431. Vydáním učebnice pro ústavy pro vzdělání a výcvik porodních asistentek. Úhrada z věcných výdajů řádných pol. 1, § 6, tit. 1. a osobních výdajů řádných § 1, tit. 2.

432. Stavba ústavu nebyla dosud ukončena a nebylo proto zatím možno obsaditi některá systemisovaná služební místa a ustanoviti smluvní zaměstnance. Naproti tomu bylo nutno vypomáhati si větším počtem sil na denní plat a při zvýšeném počtu analys vyplatiti i více na podílech z poplatků technickému personálu, čímž příznivý výsledek se snížil.

433. Zvýšená výkonnost jednotlivých oddělení výrobních vyžadovala větší provozní výdaje (viz odůvodnění konexních příjmů § 3 státní ústavy). Překročení se snížilo omezením výdajů na laboratoř a knihovnu jakož i na služební cesty. Řízení podle § 7 zákona čís, 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

434. Hlavní budovu ústavu bylo třeba opatřiti nutným" vnitřním zařízením; překročení sníženo tím, že nedošlo k vydaní nové farmakopoee. Úhrada z úvěru výdajů věcných mimořádných § 3 C. Státní nemocnice v Žilině.

435. Cesty byly omezeny na míru nejmenší a nebyly zvýšeny příspěvky na bakteriologicko-diagnostické stanice přičleněné zemským nemocnicím v zemi Moravskoslezské.

436. Bakteriologicko-diagnostická stanice při domě lidového zdravotnictví v Užhorodé nebyla zřízena.

437. Ústav není dosud v plném provozu.

438. Jako u výdajů osobních.

439. Jako u výdajů osobních.

440. Ústav není dosud v provozu.

441. Neobsazením některých systemisovaných služebních míst.

442. Umístění ústavu v nových větších místnostech a rozsáhlejší ambulanční provoz zvýšily provozní náklady, zejména výdaje na léky a lékařské i jiné potřeby. Mimo to bylo třeba zapraviti doplatky za různé zařizovací práce.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

443. Úspora vzniklá neobsazením některých systemisovaných míst, hlavně ošetřovatelek, byla značně snížena nákladem na vyšší počet sil na denní plat a výplatou odměn pomocnému a služebnímu personálu za mimořádné práce.

444. Intensivnější provoz v nových nemocničních pavilonech způsobil větší náklady na léky a lékařské potřeby, nábytek, nářadí, osvětlení a knihovnu. Překročení bylo částečně sníženo tím, že odpadly větší udržovací práce, nebyl dosažen počet stravovacích dnů a byla z téhož důvodu i nižší potřeba šatstva, obuvi, prádla a paliva.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

445. Počet ošetřovanců a tím i ošetřovacích dnů se značně zvýšil.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

446. Jednotlivé pavilony nebyly ještě úplně vybaveny vnitřním zařízením.

447. Neobsazením některých systemisovaných služebních míst hlavně zřízeneckého a ošetřovatelského personálu a nižším počtem řádových sester. Naproti tomu bylo nutno přijati větší počet sil na denní plat.

448. Vhodným zařízením kuchyňské služby, snížením cen potravin a zřízením společného ústředního topení vznikly úspory, které byly však zmenšeny vzrůstem výdajů na klinické tiskopisy, opravy starých nemocničních budov, na léky a lékařské potřeby z důvodů klinických a na nutné doplnění Šatstva, prádla, ložních potřeb a nábytku ústavního jakož i zvýšeným nákladem na čištění a desinfekci.

449. Jako u státní nemocnice na Král. Vinohradech (čís. 443).

450. Vyúčtováním nákladů za úpravu nemocničního parku z r. 1924, zvýšeným nákladem na výrobu elektrického proudu a značnou spotřebou vody. Překročení bylo sníženo menší potřebou na léky, lékařské potřeby, snížením cen potravin, menším nákladem na šatstvo, obuv, prádlo, ložní potřeby a ha osvětlení.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

451. Nemocnice nebyla ještě úplně zařízena.

452. Přijetím sekundáře po dobu nemoci ředitele ústavu. Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo

provedeno.

453. Zvýšená činnost chirurgická vyžádala si značného nákladu na lékařské potřeby k operacím. Bylo třeba doplniti nemocniční nábytek a nádobí. Překročení bylo sníženo menší spotřebou paliva, osvětlení a desinfekčních látek.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

454. Intensivní léčbou na dětském oddělení filiálky v Bytici a rozšířením provozu v hlavním ústavu i filiálce místně od sebe vzdálených. Překročení částečně sníženo poklesem cen potravin.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

455. Nákup vnitřního zařízení byl omezen.

456. Nájemné za nemocniční budovu nebylo do konce roku ještě placeno. Ceny potravin poklesly. Výdaje za šatstvo, obuv, prádlo, ložní potřeby a osvětlení byly menší, než se předpokládalo.

457. Jako u státní nemocnice na Král. Vinohradech. (čís. 443. )

458. Nově vybudovaný pavilon chirurgický byl jen po část roku v provozu, čímž ušetřeno na lécích, lékařských potřebách a na stravování. Úspora byla snížena doplněním zásob šatstva, obuvi, prádla a ložních potřeb, nákupem nábytku, nářadí a nádobí a vytápěním nového pavilonu již před jeho otevřením.

459. Neobsazením některých systemisovaných služebních míst lékařů, zřízenců a ošetřovatelek.

460. Poloha ústavu jakož i těžké případy dětské tuberkulosy vyžádaly si neočekávané zvýšení nákladu zejména na stravu, léky, lékařské potřeby a palivo.

Řízení podle §u 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

461. Ústavy v Pardubicích, Bratislavě a Košicích zahájily činnost počátkem října 1930, ústav v Užhorodě byl v plném provozu teprve v druhé polovině roku a ústavy v Olomouci a Brně nebyly dosud zřízeny.

462. Z důvodů uvedených u výdajů osobních nastala úspora na stravování, palivu a osvětlení. Ústav v Užhorodě, který se úplně nově zařizoval, vyžadoval zvýšeného nákladu na léky, lékařské potřeby, šatstvo, obuv, prádlo, ložní potřeby, nábytek, nářadí a nádobí. Mimo to činěny byly přípravy k vybudování ústavů v Liberci a v Mor. Ostravě.

463. Zařízením ústavů v Pardubicích a Liberci. Řízení podle §u 7 zákona čís. 175 '1919 Sb. z. a n. nebylo

provedeno.

464. Výplatou odměn členům státní zdravotní rady za zvláštní práce.

465. Cestovními výlohami venkovských členů státní zdravotní rady k častějším schůzím v Praze.

Řízení podle § 7 zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

466. Epidemická IV. autokolona v Praze nebyla uvedena v provoz. Mimo to nebylo provedeno úplně přesídlení infekční nemocnice z 'Chustu do Marmarošské Solotviny. Zároveň byl menší náklad na náhrady za ušlý výdělek osob podezřelých z nákazy na Slovensku a výdaje na stálá zařízení protiinfekční.

467. Tím, že infekční nemocnice v Chustu nepřesídlila úplně do Marmarošské Solotviny, nedošlo k nákupu vnitřního zařízení.

468. Včasnými zdravotními opatřeními poklesla potřeba na různá zdravotní zařízení.

469. Cesty do ciziny na mezinárodní zdravotní sjezdy byly omezeny z důvodů úsporných.

470. Koupí radia zaniklo placení nájemného. Viz odůvodnění u pol. 15 "Koupě radia" (čís. 473).

471. Podpory byly omezeny.

472. Jako u pol. 12 (čís. 471).

473. Další splátkou k vyrovnání pohledávky Státních báňských a hutnických závodů za přenechané radium pro státní nemocnice. Viz odůvodnění u pol. 7 (čís. 470).

474. Neobsazena některá systemisovaná služební místa úředních lékařů a omezeny podpory porodním asistentkám a obcím na opatření bezplatné pomoci rodičkám.

475. Zřetelem k připravované reorganisací okresních zdravotních rad byly schůze omezeny, mimo to nebyly služební cesty úředních lékařů konány v předpokládaném rozsahu.

476. O výplatě pohotovostních poplatků lékařům policejního ředitelství v Praze nebylo rozhodnuto a nebylo třeba opraviti ani doplniti vyšetřovací pomůcky.

477. Počet odběratelů "Věstníku" značně vzrostl. Naproti tomu nebylo dosaženo předpokládaného příjmu z odborných děl a publikací pro nedostatek odborných přispívatelů.

478. Značně vyšší příjem za prodané výrobky zejména do ciziny (viz odůvodnění výdajů tit. l, § 3 A Státní zdravotní ústav-Hlavní ústav, věcné výdaje řádné, čís. 433), větší příjem za provedené rozbory a vzrůstající činnost ústavů; dále příznivý výsledek ústavních hospodářství a vyšší příjem z léčebného v důsledku vymáhání a většího počtu ošetřovaných (vyjímaje státní ústav pro zubní lékařství v Praze, který zahájil plný provoz teprve během roku, státní nemocnici na Král. Vinohradech, kde nebylo dosaženo preliminovaného počtu ošetřovacích dnů, státní zdravotní revisní stanici ve Svatobořicích pro menší počet vystěhovalou a státní ústavy pro vzdělání a výcvik porodních asistentek v Bratislavě a v Košicích, které zahájily provoz ke konci roku).

479. Různé náhrady.

480. Státní ústavy nemohly dosud předložiti v plném rozsahu likvidní léčebné za léta 1928 až 1930 za účelem vymáhání příspěvků domovských obcí podle zákona čís. 77/1927 Sb. z. a n. Nepříznivý výsledek byl snížen větším příjmem na výnosu zdravotní přirážky.

481. Okresním a obvodním lékařům k náhradě předepsané přeplatky na služebních platech a cestovních paušálech.

482. K náhradě předepsané výchovné.

483. Dodatečnou výplatou zvýšených odpočivných a, zaopatřovacích platů soudců a jich pozůstalých podle zákona čís. 290/24 Sb. z. a n., větším přírůstkem nových pensistů a vdov s vyššími pensemi podle zák. čís. 103 z roku 1926 Sb. z. a n. a přesunutím drahotních přídavků do základní pense v případech provedených podle zákona čís. 70/1930 Sb. z.. 1 n. Úhrada z úspor kapitoly.

484. Úpravou odpočivných a zaopatřovacích platů podle zákona čís. 70/1930 Sb. z. a n. a sloučením drahotních přídavků, výpomocí a přídavků na děti do základní pense v případech provedených podle cit. zákona. Úhrada z úspor kapitoly.

485. Prováděním úpravy odpočivných a zaopatřovacích platů podle zákona čís. 70/1930 Sb. z. a n. odpadl náklad na tyto přídavky (viz odůvodnění k §n1, tit. 1. čís. 483) a na kvitanční poplatky.

486. Převod prémiových reserv byl uskutečněn v míře značně menší, než se předpokládalo.

487. Pro přesnější preliminování nebylo dostatečných statistických dat.

488. Nebylo ještě rozhodnuto o příslušnosti některých příjemců vojenských zaopatřovacích platů k nemocenskému pojištění podle zákona čís. 221/1925 Sb. z. a n

489. Náklad na protézy pro příjemce vojenských zaopatřovacích platů byl z technických důvodů v I. pololetí 1930 súčtován ještě podle dosavadních předpisů na vrub kap. 5, tit. 4.

490. Léčebná péče vstoupila v platnost v roku 1929 a dosud se nevžila, takže jejích výhod bylo poměrně málo používáno.

491. Povýšením v mezích systemisace služebních míst zvýšily se též pensijní základny, rozhodné pro stanovení výše pensijních příspěvků.

492. Nebylo dosaženo počtu vojenských gážistů, s nímž bylo při sdělávání rozpočtu počítáno.

493. Bylo převedeno na stát méně prémiových reserv, než se při preliminování předpokládalo.

494. Nekompensovatelné" náhrady.

495. Srážky na daň důchodovou za staropensisty za r. 1927 a 1928 vrácené finanční správou, ježto podle zákona čís. 76/1927 Sb. z. a n. předpisuje se tato daň staropensistům přímo.

496. Nenastala změna v osobě ministrově.

497. Neprovedením resystemisace, na kterou bylo při preliminování částečně pamatováno, neobsazením některých uprázdněných systemisovaných služebních míst.

498. Odměny za mimořádné práce při provádění berní reformy a při úpravě pensí podle zákona čís. 70/1930 Sb. z. a n., jakož i za práce při doporuční akci nedosáhly očekávané výše.

499. Vzrůstající agendou ministerstva financí zvýšil se výdaj na kancelářské potřeby a na telefonní poplatky. Pro ústřední topení v nové budově ministerstva financí spotřebovalo se více koksu k vysušení místností. Většího nákladu vyžadoval tisk státního rozpočtu v důsledku nové úpravy rozpočtových výtisků některých kapitol a státních podniků. Nepříznivý výsledek byl snížen úsporou ve výdajích na úřední věstník, ježto účty za poslední tři čísla přišly opožděně. Úhrada v úsporách mimořádných věcných výdajů ústřední správy.

500. Centrální budova ministerstva financ! nebyla ještě dostavěna a nebylo tudíž třeba koupiti potřebné zařízení.

501. Neobsazením některých systemisovaných služebních míst tím, že smluvní úředníci byli jmenováni pragmatikálními v menším rozsahu.

502. Revise na Slovensku a v Podkarpatské Rusi nebyly konány v té míře, jak bylo zamýšleno, a nedošly veškeré cestovní účty za rok 1930.

503. Zakoupením kancelářského zařízení.

504. Nedošlo k předpokládanému rozmnožení počtu smluvních měřičských a pomocných technických úředníků a pro nedostatek místností nebyl přijat plný počet smluvních grafických zaměstnanců.

505. Nebyly provedeny v předpokládaném rozsahu superrevise u katastrálních úřadů a na Slovensku triangulační práce. Zavedení nového reprodukčního reflekčního způsobu nebylo do konce roku skončeno, takže nebylo třeba nakoupiti v plném rozsahu provozovací pomůcky.

506. Nebyla obsazena některá systemisovaná místa.

507. Z některých budov pronajatých finanční správě nepožadovalo se zákonitého zvýšení nájemného. Služební cesty a přesázky byly při nedostatku bytů omezeny na nejnutnější míru. Berní komise a kursy pro berní úředníky nekonaly se v předpokládaném počtu.

SOB. Vybavení vyměřovacích úřadů nábytkem při přesídlení do nových místností vyžadovalo vyššího nákladu; pro Slovensko byl koupen likvidační stroj a pro Moravu služební automobil. Úhrada z úspor kapitoly.

509. Nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa.

510. Část systemisovaných služebních míst nebyla obsazena.

511. Stoupnutím sporné agendy a větším počtem nepříznivě ukončených úrazových sporů (v souvislosti se železničním neštěstím v Zaječí) vzrostly výdaje na zastupování a soudní útraty. Úhrada z úspor kapitoly.

512. Nedošlo ke zřízení finanční prokuratury v Bratislavě jako samostatného úřadu a expositury v Košicích a k předpokládanému přesídlení finanční prokuratury v Užhorodě.

513. Některá systemisovaná služební místa nebyla -obsazena a počet zaměstnanců se zmenšil také nastoupením presenční služby vojenské a přeložením k jiným úřadům; vyplácení odměn bylo omezeno. Příznivější výsledek se snížil větším nákladem na denní platy a mzdy přibráním akordantů pro depurační akci, pro vyhotovování výpisů z daňových účtů (kont) a výkonnou službu exekuční.

514. Depurační akce a provádění resystemisace vyžadovaly více služebních cest, substitucí a přesázek. Intenzivnější výkon služby exekuční přivodil vyšší náklad na cestovní paušály berních vykonavatelů. Zvýšily se výdaje na nájemné, otop, na opravy a čištění psacích a počítacích strojů a v Čechách vznikl nepreliminovaný náklad na pořádání kursů pro výcvik berních vykonavatelů.

Úhrada v rámci kapitoly.

515. Zakoupen větší počet počítacích strojů. Úhrada z úspor kapitoly.

516. Jedno služební místo uvolněné pensionováním nebylo obsazeno a vánoční odměny nebyly vypláceny v důsledku zákona ze dne 14. října 1930, čís. 144 Sb. z. a n.

517. Nákup kancelářských potřeb byl omezen a střežení pokladen vyžadovalo menšího nákladu.

518. Ubylo zaměstnanců úmrtím, pensionováním, resignací, přidělením a převzetím k jiným úřadům; pro nedostatek uchazečů nebyla obsazena část systemisovaných služebních míst na Slovensku a Podkarpatské Rusi a nebyl přijat předpokládaný počet smluvních zaměstnanců v těchto zemích.

519. Vyšší potřebou na cestovné a stravné, ježto k měřickým polním pracím byly za účelem intensivního provádění katastrálního měření přibrány smluvní pomocné technické a kancelářské síly. Vyšší náklad na odměny za vyhotovení kopií operátů pozemkového katastru, kteréžto práce pro značný počet objednávek, způsobených sčítáním zemědělských a živnostenských závodů a soupisem ploch kultur a osevu podle vyhlášky předsedy vlády ze dne 23. ledna 1930, čís. 12 Sb. z. a n., bylo nutno vykonati v mimoúředních hodinách. Výdaje za tiskopisy pro potřebu pozemkového katastru na Slovensku a v Podkarpatské Rusi vyžadovaly vyššího nákladu. Nepříznivý výsledek zlepšil se menším nákladem na dělníky a různé potřeby k vytýčení hranic a tím, že některé obce hradily mzdy figurantů samy. úhrada z úspor kapitoly.

520. Odměny za mimořádné práce při provádění pozemkové reformy v katastrálních operátech byly omezeny a značná část prací, spojených s unifikací a nápravou katastrálních operátů a zadávaných na Slovensku v úkolu, byla zpracována

v hodinách úředních. Některé účty za zařízení úřadů nebyly včas předloženy.

521. Nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa.

522. Ušetřilo se hlavně na cestovném a stravném, poněvadž přesazování zaměstnanců bylo omezeno na nejnutnější případy, dále výdaj za režijní uhlí nedosáhl předpokládané výše a zákonné zvýšení nájemného nebylo všude uplatněno.

523. Nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa.

524. Vyšší potřebou na cestovné a stravné, na opravy a doplnění úředních potřeb, úpravou kancelářského paušálu a zvýšením nájemného. Úhrada z úspor kapitoly.

525. Nákup psacích a sčítacích strojů, úhrada z úspor kapitoly.

526. Nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa.

527. Cestovné a stravné bylo prehminováno podle skutečného stavu, přijímáním nových sil a nutnými přesázkami nastala však vyšší potřeba v cechách, jež byla uhrazena částečně z úspor na jiných položkách tohoto rozpočtového pododdělení, částečně z úspor celé kapitoly.

528. Nedošlo k předpokládanému nákupu brašen a polních kukátek pro finanční stráž. Výzbroj a zařízení úřadů byly doplňovány jen v nejnutnější míře.

529. Neobsazením některých systemisovaných služebních míst, úsporou na platech smluvních zaměstnanců a přidělením zaměstnanců k jiným úřadům.

530. Náklad na zařízení nových místností nedosáhl předpokládané výše.

531. Vyplácením dietního paušálu některým technickým úředníkům vzhledem k rozhodnutí nejvyššího správního soudu ze dne 1. března 1929, čís. 11. 112/27. Úhrada z úspor kapitoly.

532. Nebyla obsazena některá systemisovaná služební místa; náklad na mzdy nedosáhl předpokládané výše, poněvadž tiskopisy k daňové reformě byly zhotoveny ve mzdě na vrub pol. "Úřední a kancelářské potřeby" §u 1 tohoto titulu.

533. Náklad na výrobu tiskopisu k daňové reformě byl súčtován u pol. "úřední a kancelářské potřeby" §u 1 tohoto titulu, kam svojí povahou patří.

534. Zakoupením nových strojů za účelem zdokonalení provozu. Úhrada z nespotřebovaných prostředků řádné potřeby věcné tohoto paragrafu.

535. Zvýšenou potřebou na nahrazovací úroky, jejichž výši nelze předem spolehlivě odhadnouti.

536. Odměny za součinnost při ukládání daně z obratu a daně přepychové byly poskytnuty jen v nepatrné míře.

537. Odměny za mimořádné práce spojené s provedením statistiky daně z obratu a daně přepychové. Úhrada z úspor řádného osobního úvěru tohoto paragrafu.

538. Přehlídky úřadů byly omezeny a k úhradě výloh, spojených s opatřením a rozesláním nového zákona o dani z obratu a dam přepychové a prováděcího nařízení k němu, došlo teprve v roce 1931. Mimo to nahrazovací úroky byly placeny pouze v ojedinělých případech a v menších částkách.

539. Nedošlo k objednávce některých kontrolních pomůcek zejména kontrolních měřidel v předpokládaném rozsahu, účty za některé materiálie nebyly předloženy do konce rozpočtového roku, objednávka berních známek pro dávku ze šumivého vína byla omezena a objednávka cukerních uzavíracích známek nebyla provedena zřetelem k zásobám z dřívějška a konečně nebylo téměř poruch při výrobě lihu.

540. Úředníkům při tiskové kontrole a sepisovatelům úředních nálezů bylo vyplaceno na odměnách méně, než se předpokládalo.

541. Nepříznivý výsledek souvisí se zvýšeným příjmem u pol. 1, § 5, tit. 3. této kapitoly (čís. 600) a byl způsoben vyššími náklady za tisk kolkových cenin a větším výdajem za provise z prodeje. Úhrada z úspor kapitoly.

542. Smluvní zaměstnanec byl jmenován před počátkem rozpočtového roku pragmatikálním, proto byla částka preliminovaná na smluvní plat uspořena.

543. Nákup kancelářského zařízení byl omezen na nejnutnější míru a pořízen levněji.

544. Větší spotřeba uzavíracích pásek následkem zvýšeného odbytu umělých sladidel. Úhrada z úspor kapitoly.

545. Příjem za zvláštní přílohu Věstníku ministerstva financí "Lihové hospodářství ve státech evropských" a za skartovaný papír.

546. Kompensováním náhrad na cestovném nedosáhlo se preliminované výše.

547. Větší příjem za výpisy z triangulačních operátů a nekompensovatelné náhrady.

548. četnější intervence orgánů potravní daně ve skladištích při větším dovozu a průvozu předmětů dani podrobených (souvisí s příznivějším výsledkem u příjmů kap. 21, tit. 3, § 4 pol. 8 "Potravní daň na čáře", čís. 595) a vyšší příjem za skartovaný papír a na nekompensovatelných náhradách; refundovány byly výlohy daňových komisí z minulých let z výnosu dávky z majetku a prodán starý automobil.

549. Zvýšení některých paušálů a stanovení nových paušálů za technický dozor, dodatečné platby za minulá léta a nekompensovatelné náhrady.

550. Vzrůst deservit následkem stoupnutí procesní agendy.

551. Vyšší příjem na nekompensovatelných náhradách a větší výtěžek z prodeje vyřazených inventárních předmětů.

552. Nekompensovatelné náhrady.

553. Náhrady za úřední jednání nedosáhly předpokládané

výše.

554. Na osobních poplatcích za domácí celní prohlídky bylo vybráno méně, než se předpokládalo.

555. Vyšší příjem na poplatcích za domácí celní prohlídky a na náhradách nájemného.

556. Příjem na poplatcích za domácí celní prohlídky a na nekompensovatelných náhradách byl vyšší, než se předpokládalo.

557. Zvýšeným prodejem slosovacích listin a náhradami za tiskopisy při výměně předválečných dluhopisů.

558. Větší příjem na poplatcích za chemické rozbory následkem většího počtu případů.

559. Tiskopisy k daňové reformě byly zhotoveny ve mzdě na vrub pol. "Úřední a kancelářské potřeby" § 1 tohoto titulu. Nižší příjem souvisí s příznivým výsledkem u osobních a věcných výdajů řádných tohoto súčtovacího odvětví.

560. Na dani důchodové bylo v roce 1930:

a) nově předepsáno běžně na dani za rok 1929 a dodatečně za léta

 

předchozí celkem ......

1. 156, 875. 539 Kč 44 h,

b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou .........

839, 714. 662 Kč 41 h,

c) dodatečně převedeno z hromadných plateb k tíži ......

12, 311. 029 Kč 44- h,

úhrnem...

1. 984, 279. 172 Kč 41 h,

d) odepsáno celkem ......

184, 749. 442 Kč 20 h,

e) odpočteny splátky odvedené v roce 1929 na daň tehdy ještě nepředepsanou [poněvadž v roce 1930 jsou zahrnuty v předpisu

 

shora ad a)] celkem....

813, 271. 199 Kč 17 h;

náležitost činí tudíž .....

986, 258. 531 Kč 04 h.

Nepříznivý výsledek nastal značnými odpisy na dani z příjmu do roku 1926 včetně, na které bylo (z důvodu odvolání, pro nedobytnost a v důsledku povolování úlev podle zákona ze dne 8. října 1924, čís. 235 Sb. z. a n. ) celkem odepsáno 149, 749. 887 Kč 78 h, kdežto dodatečný předpis na téže dani činil pouze 14, 940. 721 Kč 67 h. Na daň důchodovou vybíranou srážkou bylo v roce 1930 odvedeno 386, 906. 172 Kč 57 h.

561. Na všeobecné dani výdělkové bylo v roce 1930:

a ) nove předepsáno březne za rok 1929

 

a dodatečně za léta předchozí cel-

 

kem ...........

102, 740. 676 Kč 42 h,

b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou ..........

65, 626. 912 Kč 72 h,

c) dodatečně převedeno z. hromadných plateb k dobru .......

810. 590 Kč 77 h,

úhrnem...

169, 178. 179 Kč 91 h,

d) odepsáno celkem .......

18, 614. 678 Kč 65 h,

e) odpočteny splátky odvedené v roce 1929 na daň tehdy ještě nepředepsanou celkem ........

63, 803. 930 Kč 43 h;

náležitost činí tudíž .....

86, 759. 570 Kč 83 h.

Nepříznivý výsledek nastal jednak odpisy, z nichž připadá na daň předepsanou za dobu do konce roku 1926 částka 12, 281. 176 Kč 46 h (předepsáno bylo dodatečně do tohoto roku pouze 1, 544. 751 Kč 75 h), hlavně však nižším předpisem, poněvadž v důsledku poklesu zaměstnanosti u celé řady výrobních odvětví a živností byly méně příznivé hospodářské výsledky, sloužící za podklad pro vyměření daně.

562. Na zvláštní dani výdělkové bylo v roce 1930:

a) nové předepsáno běžně za rok 1929 a dodatečně za léta předchozí cel-

 

kem ...........

152, 978. 836 Kč 21 h,

b) odvedeno na daň dosud nepředepsanou ..........

130, 699. 286 Kč 57 h,

c) dodatečně předvedeno z hromadných plateb k dobru ......

1, 161. 305 Kč 07 h,

úhrnem...

284, 839. 427 Kč 85 h,

d) odepsáno celkem .......

35, 130. 853 Kč 68 h,

e) odpočteny splátky odvedené v roce

 

1929 na daň tehdy ještě nepředepsanou celkem .......

144, 292. 265 Kč 21 h;

náležitost činí tudíž ......

105, 416. 308 Kč 96 h.

Nepříznivý výsledek byl způsoben většími odpisy, z nichž připadá částka 28, 200. 957 Kč na zvláštní daň výdělkovou do roku 1926 včetně (do tohoto roku bylo dodatečně předepsáno pouze 2, 378. 840 Kč 20 h), a nižším předpisem za rok 1929, který s nastavším poklesem konjunktury a zaměstnanosti měl i vliv na značnější pokles platby na daň dosud nepředepsanou. Méně bylo předepsáno hlavně následkem toho, že podniky podrobené této dani dosáhly nižších zisků. Na nepříznivý výsledek působilo také, že část předpisu za rok 1929 v roce 1930 nebyla provedena.

563. Na pozemkové dani (včetně 1. 5% zvláštního příspěvku k pozemkové dani) v roce 1930 bylo:


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP