Poslanecká sněmovna N. S. R. Č. 1931. |
|
III. volební období. |
4. zasedání. |
1208.
Návrh
poslance Luďka Pika a soudruhů
ve věci zřízení uliční spojky z Resslovy do Radobyčické ulice v Plzni jakož i zřízení podjezdu pod tělesem státní dráhy mezi těmito ulicemi.
Stoupající stavební ruch, který se projevuje v posledních létech intensivně v městě Plzni zejména v obvodech mimo vnitřní město, a s ním spojený rozvoj jednotlivých městských předměstí, vyžaduje naléhavě dokonalého spojení komunikačního mezi sousedícími předměstími nejen v zájmu pěší, ale i jízdní frekvence. Bohužel takového komunikačního spojení nedostává se v žádoucí míře I. a II. městskému okresu, neboť železniční trati, probíhající podél Bavorské ulice, znemožňují jakoukoliv úpravu komunikační, jíž by získáno bylo spojení z vnitřního města směrem k nemocnici a k železniční zastávce "U nemocnice", které je hojně používáno pro odjezd z Plzně dělnictvem, pracujícím ve vnitřním městě, a obyvatelstvem tohoto obvodu města vůbec. Také zejména obchodnictvo a živnostnictvo dožaduje se naléhavě tohoto komunikačního spojení.
Obec plzeňská v průběhu posledních desetiletí, počínajíc rokem 1873, dožadovala se na železničním eráru, aby vyhověla naléhavé potřebě komunikační, zřízení podchodu pod tělesem státní dráhy mezi ulicí Resslovou a Radobyčickou, leč až dosud bezvýsledně. Železniční erár podle ujištění, jehož se dostalo plzeňské obci, jest sice ochoten vybudovati svým nákladem podjezd pod železničními tratěmi mezi zmíněnými ulicemi, leč teprve tehdy, až přikročí ke stavbě druhé koleje trati Plzeň - Brod nebo Plzeň - Cheb. Poněvadž vybudování této uliční spojky nelze již se zřetelem k nezbytné potřebě nadále odkládati a poněvadž není naděje, že by v dohledné době bylo přikročeno ke stavbě druhé koleje trati Plzeň - Brod nebo Plzeň - Cheb, čímž by uskutečnění podjezdu bylo na dlouhou dobu znemožněno, navrhujeme, aby ministerstvo železnic začalo se již nyní vážně zabývati otázkou zřízení podjezdu mezi ulicí Resslovou a Radobyčickou v Plzni a aby projekt, který jest podle našich informací připraven, co nejdříve uskutečnilo svým nákladem.
V ohledu formálním navrhujeme, aby tento návrh byl přikázán výboru technicko-dopravnímu.
V Praze dne 21. května 1931.
Pik,
Remeš, Jaša, Husnaj, Kučera, Jurnečková, Seidl, Chalupa, Chalupník, V. Beneš, Nový, Benda, Koudelka, dr. Macek, Biňovec, Vácha, dr. Mareš, dr. Winter, Staněk, Brodecký, inž. Nečas, Bečko, Tomášek, dr. Markovič.