřad přihlížeje k výši nedoplatků na dávce, vykázané ve státním závěrečném účtu za rok 1930 (str. 396) a poměrně nízké částce plateb v roce 1931 (státní závěrečný účet za rok 1931 str. 420), vyžádal si individuální výkazy poplatníků, kteří dluhovali na dávce ke dni 31. prosince 1931 značnější částky. Tyto výkazy se postupně projednávají jako obdobné výkazy o nedoplatcích poplatníků dluhujících daň válečnou (str. XVI).

Činnost dohlídková.

V roce 1932 byly vykonány tyto dohlídky ve smyslu § 6 zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n.:

V oboru kap. 3 -

(Předsednictvo ministerské rady). Státní úřad statistický; Státní tiskárna v Praze.

V oboru kap. 5 -

(Ministerstvo národní obrany). Ministerstvo národní obrany - fond pro věcné potřeby; Zemské vojenské velitelství v Praze; Automobilní prapor 1 v Praze; Vojenská továrna na letadla v Letňanech.

V oboru kap. 6 -

(Ministerstvo vnitra). Ministerstvo vnitra - agenda četnictva a policie; Zemský úřad v Bratislavě; Zemské četnické velitelství v Praze; Policejní ředitelství v Praze; Policejní ředitelství v Mor. Ostravě; Zemský úřad v Praze - agenda stavby silnic, mostů a pozemních staveb.

V oboru kap. 7 -

(Ministerstvo spravedlnosti s Nejvyšším soudem). Nejvyšší soud v Brně; Vrchní soud v Brně; Krajský soud v Uherském Hradišti.

V oboru kap. 10 -

(Ministerstvo školství a národní osvěty). Ministerstvo školství a národní osvěty; Referát ministerstva školství a národní osvěty v Bratislavě; česká vysoká škola technická v Brně; Německá vysoká škola technická v Brně; Vysoká škola zvěrolékařská v Brně; Vysoká škola zemědělská v Brně; Kuřimský školní závod vysoké školy zvěrolékařské v Brně; Žabčický školní závod zemědělský; Středoškolský dívčí internát v Bratislavě; Internát spolku pro vydržování společného internátu státních středních škol v Bratislavě; česká filharmonie v Praze; Svaz československého Díla; Nadační velkostatek Drnholec; Nadační velkostatek Nový Jičín.

V oboru kap. 11 -

(Ministerstvo zemědělství). Státní výzkumné ústavy lesnické v Praze; Státní pokusné a názorné zahrady zelinářské v Bratislavě; Inspekce státních statků v Bratislavě.

V oboru kap. 12 -

(Státní pozemkový úřad). Ředitelství velkostatku státního pozemkového úřadu Rosice- Veveří v Rosicích.

V oboru kap. 14 -

(Ministerstvo veřejných prací). Ministerstvo veřejných prací - obor agendy vzduchoplavby; Státní báňské ředitelství v Slatinských Dolech; Státní solivary v Prešově; čsl. ústřední inspektorát pro službu cejchovní v Praze; Středomoravské elektrárny akc. spol. v Přerově; Středoslovenské elektrárny akc. spol. v Báňské Bystřici;

V oboru kap. 15 -

(Ministerstvo pošt a telegrafů). Ředitelství pošt a telegrafů v Bratislavě; Správa poštovní automobilní dopravy v Praze; "Telegrafia" československá továrna na telegrafy a telefony; Radiojournal v Praze; Léčebný fond poštovních zaměstnanců, fond sociální péče poštovních zaměstnanců, provisní fond poštovního a telegrafního ústavu, fond pro invalidní a starobní pojištění poštovních zaměstnanců, fond úrazového zaopatření podniku čsl. pošta v Praze.

V oboru kap. 16 -

(Ministerstvo železnic). Ministerstvo železnic; Ředitelství státních drah v Plzni; Ředitelství státních drah v Olomouci.

V oboru kap. 17 -

(Ministerstvo sociální péče). Ministerstvo sociální péče.

V oboru kap. 18 -

(Ministerstvo pro zásobování lidu), úřad pro potírání lichvy v Mor. Ostravě.

V oboru kap. 19 -

(Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy). Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy - agenda péče o mládež; Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy - agenda ústřední komise pro sběr léčivých bylin; Státní nemocnice na Ostravsku v Zábřehu n. Odrou a ve Slezské Ostravě; Státní nemocnice v Žilině s filiálkou v Bytčici; Státní lázně v Tatranské Lomnici; Státní lázně ve štrbském Plese; Všeobecný ústav pro zkoumání potravin v Brně.

V oboru kap. 21 -

(Ministerstvo financí). Okresní finanční ředitelství v Brně; Okresní finanční ředitelství v Chomutově; ústřední ředitelství tabákové režie; Továrna na tabák v Jáchymově; úřad prodeje tabáku v Brně; česká finanční prokuratura v Praze; čsl. zúčtovací ústav v Praze a úřadovny v Bratislavě.

V oboru rozpočtové skupiny III -

(Podíl samosprávných svazků a fondů a podíl silničního fondu na státních daních, dávkách a poplatcích. Samosprávné hospodaření). Zemský úřad v Praze (zkoušení českých zemských účetních závěrek za rok 1928, agendy fondovní); Zemský úřad v Brně (zemské podniky, účetní závěrky za rok 1930); Zemský úřad v Brně (agendy státní, samosprávné, zkoušení účetní závěrky za rok 1930 a agendy fondovní); Zemský úřad v Bratislavě (zkoušení zemské účetní závěrky za rok 1929, agendy fondovní včetně likvidační masy); Zemský úřad v Užhorodě (zkoušení zemských účetních závěrek za roky 1929 a 1930, agendy fondovní).

Úhrnem bylo vykonáno 68 dohlídek. Výkaz o nich byl předložen oběma sněmovnám Národního shromáždění přípisem ze dne 14. ledna 1933, čís. 2. 079 pres. 1932; mimo to byl předložen výkaz o dohlídkách za prvé pololetí 1933 dne 7. července 1933, čís. 1. 042 pres. 1933, čímž nejvyšší účetní kontrolní úřad, jak v účtu za rok 1925 bylo uvedeno, referuje pravidelně o tomto oboru své činnosti.

Státní závěrečný účet obsahuje ještě tyto další části:

Účet státního elektrisačního fondu, zřízeného zákonem ze dne 22. března 1929, čís. 44 Sb. z. a n. (str. 125-128).

Účet státního fondu pro pojišťování vývozních úvěrů, zřízeného zákonem ze dne 16. července 1931, čís. 121 Sb. z. a n. (str. 129-132).

účet státního silničního fondu, zřízeného zákonem ze dne 14. července 1927, čís. 116 Sb. z. a n. (str. 299-304).

Účet státního fondu pro vodohospodářské meliorace při ministerstvu zemědělství, zřízeného zákonem ze dne 27. března 1931, čís. 49 Sb. z. a n. (str. 305-310).

účet státního vodohospodářského fondu při ministerstvu veřejných prací, zřízeného zákonem ze dne 27. března 1931, čís. 50 Sb. z. a n. (str. 311-314).

Účet zvláštního fondu pro konsolidaci přechodného státního dluhu, zřízeného podle čl. XVII finančního zákona pro rok 1927 (str. 333-336).

Úhrnný účet účinů v cenných papírech, který obsahuje příjem a výdaj cenných papírů, rozčleněných jednak podle účinů na rozpočet a účinů mimo rozpočet, jednak podle jednotlivých ministerstev (část 9, str. 347-353).

Vyrovnávací účet (saldo) veškerých státních příjmů a výdajů, který vykazuje podle jednotlivých druhů pokladen veškerý peněžní obrat v hotovosti, a to jak účinů na výši státního jmění působivých (reelních), tak i účinů průběžných. Tento účet, v němž úhrn příjmů po připočtení počáteční pokladní hotovosti se rovná úhrnu výdajů po připočtení konečné pokladní hotovosti, jest zkouška číselné správnosti celého státního závěrečného účtu (část 10, str. 355-359).

Nedoúčtované položky: číselný výkaz o hotovostech a cenných papírech z průběžného účtování, které počátkem a koncem správního roku nebyly vzájemně vyrovnány, rozčleněný podle pokladen a podle druhů (část 11, str. 361-363).

Pokladní hotovosti a zásoby cenných papírů: seznam vykazující zůstatky hotovostí a cenných papírů ve státních pokladnách ke dni 1. ledna a 31. prosince 1932. Celkový výsledek těchto skutečných pokladních zůstatků s připočtením aktivních a odečtením pasivních nedoúčtovaných položek dává pokladní hotovost, vyplývající z působivého hospodaření státního na rozpočet a mimo rozpočet (část 12, str. 365-367).

K výkazu konečných zásob cenných papírů jest připojen podrobný seznam podle druhů těchto papírů (část 13, str. 369-370).

Přehled státních nemovitostí dle stavu k 31. prosinci 1932 (část 14, str. 371-373).

Jako samostatné účty, jež třeba podle příslušných zákonných ustanovení předložiti spolu se státním závěrečným účtem, jsou připojeny:

Účty státního bytového fondu (zákon ze dne 22. prosince 1910, čís. 242 ř. z. a ze dne 20. února 1919, čís. 98 Sb. z. a n. ), a

Účty dávky z majetku a přírůstku na majetku (zákon ze dne 8. dubna 1920, čís. 309 Sb. z. a n. ).

Zprávy ministra veřejných prací o činnosti státních fondů: elektrisačního, silničního a vodohospodářského při ministerstvu veřejných prací, dále zpráva ministra obchodu, průmyslu a živností a ministra financí o podpoře zahraničního obchodu, které podle ustanovení příslušných zákonů mají býti předkládány se státním závěrečným účtem, jsou připojeny na str. 469-476.

1.

Pokladní rozvaha

příjmů a výdajů v hotovosti

a cenných papírech.

2.

Přehledné srovnání

příjmové a výdajové náležitosti s rozpočtem a ryzí výsledek rozpočtového hospodaření.

3.

Státní výdaje a příjmy na rozpočet

(úhrnem).

4.

Skupina 1.

Vlastní státní správa.

Státní výdaje a příjmy na rozpočet a jejích nedoplatky

(v podrobnostech).

Státní výdaje a příjmy

nepreliminované

(na zvláštních právních titulech založené)

(v podrobnostech).

Účetní závěrka státního elektrizačního fondu

za rok 1932.

(Zákon ze dne 22. března 1929, čís. 44 Sb. z. a n., o státním elektrizačním fandu. )

Účetní závěrka

státního fondu pro pojišťování vývozních úvěrů

za rok 1932.

(Zákon ze dne 16. července 1931, čís. 121 Sb. z. a n.

o podpoře zahraničního obchodu a vlád. nař. ze dne 24. záři 1931, čís. 158 Sb. z. a n. )

Pasiva

z hospodaření na rozpočet.

(Vyjma státní dluh).

Aktiva

z hospodaření na rozpočet.

5.

Skupina II.

Správa státních podniků

(v podrobnostech).

6.

Skupina III.

Podíly na státních daních, dávkách a poplatcích

(v podrobnostech).

Účetní závěrka státního silničního fondu

za rok 1932.

(Zákony ze dne 14. července 1927, čís. 116 Sb. z. a n.

a ze dne 6. května 1931, čís. 76 Sb. z. a n.,

o silničním fondu. )

Účetní závěrka

státního fondu pro vodohospodářské meliorace

při ministerstvu zemědělství

za rok 1932.

(Zákon ze dne 27. března 1931, čís. 49 Sb. z. a n., o státním fondu pro vodohospodářské meliorace. )

Účetní závěrka

státního vodohospodářského fondu

při ministerstvu veřejných práci

za rok 1932.

(Zákon ze dne 27. března 1931, čís. 50 Sb. z. a n.,

o státním fondu pro splavněni řek,

vybudováni přístavů, výstavbu údolních přehrad

a pro využitkování vodních sil).

7.

Skupina IV.

Správa státního dluhu

(v podrobnostech).

Stav státního dluhu

koncem roku 1932.

Zvláštní fond pro konsolidaci přechodného státního dluhu (čl. XXI finančního zákona pro rok 1932).

Účetní závěrka za rok 1932.

8.

Účiny

mimo rozpočet.

9.

Úhrnný účet

účinů v cenných papírech.

10.

Vyrovnávací účet (saldo)

veškerých státních příjmů a výdajů sestavených

podle pokladen a úřadů.

11. Nedoúčtované položky

za rok 1932.

12.

Pokladní hotovosti

a zásoby cenných papírů.

13.

Podrobné rozčlenění

konečného stavu zásob cenných papírů ku dni 31. prosince 1932.

14.

Přehled

o stavu státních nemovitostí ke dni 31. prosince 1932.

15.

Vysvětlivky

k odchylkám náležitosti od rozpočtu a k pasivům i aktivům na rozpočet.

Skupina I. Vlastní státní správa.

Výdaje a příjmy na rozpočet.

1. Úspora ze zákona č. 176/31 Sb. z. a n.

2. Úspora hlavně ze zákonů č. 176/31 a č. 174/32 Sb. z. a n. a z neobsazení některých systemisovaných služebních míst.

3. Úspora ze zákonů č. 176/31 a č. 174/32 Sb. z. a n.

4. Z úsporných důvodů nebylo více důstojníků přidělováno na větší polní cvičení.

5. Jednak úspora ze zákona č. 174/32 Sb. z. a n., jednak že nebyla obsazena všechna systemisovaná místa zaměstnanců a stálého dělnictva; práce byly konány s menším počtem sezónního dělnictva.

6. Omezením cest a tím spotřeby provozních prostředků služebních vozů; úpravy a udržováni budov, zahrad a vnitřního zařízení provedeny jen v nejnutnější míře. Následkem malé společenské sezóny klesla spotřeba elektr. energie a nebylo třeba požární hlídky hasičské. Menším nákladem na čištění a odklizení sněhu. Z úsporných důvodů byla omezena oprava postrojů a povozů.

7. Odsunutím nákupu vnitřního zařízení.

8. Místo technického úředníka nebylo obsazeno. Byly sníženy odměny za mimořádné práce.

9. Cestovné technického úředníka za dozor v Lánech bylo paušalováno.

10. Z úsporných důvodů bylo pokračováno toliko na dokončení rozestavěných prací.

Příznivý výsledek byl poněkud snížen poskytnutím příspěvku na opravu krovu věže Mihulky.

11. Úspora hlavně ze zákona č. 176/31 Sb. z. a n.; mimo to nedošlo ještě k úpravě mezd dělnictva podle statutu dělnictva pražského hradu.

12. Úpravy v zámku a parku, jakož i opravy kočárů a povozů byly provedeny jenom v nejnutnější míře; nebylo třeba provésti očekávaná opatření ve filtračních nádržích.

13. Zaplacením účtu poštovního a telegrafního ředitelství v Praze za zřízení telefonického spojení do Lán.

Úhrada z úspor mimořádných věcných výdajů § 4 téhož titulu.

14. Úspora jednak ze zákona č. 176/31 Sb. z. a n., jednak tím, že nebyla obsazena všechna systemisovaná služební místa a že pensionování dělnictva nebylo provedeno v zamýšleném rozsahu. Revise hospodářského plánu nebyla ukončena.

15. Poklesem cen, zejména krmiva; oprava oborních zdí byla provedena jen v míře nejnutnější. Nebyl dodán definitivní daňový předpis.

16. Příznivý výsledek byl z polovice snížen nutným nákupem chovného dobytka.

Odvodňovací práce byly provedeny jen v nejnutnější míře.

17. Výhodným prodejem vyřaděného auta a úpravou nájemného v různých objektech.

18. Větším výnosem za dříví, zeleninu, ovoce a seno, zaplacením vodného lánskou obcí, prodejem stavebního materiálu ze zrušeného skladiště.

19. Poklesem cen hospodářských produktů, užitkového a palivového dříví a nedostatkem jeho odbytu.

20. Převážně úspora ze zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n.; kromě toho z ustanovení § 3, 6 a 52 zákona čís. 325/1920 Sb. z. a n. Dále nedošlo k osobním změnám v rozsahu předpokládaném v rozpočtu.

21. Úspora na platech zaměstnanců kanceláře poslanecké sněmovny, na které se vzhledem k ustanovením zákonů čís. 176/1931 a 174/1932 Sb. z. a n. usnesla předsednictva Národního shromáždění. Uvolněná místa zaměstnanecká nebyla obsazena. Výdaje za mimořádné práce byly nižší, ježto byly omezeny noční schůze poslanecké sněmovny. Omezeny delegace členů poslanecké sněmovny do ciziny. Přibrán menší počet externích stenografů.

22. Byly sníženy tiskárenské ceny sněmovních tisků a počet výtisků sněmovních předloh. Počet podaných předloh byl menší, než bylo rozpočtem předpokládáno. Příspěvek na sněmovní restauraci nebyl poskytnut. Příznivý výsledek byl poněkud snížen většími výdaji na otop, osvětlení, čištění a telefonní poplatky, poněvadž pro účely poslanecké sněmovny byly adaptovány další místnosti býv. "Obrazárny".

23. Z úsporných důvodů bylo méně vydáno na doplňování a udržování inventáře a zařízení sněmovních místností.

24. Převážně úspora ze zákona čís. 176/1931 Sb. z. a n. Kromě toho nedošlo k osobním změnám, předpokládaným v rozpočtu.

25. Úspora na platech zaměstnanců kanceláře senátu, na které se vzhledem k ustanovením zákonů čís. -176/1931 a

174/1932 Sb. z. a n. usnesla předsednictva Národního shromáždění. Byly omezeny noční schůze plena senátu. Nebylo provedeno zamýšlené rozmnožení stavu zřízenců, čímž dosaženo též úspor na služebním oděvu. Omezeny delegace členů senátu do ciziny. Nebylo expertis pro výbory senátu. Přibrán menši počet výpomocných těsnopisců.

26. Byl omezen počet tištěných senátních předloh a nově úsporně upraven tisk interpelací. Na nájemném uspořeno, ježto nebyly dosud zemským úřadem uvolněny místnosti pro senátní kluby a výbory. Příznivý výsledek byl poněkud snížen větším nákladem na telefonní poplatky.

27. Poněvadž nebyly dosud zemským úřadem uprázdněny místnosti pro senátní kluby a výbory, nedošlo k adaptaci těchto místností.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP